**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Täälläkin ilmoittautuu uusi odottaja! LA 5.12 ja kolmas lapsi tulossa! Takana on myös pari keskenmenoa, joten aivan 100% uskoa ei ole siihen, että kaikki menisi aina hyvin... Mutta iloisin ja positiivisin mielin odotamme, tekisi mieli jo kertoa kaikille, mutta järki onneksi vähän toputtaa =)

Kaikille uusille: tervetuloa mukaan! Lisäilen teidät tämän päivän aikana etusivulle myös :flower:

Veriseula + np- ultran turvotus yhdessä muodostavat riskiluvun jonka mukaan kartoitetaan esim. down syndroomaa. Siihen riskilukuun vaikuttavat myös mm. ikä ja paino. Jos se ns. hölyttää eli luku on pienempi kuin 1:250, puhutaan kohonneesta riskistä saada ei-terve lapsi. Silloin halutessaan saa lv-punktion. Eli yleensä lv-punktio tulee kyseeseen np-ultran jälkeen noin viikoilla 15-17 (tarpeeksi vettä). Myös rakenneultran jälkeen voidaan vielä suorittaa lv-punktio jos jotain hälyttävää nähdään. Yleensä ne on kyllä jo huomattu ekassa ultrassa.

Alkuraskauden ultratehdään käytännössä aina alakautta. Kohtu on vielä niin pieni ettei kunnolla erotu vielä häpyluun alta. Mulla kyllä katsottiin edellisessä raskaudessa myös vatsan kautta (oli kaksoisraskaus jossa toinen oli lopulta km tai tm). Np-ultra tehtiin mulle molemmista suunnista, aika harvoin tehdään vain vatsan kautta. Mies tulee meillä kyllä kaikkiin ultriin mukaan jos vain mahdollista. Jos jotain surullista saa kuulla ultrissa niin mun mielestä on hyvä että hänkin saa ne samalla tietää kätilöltä/lääkäriltä.

Oon eilisestä lähtien poiminut täältä 2+ sivuilta vanhoja kirjoituksiani edellisestä raskaudesta. Aika samoissa mennään, eli tässä vaiheessa myös viimeksi palelsi ja vain vähän tökki hajut. Myös sama ystävä on saanut tietää silloinkin (itse asiassa kaikissa kolmessa) ekana raskaudesta, olin ihan sen jo unohtanut.

Poppeliini ja kolmas 5+1

Viimeksi muokattu:
Ilmottautuisin myös mukaan, eli LA 5.12, LKS, 4. lapsi. Onnea kaikillle ja toivotaan että kaikilla menee odotus ongelmitta :) Halauksia äitix4:lle, hirveää menettää lapsi:( Itselläni on mennyt aiemmat raskaudet hyvin, ei ole ollut koskaan keskenmenoa ja nyt mietinkin voinko olla niin onnekas että jälleen kaikki menisi hyvin ja saisimme terveen nyytin syliin joulukuussa :heart:

Viimeksi muokattu:
äitix4
Kiitos, olo on onnellisen pelokas.
Mulla lapset syntyneet rv 36+, tasan laskettuna sekä rv 38+2, joten tämä mahdollinen tonttu voi tulla milloin vaan. Tosin en usko että yli päästävät ;)
Tämä lasketunpäivän lapsi on joulukuussa syntynyt :heart: Joten toista tonttua odotellaan :xmas:

Tänään nuorimman neuvola, ajattelin varata samalla oman ekan ajan koska ne välillä kiven takana. Tästä se lähtee, varovasti mutta toiveikkaasti. Eihän tässä muutakaan voi :whistle:
2 keskenmenoa vaan hyvin jyllää mielessä ja pilaa vähän onnen tunnetta.

leenuska täällä hyvin samanlaisia fiiliksiä, keskenmenojen takia ei viitsi innostua liikaa eikä kertoa heti kaikille. Viimeisin km tammikuussa joten se arka paikka edelleen. Toinen km tuli vasta rv 13+ joten kyllä mä iloitsen kunnolla vasta rv 15 kieppeillä.
Siihen asti pidettävä mahdollisimman salassa aarretta :heart::heart:

Onnea meille kaikille joulukuisille!!! :attn:

Viimeksi muokattu:
Meillä varhaisultran maksaa HUS,ollaan maksusitoumuksella hoidoissa väestöliitossa.

Paljon tulee uusia odottajia. =)

Neuvola varattu täälläkin ja meni toukokuulle.

Meillä esikoinen on syntynyt 01/2010 ja syntyi reippaasti yli lasketun ajan.

Veriseula + np- ultran turvotus yhdessä muodostavat riskiluvun jonka mukaan kartoitetaan esim. down syndroomaa. Siihen riskilukuun vaikuttavat myös mm. ikä ja paino. Jos se ns. hölyttää eli luku on pienempi kuin 1:250, puhutaan kohonneesta riskistä saada ei-terve lapsi. Silloin halutessaan saa lv-punktion. Eli yleensä lv-punktio tulee kyseeseen np-ultran jälkeen noin viikoilla 15-17 (tarpeeksi vettä). Myös rakenneultran jälkeen voidaan vielä suorittaa lv-punktio jos jotain hälyttävää nähdään. Yleensä ne on kyllä jo huomattu ekassa ultrassa.

Kiitos Poppeliini kattavasta selvityksestä :). Itse en olisi osannut vastata noin hienosti. Se on meillä siis kunnassa vapaaehtoinen. Olen vähän päälle kolmekymppinen, joten en vielä "riski-ikäinen", mutta kun ei se aina ikää katso kuitenkaan, niin oman mielenrauhan takia otan vastaan kaikki tutkimukset mitä tarjotaan.

Onpa mukavaa kuinka vauhdilla joulukuisten pino kasvaa =) .

:hug: kaikille keskenmenon kohdanneille,voimia,jaxuja!

Miulla onkii eka neuvola 21.4. Oli oikeen mukavan kuulonen neuvolatäti luurin päässä =) ja mikäs sen mukavampaa!
Veskissä oon kyl saanu rampata täs pari päivää.
Mitehän tuo nosteleminen ku on näitä lapsukaisia tässä? Syöttötuoliin ja näin.

~ Marsu ja siskit + masu-asukki rv 4+6 ~

Hurjasti onnea ja tervetuloa uusille odottajille! :flower:

Nyt sain vihdoin varattua ekan neuvolan ja se on 4.5. silloin viikkoja kasassa 9+3.
Mä tilailin eilen vähän jo mammavaatteita.. :ashamed: Vaikka mullakin on kaksi keskenmenoa takana niin järkeilin sen niin, että kuitenkin se lapsi meille joskus tulee jos tässä huonosti käy. Nyt mulla on kyllä semmonen fiiis, että tää pysyy kyydissä loppuun saakka.

Pahaolo ja väsymys alkaa olla aikahurjaa ja eilen olikin koulussa melkoiset oltavat kun oltiin dissektiosalissa haisevien eläintenraatojen keskellä. :x

Synnytyssairaalaa en osaa vielä päättää. Se on joko jorvi tai kättäri. Esikoisen synnytin Tammisaaressa ja surettaa kun sinne ei enää pääse. Ehkäpä sitä siten pitäisi paremmanpuutteessa haikaranpesään pyrkiä.

p-i-b ja pikkupulla 5+1

Viimeksi muokattu:
Heipparallaa.. mahtuukos yks odottaja lisää? :)

Varmaankaan en kamalan aktiivinen pysty olemaan, meille siis toinen tulossa ja ikäeroa lapsille tulee 11kk :) eli,

piupula... 12.12 (odotan vielä neuvolan omaa).. K-HKS.. toinen

varhaisultrasta Käytiin ekasta ja haluisin käydä myös tästä, mutta mies oli erimieltä.. katsotaanpas sitten miten käy :p Meillä tehtiin alakautta ja saatiin yks kuva mukaan :heart: siellä oli pieni pallero,joka vastasi viikkoja 6+4 ja saatiin syke näkyviin :heart:

neuvolasta ite ajattelin varata samalla ajan, kun mennään 3kk neuvolakäynnille seuraavalla viikolla :) Saas nähdä kuin pitkälle menee :)

keskenmenon kokeneille täältäkin :hug:

Nyt huutaa esikoinen -->

piupula ja papu 4+1

Täälläkin uusi joulutontun odottaja ilmoittautuu pinoon mukaan. LA 5.12, synnärinä NKL ja neljäs. Oireita ei nyt pahemmin ole mutta ainakin parissa edellisessä raskaudessa pahoinvointi on ollut todella voimakasta ja sitä tässä nyt kauhulla odottelen taas alkavaksi. Alkuraskauden ultran varasin ja se on 19.4. Neuvolaan en ole soitellut vielä, enkä varmaan kiirehdikään sen kanssa. Nyt on vielä vähän epäuskoinenkin olo että onko tässä ihan tosiaan raskaana. Ja jotenkin ei näinä ekoina viikkoina vielä kauheesti uskalla iloitakaan, mutta jos ekassa ultrassa kaikki kunnossa niin sitten ehkä jo enemmän. Ja sen jälkeen ehkä jo voi jollekin kertoa tästä odotuksesta. Siihen asti nyt jännäillään.

Onnea odotukseen kaikille!

sintyli me voidaan siis naikkarilla tavata lapsikatraamme kanssa ;)
Mulla kanssa neljäs aarre tulossa ja NKL synnäri.

Voi, tää on niin uskomatonta koko plussa. Pitäisi ystävälle lähteä ja haluaisin huutaa kaikille plussasta, mutta visusti on hiljaa oltava vaan vielä. Kyllä mä pääsen kertomaan vielä moneen kertaan mun ihanan uutisen :heart:

Minkälaisia oireita teillä muilla on?
Mulla siis melkein viikon ollut pahoivointia/etovuutta. En oksentanut sentään ole.
Pe lähtien myös vilua sekä lievää väsymystä.
Myös aavistuksen "vihlovaa" mahatuntemusta, joka vähän säikäyttää.
Muilla mahassa tuntemuksia, jos niin millaisia ja missä???

Onnea meille :xmas:

Kaikki uudet lisätty listoille! Tervetuloa :flower: Silti hyvä aina itse tarkistaa että tiedot on oikein, käämejähän mulle voi ihmisenä tapahtua :wave:

Tänään kirppikseltä tarttui taas mukaan muutama pieni vaate. En tiedä miten saan tätä hallittua :rolleyes:

Meitä jo useamman lapsen äitejä onkin tässä pinossa tällä hetkellä jo monta. Toivottavasti ei ihan järkytetä esikoisen odottajia kun varmasti tulee puhetta synnytyksistä ymv. aikanaan :cool:. Mut toisaalta, saahan meiltä varmasti myös käytännön vinkkejäkin =)

Poppeliini ja kolmas 5+1

Moro! Miulle vois synnytyssairaalax merkitä SKS.
Lasagnette hais tänää iha hirveeltä,huh huh.. Tuntuu et voisin syyvvä koko aja jotai. Ja veskissä käynti jatkuu.
Puol kuuvvex meen iltatöihin. On se sielkii kerrottava uutinen,ottaa pomo sen miten vaan... =) mut iloisin mielin meen töihin.

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 4+6 ~

Kyllä täällä Lohjalla ainakin tuo eka ultra kuuluu käynteihin ja sieltä tulee se perus terveyskeskusmaksu eli noin 27€.. Ja kyllä se ainakin kaikilla tutuilla on tehty alakautta ku ei välttis masun päältä näy..

Täällä oireet on pysynyt samana, uusia ei ilmaantunut.

On vaan niiiiin onnellinen olo! :heart:

Heippa! Ilmoittaudun varovaisen onnellisen sekaisena mukaan. Eli Tuisku, 6.12, PHKS, esikoinen.
Yritystä takana 1,5 vuotta, eli monta epätoivoa takana eikä yhtä ainoata plussaa tätä ennen. Mulla on PCO ja ekalla Femar-kuurilla tuli vajaa viikko sitten plussa! Ja seuraavana aamuna toinen! En oo uskaltanut kertoa vielä muille kuin puolisolle. Oireita on kuitenkin sen verran että uskallan pikkuhiljaa uskoa tämän olevan totta!

Nyt mietityttää ruokavalio. Olen yrittänyt ruveta syömään useammin ja pienempiä annoksia, mutta tuntuu, että silloin syö helposti paljon enemmän ja lihoo. Toistaiseksi ainakin ruoka maistuu ja kahvi samoin :p

Voi kun toivon että saisin pysyä tällä listalla! On muuten eka kerta kun kirjoitan tälle foorumille, vaikka olen käynyt lukemassa kuumeilijoiden palstoja aina silloin tällöin jo yli vuoden. Hiphei! =)

Tervetuloa uusille ja :flower: plussanneille! Ja plussapuhureita niitä kaipaaville! Puuh!! :D
Tääl aamukaffetta. Miul o tääl kaverien lapsia käymässä ja yx on vauva :heart:
Eilen töissä siivoillessa meni semmoset 2h 45min. Välil nippaili masusta mut ei yököttäny eikä muutakaan. Milloha se paha olo iskee ku tyssien kohalla oli nii paha olo että. Voiha se olla ettei paha olo ees tuukkaa? hih!!
Jaah mitähä sitä tänään söis.. Vettä taas laitan pulloon ja hörpin sitä pitkin päivää. Missäs vaiheessa rautatabut alotetaan? Ja tarviikos niitä ees kaikki?
Tänään on Empun 2v neuvola. Mennään sinne koko perhe. Miulla ku on sit se eka neuvola ni sillo tyssit jää iskän kans kotio ja tuleevat sit seuraavalla kerroilla kaikki mukaan =) nyt on paperien täyttämistä ja kaikkee muuta.
Eilen ku lähin töistä ja istahin autoon ni iski hirmunen väsymys.
Tyssit viel nukkuu.
Mukavaa päivää kaikille!!!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 5viikkoo!! :xmas: :heart: ~

Huomenta kaikille!

Täällä on aamuun herätty tosi kipeiden rintojen kanssa. Ai jessus että voi olla kipeät! :headwall: Ja nyt on huomattavissa, että nännipihaan on alkanut muodostumaan niitä nystyröitä..

Kojta lähtee 6 viikko käyntiin, jei! :heart: Pahoinvointia vielä odotellessa.. Tällä hetkellä ollut vaan sellaista huonoa oloa mut ei pahoinvointia.

Hauskaa päivää kaikille! :wave:

Huomenta!

Mäkin haluan mukaan=)?Mä tein juuri plussatestin ja en oo vielä ees ehtinyt käydä katsomassa la:ta mutta ikää on 27 tämä ois neljäs lapsi jos kaikki menee hyvin ja synnärinä KYS

Mä oon ihan täpinässä vielä testistä et ihan kädet tärisee =) Voi että tätä onnellisuuden tunnetta =) Meille tulee vauva =)

Jarrusukkia kaikkien vauvoille ja oikein ihanaa päivää =)

Metsätähti onnittelut ja tervetuloa joukkoon! :flower:

Täällä on koko aamu vähän surffailtu netissä ja katseltu vaunuja ja muita tarvikkeita.. :saint: Ihan vähän vain ;) Meillä on hyvä tilanne sinänsä, että saamme melkein kaikki tarvikkeet ja vaatteet lähisukulaisilta ja kavereilta kun kaikki ovat lapsia saaneet lähiaikoina. Kunhan päästäisiin sinne vko 12 niin sen jälkeen uskaltaisin lähimmille kertoa.. Mutta ennen en uskalla!

Yhteistyössä