Hui kun täällä on tapahtunut paljon parissa päivässä!
Ihanaa
@Hilma85 että pääsitte kotiin! Kaikkea hyvää vauva-arkeenne!
Mäkin mietin mitä kuuluu
@Henriette ?
Ihan hirveää lukea noista
ikävistä hoitajista. Työskentelen itse hoitoalalla ja näen asiakkaan kohtaamisen valtavan tärkeänä asiana, eikä siihen pidä koskaan turtua tai oma huono päivä saa heijastua potilaaseen, muuten on aika vaihtaa työpaikkaa/alaa. Ja vieläpä synnyttämässä oleva nainen - harvassa muussa tilanteessa on yhtä herkillä ja toisten armoilla, joten empaattisuutta pitäisi löytyä vielä normaaliakin enemmän. Ei se jalat auki vieraiden edessä oleminen kauhean hohdokasta ole.
@Surusilmät mulla oli esikoista odottaessa 1,5 viikkoa ennen synnytystä yö, jolloin valvoin tunteja kipeiden suppareiden kanssa, mutta sitten ne lakkasi ja seuraavan kerran supisteli sitten kun oli tosi kyseessä. Toivottavasti siis sulla ei ole yhtä ankeeta "yritystä", vaan ennakoisi nyt pikaista synnytyksen alkua.
Ihan jännittää tulla tänne aina lukemaan, että onko vauvoja syntynyt!
@ritsalaari harmi noin puutumiset ja huono yö ja flunssa. Toivottavasti helpottaa pian!
@mimmi92 onpa hurjasti laskenut hb!
Mulle neuvolassa sanottiin ettei hb näin loppuvaiheessa enää juuri laske, ei taida aina päteä... Sullakin alkaa väistämättä käydä päivät vähiin!
@Shara mäkin oon kattonut Toisenlaisia äitejä viime viikkoina. Tosi mielenkiintoisia tarinoita ja jännittää aina miten synnytykset menee kun oma niin lähellä! Ja mäkin oon alkanut miettiä ja huolehtia vauvan vointia ja kaikkia kauheita uhkakuvia, että mitä jos vauvalle käykin vielä jotain.
@Nanna-87 ihan lupaavan kuuloisia oireita siellä ja kun esikoinenkin syntyi ajoissa!
Sairaalakassia aloin eilen vähän pakkaamaan vaikka tuntuukin kovin aikaiselta. En oikein osannut tehdä muutakaan. Lähinnä laitoin itselle vähän mukavaa vastetta, luettavaa, naposteltavaa, vihkon ja kynän, vauvan kotiutumisvaatteet ym. Kirjoitin päälle lapun jossa lukee puuttuvat tavarat. Hankala pakata, jos sinne potilashotelliin pääsisi, en tiedä pitääkö siellä itsellä ja vauvalla olla omat vaatteet? No toisaalta mies voi sitten ajella kotiin hakemaan tarvittavat.
Joulupöytä masentaa kun en voi syödä suosikkejani graavikaloja ja mätiä. Ja mitä on jouluyö ilman homejuustoa. No onneksi on kuitenkin kypsiäkin kaloja, kalapöytä on nimittäin jouluna mun suosikkini. Jos ennen uuttavuotta sattuisi syntymään niin sitten meillä herkutellaan silloin mätileivillä ja juustoilla, jos ei silloinkaan ole syntynyt niin heti kun mahdollista. Ja sushikuljetusra toivon mieheltä sairaalaan, sitä olen himoinnut kuukausia.
Salmiakin ja lakun kanssa oon ollut tosi lepsu, tehnyt mieli niitä jatkuvasti ja olen useita kertoja viikossa syönyt. Esikoista odottaessa salmiakkia oikein suositeltiin matalaan verenpaineeseen ja hieno tyttö on kasvanut eikä yhtään ylivilkas (sitä muistaakseni noiden on epäilty aiheuttavan?).
Lumi 35+3