Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *elokuussa*

Imetysliivit Itse en uskalla tilata sovittamatta sillä mulle pitää olla tietynmalliset liivit että tukee ja istuu hyvin. Just kävin kaupoilla ostamassa ihan tavalliset liivit (mojova 75J) jotka toivottavasti menee imettäessä, viimeksi jäätiin näihin mittoihin mutta koskaan ei tiedä kuin nuo paisuu vielä kun maito hetkellisesti nousee ekoja kertoja. Jospa ei.
Mutta tarkoitus olisi mennä ostamaan toiset vielä ennen synnytystä. Itse oon hyvin pärjänny noilla perusliiveillä, olkain vaan alas ja syöttämään :D En siis satsaa imetysliiveihin sen kummemmin..

Liikkeet Tuntuu koko ajan mojovammin, ihan hirvittää välistä miten lujaa tässä vaiheessa pikku-ukko jo potkii.

Käsityöt Ei oo ollu koskaa meikäläisen juttu, eikä ole vieläkään. Nämä ei vaan jostain syystä mulla onnistu eikä mielenkiintoa saatika jaksamista ole. Miehelle perusneuloin/kudoin sillä yhdellä silmukkaperiaatteella kaulaliinaa neljä vuotta. Tästä voi ehkä päätellä jotain :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
@Henriette Kiva kuulla, että säkin virkkaat :) mä yritin myös etsiä jotain helppoa neuletakin ohjetta, mutta en ainakaan vielä ole löytänyt tarpeeksi helppoa :D Jotkut perus legginssi malliset pienet housut luulisi ainakin olevan helppo muutamasta kangaspalasta (kaavojen mukaan) saada aikaiseksi :D ehkäpä lainaan äidiltä jossain vaiheessa ompelukoneen kun hänellä ei ainakaan käyttöä ole sille. Mummon käsityötaidot kun perityi pelkästään tädille :D olisi kiva pystyä edes jotain pientä opettamaan myöhemmin omille lapsille, kun ei omat isovanhemmat enää elossa ole.

Täällä myös liikkeet jo yllättävän voimakkaita, kyljissä nukkumaan mennessä tuntuu jo aika ikävältä, tai siis se kutittaa ja säpsähdän, kun tulee kovempia muljahduksia.

Äh pitäisi vielä jossain vaiheessa jaksaa laittaa kelaan se raskaustodistus ja hakemukset. Miten se vaan on joka kerta niin vaikea saada aikaiseksi.

Mimmi 24+1
 
Moi! löytyyköhän esikoisten odottajille omaa keskusteluketjua? Koitin hakea vaikka millä hakusanalla mutta tuotti hakutuloksia vain jostain vanhenmista ketjuista.. Eikös täällä joulukuisten listoilla kuitenkin ollut esikoisten odottajiakin :)
 
Pitkästä aikaa ehtii hiukan kirjoittaa. On ollut melko hektistä, kun palasin töihin tässä hetkeksi ennen äippäloman alkua, ei meinaa aika riittää kirjoittamiseen, vaikka lukenut oonkin päivittäin. Paljon on tullut juttua ja en kyllä millään muista mitä kaikkea piti kommentoida, eikä puhelimella viitsi alkaa selaamaan sivuja taaksepäin...

Mulla oli viimeksi ihan halppis imetysliivejä käytössä ja niillä ajattelin pärjätä nytkin. Minusta oli ihan mukavan tuntuiset ja pehmeät päällä. :)

Minä teen käsitöitä satunnaisesti. Joskus iskee innostus tehdä jotain, nyt ollut pidempään jo hiljaisempi kausi taas. Esikoisen odotusaikana virkkasin vauvapeiton ja nytkin oli haaveissa, että saisin tällekin pienelle tehtyä oman, mutta eipä oo vielä tullut aloitettua... :unsure:

Liikkeet tuntuu täälläkin jo tosi hyvin, kunnon potkut ja huitomiset. Myös mahan päällä näkyy, kun kunnolla mojauttaa. :love:

Liitoskivut vaivaa edelleen, pahimmillaan aamuisin. Tukivyö auttaa jonkin verran, mutta puristaa masua senverran, että ei tule kyllä päivittäin käytettyä... Myös harkkasuppareita tulee satunnaisesti. Ja väsyttää nyt taas, kun päivät on töissä, niin iltaisin on kyllä ihan kuitti. Eihän tässä enää pitkä aika äippälomaan olisi. Muuten vointi ollut hyvä. :)

Nanna 23+3
 
@Martuulia en ole ainakaan huomannut sellaista keskustelua, äkkiseltään katsottuna listalla puolet aktiivisemmin kirjoittelevista odottaa esikoista :)

Siitä tulikin mieleen, että voisin loppukuusta poistaa listalta nimimerkkejä joista ei ole kuulunut pitkiin aikoihin mitään?

@Nanna-87 mä olinkin jo ihan kokonaan unohtanut, että piti se tukivyö hommata! Selkäkivut on nimittäin helpottanut, mutta liitoskivut pahentunut. Viime yönä kun yritti kylkeä kääntää niin ei taas meinannut jalkoja saada nostettua.

Mimmi 24+2
 
Aivan ☺
Enpäs hoksannut itse katsoa

@Martuulia en ole ainakaan huomannut sellaista keskustelua, äkkiseltään katsottuna listalla puolet aktiivisemmin kirjoittelevista odottaa esikoista :)

Siitä tulikin mieleen, että voisin loppukuusta poistaa listalta nimimerkkejä joista ei ole kuulunut pitkiin aikoihin mitään?

@Nanna-87 mä olinkin jo ihan kokonaan unohtanut, että piti se tukivyö hommata! Selkäkivut on nimittäin helpottanut, mutta liitoskivut pahentunut. Viime yönä kun yritti kylkeä kääntää niin ei taas meinannut jalkoja saada nostettua.

Mimmi 24+2
 
Hiiohoi, enpä oo ehtinyt kirjoittaa hetkeen. Työt alkoi ja miehelläkin pitkää päivää tää ja ensi viikko niin kodinhuolto on ollut hatarissa näpeissäni..:)

Kiitos vakuutuskommenteista! Kysyin OP:lta tarjousta, kun meillä ei oo siellä muita vakuutuksia. Ei oo vastanneet mitään vaikka siitä taitaa olla kohta jo viikko.

@Esme87 ja muut fb-ryhmästä kiinnostuneet, mua kiinnostaisi myös. Pitäiskö pistää vielä ryhmä pystyyn?:)

Mitäs liitoskivuilla tarkoitettiinkaan? Tuolla "vatsan sisällä" tuntuvia kipuja? Mulla tänään karmeat si-nivel-säryt.

Äitiyspakkauksen tilasin tänään ja ostin ekat äitiyshousut!

ritsalaari 24 +1 (alkoiko nyt jo todella viimeinen kolmannes?!?)
 
Ompas täällä paljon vaivaisia jo! Tuntuu että vastahan sitä plussasi, ja nyt jo vähän joka paikkaa särkee, mutta eipä siihen viimeiseen kolmanneksen pitkä aika ole (mä en tiedä miten ne virallisesti jaotellaan, kun kaikkialla lukee vähän eri viikot) :)

Mulla liitoskivut on tuntunut ja tuntuu nytkin häpyluussa, tai ainakin olen olettanut että ne on niitä liitoskipuja?
Myöhemmillä viikoilla muistaakseni myös lonkissa kipua. En oikein osaa erotella mikä kipu on mitäkin, kaikki kun tuntuu olevan raskaana ollessa täysin normaalia :LOL:
Tänään myös kävellessä alkoi tuntumaan outoa repivää kipua jossain kohdun ja kyljen välissä. Se siis tuntui vain liikkuessa ja pysähtyessä kipu aina helpotti. Onkos se nyt sitten jotain kohdunkannatin kipua?
Ihmetyttää mihin ne selkä kivut yhtäkkiä katosi, mutta enpä kyllä kaipaa ollenkaan :ROFLMAO:

On kyllä vähän tylsä vaihe kun ei ole enää ultria tai muuta ihmeellistä joita odottaa, ehkäpä sitten parin viikon päästä oleva sokerirasitus seuraava etappi. Joulua odotellessa :barefoot: kamala näin loppukesästä toivoa että olisipa jo talvi (Inhoan kylmää) :whistle:
Ja jotta aika kuluisi nopeampaa niin päätin purkaa vaatehuoneen kokonaan kun oli liian ahdas. Tilalle sopivammat hyllyt, vanhoista saan sopivasti lasten makuuhuoneeseen tankokaappiin uudelle tulokkaalle hyllyt, joten kohta voisi alkaa vauvan vaatteita pesemään :rolleyes: piha on myös myllätty ja täysin kesken, sekä kylppärin pintarempa suunnitteilla, kunhan nuo edelliset projektit saa valmiiksi..

Mimmi 24+3
 
Kiva kuulla, että perhevalmennuksista löytyy hyviä kokemuksia.

Vaivoihin liittyen: Lidlissä on ens maanantaina vartalotyyny myynnissä, sopii raskausaikana helpottamaan nukkumista. Mietin, pitäiskö sellanen käydä ostamassa. Tähän mennessä nukkuminen on onnistunut ihan ok, välillä huomaa olevansa vähän kummallisessa asennossa ja lihakset jumiutuu helpommin. Toisaalta en haluais ostaa hirveesti turhaa tavaraa. Mutta loppua kohti nukkuminen tuskin helpottuu ja saahan tuon sitten myytyä jossakin nettikirppiksellä tms. kun vaihtopäällisiäkin löytyy.
https://www.lidl.fi/fi/Kaeyttoetavaratarjoukset.htm?id=365

Alkoi ihan itkettää, kun kirjauduin Kelan asiointipalveluun ja "sinulle on myönnetty äitiysavustus" :D Ai mitä, mulle vai? Ja samalla vähän nauratti, joskus vaan yhtäkkiä konkretisoituu vauvan tulo tälläsinä purkauksina. Eiköhän se pakkaus siis tässä lähiaikoina saavu noudettavaksi.

Mä oon fb:ssä aika epäaktiivinen päivittämään mitään, vaikka joka päivä tuleekin selailtua. Mutta jos perustatte ryhmän, niin voin harkita liittymistä.

Samaa mieltä "tylsästä" vaiheesta, olis kiva kun ois joku ultra odotettavissa. Toisaalta ihanaa kun se alkuraskauden hirveä epävarmuus on helpottanut. Oon myös miettinyt, että vaikka miten kävisi tulen tämän lapsen synnyttämään ja syliin saamaan. Toivon mukaan tietysti elävänä ja kaikki menee hienosti. Ei ole tarkoitus synkistellä millään kuolemajutuilla, jotenkin vaan lohdullinen ajatus ettei vauva yhtäkkiä enää katoa minnekään. Ehkä ymmärrätte :)
 
Tul otettu oikee kunno unet toissa yön.
Ja vaan kerran piti men käymää vessas.
Nukahdin joskus yhdeksän jälkeen ja heräsin kahdeksan maissa. En heränny ees siihen kun mies lähti töihin, vaikka yleensä oon heränny ees pienesti siihen.

Ennen töihin menoa kävin hakemassa postista pinnasängyn ja sitterin ja toin ne kotiin (kannoin eteiseen) ja lähdin töihin.
Tarkoituksena oli siis laittaa ne varastoon, mutta tuli jo sit vähän kiire lähteä töihin.

Mutta kun tulin kotiin ja katoin beben tulevaan huoneeseen, niin siellä se pinnasänky iloisesti odotti koottuna.
Mä unohdin laittaa miehelle viestiä siitä, että kantais ne varastoon, joten mies oli sitte tosiaan menny kokoomaan sen.
No on ainakin valmiiksi koottu.
Sitterikin oli jo valmiiksi siellä beben huoneessa.

Päätettiin ostaa tonne beben huoneeseen hoitopöytä.
Kuitenkin kun tulee öisin vaihdettua ylhäällä vaippa ja on sitte vähän turhaa pomppia ylös ja alas vauvan kanssa, käy helpommin noin sitte.
Toki alhaalla kodinhoitohuoneessa päivisin sitte vaihdetaan.

Kiva kuulla, että perhevalmennuksista löytyy hyviä kokemuksia.
Täytyy varmaan kyllä yrittää päästä niihin.

Tämän päivän jälkeen kaks päivää töitä ja sitten ruhtinaallinen kahden päivän vapaa!
Sisko on tulossa avomiehensä kanssa tänne viikonlopuksi, joten istutaan tässä meillä iltaa nätisti venetsialaisia viettäen.
Naapurilta tuli kutsu sinne grillaamaan joten eiköhän me siellä poiketa.

Nyt on kyllä raskaudessa vähän tällänen "tylsä" vaihe, kun ei oo mitään ultria tai muuta oikeen odotettavissa.

Päätettiin nyt varata sinne 4D-ultraan aika. Tosin ei olla vielä varattu, kun ei olla ihan varmoja, että milloin ollaan menossa sinne päin missä tuo on.
Mutta sinne mennään kuitenkin.

Mä olen vielä säästynyt pahimmilta kivuilta. Ainoa mikä on, niin oikeen pitkän paikallaan seisoskelun jälkeen alkaa selkä ilmoittelemaan itsestään.

Ruoka valmistumassa, mies tulee hetken päästä töistä ja sit syödään.
Sen jälkeen mennään käymään anoppilassa.

Amanda 23+0
 
Mä oon täällä hetken taustaillut, mutta hengessä mukana :)

Muutamana päivänä on kans tuntunut kuin joku tuikkisi sukkapuikolla kohdunkaulaa, liitoskipuja kai? Ainakin rasitus pahentaa.. Muutoin täällä voidaan ihan hyvin (y) vauva pitää toisina päivinä semmoista jumppaa että koko maha heiluu, sitten välillä on niitä kurjia hiljaisia päiviä..

Vaunut, kaukalo ja vaikka mitä muuta ostettiin miehen serkulta, ne on ollut yhdellä lapsella ja muutaman vuoden vanhoja, tosi siistissä kunnossa. Kävin muutamat mammavaatteet shoppailemassa ja imetysliivit tarttui Kapphallista mukaan, jotain ekopuuvillaa ja puoleen hintaan.. Vauvalle on lämpöpussia ja muuta pientä hankittuna :love: pinnasänky ja hoitopöytä vielä niin alkaa olla hyvällä mallilla.

Mä oon käsityöihminen mutta kutomisesta ei meinaa tulla mitään kun molemmat kädet puutuu. Sukat ja lapaset on sentäs saanut tehtyä.

Huomenna olisi sitten ihana sokerirasitus :sick: kauanko siellä menee kaiken kaikkiaan ja oletteko jaksaneet tehdä mitään odotellessa / kuinka huono olo on kun vihdoin pääsee pois?

Hilma ja salamatkustaja 25+2
 
Pikaisesti vastailen @Hilma85, että Mulla ekaa odottaessa sokerirasitus oli vasta ehkä n. rv 34 ja silloin tuli todella huono olo ekan tunnin aikana, tuntu että taju lähtee. Olin varannut kirjan mukaan, mutta en pystynyt sitä lukemaan. Pääsin sitten sängylle makoilemaan loppuajaksi ja olo parani, niin että ihan hyvällä ololla selvisi kotiin syömään :) toisessa ei n. rv 10 ja rv 24 tullut ollenkaan huono olo, mutta silloin en mitään tekemistä ollut ottanut mukaan. Puhelinta näpertäessä se 2h meni. Eli 2h yhteensä suunnilleen mennyt joka kerta (paasto, 1h ja 2h näytteet)

Mimmi 24+4
 
Sokerirasitus Mulla tämä on mennyt aina hyvin, nyt se on muistaakseni rv 26-28, sen litkun kanssa ei ole ollut ongelmaa, ihan mehultahan se maistuu. Huonoa oloa ei onneksi ole koskaan tullut, tylsyys iskee siellä istuskellessa. Nyt hirvittää mitä teen koska en pysty istumaan niin pitkään ettei liikuntakyky mene.

Liikuntakyvystä Iskias ja liitoskivut vaivaavat todella pahasti, kävelemään en pysty joinakin hetkinä ollenkaan, kivut on järkyttäviä. Lisäksi jos istun liian pitkään tai vajaa 10min liian kovalla alustalla niin kävelemään en pysty loppupäivävä. Tämä hankaloittaa kyllä elämään ihan valtavasti tällä hetkellä, en tiedä mitä tehdä että elo onnistuu järkevästi. :eek:
 
@mimmi92 mulla satunnaisesti lenkillä tullut just tollasta repivää jännää kipua ylävatsalle, tuntuu jossain vatsan sisällä ehkä just vähän kyljissä päin. Oon ihmetellyt mitä kipua se on, mutta mennyt aina nopeasti ohi niin en ole huolestunut. Jos ne onkin jotain kohdunkannattimien kipuja sitten. Niin monenlaista vaivaa ja eri syistä johtuvaa kipua voi olla raskaudessa ettei kaikkea edes muista mikä voi tuntua. Ja niin vähän onneksi vielä mitään kipuja, ettei pienet satunnaiset kolotukset juuri hetkauta.

@Nanna-87 tsemppiä väliaikaiseen uuteen arkeen töiden parissa! :) Ei ihme jos tuntuu hetken että aika kortilla.

@Hilma85 mulla oli edellisessä raskaudessa sokerirasitus rv26. Etukäteen pelkäsin huonoa oloa mutta voin sitten kuitenkin tutkimuksen ajan ihan hyvin ja lueskelin lehtiä (silloin ei ollut vielä älypuhelimia :ROFLMAO:) sen pari tuntia, mitä siellä piti aikaa viettää. Oli kyllä evästä mukana ja söin heti kun pääsin pois. Onpa teillä hankinnat hyvällä mallilla! Se on kiva, jos saa ostettua tutulta hyväkuntoista käytettyä.

@-Amanda- on se 4d ultra kiva kokea. :) mä en nyt raaski mutta ihania kuvia saatiin esikoisesta.

@aprikoosinkukka tiedän tuon tunteen kun yhtäkkiä tulee sellainen tunnekuohu ja ymmärrys siitä, että me tosiaan saadaan vauva. En muista miksi viimeksi tuli mutta jonkun ihan pienen asian takia itkin onnesta kun tuntui niin mahtavalta. <3

Mä en osaa ajatella, että nyt olisi tylsä vaihe. Musta tuntuu, että olen vasta ihan lähiaikoina alkanut luottaa tähän raskauteen ja siihen, että saadaan vauva. Tunnen päivittäin niin syvää onnea että yritän nauttia joka hetkestä ja oikein velloa siinä sisäisessä onnen tunteessa. On ihanaa kun töissä ihmiset käyneet onnittelemassa ja pari asiakastakin jo uskaltanut raskautta kommentoida. Rakastan kasvavaa vatsaa, potkuja mahassa, jokaista raskauteen liittyvää tuntemusta. On ihanaa esikoisen ja miehen kanssa keskustella tulevasta ja etenkin esikoisen mieletön riemu tulevasta on niin ihanaa. En ole tainnut elämässäni koskaan olla onnellisempi. Ja nyt kun vaivoja ei ole ja pystyn harrastamaan liikuntaa muutaman kerran viikossa ym., nautin aivan älyttömästi.

Ja voi että mä odotan sitä hetkeä kun äitiysloma alkaa ja saan jäädä kotiin. Nyt kun esikoinen aloitti koulun niin tuntuu ihan mahtavalta, että pian olen joka päivä kotona vastassa.

Listoilta voi poistaa minunkin mielestä ne henkilöt, jotka ei ole itsestään mitään ilmoitelleet. Poistetaako suoraan vai pidetäänkö vaikka joku "nimenhuuto" että tänne saa ilmoittaa jos haluaa listalla pysyä, ja syyskuun pinoon vain ne henkilöt listalle? Pääseehän listoille sitten takaisin myöhemmin jos joku jää pois.

Jos joku perustaa fb-ryhmän niin voisin liittyä, mutta haluan kyllä täälläkin kirjoitella. Kiva pieni aktiivinen joukko täällä kirjoittelee. :)

Voi että kun ehti niin pitkään haaveilla raskaudesta ja katsella kaiholla muiden raskausmahoja, niin nyt on ihanaa kun saa kulkea ympäriinsä vauvamasun kanssa. Eilen jumpassa heti joku kysyi, että koska on laskettuaika. Onneksi tästä mahasta saa nauttia vielä hetken aikaa!

Lumi 21+4 <3
 
@Surusilmät olitkin kirjoittanut samaan aikaan kun omaa viestiäni näpyttelin. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kipujen kanssa, tosi inhottavaa. Mulla vaivasi iskias edellisessä raskaudessa näiltä viikoilta loppuun asti ja se oli ihan kamalaa. Vaatii kyllä kärsivällisyyttä. Ainoa lohdullinen asia oli, että kivut hävisi heti kun vauva oli maailmassa.
 
@Lumi87 mä oon niin kauan odottanut tätä hetkeä että uskaltaa luottaa raskauteen ja siihen että meitä on kolme jouluna.. Tuli otollinen aika hankkia kaikki yhdessä läjässä kun ei tarvitse enää olla kauhuissaan.

Sokerirasituksessa hengailemassa. Kamala esanssi-vadelman makuinen litku meni alas ihan hyvin mutta koko ajan yrittää tulla ylös; närästää ja tekee vatsan kipeäksi :X3: muuten se mun pelkäämä sokerihumala loistaa poissaolollaan ja pian tää on jo ohi ja mä täällä kuola valuen mietin aamupalaa kanttiinista :ROFLMAO: Meidän labrassa onneksi saa nauttia omasta rauhasta pienessä huoneessa, täällä on sänky, nojatuoli ja tv (y)
 
Mäkin haluun mukaan faceryhmään jos perustetaan

Minkä kokonen litku siinä sokerirasituksessa pitää juoda? Vähä hirvittää jos se etoo niin paljon että tulee ylös..

Meillä on muuten 4 hlön kanssa perustettu wa-ryhmä esikoista odottaville ja joilla on loppuvuodesta LA. Oisko täällä halukkaita liittyä mukaan? Tämä pieni porukkamme on ympäri suomea
 
Koitan huomenna huhuilla ne nimerkit läpi, joista ei oman muistin mukaan ole kuulunut pitkiin aikoihin. Syyskuun ketjuun tulee sitten karsittu lista ja takaisin pääsee tottakai halutessaan :)

@Hilma85 hienoa että sokerirasitus meni hyvin :)

Täällä muuten myös tuo närästys (ja nukahtamisvaikeudet) tullut nyt joka iltaiseksi riesaksi.
Lisäksi nyt sitten ollaan koko perhe kuumeessa ja flunssassa. Johan tässä melkein viikko ehdittiin terveitä olemaan. Kauhulla odotan sitä kun lapset joskus aloittavat päivähoidossa, kuinka paljon sielä tauteja tulee..

Kellään kokemusta kestoliivinsuojista?

Äitiyspakkauksessa muistaakseni tuli aikoinaan yhdet, mutta ne on itsellä ajat sitten kadonnut jonnekkin kun ei tullut silloin käyttöön.
Huomasin että netissä myynnissä esim. 10 parin pakkauksia ja voisi olla ainakin kotikäytössä ihan kokeilemisen arvoisia kun viimeksi meni valehtelematta lähes puoli pakettia kertakäyttöisiä päivässä! Näin siis koko täysimetysajan. Soseiden tultua mukaan maidon tulo vähän tasaantui, eikä tarvinnut kuin syötön yhteydessä enää vaihtaa, kun ei itsestään enää vuotanut pitkin päivää.

Muok. Ja tästä tulikin mieleen että erittöökö muilla rinnat jo jotain?
Huomasin että varsinaista maitoa ei enää tule puristamalla ollenkaan edellisen imetyksen jäljiltä, mutta iltaisin on tuota kelta/oranssia töhnää kuivuneena rinnanpäissä. Samoihin aikoihin on muistaakseni edellisissä raskauksissa myös alkanut tulemaan :)

Mimmi 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Outoa, että melkein kaikki ovat joutuneet sokerirasitukseen. Ilmeiseti laittavat sinne aika helpolla. En ole itse onneksi ikinä joutunut tai edes tajunnut sellaisen olemassaoloa.

@Lumi87 kuulostaa onnelliselta!:)

Ei tämä minustakaan mikään tylsä vaihe ole. Maha on jo sen verran iso, että todellakin tuntee olevassa raskaana ja minusta on ihan kiva, että vauvan tuloon ehtii kunnolla valmistautua. Kiva kun lapsetkin näkevät kasvavan vatsan ja heidän kanssa ehtii asiasta monesti vielä jutella. On kyllä ihana ajatella joulukuuta ja pientä kääröä :love:

Minullakin on kovasti liitoskipuja häpyluussa. En oikein enää saa kunnolla kylkeä käännettyä yöllä. Mies nauraa, kun alkaa taas ähkinät.. o_O (onneksi ei vielä tarvitse puhista kävellessä!!! Ei siihenkään enää montaa kuukautta!) samoin lonkka on kyllä alkanut tulla tosi kipeäksi ja hankaloittaa kävelemistä ja lasten nostelemista. Kerroin tuossa aiemmin, että minulla helpottaa kivut raskausaikana, mutta nyt lonkkakivut alkavat tulla takaisin. :confused:

Me ei olla vielä jaksettu ostella mitään enkä ole saanut aikaiseksi ilmoittaa kelalle..

Henriette 25+0
 
@Lumi87 Jep! Eip' se auta, itsekin oon kärsinyt joka raskaudessa, mutta tämä on kyllä ylivoimaisesti pahin kerta, vaan siihenmpä nämä kivut loppuu kun vauvan saa ulos, hiphei. :D

Sokerirasitus yleisimmät syythän tähän on äidin paino tai suuri raskaudenaikainen painonnousu, sukurasitteet, ultrassa isoksi katsottu vauvan koko tai äidin ikä. Täällä vissiin suositellaan kaikille yli 25-vuotialle tuota, itse en ekassa raskaudessa myöskään joutunut menemään mutta toisessa jo suositeltiin "iän" puolesta :ROFLMAO:

Liikkeet onko muilla vähänliikkuvia tapauksia? Musta tuntuu että välillä likkeitä ei tunnu juuri ollenkaan, onko nyt joku hidas kausi vai mikä. Doppleri onneksi löytyy kotoa ja kova jumpse kuuluu, joten hätää tuskin on. :unsure:
 

Yhteistyössä