Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Meillä yksityinen ultra maksoi 141e ja parkkisakot :) hih.

Mulla oireet vähentynyt, ei niin tissit kipuile ja öklöolokaan ei tuu niin herkästi, vai oonko siihen tottunu:) Maha on ku pallo, välillä turvottaa, välillä ei. Ja väsy on, en jaksaa tehä oikeen mitään. Sit kun ei ookkaan niin oireita niin tulee mieleen että onkohan kaikki kunnossa... Jospa olis.

Mulla viimeks kaksosraskaudessa rv8 paikkeilla piti kaivaa äitiyspöksyt esiin. Mietin että millonkahan nyt lähen housuostoksille. Tänään rv 7+2.

Foreverfever: Huomasin että käyt aika tiuhaan nyt ultrassa. Missä käyt? Saiko ne tutkittua että onko eri pussukat? Meillä lähti OYSiin lähete tarkempaan ultraan ja jännityksellä ootan että milloin sieltä tulee se aika että päästään ultraan katsomaan onko välikalvoja mutta selkeesti yhessä isossa pussukassa noi pienet oli. Toivon että tarkemmalla ultralla löytys ne kalvot niin ei ihan niin riskaapelia olis....
Käyn siis YTHS:llä, kun olen vielä muutaman kuukauden opiskelija :) Se maksaa vain 24€ kerta, joten ehdin vielä kaksi kertaa käydä ennen kuin jää kesälomalle henkilökunta. Huomenna menen taas :) Ja tosiaan kyllä nämä nyt vaikuttaisi olevan mono/di-kaksoset, vaikka ihan varmaksi ei omia vesipusseja ole nähty. Toivottavasti huomenna saisi parempaa kuvaa!
 
Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi
Verx / 2.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
NinaRinsessa / 2.lapsi

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS
Sannaei

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS
Amore / 28 / 2.lapsi /KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
Pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks

24.12
Leonella / 2.lapsi
Kipamama / 36 / 2.lapsi / HYS

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 30 / 3. & 4.lapsi / TYKS

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks
Marimac / 3.lapsi / JS

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
HarakkaHuttunen

29.12

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS

31.12
Tintt@r@ / 32 / 4. ja 5.lapsi / OYS

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Moikka kaikille!!
Täällä joulun ihmettä odotellaan tulevaksi... la näillä näkymin 23. tai 24.12. Jalat ristissä istun ja toivon että malttaisi odotella seuraavan vuoden puolelle. Meillä toinen - ja hyvinkin odotettu- kakkonen tulossa, taitaa olla nyt rv 8+4 menossa. Torstaina olisi aika neuvolaan ja muutaman viikon päästä sitten ultraan.

En kovin paljoa tällä foorumilla käy ja nytkin rekisteröidyin uudelleen kun vanhat tunnukset ovat hukassa. Jos kuitenkin on faceryhmää olemassa, ainakin näin useista kommenteista ymmärsin, mielelläni sellaiseen liittyisin. Esikoisen ryhmässä olen ollut aktiivisesti mukana ja varmasti myös uuden tulokkaan kanssa kaipaa hengenheimolaisia...
 
Käyn siis YTHS:llä, kun olen vielä muutaman kuukauden opiskelija :) Se maksaa vain 24€ kerta, joten ehdin vielä kaksi kertaa käydä ennen kuin jää kesälomalle henkilökunta. Huomenna menen taas :) Ja tosiaan kyllä nämä nyt vaikuttaisi olevan mono/di-kaksoset, vaikka ihan varmaksi ei omia vesipusseja ole nähty. Toivottavasti huomenna saisi parempaa kuvaa!
Vähänkö huippua jos noin halvalla pääsee ultraan. Menisin minäki!! :) Mulle pitäs Oysista tulla aika ultraan kun lääkäri laitto lähetteen mutta saas nähä koska se aika sitte on. Toivottavasti ei kauheen kauan tarttu oottaa.
 
Onko muilla jo mahat kasvanu? :) Mulla ainaki pöksyt kiristää jo...

Dopleria mietin että kannattaako hommata? Millä viikoilla alkaa kuumeen että onko elämää? Ja sit kun noita on kaks niin saakohan niitä ees erikseen kuunneltua? :)
 
Moi kaikille pitkästä aikaa. Mäkin viihdyn tuolla fb-ryhmässä niin hyvin että harvoin tulee täällä kirjoiteltua, etenkin kun muakin (kuten miss piggyä) ärsyttää puhelimella täällä kirjoitella.

Onnea kaikille uusille ❤

Kyseltiin neuvoloista ja sellaisista. Oma eka neuvola mulla oli 18.4 ja sitä ennen olin jo käynyt naisten polilla varhaisultrassa, sillä olin lapsettomuusklinikan asiakas. Hedelmöittyminen oli siis hormoniavusteinen.

Ekalla neuvolakäynnillä näin myös vauvan, sillä meillä on neuvolassa myös ultra, tosin alkeellinen. Mutta sykkeet ja vauvan koko näkyvät.

Varsinainen nt-ultra tehtiin yksityisellä kunnan ostopalveluna. Se tehtiin mulle rv 11+ eli viime viikolla. Ensi viikolla 2. neuvolakäynti, nyt rv 12+1

Hyviä vointeja kaikille

Cherokee
 
Harmillista jos kaikki täältä häippäsee :(

Mulla oli tänää neuvola tai käytii vaa läpi mitä kokeita millonki ja seuraava neuvola. Ois oikeesti ollu vasta rv 15, mutta pitää omilleen myös rv 12 jos haluaa.

Huomenna varata aika nt-ultraan.

Luultavasti jään huomisen jälkeen saikulle.. niin paha olo on ja töissä heikko olo. Illalla sit alaselkä kipee, päivän kun on jaloillaan ja osa vielä sänkypotilaita.
Illat on oksenneltu ja pää kipee.

Mutta nyt mulla on kyllä vallan ihana terkkarikin taas vaikka eri kuin viimeksi.

8+4
 
Mä kävin kans 8+0 viikolla varhaisultras yksityisellä, makso reilu 100e. Eka neuvola oli viime viikolla ja sielä kans semmosella aika huonolla ultralla katottiin. Pääasia et näky syke, vauva oli kasvanu ja kovasti liikku jo. Ens viikon keskiviikkona meillä ois nt-ultra, jännää!
Posti toi tänää doplerin ja sain sykkeen kuuluun!:love::love: Ihana pikku jumpsutus, tänään siis 10+5.
 
Mulla on kyllä vatsa kasvanut. En usko et on enää pelkästä turvotuksesta kun tuo on ja pysyy tossa ihan aamusta iltaan. Toki iltaisin vähän isompi. Huomasin tänään kun makasin selällään ni eipä mene vatsakaan enää sillai kuopille kun normaalisti menee noista luiden vierestä, nyt sellanen tasapaksu :whistle: yhet äitiyshousut oon ostanut vaikka vannotin etten osta. Mut onhan nää paljon mukavammat jalassa kun ei purista.

Doppleri on kyllä ollut ihan ehdoton, vaikka siitäkin aluks olin sitä mieltä et tässä raskaudessa en osta. Näytöllisen ostin siis käytettynä, kiva kun näkee sykkeetkin ruudulla :)

Tänään olin labrassa perussairauden takia mitä seuraillaan, 7prk otti verta (vaan) ja sit viel näytteitä joutuu viemään :mad:

Catharin & mini 11+2
 
Heippa vaan pitkästä aikaa! Nyt sain kaiken luettua :)

Onnea uusille mukaan tulijoille :) ja pahoittelut menettäneille! :unsure:

Mulla oli eilen eka neuvola. Neuvolan mukaan viikkoja oli 8+6. Reilu tunnin siellä aikaani kulutin, sieltä lähdin kaupoille. Tai niin luulin.. Pääsin kaupan pihalle kukkia katsomaan, kun tunsin et nyt holahti jotain housuihin (n) Onneksi oli mustat housut, kun läpi asti sitä verta tuli. Eiku takas autoon ja soitto neuvolaan. Käski mennä kotiin ja seurailla, jos tulee kipuja nii sit päivystykseen, jos ei tule mutta vuoto jatkuu nii aamulla soitto neuvolaan. Kotiin päästyäni holahti vielä kerran, mutta pesujen ja muiden jälkeen ei tullut paperiin pyyhittäessä kuin vähän kirkasta verta. o_O

Aamulla soitin neuvolaan uudelleen, kun edelleen pyyhittäessä tulee vähä verta, nyt vain rusehtavaa. Sanoivat että saisin lähetteen äitiyspolille tälle päivälle, kunhan saisin lastenvahdin hommattua. Äiti onneksi pääsi tähän tulemaan ja minä pääsin lähtemään neuvolan kautta (hain lähetteen) äitiyspolille (y) Vähän matkalla oli perhosia vatsassa. Kun vihdoin pääsin lääkärille niin siellä näkyi meidän pikkuinen tonttu :love::love: Hienosti näkyi syke, vastasi viikkoja 8+2(, mutta mennää vielä nvlan mukaan.)
Vuotokohtaa ei löytynyt, eli taisi olla menkat (eilen ku ne ois kuulunut alkaa).

Nyt sitten odotellaan nt-ultraan aikaa :love: Enää ois kolmisen viikkoa aikaa :) ennen juhannusta kuitenkin ollaan päästy pikkuista uudelleen katsomaan :)
Labraan tarttis varata aika. Ja kun olen ultrassa käynyt niin sit viel tarttis sokerirasitukseen varata aika :sick: Seuraava neuvola rv 15-16.

Tää meni ny vähän omaa napaa vaan :whistle:
Mut nyt nukkuu :sleep::sleep: Hyviä öitä kaikille :)

- Janlind & tonttu 8+6 -
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Heippa vaan pitkästä aikaa! Nyt sain kaiken luettua :)

Onnea uusille mukaan tulijoille :) ja pahoittelut menettäneille! :unsure:

Mulla oli eilen eka neuvola. Neuvolan mukaan viikkoja oli 8+6. Reilu tunnin siellä aikaani kulutin, sieltä lähdin kaupoille. Tai niin luulin.. Pääsin kaupan pihalle kukkia katsomaan, kun tunsin et nyt holahti jotain housuihin (n) Onneksi oli mustat housut, kun läpi asti sitä verta tuli. Eiku takas autoon ja soitto neuvolaan. Käski mennä kotiin ja seurailla, jos tulee kipuja nii sit päivystykseen, jos ei tule mutta vuoto jatkuu nii aamulla soitto neuvolaan. Kotiin päästyäni holahti vielä kerran, mutta pesujen ja muiden jälkeen ei tullut paperiin pyyhittäessä kuin vähän kirkasta verta. o_O

Aamulla soitin neuvolaan uudelleen, kun edelleen pyyhittäessä tulee vähä verta, nyt vain rusehtavaa. Sanoivat että saisin lähetteen äitiyspolille tälle päivälle, kunhan saisin lastenvahdin hommattua. Äiti onneksi pääsi tähän tulemaan ja minä pääsin lähtemään neuvolan kautta (hain lähetteen) äitiyspolille (y) Vähän matkalla oli perhosia vatsassa. Kun vihdoin pääsin lääkärille niin siellä näkyi meidän pikkuinen tonttu :love::love: Hienosti näkyi syke, vastasi viikkoja 8+2(, mutta mennää vielä nvlan mukaan.)
Vuotokohtaa ei löytynyt, eli taisi olla menkat (eilen ku ne ois kuulunut alkaa).

Nyt sitten odotellaan nt-ultraan aikaa :love: Enää ois kolmisen viikkoa aikaa :) ennen juhannusta kuitenkin ollaan päästy pikkuista uudelleen katsomaan :)
Labraan tarttis varata aika. Ja kun olen ultrassa käynyt niin sit viel tarttis sokerirasitukseen varata aika :sick: Seuraava neuvola rv 15-16.

Tää meni ny vähän omaa napaa vaan :whistle:
Mut nyt nukkuu :sleep::sleep: Hyviä öitä kaikille :)

- Janlind & tonttu 8+6 -
Helpottavaa kuulla et oli vaaraton vuoto! :) kauheen moni tuolla facenkin puolella vuotelee.
 
Mulla neuvola ens viikolla ja silloin rv 8+4. Kuunteleekohan ne vielä silloin sydänääniä. Mietin jo että oiskohan mun pitäny varata yksityiselle aika jos ei se lähetteellä tuleva Oysin aika oo ihan lähiaikoina. Jotenki mietityttää että voi ne molemmat pienet voida hyvin... Todennäkösempäähän on että menee hyvin kuin huonosti mutta tiedätte kyllä sen huolen...
 
Mä lupasin terkalle, etten stressaannu, vaikka mitään ei kuuluiskaan. Ja sitten löytyikin heti ekalla kosketuksella tuo ääni. Suoraan sikiön klopsetta ei päästy siis vielä kuulemaan, mutta terkka sanoi, että siellä se kyllä on.
 
Mulla huomenna eka neuvola ja silloin viikkoja 8+0. Tänään aamulla sain sitte halata pönttöä ennen töihin lähtöä. Ja huh oli töissä koko päivän kauhee olo. (n) Kauheeta töissä ku pitää pidättää, eikä sielä voi ainakaa käydä vessas oksentamassa.:ROFLMAO: Vitsi tää väsymys on edelleen ihan kauheeta. Toivottavasti kohta helpottais.

Osaako muuten joku sanoa ku oon tässä miettiny nytkun palasin töihin huhtikuussa 2 vuoden kotona olon jälkeen nii saankohan kesälomarahan? Meille se maksetaan yleensä kesäkuussa. Mulla kyllä on heinäkuussa ihan täys loma koska vanhoja lomia vielä oli, mut en oikee tiiä mitkä siihen lomarahaan sit oikeen vaikuttaa.(n) Meillä ei töissä oikee osattu sanoo.o_O

Miwwi 7+6
 
Lomarahojen saaminen riippuu varmaan ihan siitä, että mikä on käytäntö firmassa niiden maksun suhteen. Aika usein ne taidetaan maksaa nykyään kaikille samaan aikaan kerran vuodessa, riippumatta siitä milloin lomansa pitää.

Eli kuvittelisin, että jos niitä ei oo vielä sulle maksettu niistä vanhoista lomista, niin eiköhän ne pitäisi sitten tulla nyt kun kesällä loman pidät?
 
  • Tykkää
Reactions: kuvituksia
Pitkästä aikaa ja omaa napaa.. mulla ensviikon to np ultra ja tuntuu et siihen on ikuisuus. Mulla on nyt muutaman päivän ollu outoja kipuja tuolla alakerrassa.. vaivaa ehkä enemmän iltasin ja ensin aattelin et virtsatulehus varmaan ku on semmonen jännä paineen tunne/pakotus rakossa vaikka olis käynny vessassa.. mut sitä on vaikee paikallistaa et onkonse rakko vai mikä mitä koskee o_O hetkittäistä ja melko lievää kipua kuitenkin. Huomenna virtsanäytteet labraan nii on ainaki sitten tulehus tiedossa jos se on semmosta... muilla mitään outoa tuolla alhaalla?:rolleyes:
 
Nipsunen86: mulla on tollasta outoa paineen tunnetta ja nipistely ja välillä tosi ikäviä vihlasuita alavatsalla. Pissaaminen sattuu välillä ja välillä ei mitään. Vaikka olisi juuri käynyt tuntuu kun tarvisi mennä uudestaan ja useasti pissatessa tuntuu kauhea paineentunne vatsalla. Tätä ei siis aina vaan välillä :)
 
Miwwi, jos jaksat ni voit tänne väleihin kopsata tota listaa ja päivitellä niitä ultria? Musta tuntuu etten mä jaksa :( oon aina puhelimella ni on aina vähän hankalampaa.

Tänne ei mitään ihmeempää. Paikat on vähän kipeinä (pientä liitoskipua). Päivät vaan vähenee ja maanantaina vihdoin (taas) ultraan kattomaan pientä miten on kasvanut! ❤ pahoinvointi vähän vaihtelee, välillä on hyvä olo ja sit taas huono. Ota siitä sit selvää. Väsymystä on myös edelleen. Rintakivut on taas vähän hellittänyt, katotaan tuleeko taas pahempana. Tai sit siihenkin vaan tottuu :)
Mulla ei tässä raskaudessa juurikaan ole mitään vatsatuntemuksia ollut, mut esikoisen ja kuopuksen alkuraskaus oli todella kamala vatsakipujen takia. Nyt tunnen itse kohdun kyllä kasvaneen paljon, tuntee ihan painamalla missä se reuna menee ja on kyllä ihmeen ylhäällä, navan ja häpyluun välissä.

Catharin & mini 11+3
 
Mulla on kanssa ollut ihmeellistä mahan nippailua ym.. pelottaakin vähän jo, että onko kaikki ok.. Jos tuntemukset jatkuu niin kyllä mä varmaan käyn yhessä ultrassa vielä ennen nt-ultraa..

Yritin jo kuunnella sydänääniä, mutta eipä sieltä kuulunut kuin oma syke (viuh viuh).. toki se heti vähän huoletti, mutta eipä niitä näillä viikoilla vielä kuulekkaan.

8+5
 
Tänään käyty neuvolassa ja neuvolatäti ei lähteny edes kuuntelemaan sydänääniä koska viikkoja vasta 8+0. Mutta saan niitä sitten kotona ruveta kuuntelemaan kun ja toivon mukaan kuuluu. Np-ultra aika tulee sitten postissa, sinne ei enää tarvi itse soitella. Meinaako muut osallistua siihen verikokeeseen mikä otetaan viikolla 10. Vai pitääkö siihen automaattisesti mennä jos osallistuu np-ultraan?

Miwwi 8+0
 

Yhteistyössä