Joulukuun IVF piinailijat

Kiitos Rva Pikkumyy, kun oikein tulit moikkaamaan ja onnea toivottamaan =)

Siellä 40+äitipinossa kun kaikki ovat tainneet saada plussan en oikein kokenut enää omaksi...kunpa voisinkin sinne palata huomisen jälkeen. Epäilen kyllä, kun lauantaina oli vähän vuotoa eikä rinnatkaan enää arista.

Plussatuulia puhkuen kaikille toivoville ja odottaville!

 
Eli nega tuli veritestistä. Lukema oli niin alhainen, että kyseessä on alkion pikainen piipahdus kohdun limakalvolla tai pahimmassa tapauksessa kohdun ulkopuolinen raskaus. Kontrolliverikoemääräys tuli ensi viikoksi. Niin on taas matto vedetty alta ... C'est la vie! Kai tästä taas joskus toipuu:/

Voi Tikru! Lohtuhalaukset :hug: ja syvimmät pahoitteluni, jos tuo kertomasi tulos on totisinta totta. Kävitkö tänään vielä veritestissä?

Tuosta hcg:stä vielä... Anteeksi, ei ollut tarkoitus "haukkua" 80 arvoa epäkelvoksi. Kuulemma kaikki yli 50 arvot ovat jo hyviä, joskin noilla päivillä (pp14) kuulemma arvon toivotaan olevan 100 hujakoilla. Ja toki arvon reippaalla tuplaantumisella on enemmän merkitystä kuin lähtöarvolla.

Kamalasti plussaonnentoivotuksia testeihin meneville!!!
 
Olipa ikävää Snow White,

Toivottavasti ei ole kohdun ulkopuolisesta kyse. Koita jaksaa, lohtuhalaus sinulle ja hirveästi paljon onnea ensi kertaa varten jo nyt, jos vielä hoitoja jatkatte!

Voimia ja pikaista toipumista sinulle!
 
Raakku, kiitos ruokavinkeistä. Kai se maalaisjärkikin sanoo, että ei niistä graavatuista kaloista haittaa ole, muuten kun jos sattuu listeriaa tai muita pöpöjä ko kaloissa sitten olemaan. Eli ei kai ne tuotteet mitään vaaranna, jos niissä ei mitään vikaa ole. Jotenkin vaan yhden keskenmenonkin kokeneena olen hysteerinen ja kun eka ivf-hoito menossa, niin ei haluis onnistumismahdollisuuksia millään heikentää!Taidan kuitenkin hyvällä omallatunnolla syödä, mitä mieli tekee!

Voi kun ikävää, ettei plussia tullut Snowwhitelle ja Tikrulle. Jaksamista vaan kovasti toivottelen...
 
Iso hali Snow White, täällä on kohtalontoverisi...

Päätin aamulla mennä vielä labraan, varmuuden vuoksi. Olin kyllä super tyyni, mutta en siksi, että tuntuisi että kaikki on ok, vaan siksi että olin lähes 100% varma, että nega tulee. Rintojen arkuus oli hävinnyt ja menkkaoireet tuntuivat yhä selvemmin, vaikka vuotoa ei vielä ollut. Ja sieltähän se sitten paukahti.

Ihmeen rauhallisesti tulokseen suhtauduin kaiken hermoilun jälkeen. Olin työpaikalla lounaalla kun soitto tuli, siirryin syrjemmälle puhelun ajaksi ja palasin syömään. Työkaverit eivät varmasti arvanneet, miten tärkeästä puhelusta oli kyse. Toisaalta helpotti, kun tämä piinaava odottaminen vihdoinkin loppui ja toisaalta pettymys oli kyllä kauhea, vaikka alitajunnassa tiesin kyllä viime päivinä missä mennään.

Päätin samantien puhelun aikana, että seuraavaan hoitoon mennään heti kuin vain on mahdollista eli ilmeisesti tässä pitää olla ainakin yksi kierto välissä? Sääli, että yhtään alkiota ei saatu pakkaseen. Koko hoitorumba on käytävä taas läpi, plääh! :(
 
Hei kohtalotoverini Tikru! Olen tosiaan hyvin pahoillani, että teillekin kävi ikävästi. Kiva kuitenkin huomata, että taistelutahto on nostanut jo päätään ja olette päättäneet jatkaa seuraavalle hoitokierrokselle. Toivottavasti jo seuraava kerta toisi sen plussan eikä teidän tarvitsisi taistella yhtä kauan kuin meidän! Mitä teille on kerrottu jatkosta? Pääsettekö heti (yhden kierron päästä) uuteen yritykseen? Tosi tylsää kyllä aloittaa taas koko rumba alusta, mutta minkäs teet?

Saanko kuitenkin vielä udella, minkälaisen arvon verikokeesta sait? Oliko se puhdas 0 vai edes vähän jotain?

Meillä yritykset luultavasti päättyvät tähän, koska meille luvattiin armollisesti "vain tämä yksi kerta". Lääkärit katsovat meidät kai niin toivottomiksi tapauksiksi ja 38 v:n rajapyykkinikin ylittyy ensi vuoden alussa, että on kustannustehokkaampaa (ja viisaampaa) antaa mahdollisuus nuoremmille ja paremmin näissä "kisoissa" pärjääville. Jos jatkoa enää koskaan mietimme, se mietintä käydään sitten yksityisen lääkärin vastaanotolla. Aika näyttää...

Paljon kiitoksia :hug: tanne! Voimaa ja lohtua tarvitaan aina näin piinaavien viikkojen (kuukausien) jälkeen. Näissä kohdissa elämää sitä tuntee itsensä tosi nollaksi ja vertaistuki on sitä parhainta tukea. Kiitos teille kaikille lohdutuksen sanoista!

Superpeukutukset huomenna testattaville! Jään jännittyneenä odottelemaan kuulumisianne!!!

 
Käsittääkseni se oli tyylipuhdas 0, en tajunnut kysyä sen tarkemmin. Epikriisin lupasivat lähettää kuitenkin, joten siitä ehkä selviää.

Lääkäri oli hoitajan mukaan laittanut viestiä, että mikäli pariskunta haluaa jatkaa hoitoja on se mahdollista välikierron jälkeen. Tämä tietysti riippuu jonon pituudestakin. Alunperin meidän piti aloittaa hoidot syyskuussa, mutta ne siirtyivät lokakuulla juuri ruuhkan takia...

Itse ihmettelen, mistä tämä "taistelutahto" kumpuaa, luulin, että päivä olisi kulunut ihan muissa merkeissä. Ilmeisesti tämä on jonkinlainen psykologinen puolustusmekanismi?

Minulla 38 vuoden rajapyykki tulee vastaan vuoden päästä marraskuussa. Ei sitä 33 vuotiaana arvannut, kun ehkäisy jätettiin pois, että tässä pisteessä oltaisiin vielä tämänkin ikäisenä. Hassua, että sitä naivista ajattelee, että eihän tämä lapsettomuus minua koske. Ei ennen kuin realiteetit läpsähtää päin naamaa kuin märkä tiskirätti.

Oletko Snow White varma, että hoitojanne ei julkisella puolella enää jatketa?
Toivon sydämeni pohjasta, että teille se toinen pikkuinen vielä suotaisiin.
 
Mistä hitsistä noita ylimääräisiä naamoja mun kirjoituksiini aina putkahtelee?:) Sorry!

Luulen, että meillä kaikilla lapsettomuudesta kärsivillä on ollut nuo samat naivit ajatukset, että niitä lapsia vaan tehdään silloin kuin itse halutaan. Ja miksipä näin ei ajattelisi, kun tuntuu, että kaikki muut vaan tekevät niitä lapsia silloin kuin parhaiten sopii. Mekin ryhdyimme tekemään lasta hiukan häiden alla niin, että laskettuaika olisi säädyllisesti 9 kk häiden jälkeen. Olipas oikein supernaivi ajatus näin jälkikäteen funtsittuna:/

Tuo taistelutahdon esiintyminen on tosiaan varmaankin jonkinlainen psykologinen juttu tai sitten perisuomalainen sisu - periksi ei anneta ennen kuin on ihan pakko. Minäkin jaksoin taistella tuon neljä vuotta urhoollisesti, mutta sitten taistelutahto alkoi hiipua monien mönkään menneiden hoitokierrosten jälkeen. Tuo yksi plussa sai taas taistelutahdon heräämään ja sillä tiellä ollaan - nyt taas yhtä nega-kokemusta "jalostuneempana". Ja mitä vielä, tämä lapsettomuuskriisi ei ole ainakaan minua jalostanut yhtään sen pitkämielisemmäksi ihmiseksi -ainoa ominaisuus joka on jalostunut on tietoisuus omasta voimattamuudesta näiden "luonnonvoimien" kanssa. Näissä hommissa kun ei itkut ja anelut auta:-(

Eniten tässä nyt vielä jännittää kuinka tämä "case" vielä päättyykään - toivottavasti ei kuitenkaan leikkauspöydälle. Menkat eivät ole alkaneet ja olo on kuin omenalla. Hoitaja sanoi, että "nautiskele" Luget loppuun ja ihmetellään tilannetta sitten joulun jälkeen uudelleen. Hyviä pyhiä vaan!

Uskoisin, että meillä ei ole mitään saumaa enää päästä uuteen yritykseen, koska lupasivat tämänkin kierroksen vain "hyvästä tahdostaan" ja kuten sinulle kai mainitsinkin, he ovat jo aiemmin sanoneet (se vaaleatukkainen nainen) meille päin naamaa, että meihin ei kannata satsata. Aikaa ikävää kuultavaa:-(

Luulen, että meidän seuraava mahdollinen hoitopaikka on yksityinen puoli ja siellä ns. lyhyen kaavan hoito. Luulen, että minulle tämä julkisen puolen käyttämä pitkän kaavan hoito ei ole minulle ehkä paras mahdollinen metodi johtuen kohonnesta fsh:stani. Käsittääkseni julkinen puoli ei tee hoitoja lyhyellä kaavalla resursseista johtuen ja näin ollen ainoaksi vaihtoehdoksi jää yksityinen.

Voit varmaan arvata kuinka kiitollinen olen tuosta yhdestä "plussastani", joka on työllä ja tuskalla aikaansaatu. Olen luvannut silloin aikoinaan, että jos minulle yksi lapsi annetaan, enempää en pyydä. No nyt olen sitten taas anomassa yhtä lasta enemmän... On kumma, ettei mikään riitä;-) Ihan oikeasti olen nyt tässä rumbassa mukana hyvin nöyrällä mielellä ja en ehkä jaksa enää taistella niin tarmokkaasti kuin silloin ennen. Haudon tätä mönkään mennyttä juttua nyt muutaman hetken ja teen sitten päätöksiä mahdollisista tulevista hoidoista.

Miljoonasti plussasäteitä teille tulevaan hoitoon! Toivon sydämestäni, että saatte nyytin kainaloonne mahdollisimman pian! Sitä samaa toivon kaikille tämän saman asian kanssa kamppaileville! Tätä kohtaloa ei toivoisi kenellekään... Se ei unohdu koskaan (tai minä ainakaan en pysty koskaan unohtamaan) !
 
Iso lämmin halaus Snow White :hug:

Ymmärrän hyvin tunteesi. Näin vasta yhden hoitokierroksen läpikäyneenä ja pettymyksen kokeneena tajuaa, mitä usempi vastaava kokemus voi taistelutahdolle tehdä. Kun tarpeeksi kauan hakkaa päätään seinään :headwall: niin se alkaa sattua ja kovasti.

Toivon kuitenkin, että jostain vielä löytäisit voimia yrittää, jos se tuntuu oikealta ratkaisulta. Mikäli hoitoihin lähdette toivon koko sydämestäni teille plussa-tuulia ja sitä, että vielä saisitte pienen nyytin täydennykseksi perheeseenne.

Minä yritän nyt suunnata ajatukseni tulevaan jouluun. Aion pitää välipäivät lomaa, joten tiedossa on mukavia leppoisia päiviä hyvän ruuan ja viinin seurassa (nyt kun sitäkin saa taas huoletta nauttia). ;)
 
Ei tullut plussaa meidänkään joulupakettiin, HCG oli alle 3. Onneksi saan lopettaa Luget - toivoa ei hitaasta kiinnittymisestäkään kai sitten ole tuolla lukemalla.

Menkat lienee jo tulossa, lauantaina oli vähän vuotoa ja ikäänkuin pieniä kalvon tapaisia. Seuraavatkin menkat täytyy vielä odottaa, jos toiselle kierrokselle lähdetään. Toivottavasti tulevat ajallaan, tuulimunatyhjennyksen jälkeen sai odottaa 2 kk ja mun tuttavalta halvalla ostamani Menopurit vanhenee maaliskuussa... Meillähän ei saatu mitään pakasteeseen.

Tyhmältä ja tylsältä tuntuu, vaikka tätä vähän ounastelin, kun ei ole rinnat enää lainkaan kipeät ja joku ärripurri on meidän sohvalta tiuskinut mun ihanalle ja ymmärtävälel miehelle harva se ilta...

Toivottavasti Raakun plussa on vahvistettu klinikalta, saisi edes joku tästä pinosta sen ihanimman joululahjan.

Voimia kohtalotoverit! Lepuuttavaa joulun aikaa, iloa ja valoa kaikille! :wave:

Taidanpa minäkin suunnistaa tänään vakuumipakattuja kaloja, homejuustoa ja jouluviinejä valitsemaan
;)
 
Iso hali Hillevi :hug: Olen pahoillani, ettei teilläkään onnistanut. :ashamed:

Ollaan sinun kanssasi sitten täysin samassa tilanteessa. Kun mitään ei saatu meilläkään pakkaseen, on koko hoitorumba alkuvuodesta sitten taas edessä.
Toivottavasti päästään hoitoihin samoihin aikoihin.

Itsekin arvelin, että menkat on tulossa kun rintojen aristukset hävisivät ja oikein kunnon PMS oireita pukkasi. Vielä ei ole vuoto alkanut, mutta alkanee varmasti hetkellä millä hyvänsä.

 
Kiitos kun olette olleet tukena ja auttaneet jaksamaan. Siirryn tuonne lapsettomat 35+ ketjuun ja vuoden vaihteen jälkeen taas toivottavasti piinailemaan (siis mikäli saadaan alkio matkaan hoidoista silloinkin).

Toivotan teille kaikille "piiina-ajan" ystäville tunnelmallista, lämmintä ja rauhaisaa joulun aikaa.

:xmas:
 
Luja lohturutistus :hug: sinulle Hillevi. Ikävää, että sinäkin sait ikäviä uutisia näin joulun alla. Olisi ollut niin kiva rauhoittua joulunviettoon hieman toisissa tunnelmissa:-(

Jännä juttu, että mulle ei annettu lupaa lopettaa Lugeja vaikka arvo oli vain 7. No, ei noita Lugeja enää paljon jäljellä olekaan, mutta tuntuu hassulta jatkaa lääkitystä, kun lopputulos on jo selvillä ja menkkojen alkaminen lääkityksen vuoksi vaan viivästyy. On sitten kiva istua joulupöydässä Pampersit housussa:)

Hurjasti onnenhippusia uuteen hoitokierrokseen! Pikaista plussaa toivottaen

Snow White
 
Mä olen niin pahoillani teidän puolesta! Voimia ja halauksia teille kaikille! :hug:

Toivon koko sydämestäni että ensi vuosi tuo mukanaan positiiviset tulokset, tsemppiä uusille kierroksille!

Tänään on ollut itku aika herkässä, sain vahvistuksen klinikalta että plussa on totisinta totta, viitearvojen ylärajoja hipoen mennään. Kiitollisin mielin jatkan matkaa, sain viimein tämänkin ihmeen kokea. Toivottavasti tyyppi pysyy kyydissä loppuun asti.

Levollista joulunaikaa teille kaikille tämän piinailun jälkeen!
 
Kiitos Tikru70, Snow white ja Raakku!

Olen todella onnellinen Raakku plussastasi! Saat joululahjaksi kaikki lämpimät ajatukseni, joita oli alkanut päähäni kerääntyä meidän alkioillemme. Toivottavasti korkea HCG olisi merkki siitä, että alkio on kiinni tiukasti ja pysyy sen 9 kuukautta. Kaikkea mahdollisimman hyvää sinulle!

Ehkä Tikrun ja Snow Whitenkin kanssa tavataan vielä piinapinoissa. Yksityisellä pääsee kyllä heti IVF-hoitoihin, kun on julkisellakin jo kokeiltu.

Voimia kaikille ja rentouttavaa joululomaa!

 
Raakku jätti iso onnittelu :hug:

Oikein onnellista odotusaikaa ja paljon, paljon tarrasukkia pikkuiselle, että jaksaa sinnitellä mukana loppuun asti.

Ihanaa, että teitä onnisti. Saitte totisesti maailman parhaan joululahjan.
 
Tosi lämpöiset onnittelut Raakulle varmistuneesta plussasta! :flower:
Kiva, että edes yksi meistä piinailijoista sai ihanan joululahjan. Ihanaa odotusaikaa ja hyvää joulua koko perheelle!

Hyvää joulua ja parempaa Uutta Vuotta meille muillekin! Ehkä tapaamme vielä jossain toisessa piinapinossa, kunhan saadaan seuraavat kierrokset starttaamaan. Kuulemisiin!


 
Voi että Raakku, minkä teit - ONNEA ihan mielettömästi teille molemmille.
Nyt vaan otat rauhallisesti ja nautit olostasi, jotta kaikki menee yhtä loistavasti loppuun saakka

Oikein mukavaa Joulua kaikille ja ennen kaikkea entistä parempaa Uutta Vuotta 2008! Erityisonnea toivon kaikille teille, jotka lähdette uuteen hoitokierrokseen.

t. Mari
 
Moi!
Olen käynyt näillä sivuilla kirjoittelemassa viimeksi joskus alkukesästä mut sitten katosin kun aina vaan oli huonoja uutisia... Taustasta sen verran että hoidot aloitettiin viime vuoden joulukuussa. Mulle on kuluneen vuoden aikana tehty neljä inssiä, kaksi ivf:ää ja kaks PAS:ia, muistaakseni oli noin... ei edes muista kaikkia... Mut nyt tänään aamulla tein testin ja kaks viivaa paukahti!!!!! Eli yhdeksäs kerta toden sanoo! Ja kolmas ivf.. Ihan käsittämätöntä kun on tottunut näkemään vain sen yhden viivan.. en tiedä milloin pääsen verikokeeseen mutta nyt kyllä pelottaa ihan hulluna, alkoi uusi piinailu.

Mutta hyvää joulua kaikille teille piinailijoille ja negaille ja plussanneille! Kaikille tasapuolisesti! Tiedän miten rankkaa on aina vaan saada nega..
 
Onnea Miina! Taisi olla paras ja toivotuin joululahja!

Täällä ei hyvältä näytä. Kaikki oireet hävisivät jouluaattona, sitä ennen rinnat olivat arat ja mahaa oli nipistellyt lupaavasti. Sen jälkeen ei mitään tuntemuksia, muuta kuin psyykkisesti ja nyt tänään pientä vuotoakin. Itkettää ja ennen kaikkea suututtaa. Parisuhdekin alkaa olla aika finaalissa, joten sekin lisää tätä tuskaa
:'( Epätoivoa siis ilmassa, mut kai tästä jotenkin taas selvitään...
Voimia vaan kaikille!
 
Onnea kaikille plussanneille vielä kerran!

Täällä piina jatkui eiliseen päivään asti - huomenna tuleekin tasan kuukausi tämän henkisen piinan alkamisesta. Raskasta on ollut:-( En ole jaksanut edes tänne kirjoitella, kun olen ravannut verikokeissa ja ultrissa joulunpyhät ja uudenvuoden päivät (joka toinen päivä). Kaikki alkoi siitä, kun sain hoitopaikasta puhelinsoiton pp21:nä, jossa hcg kerrotiin kohonneen raskautta ennustaviin lukemiin. Ultrassa aluksi epäiltiin kohdunulkopuolista raskautta ja nyt viimeisimmässä ultrassa kohdussa näkyi viikkoja vastaava muodostelma - ei siis sittenkään ole varmuutta raskauden sijainnista. Nyt viimeisessä verikokeessa hcg oli kuitenkin laskenut niin, että pikkuinen on joka tapuksessa kuollut ja alkaneen raskauden lopullista päättymistä nyt sitten tässä enää odottelemme. Huomenna taas on edessä ultra ja verikokeet. Saa nähdä kauanko näitä kontrollikäyntejä jatketaan... Nyt ainoa toiveeni enää on, että hcg laskisi nopeasti, mitään lääkkeellisiä tai kirurgisiä toimenpiteitä ei tarvittaisi ja tämä piina vihdoin päättyisi.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille teille Piinasiskoille ja paljon parempaa jatkoa tuleviin hoitoihin!
 
Olipa ikäviä uutisia sinulla Snow White, oikein paljon voimia sinulle!
Ehkä kaikkein harmittavinta on juuri tuollainen kiikun-kaakun olotila. Ei osaa mitään muuta ajatellakaan, ei uskalla toivoa parasta, mutta ei haluaisi luovuttaakaan.

Minulle on tehty lääkkeellinen kohdun tyhjennys tuulimunan jälkeen, raskausviikkoja taisi olla jotain 9. Se oli aika vaivatonta, kivutonta ja jälkivuotoa ei ollut lainkaan, kaavinnasta vuoto usein kestää pidempään. Toivottavasti et joudu kumpaankaan, mutta suosittelisin lääkkeellistä oman kokemukseni perusteella, jos joudut valintatilanteeseen.

Pitkäpiinaiset pyhät olet joutunut kokemaan, toivottavasti loppuluku olisi lyhyempi ja vaivaton. Paljon parempaa uutta vuotta sinulle!
 

Yhteistyössä