Joulukuun alussa 3kk vanha vauva ja pakkasraja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "titta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"titta"

Vieras
Meillä olisi neuvolassa aika tuolle esikoiselle mutta nyt mietin että voidaanko mennä kun tuo pakkanen on vissiin huomennakin aika kova, että miten on..voiko mennä vaunuillen neuvolaan 3kk vanha vauva vaunuissa? Autoa ei ole eikä matka ole kyllä kilometriäkään mutta mietin vaan kun olen lueskellut tätä että vauvan keuhkot on vielä niin kypsymättömät että pakkanen saattaa vahingoittaa niitä ihan vaan jos oot hetkenkin ulkona. Miehen siskolle oli viime vuonna kuulema sanottu että ulos ei saa viedä yhtään tällasilla pakkasilla pientä vauvaa,ei edes autolla kauppaan.. mitä mieltä olette te?

minä olen ollut tuonikäisen kanssa nyt ulkona kun pakko ollut pissittää koira jne. eli en nyt nukuttanut tuntitolkulla mutta kun pukee lämpimästi (meillä ollut sisävaatteiden päällä villahaalari ja fleecehaalari, lapaset ja villasukat ja kypärämyssy ja pipo ja sitten lämpöpussissa, vaunujen eteen harso/peite ettei tuule niin kyllä ainakin meillä tuntuu olleen ok. kunhan tosiaan pukee lämpimästi varsinkin nuo kädet ja jalat ja pään ja varoo ettei veto käy niin uskoisin että voitte mennä neuvolaan huoleti.

Ilman muuta voitte mennä neuvolaan. Vauva lämpimästi pakattuna ja harso tai joku kevyt neulottu/virkattu peitto vaunujen suojaksi niin ei se lämpötila vaunujen sisälle pääse laskemaan välttämättä edes miinuksen puolelle tuossa ajassa vaikka ulkopuolella olisi -20 astetta. Laita mittari vaunuihin niin huomaat :)

Meidän on pakko mennä neuvolaan näillä pakkasilla (täällä tosin on vaan jotain -15 max päivisin) vaunuilla jo ihan vastasyntyneestä asti (ihan kohta syntyy), matkaa noin 10min.

Juu, peesailen edellistä ja lisään vielä, että kun ottaa ne vaunut sisälle ja pakkaa vauvan sinne ja harsot sun muut, niin sinne vaunuihin ei edes pääse sitä kylmää ilmaa.

Ite puen 4kk vanhani:
Pitkähihainen body
Sukkahousut
Potkuhousut
Sukat
Fleecehaalari
Untuvahaalari
Tumput käsiin ja jalkoihin
Myssy
Vaunuihin fleecepeitto
Ja vaunujen eteen olen laittanut myös fleecen

Yhteistyössä