joulukuu jo, mutta joulufiilistä ei vaan ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hinni

Aktiivinen jäsen
27.09.2004
2 112
0
36
Sitä ei varmaan sitten tänä vuonna jostain syystä tulekaan, joulufiilistä nimittäin. Tuntuu, että joulua kohti kun mennään, niin pitäis rauhoittua. Toisin vaan on nyt...töissä on kamalan kiirettä. Eikä taida joulunaikakaan olla yhtään hiljaisempi. Kumma vaan, että ne vanhukset taitavat olla joulunkin yksin kotona ja ainut vieras on kotihoidon työntekijä ja ateriapalvelun lähetti :/ Ja kun jouluna on töissä minimimiehitys, niin pahalle tuntuu kun aikaa ei ole muuhun kuin perushoitoihin.
Lahjat olen sentään saanut hankittua, vaikkei koko joulu innosta yhtään. Pakko oli ostaa, kun ensi viikolla alkaa taas yöputki, joten silloin ei todellakaan jaksa jonottaa ruuhkaisissa kaupoissa. Tällä viikolla pitäisi lopultakin selvitä joululistan työvuorot...ei harmainta hajua, onko töitä vai ei. Raakasuunnitelman mukaan joulu olisi kyllä vapaata mut jos joku sairastuu, mä oon varmasti se, joka paikkaa. Inhottavaa odottaa listoja kun työvuorot vaikuttavat koko perheen jouluun.

Mullakin on ihan hirmuinen kiire, töitä vaan pitää painaa koko ajan. Tätä yrittäjän arkea, kun ei päivässä riitä tunnit. Haluaisin olla ostamassa joululahjoja, mutten yksinkertaisesti ehdi millään kun deadlinet pukkaa päälle. Huoh. Joulun toki pidän vapaata - ehkä se joulumieli iskee sitten kun pääsee anopin hoiviin jouluksi, eikä se edes anna auttaa missään puuhissa, saan vaan syödä ja maata.

Täällä taasen arki rullaa ihan entiseen malliin, mutta siltikään ei ole mitään joulufiilistä. Kummallista. Johtuuko se sitten siitä, ettei täällä ole sitä lunta, vai mikä on? Se sen kyllä yleensä tuo. Ja joulukuusi!

Ei mullakaan tietookaan joulufiiliksestä. Suoraan sanottuna v-ttaa koko jouluhössötys. Kauheeta rahanmenoa se on ja mies jää kohta työttömäksi. Lasten takia pitäs yrittää... :(

Mulla on tosi rankka viikko takana. Töitä oli 55 tuntia viime viikolla ja vaan tää päivä nyt vapaata. Sit taas 4 päivää töitä. Sitten mua armahdetaan 3 päivän vapaalla. Mutta sekin vapaa on kyllä kaikkea muuta kuin lepoa, nimittäin sunnuntaina on pojan synttärit. Itsenäisyyspäivä menee siis leipoessa. Kohta pitäs jaksaa raahautua kauppaan hakemaan tarvikkeita. Viikolla en jaksa takuulla lähteä kun on vuoroin aamuvuoroa ja iltavuoroa. Se vie kyllä viimeisetkin voimat.

mulla oli koko viikonlopun ihana joulufiilis,mut tänään ku aamulla menin ulos,ni hävis sekin. vettä sataa. Onneks sain laitettua kaikki joulujutuki siin innostuksessa. Nimittäin jos lunta ei ole,ni ei paljon kiinnosta mitään laittaakkaan.

Yhteistyössä