JOULUKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi ketju

Vieras
LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12. LKS
Minni 21v. -1.- LA 6.12. LKS
Lila68 - 38v - LA 6.12 - HUS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
punatulkku 25v - 1. - LA 8.12. - TYKS
mo 30v - 2. -LA 8.12, Hyvinkää
Lydia 34v - 2. - LA 8.12.
Äiti-78 - 4. - LA 9.12. LKS
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Minzi-26v-2- LA 10.12. TAYS
Hanna 27v-1.- LA 11.12
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Jeenu - 1. - LA 13.12
Sohvi 28v. - 1. - LA 14.12
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Tuulimamma 35v - 2. - LA 16.12. - LKS
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12.- TAYS
Hansu 31 v - LA 17.12. - Tukholma
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Sanna O. 37v. – 2. – LA 23.12. -TAYS
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12.
Mariia 36v. – 1. – LA 25.12.
Meri 31 v. - 1. - LA 26.12.
Vilma 28v. -2.- LA 28.12. TAYS
Iines 32v. -1. -LA 29.12.
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Nettipimentoni loppui juuri mutta en ehdi vielä kirjoittaa enempää. Yritän illalla tulla paremmalla ajalla tai viim.huomenna.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
-Hannele rv33+5-

Heippa!

Onpas täällä ollut vilkasta keskutelua viikonlopun aikana. Loistavaa!
Tänne on tullut aivan talvi! Ihanaa! Mä oon päässyt jo oikein lumiukontekoon. :o) Lapset on kyllä loistava tekosyy heittäytyä itsekin lapsenmieliseksi. ennenkuin oli itsellä lapsia niin "lainattiin" usein kummityttöä että päästiin pulkkamäkeen/piirrettyjä kattoon elokuviin yms mihin ei kehdannut mennä ilman lapsia... ;o)

Nyt en muista enää yhtään mitä kaikkea piti kommentoida...

Mariialle ainakin piti sanoa, että osta ihmeessä se toppapussukka vaunuihin, mielestäni on aivan ehdoton. Me ei oltais kyllä pärjätty ilman sitä! Eikä siitä taljastakaan ainakaan haittaa oo. Sehän palvelee kyllä vähän eri tarkotusta eli voit ostaa molemmat. Meillä on taljaa kyllä käytetty viimetalvena ainoastaan pulkassa ettei pikkuisen peppua palele.

Toi vaunukauppa on kyllä ihan mahdoton viidakko! Muistan kun miehen kanssa pähkäiltiin, että mitkä vainut halutaan ja tuntui ettei millään saa päätöstä aikaiseksi. Päädyttiin sitten sellaisiin pehmeä koppaisiin , voi apua mikä se merkki on... Saksalaiset ne on ... Aaa, Gessleinit! ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Ne menee todella pieneen tilaan esim. auton takaluukkuun, kantokopassa lasta on kevyt kuljettaa (asutaan kerrostalossa) eli vaunut jäi aina alas ja lapsi kannettiin kopassa ylös. Vaunut kulki kevyesti lumihangessa ja muutenkin todella hyvin jousitetut ja toimivat. Ei oo kyllä ollut ollenkaan moittimista. Tietysti jos käy vauvan kanssa kaupassa niin nää vaunut ei siihen sovellu, koska alhaalla on tosi pieni tila tavaroille eli kauppapussi ei mahdu mukaan.

Autokaukalo meilläkin on Cragon sellainen istuin, jossa alaosa on aina autossa kiinni ja kantokopassa pikalukitus eli ei tarvi taistella turvavöiden kanssa. Ollaan oltu tyytyväisiä tähänkin. Niin ja tämä on siis ollut tutuilta lainassa, ei olla ostettu omaa.

Vähän haikea olo kun huomenna on viimeinen työpäivä. Pitäis kai miettiä mitä tuo huomenna tarjottavaa töihin ja lapselle hoitoon, onhan hänelläkin viimeinen hoitopäivä. Apua! meillä muuten esikoine oppinut kuivaksi, viime yönä oli ensimmäistä kertaa yölläkin ilman vaippaa ja hyvin meni! Loistavaa ettei tarvitse kahdelle lapselle kantaa vaippoja kaupasta. :o)

Aurinkoista ja luvista pakkaspäivää kaikille! :o)
Taina rv 33+ ?

Unohdin vielä kysyä, että ootteko muut käyneet vielä näin loppuraskudesta kylpylöissä? Minua olisi kamalasti huvittanut mennä uiskentelemaan, mutta en ole uskaltanut mennä kun on muutenkin ollut tuolla alapäässä hiivaa ja vaikka mitä kutinaa ja muuta epämukavuutta. Oletteko muut olleet? en nyt muista ketä mainitsi olleensa miehensä kanssa kylpylässä...

Lila: Joo repeämiä tuli kamalasti vaikka väliliha leikattiin. Kun synntystä käytiin läpi sairaalassa niin kätilö epäili, että repeämät johtuivat päällä olevasta hiivasta, joka vaikutti siten ettei kudos venynyt normaalisti. Eli ollut siis hiivan takia jostavaa, vaan iho oli haurastunut... Mene ja tiedä. Neuvolassa kun mainitsin asiasta niin täti kielsi antaneensa "vääriä neuvoja", hän siis käski minua jättämään loppuraskauden lähes kroonisen hiivan hoitamatta. No tällä kertaa kuitenkin varmuuden vuoksi pidän huolen ettei synnytyksen hetkellä ole hoitamatonta hiivatulehdusta.

Taina

Moikka!

Taina: mä olen ainakin ollut kylpylässä ja vesijumppaankin aion vielä mennä. Jos kohdunsuu on kiinni niin voi turvallisesti mennä, eri asia on sitten kaikki tulehdukset. Mua vaan kauhistutti siellä polskivat lapset, että jos ne potkaisee mahaa, kai sitä on tullut joku kumma itsesuojeluvaisto...

Lila: ei mulla ole mitään diabetes riskiä, ajattelin vaan että jos toi painon nousu (jo 14 kg) altistais sille. Nyt kuitenkin tuntuu että painon nousu on alkanut tasoittua, toivottavasti tässä loppuajalla ei enää montaa kiloa tulisi.

Jee, äsken haettiin sitten ne vaunyut, Emmaljungan City crossit, kopan väri musta-lime ja rattaiden strike (musta, harmaa ja oranssi raita). Nämä olivat vuoden 2006 värejä ja saatiin niistä sen vuoksi alennusta yli 100 euroa. Vaikka hintavat olivat vieläkin. Saapa nähdä montako kertaa tänä iltana käyn niitä hypistelemässä :) Turvakaukaloa ei olla vielä hankittu. Oon myös kuullut kehuja siitä mallista jossa alaosa on aina autossa kiinni.

Onko teillä muilla muuten tuntunut vihlontaa häpyliitoksen alueella? Mulla on nyt muutamana päivänä jos vaikka istuu kauan, tuntuu muuten tosi epämukavalta.

Kivaa viikkoa!

T: Lellu

Tänään oli viimenen työvuoro!! :)

Juu, me oltiin kylpylöimässä, ja kyllähän uida saa niin kauan kun on kohdunsuu kiinni.. Tietty siellä on tulehdusriskinsä, mutta jos ite pitää hygieniasta huolta niin ei hätää. :) Mä kyllä kans pelkäsin, että joku vielä potkasee mahaan, kun siellä oli aikamoinen meno näin syyslomaviikolla. Mutta enempi asiaa ensi kerralla..

punatulkku 34+3

Jee,mullakin oli eilen viimenen työpäivä(ilta). Nyt alkoi pitkä vapaa.
Mulle sanottiin myös,että saa uida,jos on paikat kiinni. Mutta hiivasta en tiedä,vaikuttaako asiaan jotenkin.
Mustakin on ihanaa kun lumipeite peittää maan. Kaiveltiin esikoisen kanssa eilen pulkat ja kolat esiin. Tänään meinattiin tehä lumiukkoja ja lyhtyjä,mutta pakkasta on -8,joten ei taida onnistua.
Lyhyesti, Lydia 34+4

Lellu: Meilläkin on rattaiden väri Edge-mallissa Strike. Vaunut on kanssa. Miehen 19 v. tyttö kävi tuossa vasta kauhistelemassa että miksi sellaiset värit kun tiedetään että tyttö on tulossa, mutta minusta ne on tosi tyylikkäät. Ja helppo varmaan sitten kaupata joskus jollekin eteenpäin. Pitää varmaan sitten sellainen vaaleanpunainen toppapussukka hankkia sisälle. H&M:ltä ostin tänään just sellaisen ihanan vaaleanpunaisen bodyn jossa luki Before you ask, I'm a girl. Rupesi niin suivaannuttamaan tuon miehen tytön kommentit kun arvosteli vähän kaikkia meidän hankintoja. Itse on ihan Paris Hilton fani, joten kaiken pitäisi olla vaan vaaleanpunaista...

Niin ja Lellu kyseli myös noista vihlonnoista häpyliitoksen alueella. Jos makaat paljon sohvalla niin lopeta se, mulla ainaskin auttoi huomattavasti. Nyt huomaan heti jos liian pitkään makaan sohvalla niin alkaa alapäätä jomottaa. Myös istumatyö on pahasta, mulla vähennettiin tuon takia työpäivä puoleen. Nyt siis muitten vaivojen takia kokonaan saikulla loppuun asti.

Noista kylpylä jutuista muistan jostain lukeneeni että muuten ihan ok, mutta porealtaaseen ei kannata mennä. Siellä vesi niin lämmintä että bakteereita paljon.

Mukavaa viikonjatkoa toivottaen

Mariia 32+1

Heippa!
Täälä ensimmäistä äitiyslomapäivää vietellään! Eilen oli vähä haikee fiilis kun tyhjensi työpöytää, mutta tänään on jo paljon parempi mieli. Ollaan esikoisen kanssa oltu pihalla koko aamupäivä, ihana ilma!!!!!!!!!! Nyt lapsi nukkuu ja olen itse saanut siivottua. :o) Kyllä eilen iski oikein halolla päähän, että se vauva oikeesti syntyy PIAN kun illalla totuttelin äitiyslomalla oloon. Jännittävää, ihanaa ja samalla vähän pelottavaa...

Taina 33+?

MOII
Mä olin taas juuttunut vanhaan ketjuun ku ihmettelin missä kaikki on...

TAINA
Ai siellä ollaan nyt mammalomalla, niin tälläkin, tiistaina oli eka virallinen mulla. Mustakin oli vähän haikeeta siivota työpöytää, mä tein sen jo tosin syyskuun alussa kun jäin silloin saikulle. Mutta viikossa meni ohi enkä enää muistanut duuniasioita sen jälkeen.

LELLU
Kiva saitte nyt vaunut ostettua. Se musta-lime on kiva, olen tykännyt kovasti. Onko teillä siis ratasosuus erikseen, vai kuin se on erivärinen eli strike? Niin joo, sä vaan ajattelit että olisko sulla diabetes riskiä ku painoa tullut 14kg, (vaikka eihän se ihan kamalasti kuitenkaan oo). Joo mut painonnoususta se diabetes ei kai hirveesti riipu. Enemmänkin noi sukurasitteet. Mulle ei oo tullut paljoa painoa, ja kun se todettiin rv 28, niin silloin oli varmaan tullut vaan 4 kg, joten se alttius tulee mulla ainakin ihan sukurasitteen kautta, molemmilla mummoilla oli diabetes (2.tyypin eli aikuistyypin) ja serkulla ihan lapsuudesta asti ollu (1. tyypin diabetes, insuliinihoitoinen).

LYDIA
Sullakinko alkoi äippäloma:)
Onskut!

( . ) Tiedättex mitä!!! Mä heräsin viime yönä 01 siihen et mahaan sattui ihan hirveesti ja kohtu oli aivan kireenä, eka leposuppari!!! Siis kohtu niin ylikireenä, ihan kivikova, ettei oo ikinä vielä ollut. Herätin miehen ja melkeen tippa silmässä sanoin, että nyt mua sattuu ja kiristää kohtuun, niin paljon etten pääse mitenkään ylös itse sängystä. No sehän pomppas kuin vieteri ja siinä ihmeteltiin, mutta se meni ohi kesti n 10 min se kiristys. Sitten tuli kauhee ripuli perään. Silmät pyöreenä sit oltiin vähän aikaan, mutta se meni ohi, eikä oo sen jälkeen tullut uutta supistusta. Nyt on ollut koko päivän ihan rauhallista.
Ma oli neuvola ja 8 kg tullut raskauden alusta.
Hb oli jo 137 eli melkeen lähtölukema (140).

lila nasu 35+1

Taitaa viime hetkien tohinat olla kaikilla käynnissä kun tuntuu ettei kukaan oikein jaksa kirjoitella. Me täällä tavattiinkin Hansun kanssa Tukholmassa ja käytiin yhdessä lasten messuilla keräilemässä kaikkea ilmaiskamaa. Oli tosi mukava tavata ja sitten kun vauvat on pyöräytetty maailmaan ja jos on tuloa tänne päin niin olisi mukava nähdä muitakin. Huvittavaa oli kun ei kumpikaan tiedetty minkä näköinen toinen on, mutta kun sitten nähtiin niin ei voinut erhtyä kun molemmilla samanlainen pallomaha...

Meillä on nyt vieraita riittänyt, on käynyt miehen lapsia vuoronperään ja nyt on sitten anoppi käymässä. Tuli auttamaan...

Mullehan tehtiin se sokerirasitus testi viime viikolla ja paastoarvo oli 5.3 ja 2 tunnin jälkeen 9.4. En saanut diabetes tuomiota, onneksi...saa taas suklaata syödä rauhassa. Anoppi tuossa just leipoi mustikka piirakkaa ja nyt sitten armoton närästys poltaa kurkkua, ei kiva. Verenpaineetkin täällä kotona ihan ok, neuvolassa vaan kerta kerralta nousee.

Huomenna sitten alkaa tuo 34 viikko ja pitänee aloittaa tuo välilihan rasvaaminen. Oletteko rasvanneet ? Ajattelin vamistautua jos vaikka olisi jotain tehoa. Mahaa en ole kyllä muistanut rasvata ollenkaan, nännejä rasvailen jonkin verran kun olivat ihan kivikovat. Rentoutus levjä kävin ostamassa, kunhan vaan kerkiäsi joskus rentoutua kun nyt on kohta 2 viikkoa ollut kokoajan vieraita. Supistuksia ei ole ollut vielä kertaakaan, en ainakaan ole huomannut, kait ne huomaa selvästi...

Onko kenellekään muulle sattunu niin että paino on pudonnut ? Mulla oli tässä yhtäkkiä yli kilo lähtenyt painosta, tosin ei ole enää niin turvonnut olokaan.

No nyt täytynee lähteä pitämään anopille seuraa, joten palaillaan...

Mariia 32+6

Mullakin on nyt verenpaineet noususuunnassa,aivan kuten ekassakin raskaudessa. Ja kun on kovasti turvotusta,niin olen "seurannassa",ettei raskausmyrkytys vaan kolkuttekis ovella. Ja sama vika rahikaisella,eli mulla,kuin Mariialla,että ainakin neuvolassa paineet nousee kattoon,vaikka kuin yrittäis rentoutua:(

Mun piti aloittaa toi välilihan rasvaus,mutten muistanut. Vieläköhän siitä ois hyötyä aloittaa,nyt siis 35+2???Jos vaan enää yltää,kun on niiiiin iso maha,hih.

MARIIA
Mä aloitin välilihan rasvaamisen pari päivää sitten (tai pitäskö sanoa öljyämisen, kun on niin äklön öljyistä mömmöä toi Ceridal Intime) mutta en oo mitään venyttelyjä tehnyt. Sain meinaan neuvolasta oikeen rasvausohjeen, että pitäis emätintä venyttää sivuille ja ties minne, mutta en mä viitsinyt siihen alkaa. En sit tiedä riittääkö kun pelkästeen levittää ton öljyn välilihan kohtaan.
Mulla oli kans paino pudonnut suunnilleen noilla viikoilla kun sulla nyt niin sellaset -300g. Mutta nyt tuli taas +1kg, (alusta 8kg).

LYDIA
En usko et on sulla vielä liian myöhäistä aloittaa välilihan rasvaus. Eikös se ole 34-35 viikoilla kun se aloitetaankin, eli siitä vaan…mäkin aloitin vasta 35 tasurin aikaan.

(.) Huomenna ultra, saan taas vähän vauvan painoarviota yms....

lila nasu 35+4

Heipsis!
Täälä tosiaan äitiyslomaa vietellään. Ulkona on ihana ilma ja kaiken pitäisi olla hyvin, mutta silti mieli on maassa. Esikoinen tinttailee ja pistää ranttaliksi, itse tekisi mieli vaan itkeä... Ei jaksa mitään. Liekö hormoonit asialla?

Taina: Jostain luin että viimeiset 6 viikkoa voi just tuntua tuolta, hirveitä masennuspuuskia, haluttaisi saada jo lapsi pihalle ja oma mahakin alkaa kyllästyttämään eli ihan normaalia ja varmaan kaikilla samat fiilikset lopussa. Vielä kun vähän aikaa jaksat niin lopussa kiitos seisoo...Hormoonihiiret laukkaa : )

Kiitos Mariia kannustuksesta! :o) Eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu. Esikoinen on nyt päiväunilla ja sain hetken aikaa itselleni. Heti tuntuu paremmalta. En olisi uskonut miten rankkaa on olla viimeisillään raskaana ja hoitaa tuollaista 2v-elohopeaa... Äsken kannoin tinttailevan lapsen kainalossa ulkoa tänne neljänteen kerrokseen ja olin kyllä aivan varma, että synnytän portaisiin tai vähintää istukka irtoaa... :o) Mitään ei onneksi tapahtunut muuta kun äitiltä pinna paloi! ;o) Voi tätä elämää, välillä itkettää ja välillä naurattaa! :o)

Moikka!

Kyllä täälläkin hormoni myrskyssä eletään. Viimeisillään raskaana oleva ystäväni sanoi juuri että viimeisen 2 raskaus kuukauden aikana vasta tosiaan tuntee olevansa raskaana! Tulee kaiken maailman vaivooja ja kömpelyyttä, hitsi kun kenkiäkin on hankala saada jalkaan. Saati sitten nämä mielialan heittelyt! Sitä elää elämänsä onnellisinta aikaa, mutta toivoo jo että pääsis näistä läskeistä eroon ja vois tehdä kaikkea normaalia. Perjantaina olin lempi bändini keikalla, teki mieli hirveästi jammailla ja hiukan koitinkin, seuraavana aamuna jalat oli sitten niin kipeät että hyvä kun kävelemään pääsi...

Mua on nyt alkanut vaivata lonkka särky yöllä, viime yönökin heräsin siihen puol neljä eikä enää uni tullut silmään. Tosi ärsyttävää! Olen nyt pari päivää saikulla kun flunssakin on päällä.

Mä en ole tota välilihan rasvausta ajatellut, taidan jättää sen väliin. Masua ja rintoja olen kyllä rasvaillut raskausarpien pelossa.

Koitetaan kaikki vielä jaksaa tämä loppuaika kolotuksineen ja hormoni myrskyisneen!!!

T: Lellu rv 32+1

Mahanahkaa kiristää... Ruoka ei enää oikein meinaa maistua, tai maistuis jos joku tekis sen mulle enkä unohtaisi kirjaimellisesti syödä....

Onneksi yöunet on täällä tulleet taas normaaleiksi ja olen enemmän kuin hyväkuntoinen. Nyt ei ole viikkoon ollut mitään vaivojakaan, ihanaa! "koputtaa puuta"

Tein tänään jopa vähän lumitöitäkin hiljoksiin tuossa kolan kanssa kun kaipasin vähän liikuntaa. Mukavasti meni kun rauhassa tönäilin kolaa. Tosin mun naapurit tais olla vaan kauhuissaan =)

Mulla ei oo mahassa yhtään raskausarpea mutta reisissä ja persposkissa kyllä on, ihmeellistä. TAitaa ne kilot olla mennyt persuksiin ja reisiin enimmäkseen.

Mä en taida jaksaa tuota välilihan rasvausta suorittaa, mies varmaan on pettynyt kun ei saa rasvailla =) mutta en tiedä onko siitä edes mitään hyötyä.

Ihanaa talvikeliä kaikille!

Rv 34+3

No niin itelläkin hermot menee...tänään piti aloittaa synnytysvalmennuskurssi. Täällä on A,B ja C kurssit nyt peräkkäisinä maanantaina, sellaisia luentoja. Ja miehellä oli kyllä tiedossa että minut pitää sinne viskata, mutta kun on aina noita töitä ja töitä ja töitä. Suoraan sanottuna vituttaa, kun sitten soitin sille ja se oli unohtanut....kele...Itse asiassa olin kyllä jo päättänytkin etten nyt mene tuohon a luennolle kun kaverikin jonka kanssa piti mennä sairastui. Mutta silti, eihän se mies voinut sitä tietää. Ärsyttää suunnattomasti kun sillä on aina vaan kaikki työasiat mielessä eikä muista mitään !!!

Mitä te joilla ei ole vielä lapsia teette sairasloman/äitiysloman aikana. Mulla palaa pinna täällä kotona ! Ja kaupungillekaan ei viitti lähteä jos ei ole mitään järkevää asiaa sinne. Ja nyt on vielä tuo anoppikin käymässä ja pitäisi jaksaa viihdyttää sitä. No en ole kyllä jaksanut. Tuskin tulee taas vähään aikaan kun kyllästyy kuoliaaksi täällä meillä olemiseen. Ehdotteli tuossa just että huomenna voitaisiin sitten siivoilla...no sen kun siivotkoon...evvk !

Ah, ihana purkautumis palsta ! Nyt ei ehkä mies saa tuutin täydeltä kun kotiutuu...pitää kummiskin yrittää pitää rauha maassa...ja olla vollottamatta itsesäälissä...Huh, kun helpotti !

Mariia 33+0 - tänään sitten luvassa eka rasvaus...

Erityisesti Tainalle piti tulla ihan kirjoittamaan pari sanaa (mutta muillekin myös): mulla taitaa olla tuon 1,5 -vuotiaan elohopean kanssa ihan samat ongelmat kun sulla sen 2-vuotiaan. Neuvolassakin oli asiasta puhetta, niin sielläkin todettiin että taitaa poika jotenkin aavistaa että kotiin on tulossa uusi vauva ja siitä syystä poika kokeilee juuri äitiä todella kovaa. En muista milloin olisi viimeksi ollut päivä ettei poika olisi MINULLE saanut jonkunlaista raivokohtausta. Iskälle on niin kiltti poika mutta auta armias kun jäämme kahdestaan.... Hermo on mennyt useammin kuin kerran. Raskauden loppuajan hormonimylläkkä + kiljuva penska = katastrofi.... Ei sillä, muistan kyllä että hermot oli tässä vaiheessa raskautta kireällä esikoista odottaessa ilman lastakin mutta nyt tuntuu että koko ajan olen räjähtämispisteessä, joko huutamaan tai itkemään. Mutta: tää on tätä!!!! Koetellaan pärjätä mahdottomien lastemme ja miestemme kanssa =)

Orvokki 33+5

Heippa!
Ihanaa, että täältä saa vertaistukea! Meillä on tosiaan esikoisella uhmaikä pahimmillaan ja purkaa tuntojaan juuri äitiin... Huono yhditelmä kun minulla on hormoonia vaikka muille jakaa ja muutenkin pinna kireällä, mieli maassa ja olo kun mursulla! :o) mutta aikansa kutakin, varmasti pian helpottaa! Pian sitten ei oo pinna näin kireellä, mutta väsyttää niin etttä tuntuu että kuolee! mä oo ruvennu joka ilta miettimän että ihanaa kun saan tämän yön vielä nukkua ilman herätyksiä, paitsi tietysti itse heräilen vessaan/närästykseen/kolotukseen, mutta ainakaan ketään ei HERÄTÄ.

Meillä on mies kyllä ollut aivan ihana! Se on hoitanut esikoisakin todella kiitettävästi kun on nähnyt että minä olen henkisesti ja fyysisesti aivan poikki. Se on ottanut esikoisen mukaan tallille autoa laittamaan ja antanut minun rentoutua monena iltana. ja muutenkin ollut jotenkin erikoisen huomaavainen ja ihana!

Minullakin on tullut pari raskausarpea reisiin tai en tiedä onko uusia vai onko esikoisen odotusaikana tulleet pari arpea tulletet vaan uudelleen näkyviin kun iho venyy. mahassa ei oo ollenkaan arpia (vielä ainakaan).

Huominen neuvola hirvittää kun painoa tullut viime neuvolassa jo +17kg, mitähän se vaaka nyt näyttää... Apua!

Taina

Yhteistyössä