Joulukuisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, kyllä "raskaana olevan naisen hehku" on kaukana tästä olotilasta... Tuntuu, että vaikka mitään ei näy vielä päällepäin, on itse muuttunut täysin rammaksi! Portaita ei meinaa jaksaa nousta, ei katsoa jääkiekkomatseja iltaisin (simahdan täysin ysin aikaan illalla), syömistä pitää saada kahden tunnin välein, ettei oksetus tai pyörrytys kasva liikaa... Ja tästäkö pitäisi vielä nauttia?

Mulla oli hyvä ajatus, että sitten alkuraskauden aikaan heti alan pitää kuntoa yllä entistä paremmin ja käyn lenkeillä vielä kun voin ja syön terveellisesti... Niin varmaan. Totuus on, että liikunnan määrää on joutunut vaan vähentämään, kun ei voimat riitä tai vatsaan sattuu juuri silloin tai kuvottaa liikaa. Ja ruokapuoli ei ainakaan terveellisempään suuntaan ole muuttunut, kun tuo 6,5vk ikäinen sittiäinen valitsee hyvin tarkkaan, mitä milloinkin pystyn syömään... Ja jos edes yritän tyynnyttää vatsaa jollain omenan kaltaisella tuotteella, tuloksena on kyllä entistä suurempi nälkä!

Täällä kans on jääny liikunta melko vähiin kun vertaa normaaliin. Ei niinkään pahan olon vaan käsittämättömän väsymyksen takia. Viikonloppuna tuli nukuttua yhtenä yönä 17 tunnin unet... Eilen olin vakaasti päättänyt lähteä kävelylle koiran kanssa, mutta hyvä että jaksoin tehdä ruokaa ja syödä ennen kuin nukkumatti tuli. Tänään aion yrittää uudelleen heti töiden jälkeen niin että en edes käy sisällä. Toivottavasti jaksaisi edes puolen tunnin lenkin!

Kävin eilen ekaa kertaa neuvolassa, jossa myös ultrattiin. Minulta on holvannut viime viikolla verta melko runsaasti neljänä päivänä ja parina vähän vähemmän. Olen huomannut, että reipas liikunta lisää vuotoa. No kaikki oli kuitenkin hyvin ja mitään sen kummempaa syytä veren vuodolle ei ollut. Pieni sydän pampatti menemään ja kaikki hyvin. Parin viikon kuluttua sitten uudelleen neuvolaan.

Tuota väsymystä on kyllä liikkeellä myös täällä, töitten jälkeen simahdan lähes samantien, herään kympin aikaan käymään suihkussa ja menen takaisin nukkumaan :) Mielenkiintoisia päiviä.
Mullla on kans pahoinvointi yltynyt, tänään kävin kyökkimässä vessassa aamulla kun tuli niin hirveä kuvotus, mutta oksennusta ei sentään tullut.
Joo, niin minäkin ajattelin että nyt alkaa terveelliset ruokatottumkset ja lenkkeily. Aiemmin olen kävellyt aina aamuisin töihin, nyt jaksan enää parina kolmena aamuna viikossa. Salilla ehkä kerran viikossa, sielläkin aikalailla hissukseen :)
Niin ja olen muuten huomannut myös tuon, että erityisesti portaitten nouseminen hengästyttää yllättävän paljon.
Ruokapuoli on pääasiassa jotain mitä tekee mieli ja pystyy syömään. Nyt se on koostunut leivästä ja puuroista, ja pakko myöntää, jäätelöstä ja karkista. Täytyy silti yrittää että söisi karkkia vain yhtenä päivänä viikossa ja silloinkin ihan inhimillisen määrän :)
Mutta eiköhän tämä tästä, kun aurinkokin alkaa paistamaan ja muuta, toivottavasti teillä Pampula ja Neitoperhokin alkaa pahoinvointi helpottaa, mä taas yritän toivoa viimeiseen asti ettei tarvisi oksentaa, kammoan sitä, vaikka ehkä se tätä jatkuvaa pahoinvointia saattaisinkin helpottaa.

Heippodei tääl ois poksahtanu tänään tasan 11..np .-ultra ens keskiviikkona ja tänään neuvolassa kävin kuunteleen sydänäänet ja ne löytyi ihmeekseni....pieni sydän jumputti siel...160 oli syke...Oon ihan onnesta soikeeena:D

Pahoinvointi alkaa helpottaa aamuyökkäilyä on ja jotain pientä huonon olon alkua joskus..mutta joo on tää ihanaaa:)

Hei taas!
Aika hiljaista on ollut tällä pasltalla, miten muut kirjoittelijat voi?
Itsellä on pahoinvointia vähän enemmän välillä mutta olo on alkanut tuntua jo energisemmältä.
Ensimmäinen neuvolakäynti oli viikko sitten, ja nyt odottelemme kutsua np-ultraan.

Onko teillä muilla muuten kuinka paljon pelkoa kaikesta?
Kun itse pelkään lähes kaikkea, ja pelkoa vaan pahentaa se että luen kaikkea mitä käsiini löydän, netistä.
Nyt suoraan sanoen pelkään hiiukan mennä tuonne ultraan, vaikka mitään pelkoa ei varmasti tarvisi olla. Muuten kaikki on mennyt hyvin, tuntuu että rinnat kasvaa, mitään tuhruvuotoa ei ole ollut enää ja tuntuu että vatsakin hiukan on pöyristynyt, tai tullut täyteläisemmäksi.
Laskettu aika varmistui neuvolassa 23.12, joten toivottavasti tästä joulusta tulee ikimuistoinen <3

Moi Pyretta!

Meilläkin on laskettu aika 23.12. :o) (neuvolan mukaan)

Eka ultra parin viikon päästä. En jaksaisi odottaa. Ollaan käyty vaan kerran neuvolassa, ja mitään ei ole vielä tutkittu eikä sydänääniä kuunneltu tms... Joten jännittää vähän kyllä :) Uskon kuitenkin että kaikki on hyvin, eihän tässä muutakaan voi.

Moi Pyretta!

Meilläkin on laskettu aika 23.12. :o) (neuvolan mukaan)

Eka ultra parin viikon päästä. En jaksaisi odottaa. Ollaan käyty vaan kerran neuvolassa, ja mitään ei ole vielä tutkittu eikä sydänääniä kuunneltu tms... Joten jännittää vähän kyllä :) Uskon kuitenkin että kaikki on hyvin, eihän tässä muutakaan voi.

Moi!
Joo, meille oli tullut kans kutsu tänään ultraan 10.6, sitä nyt sitten odotellaan kuumeisesti :)

Viimeksi muokattu:
Heippa! Meillä esikoisen laskettu aika on 4.12. Viime viikolla kävin ultrassa, jossa kaikki hyvin. Nyt jännään tietty vielä niitä seulonnan verikokeiden tuloksia, mutta onneksi ultra näytti hyvältä. Kävin ekassa ultrassa jo 7 rv:lla, kun halusin varmistuksen raskaudelle.

Toivottavasti meillä kaikilla menee raskaus hyvin ja joulukuussa (ja kuka milloinkin) saadaan nauttia uuden elämän tuomasta suuresta ilosta!

Täälläkin yksi neuvola takana ja eka ultra vasta kolmen viikon päästä. Laskettu aika oli neuvolantädin mukaan tuo 31.12, kuten olin arvellutkin, joten mies taitaa saada ikimuistoisen synttärilahjan, uudenvuodenaattona kun on syntynyt itsekin!

Pyretta: kyllä täälläkin kaikenlaisia pelkoja on. Onko kaikki kunnossa, mitä saa/ei saa tehdä, miten jaksaa tulevaisuudessa... Ja google, tuo ahdistuneen ystävä on kyllä vihoviimeinen paikka selvittää asioita :) Juuri viikonloppuna mies päätti hemmotella kunnon hieronnalla ostamansa hierontaöljyn kanssa. Heti ekana tuli mieleen, että eikö aromaterapiajutut olleet kiellettyjä.... Entäpä sitten jotain öljyjä/hajuja sisältävä hierontaöljy? Mistä näistäkin taas tietää!

Kuvotus heikkeni jo hetkeksi, mutta nyt alkoi ruokahaluttomuus. Pakko on syödä, mutta mikään ei meinaa maistua. No, kai se vaan kertoo, että joku siellä ainakin sinnittelee!

Hei vaan kaikille.

Minulla ei ole mitään ihmeempiä muutoksia voinnin suhteen. Väsymys vaivaa edelleen. Viikonloppuna tuli taas nukuttua parit 15 tunnin yöunet. Arkena mennään 8-9 h:n yöunilla + 3 h:n päiväunilla, joten eipä tässä töiden lisäksi oikein muuta kerkeä kuin syödä ja nukkua :D Viikonloppuna jaksoin kuitenkin käydä kahdentunnin kävelyllä, muuten liikunta on edelleen pidossa odottamassa parempia aikoja.

Yksi murhe on myös rintojen kasvu. Olen pieni kokoinen ja iso rintainen. Nyt jo ennestään isot rinnat ovat kasvaneet entisestään ja alkavat painaa. Tämä aiheuttaa niska- ja hartiajännitystä. Olen koittanut jumpata/venytellä pävittäin, mutta hirvittää jo etukäteen paljonko rinnat vielä oikein kasvavat! Liivit joita normaalisti käytän eivät enää istu ja uusia on vaikea löytää. Netistä tilaamani äitiysliivit olivat yllättävän heppoisia, joten paras apu tähän asti on ollut napakka urheilutoppi.

Neuvolasta saamaani materia olen lueskellut ahkerasti.

Huomenna on "ensimmäinen" neuvola, joten sitä odotellessa.

Hei taas, miten voitte muut?
Mun pahoinvointi on kasvanut tällä viikolla, lähdin yhtenä aamuna töistä kahden tunnin jälkeen kotiin kun oksentelin vaan. Nyt taas on ollut vähän parempia päiviä, mutta kuvotus on niin hirveä että se alkaa viemään hermoja.
Vatsassa tuntuu välillä tosi voimakkaita kipuja, mutta toivon niiden johtuvan siitä että tää ummetuskin on ihan hirveetä.
Kaikki paikat tuntuu kasvaneen, varsinkin rinnat ja lantion seutu (nyt en tiedä onko kyse vauvasta vai herkuttelusta ;)). Tilasin raskausarpien ehkäisyyn Weledan raskausajan hoitoöljyä, joka kuulemma oikeasti tehoaa, eikä ollut edes pahanhintainen, toivottavasti siitä on apua.
Väsymystä tuntuu edelleen, mutta on ollut kiva huomata että se menee ohi vaikkei joka päivä nukkuisikaan päikkäreitä.
Nyt valmistaudun ensi viikon ultraan :)

Kovin on hiljaista täällä :)
Ultrassa käyty, pikkuinen liikkui ja heilutteli siellä niin paljon että tuntui ihan uskomattomalta <3
Kaikki oli hyvin, niskapoimuturvotus oli 0,5mm, veriseulasta tulokset saa vasta kahden viikon päästä, mutta kyllä huojensi mieltä. Nyt on kolme ensimmäistä kuukautta takana, ja saa hyvillä mielein keskittyä tulevaan ja nauttia :)

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista, Pyretta! Ja toivottavasti pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa hellittää.

Meillä ultra on edessä vasta viikon päästä ja hetkeksi aikaa ehti jo epäusko iskeä, kun oireet loppuivat kuin seinään viime viikolla. Ei kuvottanut, hajut eivät käyneet päälle, vatsakivut katosivat ja kahvikin maistui taas. Ei oltu käyty edes siinä varhaisultrassa, joten ehdin jo ajatella, että eipä siellä sitten varmaan ketää enää ole.

Ja niinpä niin, sorruin sitten sellaiseen kotidoppleriin, jokaisen hysteerisen odottajan vakiotuotteeseen ;) Eikä mennyt kovin kauaa, kun pieni höyryveturi löytyi. Siellä se puksutteli 160krt/min, joten nyt jaksaa taas hiukan huojentuneemmin mielin odotella ensi viikon ultraa.

Ompas täällä hiljaista :)
Mulla alkaa taas olemaan energiataso sen verran nousussa että jaksaa harrastaa kaikenlaista aktiviteettia töiden lomassa, kuten netissä surffailua :)
Rakenneultra olis ensi viikolla, ja kolmas neuvola sitä seuraavana maanantaina. Taas vähän jänskättää tuo ultraaminen, mutta pikkuinen on sen verran vilkkaasti liikuskellut ja potkiskellut masussa että sielläkin näköjään energiaa riittää.
Mitä teille muille kuuluu, oletteko voineet hyvin?

Enpä ole osannut tänne oikein kirjoitella, mutta jos nyt yrittäis. Alkupahoinvoinnin jälkeen, jota siis kesti viikolle 16, olo on ollut mitä normaalein. Nyt on tosin pakko todeta, että pikkuhiljaa alkaa masulla olla jo kokoa ja akrobatia pettää. Eipä onnistu enää kumartelu entiseen malliin, vaan ihan on kiltisti istuuduttava esim. kenkiä sitomaan. Ultrassa kaikki oli kunnossa ja pienokainen vaikuttaa varsin vilkkaalta, etenkin näin iltasella.
Täällä mennään nyt viikolla 26+1 laskettu aika siis 15.12.

Kiva kuulla Alaska että sielläkin kaikki hyvin :)
Meillä oli ultrassa myös kaikki kunnossa, ja pikkuinen liikkui vilkkaasti kuten aina.
Nyt pikkuhiljaa ollaan alettu jo ainakin suunnittelemaan mistä hankinnat tehdään, vaunut, pinnasänky, turvakaukalo ja sitteri on jo varattu, odottavat vain hakemista :) Äitiyspakkauksen pitäisi tulla myös pian, sillä päätös tuli jo yli viikko sitten.
Maha alkaa täälläkin olemaan jo iso, olen pari kertaa käynyt taas salilla alun pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen, muuten olo on loistava mutta kaikkiin liikkeisiin mitä ennen olen tehnyt en edes yritä :)
Onko teillä muuten tulllut rinnoista mitään eritettä tai ternimaitoa tai miksi sitä nyt kutsutaan?
Yhtenä aamuna vaan havaitsin läikän toisen rinnan kohdalla ja arvelin sen olevan jotain sellaista.
Muilta kuulin sen olevan ihan normaalia, ilmeisesti voi tulla aika paljonkin ennen synnytystä.

Yhteistyössä