Joulukuiset

Mulla ois ihan jumalaton kasa ovistestejä jemmassa 🙈 Pitäis ehkä lahjottaa eteenpäin, jos tässä nyt kaikki menee hyvin.

Näköjään nykyään saa aamupalan oksennella pois, tänään ehdin puolet syömään kun jo tuli kiire vessaan 🙄 Noita sukkupuikkotuntemuksia ollut myös tänään, hitto että on inhottavia! @Lunni_ ja @baulie , menikö teillä tuntemukset ohi?

Yllättävän hyvin lähtenyt käyntiin ittensä pistämiset, ehkä tää on osaltaan onni ammatista, tullut samoja piikkejä pisteltyä satoja kertoja toisille. Tekniikka ainakin hallussa 😁 Mutta kylläpä voi tuollanen aine kirvellä, huh!
 
  • Tykkää
Reactions: _Sabe_ ja Nokare
Mulla ois ihan jumalaton kasa ovistestejä jemmassa Pitäis ehkä lahjottaa eteenpäin, jos tässä nyt kaikki menee hyvin.

Näköjään nykyään saa aamupalan oksennella pois, tänään ehdin puolet syömään kun jo tuli kiire vessaan Noita sukkupuikkotuntemuksia ollut myös tänään, hitto että on inhottavia! @Lunni_ ja @baulie , menikö teillä tuntemukset ohi?

Yllättävän hyvin lähtenyt käyntiin ittensä pistämiset, ehkä tää on osaltaan onni ammatista, tullut samoja piikkejä pisteltyä satoja kertoja toisille. Tekniikka ainakin hallussa Mutta kylläpä voi tuollanen aine kirvellä, huh!
Onko se klexanea vai mitä pistät?
Hurjaa jokatapauksessa itselle pistellä, mullakin sektion jälkeen oli "piikkikuuri" ja oli se joka kerta yhtä inhottavaa vaikka toki vähän helpotti muutaman kerran jälkeen😅 tsemppiä ja hyvä että lähtenyt hyvin hommat käyntiin!
 
Onko se klexanea vai mitä pistät?
Hurjaa jokatapauksessa itselle pistellä, mullakin sektion jälkeen oli "piikkikuuri" ja oli se joka kerta yhtä inhottavaa vaikka toki vähän helpotti muutaman kerran jälkeen tsemppiä ja hyvä että lähtenyt hyvin hommat käyntiin!
Inhixaa, mutta sama vaikutusmekanismi 😁 Jospa tuohon kirvelyyn tottuis! Ja nää jatkuu 6vk synnytyksen jälkeen, joten kyllähän tämä tässä tutuks tulee..😅
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
@mmarimoi_ ei oo uudestaan tullut, tänään jotain jännää kramppia taas mutta alun menkkakipuihin verraten erilaista. Vissiin se kohtu kasvaa, hope so. Mut sitten taas kuitenkin olo semmoinen, että joku vuoto olisi alkamassa. Eli ei seesteistä alkuaikaa kyllä täällä ole 😅 luulin jo pari edellistä päivää kuvittelevani, mutta tämmöstä pientä ellotusta on kyllä ilmassa. Meidän lapset on molemmat poikia ja sinne jonnekin rv12 saakka heistä oli sitä iltapainotteista krapulaa, ai että kun klo 16 alkaen jo haaveilin aina nukkumaan menosta ettei tarvis nieleskellä. 🥴 Että jos tästä nyt vauva tulee niin jos olis ihan toisenlaiset oireet niin voiskohan veikata tyttöä? Varasin ekan neuvolan ja se vasta 23.5. ja silloin viikkoja vissiin 9+1.
 
Mites täällä voidaan?

Alotin eilen keltarauhastuen, joko sattumaa tai ei, ruskea valkovuoto on loppunut 🥳 En tiiä voiko tuo mömmö vaikuttaa noin äkkiä, kun vasta kaksi annosta laittanut. Väsymys edelleen vahvasti läsnä, samoin etominen entiseen malliin 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: _Sabe_
Mulla myös sukkapuikkokivut hävisi ainakin hetkeksi 😂 nyt oon ollut vaan älyttömän väsynyt. Ei meinaa jaksaa silmiä pitää auki, saati viihdyttää lapsia. Tuntuu että myös kärsivällisyys on kadonnut jonnekin... :(
Tsemppiä pistämiseen! Ei kuulosta kivalta 😥

Niin ja jee, ultra maanantaina! Tuntuu että aika on mennyt tosi hitaasti, mutta nyt lopulta ollaan lähellä 🙏🏻🙏🏻
 
Olot edelleen 🤢. Vielä ei oo tullut ylös saakka, muutaman kerran kurkkuun saakka 😱.
Ja väsymys on jotain ihan jäätävää… tuntuu että on ihan puoliteholla aamusta iltaan. Just luin jostain että näillä viikoilla pahoinvointi monilla pahinta ja allekirjoitan sen. Pitäis kyllä olla nurisematta kun tiedän että monella voi olla paljon pahemmat olot.

Tänään aamulla huomasin ekan kerran että maha pömpötti jo aamulla. Aikasemmin sen on turvonnut vasta illalla. Kai se on kun neljäs tulossa niin tää alkaa vaan nopeemmin näkyy joka kerta. Kuopuksesta mulla oli selvä kumpu jo viikolla 12.
 
  • Tykkää
Reactions: _Sabe_ ja Nokare
Täällä kans väsymys vaivaa päällimmäisenä! Oon aivan zombi ollut, ja nukun aina kun on mahollisuus.😴
Miten me selvitään tästä??🤣🤣
Mulla on vielä reissuviikonloppu edessä, ja vähän ahdistaa miten selviän siitä.

Pahoinvointia ei juurikaan ole, mutta semmoinen olo vähän kun olisi istunut koko päivän autossa.😅 Uskon että se mun aikaisempi pahoinvointi+oksentelu oli jotakin mitä olin syönyt, koska se jäi siihen yhteen päivään.
Maha myös pömpöttää illasta jo mukavasti.🤰
 
  • Tykkää
Reactions: _Sabe_ ja jbd
@mmarimoi_ hyvin menee! Iltapäivästä iltaan asti vähän ellotusolo.. meidän esikoinen on icsillä aikaansaatu❤ ja silloin oli tuo keltarauhastuki käytössä. Kuopus olikin sitten spontaani raskaus ihme kyllä ja silloin vähän jännäsin että voiko mukana pysyä ilman mitään tukilääkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Täällä ilmoittautuu uusi joulukuinen!

Laskettu aika on 8.12.2023, lapsi on ensimmäinen ja sairaala on Kanta-Hämeen keskussairaala 😊

Tällä hetkellä viikot siis 10+0.
Raskausoireita on ollut vaihdellen: aluksi ei pystynyt syömään aamupalaa, rinnat aristivat ja vatsaa vihloi samoin kuin kuukautisten alussa.

Lopulta oireet etenivät siten, että päivittäin tuli oksennettua, ruuan hajut ovat olleet kamalia ja ajoittain vatsaa vihloi. Vihlonta kuitenkin vähentyi ja rinnat olleet vain ajoittain arat.
Hain pahoinvointirannekkeet, jotka vähän helpottivat oloa ja lisäksi hain b6-vitamiinia. Parhaiten ehkä auttanut se, että söin kahden tunnin välein jotakin. Lisäksi suussa ollut outo maku ja aloin pureksimaan purkkaa paljon, mitä en normaalisti tee. Nämä omat kokemukset siis tiedoksi niille, joilla pahoinvointi ehkä vasta edessä. Lisäksi pahoinvointiin auttanut se, että uusiin tiloihin siirryttäessä (esim autosta työpaikalle), olen saattanut laittaa suuhun hedelmäkarkin, mikä vienyt pahimman terän vastaantulevista hajuista ja niihin reagoinnista 😅

Nyt kuitenkin voin ilokseni sanoa, että pahoinvointi on alkanut parin päivän sisällä helpottamaan, enkä esimerkiksi tänään ole vielä edes yökkäillyt 💪

Raskaudesta muutoin: itselläni ei toinen munasarja toimi ja pyydettäessä sain kunnalliseen neuvolaan varhaisultraan ajan, pelkäsin siis sitä että jos raskaus on kiinnittynyt väärin, voi ainoalle toimivalle munasarjalle käydä jotakin.

Varhaisultra oli 11.4. ja siellä kaikki hyvin ❤ Seuraava ultra on 23.5.
 
Tervetuloa @Kat_ ☺. Lisäilin sunt listalle 🙏🏻.

Mä oon ollu ylitöissä viikonloppuna ja kyllä on raskasta. Oon ihan poikki, vaikka työ ei musta oo mitenkään jäätävän raskasta. Yritän nyt muutenkin tehdä paljon töitä jotta olis mahdollisimman hyvä äitiyspäiväraha 😅. Toivoisin et voisin sit jäädä hetkeks hoitovapaalle 🙏🏻

Tänään otin huomista varten töissä koon isommat housut kun välillä tuntuu että pienemmät painaa inhottavasti mahan kohdalta.
 
Täällä oikein hyvä olo. Vähän ahdistaa, kun edellisistä raskauksista tuttua pahoinvointia ei ole ilmennyt, että onkohan kaikki hyvin. Muita oireita kyllä on edelleen, mutta se pahoinvointi on niin selkeä että sen kanssa ei sit enää arvuuttelis. Reilu viikko vielä ultraan. Piinaavaa aikaa!
Rv5+4
Mulla pahoinvointi alkoi joskus 6+2-> ja on vaan pahentunut nyt 8+0->. Ei onneks oksennus oo tullut mut hajut ällöttää ja yökkäilyä ollut 🤢 Menispä pian ohi 😬
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare ja Mollama
Täällä viikonloppu mennyt mieli maassa. Perjantaina tuli vähän kirkasta verta mikä nyt lievästi aiheuttanut tuhruvuotoa. Nyt on tosissaan kaikki oireet hävinneet, joten järki kertoo ettei kaikki ole hyvin. Vielä ultraan olis vajaa pari viikkoa.
 
@*Tähtipölyä* varmasti stressaa tuollainen onko kuitenkaan kipuja ? Epätietoisuus on kyllä kurjaa. Ootko menossa yksityisen kautta, jos pystyisi ultraa siirtämään lähemmäksi?
Ei ole kipuja. Laitoin viestiä hoitajalle tilanteesta. Toivon, että aikaistavat ultraa. Tarkoitus oli mennä yksityisellä käymään tänään mutta sain flunssan tähän lisäksi, niin ei päästy käymään.
 
Mulla pahoinvointi alkoi joskus 6+2-> ja on vaan pahentunut nyt 8+0->. Ei onneks oksennus oo tullut mut hajut ällöttää ja yökkäilyä ollut Menispä pian ohi
Saa nähä. Mä en muista tarkkaan millon mulla edellisistä alko, mutta rv 6 niitä muistelisin olleen jo. Saa nähä. Hitto sitä vaan toivoo niin kovasti, että kaikki olis hyvin. 😢 Tsemppiä sinne, kyl sen kestää kun tietää miten ihanan palkinnon siitä lopussa saa. 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Babyhaaveissa

Yhteistyössä