###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Hopsuliina
Mullakin se alkoi sellasena vaaleanpunaisena ja nyt on sellaista ruskeaa tuhrua lähinnä. Varasin kuitenkin uuden ajan ultraan (mehiläiseen) kun ei muuten tunnu saavan lähetettä tms.
seuraavalla kerralla on eri lääkäri paikalla. tuntuu että mua pidetään ihan kahjona. :D

esikoinenkin on nyt unilla josko itse menisi peiton alle sohvalle ja katselisi ohjelmia tallenuksesta.
Hyvää viikonloppua kaikille :)
 
jahas... ja sairaslomalla tääläkin jo nyt :whistle: kävin tänään työpaikkalääkärillä selästä ja noidan nuoli sielä vihoittelee. Lääkäri uskoi tämän johtuvan raskaudesta :/ meinasin, että kun edellisestä raskautumisesta on niin vähän aikaa (se km) niin hormoonit vaikuttavat jo nyt niin että löystyttävät nivelsiteitä.. mitenköhän mä mahdan töissä pystyä olemaan.
Mitäs sellanen joku tukivyö tms.maksaa? Onko kellään tietoa?

Niin ja sielä naistentaudeilla kävin tänään ultrassa.Vielä ei sykettä näkynyt, mutta ihan selkeästi kuulema sellainen näkymä että raskaana ollaan oikeassa paikassa ja sikiö sieltä olisi kehittymässä. Viikoiksi veikkasi nyt 5+4, omien laskujen mukaan 6+1... Ottivat hcg hormonin vielä ja viikon päästä uudestaan sinne ultrattavaks. Tosin mullahan on maanantainakin jo ultra :D

Nyt syömään, kulta toi pitsaa :p pojat on mummolassa yön, saa lepäillä rauhassa.
 
Keffeli Mulla on sellanen tukivyö,ostin sen jo ekassa raskaudessa,enkä nyt muista hintaa.Kallis se ei ollut ja ostin sen jostain nettikaupasta.Googleta tukivyö,niin löytyy varmasti vaikka miten paljon vaihtoehtoja :)
*muoks*
Nyt muistan että mulla on sen merkkinen kun Anita Baby Belt,siinä on tarranauha kiinnitys.
 
Keffeli tollanen anita baby belt tais olla n. 40e jossain nettikaupassa kun joskus aikaisemmin olen niitä kattellut.

Uus äitiypakkaus näyttää aikas kivalta ainakin mun silmään =)

Joku muukin oli sanonut, että on on nenäverenvuotoja. Mulla kans tänään ihan yhtäkkiä alko tulla verta nenästä, ihan kunnolla kyllä tuli, mutta kesti n. minuutin ja loppu sit itekseen. Viimeks tullu verta nenästä joskus 10 vuotta sitten.

fanttomi ja noname 5+0 pokspoks =)
 
Hei mamat, päivitän listaa taas tänään. Tervetuloa kaikille uusille!!! :flower:

Meillä esikoinen on ollut tosi kipeänä. Ollaan käyty lastenklinikalla vähän hengittelemässä jne, mutta nyt näyttäis olevan vähän parempi. Molemmat putkitetut korvat vaan vuotaa ja on tulehtuneet. Huoh. Ja itsellä kanssa flunssa. Miehellä flunssa ja korvatulehdus...Kamala stressi ja jännittää masuasukin puolesta, kun mamma on täällä niin stressissä.

Rei, tänään just katselin leikkipuistossa sisarusrattaita. Aika kivoja on nykyisin ja eiköhän sellainen ole pakko hankkia. Meillä tulee ikäeroksi 1v8kk.

Safiatou, minä ainakin värjäsin edellisen raskauden aikana kampaajalla.

k&pikku-ruu 8 ja risat
 
Siis aivan kamala väsymys!!Pakko mennä nukkumaan heti kun poika painuu petiin, eli noin tunnin päästä=(..olis ihanaa jos jaksais vaikka lukea, mutta silmät ei pysy auki!
Kun poikaa odotin, olin ehkä vähän väsynyt, mutta se oire jäi kaamean pahoinvoinnin ja kipeiden rintojen ohella pieneksi huoleksi..
keskeytyneistäkään raskauksista ei ollut väsymystä vaan rajua oksentelua...tämä on siis ihan uutta ja tuntuu ettei mitään jaksa. tulee vaan tiuskittua ja äyskittyä vaikkei haluaisi=(
Kun tietäiskin että tää on kaiken sen arvoista niin en kyllä valittaisi piiruakaan, mutta kun se kaamea ajatus kummittelee mielessä..entä jos kaikki onkin turhan takia..kolme kuukautta kovaa väsymystä ja sitten kamala pettymys..
anteeksi negatiivisuuteni mutta pakko johonkin purkaa..
 
annimanni tiedän tuntees erittäin hyvin... väsymys jatkuu tääläkin, ehkä ihan pikkasen helpottanu..

Pystyttekö te käymään saunassa normaalisti?...mä en :/ tulee ihan älyttömän huono olo saunassa, silti palelen koko ajan ja tekis niin mieli saunaan lämmittelemään.. ärsyttävää.
 
keffeli mulla oli eilen outo ilmiö saunassa...nimittäin olin ihan kananlihalla kun sielläkin paleli :LOL: . En kuitenkaan ollut löylyssä mut suihkuhuoneessakin oli tosi lämmin oikeesti mut mua vaan vilutti ja saunan jälkeen polinkin sitten ihan vilunhorkassa!!

Tänään rv 8+0.
 
Huomenta
Lapsimessuille olen tässä valmistautumassa Mutta into lopahti heti alkuunsa kun vessassa käydessäni ylläripylläri VERTA. En enään tiedä mitä ajatella/tehdä.


Mulla oli eilen pitkästä aikaa paha olo, ja olin ihan innoissani.

mutta nyt tytölle aamupalaa ja itse lähden kohti Helsinkiä.
7+1
 
Huomenta kaikille!

skydust toivottavasti kaikki olisi nyt kunnossa. Isot :hug:

Keffeli Eilen kanssa tuli saunassa käytyä, ja en siitä kyllä niin paljon nauttinut ku yleensä. Vähän meinas olla huono olo ja koko ajan sai hakee jotain juotavaa...mut tulipahan pitkästä aikaa saunan takia valvottua yli kymmeneen. :LOL:

Keskiviikkona käytiin miehen kanssa varhaisultrassa ja kaikki oli oikein hyvin...siellä se pikkunen köllötteli. Omien laskujen viikot olis ollu sillon 7+5, mut pikkunen vastas jo viikkoja 8+2. :heart:
Uskalsin ultran jälkeen kertoa jo omalle äidille ja parille ystävälle. Jostain luin, että jos ultrasta löydetään syke niin keskenmenonriski tippuu 10 prosenttiin. Pitääköhän paikkansa?

Tänään 8+2 (8+5)
 
Pääsisinkö mukaan. Kolmatta odottava 31 vuootias äiti vantaalta. Tyttö 07/01 ja poika 06/09. Eilen saatu plussa ja LA olis 25.12. Olo on ihan samanlainen ku poikaa odottaessa...väsyttää, päätä särkee suussa maistuu pahalle....Kyllä tämä tästä =)
 
Täällä aivan järkyttävä väsymys. Töissä jaksaa just ja just käydä muuten makaan sohvalla tai nukun. En ole oikeesti kahteen viikkoon tehnyt muuta kuin käynyt töissä ja ulkoiluttanut koiran, muuten vaan makaan. Haluais tehdä jotain, mut ei yksinkertasesti jaksa.
Maanantaina jo neuvola...
 
Tervetuloa uusille :flower:

Ite laitoin tohon Tekayn kalenteriin munasolun irtoamisen perusteella ja laitoin vielä yhden lisäpäivän, niin on sitten ton 29 päivän kierron mukaan laskettu (26-29). Ajattelin että mukavampi mennä vähän jälkipäivillä, todellista aikaahan en tiedä.

Täällä kärsittiin sitten kunnon norovirus. Ja voin sanoa, että oli kyllä tosi rankka...ihan kamalaa kun oksettaa koko ajan ja tekis mieli juoda ja ei voi juoda ja pakko sit juoda kun tulee jo sappinesteet ja huoh..nyt meikäläinen tyytyväisenä vetää tuoremehua ja kivennäisvettä ja..uskallan sanoa, että tänä aamuna oon ihan varmasti koko maapallon onnellisin nainen ollut :LOL: Mulla lähti muutama kilokin, että ei varmaan tarvi ihmetellä että janottaa B) Kyllä vähän huolettaa sitten ton kyytiläisen puolesta, mutta vuotoa ei ole tullut ja sitten aamusta tein r-liuskan ja oli ainakin vahvempi kuin kontrolli. Ja eihän se tohon mitään vaikuttaiskaan, mutta oma mielenrauha..mulla on vielä yks jäljellä noita, että tämmöstä.

Lisäksi selkä ollut todella kipeä, ilmeisesti kuitenkin johtuen huonosta asennosta kun piti yrittää olla hipihiljaa paikallaan ettei tulis ulos. Ei kai noihin keskenmenoselkläkipuihin auta heti kylmägeeli? Noh, kipuja ei ainakaan ole.

Uusi äitiyspakkaus oli minustakin ihana. Jotenkin tekis mieli päästä hypistelemään. Kiva oli ainakin se haalari siinä.

Ite tykkään saunoa ihan, mutta vähemmän on tullut käytyä ja pitää sitä ennen ja jälkeen (sekä aikana) nauttia nestettä. Tosin niin teen muutenki. Ja sit yksinkertasesti istun vaan alemmalle lauteelle, että ylimmällä en kauaa istu. Tykkään saunomisesta, mutta joskus istun ihan sillä alimmalla jakkaralla :LOL:

Noista röntgenasioista tuli vielä mieleen, että tietääköhän kukaan saako esim viedä potilasta sinne röntgen huoneeseen ja autella siihen röntgen petiin tms ja takaisin. Siis että itse on sen röntgenkuva-ajan siellä kopissa? Kun kai niitä jonkun verran jää vielä siihen huoneeseen, vai mitenkähän on? Aloin miettiin, että kun meilläkin noita röntgenkeikkoja on, niin aatteleekohan ne mut laiskaksi jos en yhtäkkiä viekkään niitä sinne. Kun haluais antaa hyvän kuvan, mutta en halua kyllä kertoa että oon raskaana. Kaikkea sitä..pitää varmaan yrittää vältellä noita röntgenkeikkoja.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument Tuossa tuo uusi äitiyspakkaus, jos joku ei ole vielä ehtinyt tsekata.

LÄhdenpä tästä vähän pötköttelemään, oli sen verran rankka tuo sairastelu kuitenki. Mukavaa viikonloppua kaikille =)

-Metsis 4+5
 
Fiso: uuden käsityksen mukaan se prosentti tippuu kai kahteen kun syke löytyy ja pysyy sellaisena loppuraskauden ajan, etenkin jos ultra tehty viikkojen 7-8 aikana/jälkeen. Muutenkin ainakin lukemani uutisen perusteella km:t olisivat oletettua harvinaisempia. Itse haluan uskoa tuohon, ihan mielenrauhani vuoksi.

Linkki aiheesta: http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article124049.ece
 
ylläripylläri
metsis, kyllä voit viedä potilaan röntgeniin ja auttaa asennon kanssa kunhan itse vaan menet kuvan oton ajaksi pois :)

Omaan napaan ei mitään ihmeitä... tää on nyt tällainen pikamerkkaus vaan pinoon. Mies on viikonloppua viettämässä taas täällä joten ei paljon tuu koneella istuttua. Ja huomenna vietetään vielä lasten synttäreitä, huh!

Meillä kanssa tuplarattaat tulee hankintaan kun kahden pienimmän ikäeroksi tulee suunnilleen 1v8kk. Tai mun veljen perheeltä tuplat saadaan, mutta talon hissiin ne ei kyllä mahdu varmaankaan =/

ylläripylläri 5+3
 
Sanokaahan... (laitoin jo erillisen kysymyksenkin tänne odotuspuolelle aiheesta) mutta onko kellään ollut raskaana ollessaan reikää hampaassa ja mitä sille on tehty ja miten? Onko puudutettu? Onko siinä km-riskiä (luin jostain että olisi ensimmäsellä raskauskolmenneksellä riski). Mulla siis alkoi tänään hammassärky enkä ennen maanantaita voi varata edes aikaa mistään :attn:
 
tosiaan täältä tuntuu löytyvän muitakin väsymyksestä kärsiviä, sinänsä lohduttavaa vaikkakin harmittavaa=)
Tänään on ollut parempi päivä, nukuin viime yönä 13tuntia ja äsken tunnin päikyt=)

Olipa lohduttava uutinen keskenmenoriskin prosenteista..(vaikkei se kai ihan fakta olekaan).
Mulla on varhaisultra vasta 17.5, eli rv 7+5, mutta mietin tässä että ottaisivatkohan minut sairaalaan ultraan jo aikasemmin. Kolme keskenmenoa takana, kaikki sairaalassa hoidettu ja sitä kautta myös keskenmenojen syy löytynyt. Voishen sitä ainakin soittaa ja olla tyrkyllä=)
Nyt ulkoilemaan pikkumiehen kanssa ja illalla mäkin koitan sitä saunomista=)


 
jääräpää Itse kävin eilen hammaslääkärissä, ku luulin että viisaudenhammas on puhennut, mutta olikin reikä aivan takimmaisessa hampaassa. Ja ihan normaalisti ne sen paikkas ja otin myös puudutuksen. Ja se hammaslääkäri ois halunnu ottaa röntgenkuvan siitä kohta puhkeavasta viisaudenhampaasta, mutta eipä sitten voinutkaan, ku oon raskaana :)
 
jääräpää
esikoista odottaessa kävin moneen kertaan hampaita paikkauttamassa ja puuduttivat myös. ymmärsin että laittoivat jotain eri puudutetta kun sanoin olevani raskaana. sanoivat viellä että suosittelee että otan puudutuksen (yleensä en ole ottanut) ettei turhaan verenpaine nouse.

olin muuten siellä suuhygienistillä ja siltä kyselin että pitäisikö tässä raskaudessa käydä useammin tarkistuttamassa hampaita kun esikoista odottaessa meni tosiaan hampaat todella huonoon kuntoon. kertoi että hampaat meni siksi huonoksi kun oksensin niin paljon. se ei edes käynyt mulla mielessä.
mutta nyt menen tytön kanssa katselemaan muumia :)

niin ja mulla on se uusi ultra tiistaina. huh miten jaksan siihen asti.

 
Nallekarkki, ihanaa kuulla, että km riski onkin vaan 2% onnistuneen varhaisultran jälkeen, meillä oli silloin viikot 7+0 (vähän pienempi kyllä oli kuin mitä itse olin laskenut).

Isot halit huolestuneille, mm. skydust ja annimanni.

Jääräpää, viime raskaudesta otettiin hampaista röntgen, kun en vielä tiennyt olevani raskaana ja sitten jossain 7:llä kuulla tuli niin iso reikä hampaaseen, että oli pakko paikata (juuri ennen joululomaa ja reissua). Ei pitäisi olla vaaraa!

k&pikku-ruu 8+
 
Mulla on raskausoireita ollut viime aikoina ihan kiitettävästi mut tänäiltana ne yhtäkkiä hävis jonnekin :attn: . Eli kun päivällä oli rinnat aikalailla kipeet niin nyt eivät juurikaan ole. Kuvottanut on aamusta saakka mut pari tuntia sitten se lopppui ihan kuin salamaniskusta vaikken edes syönyt mitään :whistle: ...ja taas on paniikki valmis :headwall: - Mulla on sillai jännät hetket nyt että viime raskaudessa oireet lopppuivat kesken päivää ihan kuin seinään rv 8+4 ja keskeytynyt km oli tapahtunut siinä rv 7 paikkeilla ja se siis ultrassa huomattiin rv9. Tänään rv 8+1 ja taas haukkana kuulostelen olotilojani ja pelkään kaiken toistuvan. Maanantaina oon menossa ultraan ja tiistaina olis eka neuvola. Viimeksi tosiaan menin myös päivää ennen neuvolaa ultraan ja siellä silloin sain ikävät uutiset. Nyt toimin samoin mutta toivon etteivät uutiset olis ikäviä :attn:
 
Väsymys vaivaa täälläkin |O Kunpa pääsis jo nukkumaan, mutta pitänee mies kohta hakea kotia poikien saunaillasta. Maanantaina olis sit eka neuvola, mietiskelin, että jokohan ne sydänäänet sieltä saa kuulumaan viikkoja silloin kasassa tasan 8.

Skydust toivottavasti vuoto on jo loppunut ja kaikki on ok :hug:

Uh ja kuutti 7+5
 
Yöllä alkoi tiputtelemaan verensekaista vuotoa, kirkasta verta ei onnexi ole tullut.. mutta huolestuttaa se silti :( Ensimmäinen neuvola ti:na vkoilla 8+5.. Hämärä muistikuva on että ensimmäisestä lapsesta olisi ja välillä tiputellut verta, mutta kun siitä on jo aikaa yli 10 vuotta niin ei muista enää tarkasti mitään.

Hyvää vointia kuitenkin kaikille!
Piianen&Mökönen 8+3
 

Yhteistyössä