###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Hellou!
Jos nyt uskaltaudun itsekin liittymään seuraanne:) Plussauksesta asti täällä pörränny ja lueskellu teidän jutustelua.
Täällä tuli iloinen plussa about 2 vk sitten.. la 16.12. Ja ensimmäistä odotellaan.
Hieman on jännitystä ilmassa koko ajan. Perjantaihin asti pitäis tässä jännäillä ultraan.Toivonmukaan kaikki olisi hyvin.. Ja 5.5 sitten mennään ensimmäiseen neuvolakäyntiin.
Hui hui.

-Elzi 6+4
 
Kotiuduttu ollaan sekä gyneltä että hammaslääkäristä. Pään toinen puoli ja kieli edelleen ihan tunnoton kun paikattiin särkevä hammas.
Ultrassa kävin ensin tosi pelokkaana ja sitten näin ruudussa huomattavasti kasvaneen vauvan jolla sydän sykki hienosti ja yllättävää kuulemma oli että pikkuinen yritti jo liikkua ja helilutteli kädennysiään ja päätään ja korvatkin näkyi.
Mutta kun olen tällainen vellihousu pelkuri niin mietityttää tuo puuduttaminen edelleen kun hammasläääkäri oli sellainen nuori kloppi. Moneen otteeseen kyllä mainitsin raskaudestani että kaipa se sitten otettiin huomioon.
Gyne otti sitten kelakorvauksien jälkeen yli 140 e . Mutta hienoja kuvia sain. Kysyin myös että mikä km-riski mulla nyt ja vastasi että erittäin pieni . niin ja kuukautisten mukaan rv 8+3 mutta ultran perusteella JO 8+6 kun kokoa katsottiin eli hyvin oli kasvanut.
Huomenna sitten eka neuvola.
 
Tervetuloa jälleen uusille ja onnea hyvistä ultra kuulumisista kaikille ultrassa käyneille :flower:
Mulla olikin sitten mielenkiintoinen ultra kokemus :whistle: siis se ultraaja ultras mahan päältä :eek: vaikka tasan tiesi että viikkoja "ei tiedossa" ja maksimissaan se 6+ jotain... siinä vielä ääneen puheli että mahan päältä voi luotettavasti näkyä noin rv 8 eteenpäin jotain. Ja siltikin ultras mahan päältä mulla :LOL: no kyllä se sielä jotain näki kun väänteli ja käänteli hetken jos toisenkin. Sitten tuumas että jos sitten 4viikon päästä uudestaan tulisit ultraan.
Soittelin neuvolaan kun sieltä täti pyyteli heti ultran jälkeen soitteleen ja sekin ihmetteli että mitä ihmettä :eek: no meen perjantaina Taysiin vielä ultraan enkä sitten kyllä tarvi sitä 4 viikon päästä ultraa kun sit jo alkaa läheneen muutkin tutkimukset.

Niin ja Helinä86 mä sain siis ihan julkiselta noi ultrat. Neuvolasta laittoivat "viikkojen tarkistus" ultran kun mulla ei helmikuisen km jälkeen oo ollut menkkoja ollenkaan. Ja tuola Taysissa kävin kystan takia viime perjantaina kontrollista ja he sinne sitten laittoivat uuden ajan ens perjantaille kun ei vielä sykettä näkynyt.

kyllä on raskaana oleva olo täälä, joten en kyllä osaa mitään epäillä. Onneks.
nyt nukkumaan, tää kauhea väsymys painaa päälle..

rv 6+4/6+0 :heart: (merkkailen nää viikot itelleni tänne aina muistiin, kun oon muuten niin lahopää että en muista)
 
Saakos liittyä seuraan?
Tein plussan eilen, ja olen aika ihmeissäni tuloksesta koska minulla oli raskautumiskierron kp 28 n. 3 päivää vuotoa jota luulin kuukautisiksi. Mutta nyt " toisen kierron" puolivälissä oli pakko tehdä raskaustesti kun on ollut paljon oireita ja plussahan sieltä tuli..jota mun on jotenkin vaikea uskoa kun olin jo asennoitunut että en viimekierrosta tullut raskaaksi. Mutta kai se pää, pikkuhiljaa uskoo asian, ja kun oireita on niin luottamus vauvan alkuunkin kasvaa kokoajan..

Odotan kyllä tosi paljon että pääsee neuvolaan kuulemaan sydämen ääniä, mutta eikös se ole vasta n. 11 viikolla? Ensimmäinen neuvola aika on ensiviikon perjantaina.

Olemme pääkaupunkiseutunen perhe, jolla on yksi 2v10kk lapsi. Olen 24-vuotias ja mieheni on 27-vuotias. Laskettuaika laskurin mukaan olisi 20.12.2010 ja edellisen raskauden ongelmien takia luulen että synnytyssairaala on NKL.

Pahoinvoinneista: Itse kärsin esikoiselta pahoinvoinneista ja oksentelusta myös, enkä oikein osaa antaa mitään neuvoa niiden lieventämiseksi, tahdoin vain antaa sympatiat niille joilla oksentelu on jo alkanut! :hug:

T. Ina ja kullanmuru 6+0
 
Eli ilmoittaudun varovaisesti joukkoon. Varovaisesti siksi, että ehdin jo olemaan vähän aikaa tuolla Lokakuisten pinossa, mutta se raskaus meni valitettavasti kesken, pikkukakkonen olisi tullut syy-lokakuun vaihteessa. Nyt sitten uusi raskaus jonka laskettuaika olisi 29.12.

Meillä on ennestään tyttö joka on syntynyt 10.11.2008 eli jos tämä raskaus onnistuu ikäeroa tulee vähän päälle 2v.

Jännää ollakkin nyt näin loppukuulainen, teilä osalla on jo varmaan ultrat tulossa ja olette tosi paljon edellä!
Me ei varmasti mennä alkuraskauden ultraan tällä kertaa. Viimeksi mentiin, ja kaikki oli ultran mukaan hyvin, kuultiin vauvan sydänäänetkin ja oli tosi rankkaa kun meni kesken sitten viikon päästä ultrasta. Eli en aio maksaa siitä ja luottaa siihen kun kuitenkaan ei voi tietää miten tässä käy...

huomasin että olitte jutelleet pahoinvoinnista. Esikoista oottaessa mulla oli niin paha pahoinvointi että viikolla 8 jouduin sairaalaan tiputukseen! :eek: Muuten mä söin sellaisia aamupahoinvointi pillereitä, asuimme silloin australiassa ja siellä suositeltiin sellaisia b6 vitamiini, inkivääri tabletteja jotka oikeesti kyllä auttoi tosi paljon tohon pahoinvointiin. Inkivääriä ei tosin sais käyttää paljon jos on korkeat verenpaineet, mutta mulla ne olikin liian alhaiset koko raskauden ajan.

Tossa keskenmeno raskaudessa ei ollutkaan pahoinvointia ollenkaan, joten odottelen kovasti (JOO OIKEESTI!!) että saisin sen tällä kertaa, tarkoittais ainakin sitä että kroppa reagoi oikein ja on hormoonit koholla!! Näinkin voi siis käydä--- kohta mä kuitenkin manaan koko pahoinvoinnin kun se alkaa...


ok esikoinen heräs!!

Manna ja baba 4+5??
 
Olen tosi huonosti lukenut tätä ryhmää ja varmaan en hirmusti ehdi jatkossakaan. Välillä kuitenkin. :) Jokos ootte keskustelleet siitä, kuinka paljon tulee sisaruksille ikäeroa? Jos tämä raskaus menee loppuun asti, niin esikoisen ja kakkosen välille tulee 1 vuosi ja 5 kuukautta ikäeroa. :)

Mitäs tykkäätte äitiyspakkauksesta? Kelan sivuilla nähtävänä: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument Mä luulen, että en ota pakkausta, koska tarvittavat tarvikkeet (peitto, laatikko yms) on esikoiselta. Muutenkin tuli tosi vähän käytettyä äippäpakkauksen vaatteita. Yökkäriä ja puolipotkareita eniten.

Mandy 4+6/5+2
 
meidän lapsien ikäerot :

tytölle ja toukalle tulee n.4v4kk ja
pojalle ja toukalle n. 3v1kk :)

esikoisella ja kuopuksella ikäeroa n.1v2kk
(masuasukki olkoon kuopus vasta synnyttyään ;) )

itse tykkään uuden äp:n vaatteista,mutten taida ottaa pakkausta kun on jo pari tallessa ja johan noita vaatteita sitten loppu vuodesta varmaan saa ostettua sitten käytettynä :)
 
täällä käyty tekee vielä varmistustesti et varmasti raskaana ollaan :D neuvolatäti halus tehä sen kun viimeks tuli hailea viiva testiin.sit se ei uskonu kun sanoin et mulla on kierto ollut 5 viikkoa,se laski sen silti 4 viikon mukaan ja oli sitä mieltä et ens viikolla on rv 7,vaikka ite oon sitä mieltä että vasta viikko 6 alkaa nyt torstaina,tänään ois mun omasta mielestä 4+5.noh,nyt se sit haluaa ultrata jo ens tiistaina,minä vähän epäilen et meijän paikallisen tk:n laitteet ei näytä sillon vielä mitään,kun täälläkin mahan päältä ultrataan.mut joo täällä kuuluu raskauteen tuo eka ultra joka mulla on ens viikolla,ja sit jkl:n keskussairaalassa käydään viikoilla 10-12 ja viikolla 20 rakennenultrassa..
 
Moi kaikille!
Meillä oli viime torstaina varhaisultra ja siellä löytyi syke. =) Tosin ei vastannut pieni ihan viikkoja, mutta ei ihme, koska mulla on ovulaatio aika myöhään ja kiertokin 32-33pv..

Mun ainoa oire on ehkä väsymys. Väsymys on tosi rankkaa, vie melkein tajun, mutta pahoinvointia ei ole. Ja ei ollut esikoisestakaan pientä kuvotusta lukuun ottamatta, joten en jaksa stressata! Pahoinvoinnittomuus ei siis todellakaan ole mikään merkki keskenmenosta tai muusta, sen kertoo toi 1v.8kk taaperokin ;)
Oon miettinyt, onkohan toi pahoinvointiasia sellainen, että jotkut on siihen helpommin taipuvaisia? Omassa tuttavapiirissä tuntuu olevan vähän niin, että ne keillä ekastakin oli pahoinvointia, oli toisestakin ja päinvastoin..

Ensi viikolla olis neuvola. Muistan kun ekaa odottaessa se tuntui jännältä sinne mennä, nyt taas ei viitsis oikeastaan mennäkään :D

Teargas+papunen 8+0
 
teargas: halusim tarkentaa vielä, että en muuten ole itsekään sitä mieltä että pahoinvointi olisi kaikille joku merkki siitä meneekö kesken tms, onhan niitä sellaisiakin joilla tulee yhdestä raskaudesta ja sitten ei toisesta. Omalla kohdallani oli kuitenkin niin, että alusta asti tunsin tuosta keskenmeno raskaudesta että kaikki ei ollut hyvin. Ensimmäisessä raskaudessa oli kaikki mahdolliset oireet alusta asti ja raskaustestikin näytti välittömästi tosi paksun positiivisen viivan ennen menkkojen myöhästymistä, mutta tuossa raskaudessa sain pelkkiä haamuja pitkään ja ei ollut oireita. Se jotenkin viesti mulle sen, että oma keho ei reagoinut oikein tai että kaikki ei ollut ihan kunnossa, niin kuin ei sitten ollutkaan. Mun perheessä on muuten kaikilla naisilla ollut aina tosi voimakkaat pahoinvoinnit ja noi lienee vähän perinnöllisiäkin, siksi omalla kohdallani oletan sen merkitsevän sitäkin (ainakin vähän) että ainakin asiat on paremmalla mallilla kuin viimeksi, jos pahoinvointiakin tulee!! Mutta toi on tosi yksilöllistä.

Mimma86: aika jännää että neuvolassa halusivat sun tekevän uuden testin! Eihän noi testit kuitenkaan haamujakaan näytä jos ei oo raskaana! mulle taas on sanottu neuvolassa aina just päinvastoin, että ei kannata testailla ja että joillain ihmisillä ne testit ei näytä muuta kuin haamuja tosi pitkälle.

äitiyspakkausta
en ajatellut ottaa. Esikoisella käytin vain toppapukua (kaksi talvea!!) ja yksiä ruskeita housuja... muut ei olleet meidän makuun eikä ole pahemmin tuo uusi pakkauskaan, vaikka ei se hassumpo ole se toppapuku. Ehtiipä tuota vielä miettiä!
 
Pahoinvoinnista... Itse en osaa odotella, kun ei kolmessa edellisessä ollut lainkaan, mutta ken tietää mitä tällä kerralla...

Ikäeroista... Esikoiseen 10 v, keskimmäiseen 7 v ja nuorimmaiseen 4 v tulee ikäeroa, hui!! Nyt näyttää jotenkin tosi isoilta nuo ikäerot, kun kirjoitti ne tuohon :eek:

Äitiyspakkauksesta... En aio ottaa. Esikoisesta otettu ja muista rahana. vaatteita ja tarvikkeita on jo ihan riittävästi :)
 
ylläripylläri
Kadak, jeps, sopii hyvin se pinon päivittäminen noin =)

Äitiyspakkausta ei oteta. Esikoisesta sen otin, mutta kuopuksesta sitten en kun esikoisen pakkauksestakin jäi suurin osa vaatteista vallan käyttämättä.

Ikäeroa tulee esikoiseen 4v8kk ja kuopukseen 1v8kk.

Vähän on väsyttänyt joo... äsken nukuin kuopuksen kanssa kolmen tunnin päikkärit :D Onneksi näin arkena saa päikkärit nukkua kun esikoinen on päiväkodissa ja kuopus nukkuu joka päivä 2-3 tunnin päikyt.

ylläripylläri 5+6
 
Heips!
Tänään oli neuvola :) Eihän se taas muutama juuri ollut kun papereiden täyttelyä. Terkkari vaan totesi,että täähän on sulle jo ihan tuttua :D

Ikäeroa tulee esikoiseen 4v4kk ja kuopukseen 2v6kk
Äitiyspakkausta ei oteta. Nyt on jo niin paljon vaatetta,pukuja,töppösiä yms rompetta ettei enää lisää tarvita. Vaikka ainahan sitä tulee osteltua :)

Sitten kyssäriä!!! Aiotteko osallistua siihen veriseulontaan?
Aikasemmista sitä ei ole mulla ollut ja nyt ajattelin osallistua. Vähän vaan jännittää...

Bamse 8+?
 
LA 1.12 eli tähän ryhmään kuulun :) Ensimmäistäni odotan, joten monenlaista ihmeteltävää tässä varmasti matkan aikana tulee.

^ Aion osallistua seulontaan, jännittää kyllä muakin.

Neuvolassa ultra olisi n. kuukauden päästä ja mieli vähän tekisi yksityiselle varhaisultraan sitä ennen.. mietin vielä malttaako mieli vai kannaisko sinne mennä "varmuuden vuoksi".. :/
 
meillä tulee 2,5 v ikäeroa esikkoon,ja melkein tasan 6 v. miehen vanhempaan poikaan.
Manna- meillä on vähän outo neukkutäti :D ihan selkeä se viiva oli jo viiemks ja se riitti kyllä mulle vakuudeks,mut se halus varmuuden vuoks tarkastaa asian vielä tällä viikolla uudelleen :LOL:
äippäpakkauksen otan kyllä,jos vaan kaveri kyydissä pysyy ja niille viikoille päästään.
sikiöseulasta se neukkutäti puhu mullekin,ja kaippa mä annan ne verikokeet ottaa..
 
Tervetuloa Elzi, ina21, manna- ja hampiainen!! :wave:

äippäpakkauksesta ensin aattelin et otan sen mut nyt oon alkanu miettiin et taidan sittenki ottaa rahat ja ostella ite tarvittavia vaatteita/tarvikkeita.

sikiöseulasta neuvolantäti kerto mulle jo puhelimessa kun aikaa varailin ja oon kyl päättäny mennä siihen.

manna- mulla myös km raskaus meni ilman pahoinvointia ja jotenki sillon tuntu heti alusta asti et kaikki ei oo hyvin. Nyt siis odottelin pahoinvointia saapuvaks, ja sieltähän se tulla tupsahti =) Jotenki omaa mieltä lohduttaa kun voi pahoin..

).( tää pahoinvointi tuntuu olevan pahinta aamulla, illalla ja yöllä..Päivät menee suht koht OK. Kiva kun tänään alkaa yövuoroputki, saas nähä kuinka sitä selviää salailun kans. Oksentaa ei oo viel tarvinu, mut ei se enää kaukana ole.

fanttomi & noname 5+4
 
Aion ite ainakin käydä kaikki tutkimukset läpi. Oon ite nähnyt laitoksissa kehitysvammaisia potilaita, jotka ovat olleet koko ikänsä melkeen sängyssä sekä ovat erittäin kipeitä ym. Jotenkin mielessä on monesti käynyt, että ei ole oikein elämisen arvoista elämää. Monet on sen sanoneetkin. Muutenkin monesti on, että jokin tietty asia ei tule yksinään, vaan voi tulla muuta kaikkea kivaa päälle. Oon kuullut paljon juttua iloisista vammaisista ihmisistä, mutta sitten töissäni oonkin nähnyt niitä aggressiivisia tai pahasti autistisia ym. Niin jotenkin mua mietityttää nämä asiat, että minkälaisen elämän sitä lapselle sitten haluais. Ja minkälainen elämä sillä on sitten, jos me vaikka miehen kanssa kuollaan tms? Sitten toisella voikin olal ettei olekaan mitään vikaa tai jokin pikkuvika, niin sekin pistää mietityttämään. Vaikeita asioita =) Joka tapauksessa jos kotiin tulisi jollain tapaa erilainen vauva, niin haluaisin tietää etukäteen..ois ihanaa edes voida varautua tilanteeseen. Että on tarvittavasti apuvälineitä ja tukiverkostoa jo valmiina (meillä kun ei asu ketään paikkakunnalla). Tätä ainakin toivon, jos ei tervettä lasta tulekaan. Kuitenkin loppupeleissä on se lapsi ihan yhtä rakastettu kuin tervekin, mutta mua kovasti mietityttää tuollainen laitoselämä varsinkin sänkypotilaana jos on...Tavallisessa päiväkotimaisessalaitoksessahan ei silleen ole mitään vikaa.

Mulla ainakin tuo varhaisultra on ihan sitä varten, ettei se alkio kasva väärässä paikassa. Ois kamalaa jos pitäis sen tähden poistaa munatorvia ja muuta. Tai voihan siihen verenvuotoon kuollakin jos ei ajoissa huomata?

Tervetuloa uusille, tosi paljon tullut mukaan porukkaa :heart:

Mulla oli tänä aamuna kyllä niin turvonnut vatsa, että jos joku läheinen tuttu ois nähny niin ios kyllä saattanu arvata. Siis miten se massu jo nyt turpoaa ja vielä sinne "oikeaan suuntaan"! Ei kyllä tarttis. Tosi helposti turvottelee. Että parempi vaan nyt laittaa netistä tilaus menemään kaikkee! :LOL: On sit hätätilanteessa jotain..Täällä en ite viitti lähteä mihinkään alennusmyynteihin ym, mitä oon nähny, kun kuitenki tulee joku koulututtava tms vastaan just sillon B) Parempi tilata vaan netistä.

Mistä ootte tilailleet vaatteita? Ja mikä on ollut hyvä?

metsis 5+1
 
ylläripylläri
veriseulaan osallistun tälläkin kerralla juu...

Vähänkö mä oon nyt onnellinen kun vihdoin muistin ostaa kaupasta niitä suolakurkkuja :D

Onko muuten muilla jano? Eikä nyt liity noihin suolakurkkuihin :D mut mulla on ihan kauhee jano koko ajan... tuntuu että kaupastakin vaan kannan erilaisia juomia. Kylmää pitää olla. Limua vois juoda vaikka kuinka paljon, mutta oon nyt koittanut sen sijaan juoda kivennäisvettä... pitäis hakee uus hiilihappopatruuna tohon limukoneeseen niin sais tehdä kotona soodaa.
 
Tervetuloa vaan kaikille uusille=)

En ole vielä miettinyt osallistunko veriseulaan..mietitään sitä vähän myöhemmin..

Tosiaan se pahoinvointi ei kyllä sinänsä hirmuisesti kerro raskauden laadusta..
Mulla oli kahdessa keskenmenossa tosi paha pahoinvointi, välillää piti käydä sairaalassa tiputuksessakin.

torstaina soittelee lääkäri ja ajattelin kysästä josko pääsisin sairaalalle ultraan jo ennen yksityistä joka on siis vasta 17.5.
Rinnukset on turpeena ja kipeenä, vähän väsyttää mutta muuten olossa ei kummempia..kuitenkin minäkin odottelen sitä kaameaa pahoinvointia =)
Nyt mietiskelen jaksaisinko lähteä uimaan..
 
tervetuloa uusille!! ja onnea plussista!! =)

äippäpakkauksesta: aion ottaa! se on aivan ihana tänä vuonna! :heart:

pahoinvoinnista: kyllä on! :x Mutta se vaan saa jotenkin enemmän uskomaan tän todeksi..

ja mahassa näkyi selvästi syke!! =) ja täysin viikkoja vastaava ihmisen alku!

minime ja ihme 6+4 :heart:
 
Huh huh. Tulipas lämmin. Iski töissä himo tehdä kakku tai mokkapaloja. noh, tulin kotia ja rupesin vääntää sitten itelleni mokkapaloja. Voin sanoo, että mua ei pienestä saada leipoo:D hmm.. mielitekoja..

Ensimmäinen kun tulossa, niin ajattelin ottaa äitiyspakkauksen. Vaikka kyllä varmasti saisin tutuilta ja sukulaisilta vaatteita sun muita juttuja aivan tarpeeks..

Väsymys. Ja toooosi kipeet tissit ainoina oireina. Tänään tosin luulin tuntevani jtn etovaa oloa, mutta sen voi varmaan laittaa tän yskän ja flunssan piikkiin.. Tahtoo pahan olon!*koputtaa puuta*:D
En oo ainakaan pistäny merkille, että joisin enemmän kuin ennen..hmm..



 
Metsätähtönen samasta syystä mäki varhaisultraan menossa, varmistaakseni et alkio on oikeessa paikassa ja toisaalta myös ettei oo tuulimuna, ku neuvolan ultra joskus rv 10-12 ni ois kauheeta saada sillon tietää ettei siel ikinä oo mitään ollukaan.

minime onnea hyvistä ultrakuulumisista =) oliks sulla tänään ultra? omassa varhaisultrassa pitäis olla viikkoja 6+3 joten toivotaan et sielläki pikkuisen sydän sykkii :heart:

yritin nukkua päikkäreitä äsken, koska yövuoroon ois meno tänään..mut pahaolo herätti niin oli pakko nousta eikä nukkumisesta tullu sit yhtään mitään

fanttomi & noname 5+4
 
Mulla on kans jano, siis ihan yöllä saa käydä (sen pissareissun yhteydessä B) ) vettä juomassa. Samoin oon tykänny kivennäisvesiä ja jopa limukkaa juoda! Siis normaalisti en ikinä juo limpparia, korkeintaan jos käyn jossain hampparilla (eli ei tosiaankaan usein). Ja nyt oon vetäny ties kuinka monia litroja pepsi maxia :ashamed: Nyt oon tehny niin, että sitä saa juoda vaan viikonloppuna max 1.5 litran pullon miehen kans pökkiin (ja juon silti enemmän siitä). Tosin nyt ku meni vkl sairastellessa, niin tänään vasta join vkln lasilliset :D

Mulla kans tekee jo vähän huonoa. Siis missä vaiheessa teillä alko semmonen äklötys? Kun mulla se on nyt selkeesti jääny ton oksutaudin jälkeen, ei nämä enää kyllä sitä ole. Nytki on sen verran paha olo, että pakko lähteä ostamaan ne rannekkeet. Jos niistä ois jotain apua..niitten pitäis käydä kans matkapahoinvointiin ja harrastan sitäki, niin siinä mielessä. Toivottavasti toimii..ei mulla paha ole, mutta pakko sanoa että äsken meinas kyllä lentää jo.

Kiva lukea hyviä kuulumisia :heart:

-Metsis 5+1
 

Yhteistyössä