###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Nallekarkki ja Metsis Tarkotan siis tolla la:n laskemishäikällä sitä, että tekee täällä netissä minkä vaan testin,(myös se metsiksen mainitsema) niin se antaa nyt 7+1, ja kun soittaa neuvolaan niin ne antaa 7+2. (ei sotketa ultraa nyt tähän ettei se sekota lisää :) ) Testissä siis kysytään viimeisten kuukautisten alkamispäivä ja kierron pituus, ja aina se on toi yks päivä vähemmän kun mitä neuvola saa samoilla kysymyksillä tulokseksi. Ei Tajua :)
 
tervehdys!

Saanen liittyä kirjavaan joukkoonne=)
Tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin..Olin niin hyvin jemmannut testipakkauksen romukaappiin että meinas lirut tulla housuun kun sitä jalat ristissä etsiskelin :D
..mutta kyllä kannatti pinnistely..
la olisi 29.12 eli rv 4+1 on tänään.
"Hieman" olen varovasti liikkeellä kun kolme keskenmenoa olen kokenut. Syy tosin tutkimuksissa löytyi ja nyt homma on aika pitkälti hanskassa eli ainakin parempi mahdollisuus nyt pitää nyytti matkassa loppuun asti.
24vuotta on mittariin kertynyt ja meillä on 4,5 vuotias poikanen :heart:

 
Uutena joukkoon ja nyt toivon todella, että saan pysyä mukana loppuun saakka.
olen35v ja 4. lapsi tulossa. LA ois 27.12.2010, K-PKS.

Just ennen jouluaattoa jouduin kaavintaan, ku ei tullu spontaanisti pois ja viime kierrolla luulin olevani raskaana, kun raskaustestiin tuli viiva, vaikkakin heikko sellainen. Rupesin vuotamaan n.viikon päästä ja sit kävin ottamassa verikokeet ja raskaushormonit oli 3 ja mulle sanottiin, että en ole raskaana ollutkaan. (oli jotenki noloa :ashamed: )

Tänään oli kyl sit jo niiiin vahva viiva, että toivon todella, että nyt siellä pieni salamatkustaja sit matkustelis ja tarrasukkia vaan kovasti völjyyn =)

Oikein paljon voimia ja tsemppia kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää:
Siis mitä näinkö näkyjä äsken vai miten tuo nikki muuttui hopsuliinaksi???Oliko siinä ensin Riina-Adalmiiina??????
Joo mä oon tuolla yhdessä kerhossa tuolla nikillä, mutta muuten oon täällä yleisellä puolella ollut tällä hopsuliinalla. Olin vaan unohtanut kirjautua oikein. Eli et oo nähnyt näkyjä!!! :D :whistle:

Vois kait sitä samallakin olla, mutta oon nyt ollut näin... ;)

 
Kiitoksia. kävin illalla tk:ssa ja lääkäri tutkiskeli ja totesi että ei ole mitään keskenmenoon viittaavaa mutta jos kivut/vuoto yltyy niin sitten takaisin ja ultrataan. mutta kuulema on normaalia alkuraskaudessa. esikoisesta ei ollut mitään tälläistä, mutta niin ne näköjään raskaudet erilaisia.

Olen hieman väsynyt, no illalla meni aika myöhään ja nytten menen puoli kuudeksi töihin. onneksi ei sentään ole auton lasit jäässä :)

mukavaa torstaita kaikille
6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja skydust:
Kiitoksia. kävin illalla tk:ssa ja lääkäri tutkiskeli ja totesi että ei ole mitään keskenmenoon viittaavaa mutta jos kivut/vuoto yltyy niin sitten takaisin ja ultrataan. mutta kuulema on normaalia alkuraskaudessa. esikoisesta ei ollut mitään tälläistä, mutta niin ne näköjään raskaudet erilaisia.

Olen hieman väsynyt, no illalla meni aika myöhään ja nytten menen puoli kuudeksi töihin. onneksi ei sentään ole auton lasit jäässä :)

mukavaa torstaita kaikille
6+6
hienoa että kaikki on hyvin :heart: jospa sulla oli sama kun mulla? siis kun ultrassa vauvan lisäksi kohdun ala osassa näkyi hyytymää,joka on kuullemma todella yleistä ja tulee itsekseen pois tai liukenee.onneks sulla kaikki hyvin :hug:
 
Huomenta kaikille!

Skydust, sehän kuulostaisi sitten hyvältä :flower: Toivotaan että vuoto loppuu.

Tervetuloa Niinuli ja Annimanni :flower: Kiin, toivoahan on niin pitkään kuin menkat eivät ala. Eihän kaikilla hormoni nouse samaan tahtiin.

Tesmis, onpa kummallista. Mulla ainakin käsin laskettuna kalenterista ja sitten tuo Tekayn ainakin tekee saman tuloksen, että ihmettelisin jos sen puolesta tulisi eri neuvolasta. Tosin muuten varmaan tulee, kun ei tiedä minkä mukaan mennään :D Voihan tietysti olla, että neuvolassa on kuullut päivän väärin tai jotain. Tai sitten heidän kiekko on vähän erilainen.

Kyllä sai alkuyön valvoa, semmoset menkkakivut oli. Vehnätyynyn lämmitin ja ohi meni. Jotenkin ei osaa säikähtää ees noita menkkakipuja, kun mullahan ne alko jo vajaa viikko oviksesta (miten musta tuntuu että toistan itteeni ku papukaija :D ). Mulla on kyllä koko ajantuo vatsa vähän turvonnu, että vähän jännittää missä vaiheessa tuo tulee jo näkyviin sit kun turvotusta jo pelkästään on ihan kivasti. Onneks aika pieniä nämä munkin oireet, että pientä vatsakipua ja nenäverenvuotoa+tissikipua niin näitä ei pahana pidä ollenkaan. Sitten jos alkaa kunnon pahoinvoinnit, niin aion kokeilla niitä rannekkeita..toivottavasti ei tulis.

Mites te, jotka aattelitte sitä kertomista säästelllä osalle vähän pidempään, niin aiotte selviytyä tulevista koitoksista? :saint: Mun pitäis nimettäin käydä kotikaupungissa mutka ens kuussa ja sitten kun on synttäriä ja muuta tiedossa, niin miten ihmeessä selviän kärähtämättä. En haluais vielä jotenkin kertoa..Mullakin on kuitenkin läheisimmät ystävät semmosia, etteivät he lapsia meinaa kyllä hankkia pitkiin aikoihin ja muutenkin olen saanut heiltä vähän pari "hassua" kommenttia lapsiasioihin liittyen kun menin naimisiin..niin jotenkin ei huvittais kertoa, vaikka tiedän että ilahtuvatkin. Vähän ristiriitaista, kuitenkin jos keskenmeno tulis niin kertoisin heille sitten että en tiedä. Tuohon mennessä oon ehtinyt käydä varhaisultrassa kuitenkin. Muuten haluaisin kertoa vasta sitten sen ekan kunnallisen ultran jälkeen, kun on pahimmat riskiajat ohi. Eli jotenkin kun tuntuu tyhmältä olla kertomatta ja yhtä aikaa kuitenkin haluais olla kertomatta, niin ei tiedä miten päin olis :D Vai pitäiskö vähän lykätä reissua ja mennä myöhemmin..toisaalta se tarkottaa sitten kokonaista kuukautta myöhemmin..

-Metsis 4+3
 
Onnea kaikille uusille plussanneille ja tsemppiä menoon muillekin :flower: Täällä vaan niin hyvä mieli kun viikkoja kertyy.. olot vaihtelee järkyttävästä palelusta, väsymyksestä ja pahoinvoinnista turvotukseen ja vatsan vihlontaan.. silti se vaan jaksaa hymyilyttää =)

Piianen ja mökönen 8+0 *poks*
 
Tervetuloa uusille! :flower:
Skydust ihanaa että kaikki oli hyvin! Varmasti tuollainen säikäyttää...
Kiin :( Mä olisin niin toivonut että olisit päässyt meidän kanssa tänne odottajiin

Äitiyspäivärahoista on ollut puhetta ja meillä on kanssa ekan ja tokan välillä 1v9kk ja nyt tulee toisen ja kolmannen väliin 2v6kk. Mulla on se käsitys,että pitäis saada sama raha kun edellisestä kun ikäeroa on alle 3v,riippumatta siitä kuinka mones lapsi on kyseessä.
Se minimi äitiyspäiväraha on ihan naurettava.

Pahoinvointi on jotain järkyttävää mutta samalla ihanaa,kun luottaa siihen että kaikki on hyvin kun voi huonosti :D :x
Mä yökkään joka kerta kun pesen hampaita... *puistatus*
Päivisin mä palelen ihan horkassa,mut öisin hikoilen.Naama kukkii ja hiukset rasvottuu.Ja siihen vielä ihon kalpeus pahoinvoinnista,avot! Mähän suorastaan hehkun :kieh:

 
onkos kellään mitään ihmeellisiä mielihaluja jo?
mulla on ollu ihan alusta asti mitä ihmeellisimpiä mielihaluja, muistan kun jo ennen plussaa sain ihme himon vadelmiin.ballerina vadelma keksit on ollu mitä parhaimpia :p
eniten ihmetyttää se kun en tykkää ollenkaan maksa ruuista, eilen sitten iski kamala himo maksalaatikkoon.. siinä kaupan maksalaatikossahan ei ole hirveästi sitä maksaa joten annoin himolleni vallan ja ostin sellaisen..oijoi kun oli hyvää :p
en ole koskaan elämäni aikana voinut kuvitellakkaan syöväni kaali ruokia :x en koskaan... ja kappasvaan, tässä hirveän himon kanssa rupean ihan just tekemään koko perheelle kaalipataa :D omituisia nämä halut, ihan kiinnostas tietää että mistä tälläset johtuu,onkohan sitä koskaan tutkittu?

helsingissä ollessa mulla iski himo thaimaalaiseen ruokaan... sitten mentiinkin semmoseen buffettiin ja maksettiin siitä se 8 e per ihminen. vähän vaan söin ja sitten iski ihan armoton pahoinvointi!!nyt en voisi kuvitellakkaan mitään sellaista ruokaa...toivottavasti se kokki ei luullut että vika oli ruuassa.. se nyt vaan rupes ällöttämään :whistle:
 
kanelinkukka mun tekis mieli sellaisia kaupassa yksittäin myytäviä kokonaisisa suolakurkkuja ja piimää :p . Suolasta kuitenkin varoitellaan niin paljon mut kaikkee suolaista himoitsen ja yks ilta sängyssä rupesin miettimään keitettyjä porkkanoita että olis namia ja yleensä en voi sietää keitettyjä porkkanoita. Perunoita tekee kans mieli ja kermaviilitillikastiketta jossa sitruunaa joukossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää:
kanelinkukka mun tekis mieli sellaisia kaupassa yksittäin myytäviä kokonaisisa suolakurkkuja ja piimää :p . Suolasta kuitenkin varoitellaan niin paljon mut kaikkee suolaista himoitsen ja yks ilta sängyssä rupesin miettimään keitettyjä porkkanoita että olis namia ja yleensä en voi sietää keitettyjä porkkanoita. Perunoita tekee kans mieli ja kermaviilitillikastiketta jossa sitruunaa joukossa.
oi nyt mun rupes tekee mieli suolakurkkuja :p :p

tosta sitruunasta tuli mieleen että ehkä pari viikkoa sitten mulla tuli hirveä himo puristettuun sitruuna mehuun jossa on suolaa paljon joukossa..oli muuten tosi hyvää! siitä seuraskin hirveä närästys ja ihan kamala turvotus :D kaikkea pitää kokeilla :D
 
Kanelinkukka Mulla on joka raskaudessa tehny mieli nimenomaan niitä irtomyynnissä olevia maustekurkkuja :p
Esikoisesta oli kaikki muukin suolanen esim lakritsia ja salmiakkia oli pakko saada joka päivä (onneks mulla on melkein liian alhanen verenpaine,niin lääkäri ei edes antanu mitään rajotuksia sille )
Tokasta taas kaikki tulinen ja makea oli pop. Hedelmiä ja vihanneksia meni mielettömästi.
Nyt on taas sen suolasen vuoro eli salmiakkia ja ne maustekurkut :p Ja kaikki muu tosi epäterveellinen :ashamed:
 
ylläripylläri
mieliteoista, mä oon kanssa joka raskaudessa himoinnut jossain vaiheessa noita suolakurkkuja... ja että alkoi heti tehdä mieli :D Samoin molemmissa aikaisemmissa raskauksissa loppuvaiheessa Ville Vallaton -mehujäät on ollut pop :D Muita mitään erityisiä ruokahimoja ei ole ollut. Lähinnä se on ollut niin, että jos alkaa tehdä mieli jotain tiettyä ruokaa niin sitä on sitten saatava HETI!

Mä olin ihan liikuttunut aamulla kun miehen kanssa facebookin välityksellä chattailtiin ja hän alkoi linkitellä mulle 4D-ultrajuttuja ihan tohkeissaan, että tollaseen sitten mennään :D Ihanaa kokea tällainenkin raskaus jossa mies oikeasti on täysillä mukana... kun on ne kaksi raskautta kokenut kun mies makaa sohvalla naureskelemassa mun imuroidessa supistusten kanssa... mutta se siitä exästä ;) Ja toki sen voin sanoa, että vaikka raskausajat olivat mitä oli niin hän on kuitenkin erittäin hyvä isä.

(.) väsyttää, väsyttää, väsyttää... mutta on myös vähän sellainen olo, että oon tulossa kipeäksi :/ Toivottavasti ei nyt mikään tauti iske.

ylläpylläri 5+1
 
Tesmis: mulla ainakin pitää päivät paikkansa. Laskin la:n ihan kalenteriviikkojen mukaan (kalenteri kädessä ) ensin ja myöhemmin tarkistin laskurilla niin sama tulos.

ON: täällä on niin kovaa pahoinvointia että... tavaraa tulee molemmista päistä :/
 
Rei
Hei,
Täältä uskaltaisi ilmoittautua yksi odottaja lisää, jos vielä mukaan mahtuu! Arvioitu laskettu aika olisi 3.12 eli n. viikolla 8 mennään. Käyn huomenna vielä tarkistamassa laskettua aikaa, kun ei tuohon kuukautiskiertoon oikein pysty vielä yhtään luottamaan, kun edellisestä on sen verran lyhyt aika. Toista lasta odotetaan, ensimmäinen täyttää juuri vuoden.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, itselläni oli ensimmäisestä viikoille 23 asti. Joka päivä sai oksentaa! :D Toivotaan, että nyt pääsisi helpommalla! Nyt ollut "vain" pahoinvointia, oksentamassa ei ole tarvinnut käydä. Alkuväsymyskin alkaa jo helpottamaan, viime viikolla nukahtelin vielä vahingossa minne sattuu. Kova odotus on ja toivo, että kaikki vaan menee hyvin :)
 
Heissan! Onnittelut kaikille uusille plussanneille! :heart: Alku on täällä mennyt ihan hyvin, tosin nyt muutamana viime päivänä ollut aivan kammottavaa pahoinvointia, palelua ja kuvotusta. Pari päivää olen käyttänyt aku-rannekkeita ja kyllä ne taitaa jonkin verran tehota..tai sitten tunne on vaan korvien välissä..
Mielitekojakin tulee ja menee, välillä oikein naurattaa kuin voikin yhtäkkiä himoita jotain ja seuraavassa hetkessä ajatuskin siitä kuvottaa.. Ensi viikolla menen lääkärineuvolaan, ultrataan ja tarkastetaan viikot.

jolia 7+6 (?)


 
Heippa!

Onnea ja tervetuloa uusille munkin puolesta!
Täällä odotellaan oireettomana...tai ainakin raskausoireettomana. Flunssan oireita kyllä löytyy, ja sain töistäkin 4 päivää sairaslomaa kamalan olotilan takia.
Ainoana muistutuksena raskaudesta on mulla edelleenkin vain vihlova kipu munasarjojen ja kohdun tienoilla aivastaessa, niistäessä ja tuolilta noustessa.
Mitään muita oireita ei kyllä vielä ole ilmaantunut. Tosin edellisessäkään raskaudessa ei mulla paljon oireita ollut, muuta kun sitten mahan kasvu :heart:

Odottaako muutkin jo täällä sitä, että saisi kivan raskausmahan? Siis sellaisen, ettei ihmisten tartte arvailla et "onkohan toi raskaana", vaan ihan kunnon mahan?
Mulla on jotenki malttamaton olo, kun haluaisin jo masun =)
Tosin hyvin on vielä muistissa sekin, että sitten se iso maha siinä viimisillä viikoilla ei välttämättä olekaan niin kiva :D Mulla ainakin oli nukkuminen epämukavaa, käveleminen hankalaa ja niin pois päin. Mutta silti, mahaa odotellessa :heart:

Lisäks kauheesti tekis mieli kertoa jo läheisille, mut jotenki epäilyttää silti vielä. Sunnuntaina oon menossa lähisuvun kanssa päivälliselle, joten voipi olla, että siellä möläytän...

neito84 6+1 (?, eka neuvola vasta 17.5.)
 
Mieliteoista: Mulla tekee mieli kunnon ruokaa, siis pottuja ja lihakastiketta esimerkiksi ja ruokahalu on erittäin hyvä! :p Paitsi aamuisin, kun pahoinvointi kestää reilun tunnin heräämisestä, toivottavasti en joudu kuitenkaan oksentamaan!

Metsis: Onneksi meillä ei ole tiedossa mitään kosteita juhlia, joissa pitäis selitellä miksei juo. Luulen, että tää pysyy aika hyvin salassa, jos turvotus ei pahene! ;) Ja oireet pysyy kurissa.. Kerrotaan varmaan kuitenkin parin viikon päästä lähimmille ja siitähän se sana leviää! :LOL:

Onko teillä tullu salamatkustajalle vielä "työnimeä"? meillä ei..

minime 5+5
 

Yhteistyössä