***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Lillikka
Mannalle sinnikkyyttä ja jaksamista! Toivottavasti teidän suhde löytää vielä uuden hyvän uoman, vaikka eipä nuo kriisit ikinä mitään pikajuttuja ole. Me ollaan oltu yhdessä noin sata vuotta ja siihen kyllä mahtuu monituiset kriisitkin.

Yhteisestä ajasta Mulla menee periaatteessa nämä päivät ihan ok, hoitovapaalla olen. Aika yksinäistä on välillä, vaikka tuolla leikkipuistossa on periaatteessa ihan kivaa mammaporukkaa. Mun mies on kova kuntoilemaan, mutta se kuittaa paljon työmatkapyöräilyllä ja -lenkkeilyllä. Viikonloppuisin kyllä välillä korpeaa niin pahasti, kun sillä on taas suunniteltuna sen seitsemää kisaa ja juoksemista ja sitten se on välillä tosi reporankana sen jälkeen ja vetelee päikkäreitä. Iltakisojakin joskus on ja ukko tulee kotiin yheksältä. Mä yritän pitää kiinni siitä, että menen kaksi kertaa viikossa jumppaan, eli eipä niitä yhteisiä iltoja kauheesti sitten jääkään, eikä viikonloppuna kovin pitkiä yhteisiä juttuja suunnitella. Välillä vaan tuntuu, että hänellä on prioriteetit 1.treenaus 2. kaikki muu, vaikka tuo ei mikään sm-tason urheilija ookaan, - kele. Mutta mamadread, kovin tutulta kuulosti sun kommenttisi!!!!

Mä ostin eilen elämäni ensimmäiset c-kuppiset rintsikat :) Alkoi näyttämään siltä, että vaikka b-kuppiin mahdunkin, niin siinä yläpuolella tursuaa jotain ylimääräistä. Näillä toivottavasti pärjään sitten aika pitkälle ja loppumetreillä kaivetaan kaapista viimekertaiset seksintappaja-imetysliivit. Vatsaa mulla on vähän ennestäänkin noita edellisen jämiä ja ihan itseaiheutettuakin, mutta on se ihme, miten aikasessa vaiheessa tää pikkukakkonen alkaa tursuta vyötäröltä ulos :)

Kauhee flunssa painaa päälle ja kiva, kun ei saa juuri mitään roppia ottaa. Yleensä torpedoin kaikki alkavat nuhat finnrexinillä ja sellasella, mutta nyt pitää sinnitellä hunajavedellä ja panadolilla ja eihän niistä ole mitään apua. Jos tämä ajan kanssa menisi, toista viikkoa jo nuhistellaan ja eilen olo jopa paheni entisestään. Hatsii vaan.

Jaksamista kaikille ja kevyttä oloa!

Lillikka 11+1 huiks!

 
Lillikka
... joo bolakoru on viimekerralta tallella! Ihan kiva idea, mutta en pitänyt sitä kovin ahkerasti, enkä oo kyllä yhtään varma, tunnistiko pieni esikoinen sen kilinän synnyttyään.
 
Anve, olinkin selannut kaikki muut paitsi ton me&i:n ja sielälhän ois kivat polvihousut. Noissa taitaa olla suht matala vyötärö, mutta muuten kivat. On vaan vähän tuskanen tuo nettisivujen selaus jne, pitää laittaa harkintaan jos tuolta ostais. Toinen vaihtoehto ois, että hilais sen pepun tonne kaupungille ja kävis tsekkaamassa lindexit ja muut kumppanit. Mutta saas nähdä... B)
 
Jennyli Mulla oli viime raskauden aikana tuo bola-koru. Pidin sitä melkein joka päivä kotona ja töissä. Mutta enpäs sitten viitsinyt/muistanut enää synnytksen jälkeen vauvalle sitä heilutella. Varsinkin, kun siitä lähti pieni kuvio irti. Ajattelin, että lapsi pian pistää sen jossain vaiheessa suuhunsa ja jonkin osan irti. :)

Mandy ja pallero 10+3
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille! :)

Jennyli ite oon kans kahtellu tuota bola-korua, tekis kyllä mieli tilata! :)

Täällä raskausoireet hävinny ihan kokonaan, miettii että onkohan tuolla masussa edes ketään..

Mulla on tullut tuo linea negra eli tuo tumma viiva navasta alaspäin, aika jännä :) onko muilla ilmestyny? Ja nyt on maha täynnä jotai ihottuman näköstä, hmm, mistähän johtuis..

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! :flower:

nyt POKSPOKSPOKS 14+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Anve, olinkin selannut kaikki muut paitsi ton me&i:n ja sielälhän ois kivat polvihousut. Noissa taitaa olla suht matala vyötärö, mutta muuten kivat. On vaan vähän tuskanen tuo nettisivujen selaus jne, pitää laittaa harkintaan jos tuolta ostais. Toinen vaihtoehto ois, että hilais sen pepun tonne kaupungille ja kävis tsekkaamassa lindexit ja muut kumppanit. Mutta saas nähdä... B)
en tiiä onko nuissa tän vuoden malleissa, mut viimevuoden malleissa oli kaksin kerroin käännetty resori ja ite pidin sitä auki käännettynä. nuo sivut on tosiaan hankalat ja seki et niitä ku ei saa suoraan tilettua (tai ainakaan ennen ei ole saanu). Mä ostin ite anto&ninasta pellavahousut jois on resorista vyötärö osa (ihan normihousut), mut ainaki vielä on ihan mukavat pitää..
 
Marrari: mul oli esikoisesta se viiva navasta alaspäin ja tästä kuopuksesta navasta ylöspäin (kumpiki siis on tyttöjä ) ja se viiva näkyy vieläki..

Tää on ihan järkyttävää miten ihmistä voi PALELLA... mul on kalsarit jalassa alu paita ja päälyvaatteet ja silti mua PALELEE.. mies mulle naureskelee, ku mul juoksee kylmät väreet selästä ku katon tuota meidän 2v viipeltäjää joka heistelee pikkuhoususilleen :$
 
kiitos rohkaisuista kaikille :)

pikaisesti...
metsis: mä löysin just tosi kivat lökärit HMstä, ei oo varsinaisesti mama, mutta niissä on sellainen tosi joustava pehmeä korkea resori jonka voi nostaa koko masun päälle samalla lailla kuin mama housuissa. MAksoi 15e ja on siis toosi mukavat munkin turvonneen mahan päällä kun tavalliset housut iltaisin kiristää (ja esikoisesta on vielä vähän jälkellä omia läskejäkin...)

raskausarpien ehkäisyyn: toimii tietääkseni parhaiten caacaovoi, sitä saa ainakin body shopista, cocoa butteria siis. On kans yksi tosi hyvä voide jota en kyl tiedä saako sitä suomesta, palmer's stretch mark cream http://www.tummywear.org/proddetail.php?prod=palmers-stretch-mark-cream tosin itse olin tosi huono voitelemaan ja esikoisesta tuli niiiin iso maha (oon tosi pieni ja kapea joten mahan oli pakko pullistua kunnolla ulospäin) että viimeisen kuukauden aikana tuli inhottavat arvet. Ne häiritsi alussa mua tosi paljon ja oli ainakin vuoden sellainen olo että koko kroppa oli pilalla, nyt siihen on jo tottunut... mutta niitä muutoksia ei vaan osannut odottaa.
 
Kiitti voide vinkeistä.
Toi Jennylin ehdottama vauvaöljy kuullostaa fiksulta idealta, se ei varmaan myös aika tuoksuton? Mikä olis iso plus, kun en hirmusesti tuoksuista tykkää. Tosiaan nää tissit on kasvanu B:stä D:hen näin nopeesti et ei ihmekkään et iho ei oo ehtiny mukaan. En vaan ekana oottanu arpia rintoihin. Ei nuo pahat vielä oo, mut ei niitä kauheesti lisää toivo. Ja jos tää iho on kerta "arpeutuvaa" niin tekee mieli kyllä kokeilla kaikkia konsteja mitä on tarjolla, makso mitä makso. (Aiemmin ei oo arpia, mut oonkin samankokoinen kuin olin yläaste iässä, niin ei iho oo joutunu koetuksille) Kiertelemään siis luontaistuotekauppoja, bodyshoppeja ja päivittäistavarakauppoja. Ihana kun on aikaakin kun on eka loma päivä :)

Linea negra ei täällä vielä oo tullu näkyviin, vaikka sitä kovin aina tutkiskelenkin (kovasti jo ennen odotusta kun toivoin et sen näkymien ois merkki plussasta).

Jees, kohta ulkoilemaan ja shoppailee!
Helinä ja 10+4
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeineille :hug:

Huh, kun oli paljon tullut tekstiä =) Ei muistakaan enää mitä kaikkea piti kommentoida. manna-lle kuitenkin, että suhteeseen mahtuu niitä ylä- ja alamäkiä. Erilleen muutto voi olla ihan positiivinenkin juttu suhteen jatkumisen kannalta. Meillä otettiin joskus aikoinaan aikalisä ja ei tarvinu kauaa asua eri osotteissa kun jo huomattiin, että kyllä me mahdutaan samankin katon alle. Paljon voimia ja tsemppiä sulle raskaaseen elämäntilanteeseen :hug:

Bola korua ei minulla ole koskaan ollut ja tuskin tulee nytkään hankittua. Mutta niitä mammahousuja on ruvettava kohta hankkimaan, nyt menee vielä parit vanhat housut, jotka onnistuin jättämään isoiksi syksyllä/talvella, mutta kun töistä tulee niin pakko on heti vaihtaa jotku lökärit jalkaan :D Esikoisella on rippijuhla juhannuksena ja jotain juhlavaa päällepantavaa pitäis sinne hankkia.. Rinnat ei onneksi ole kasvanut (ainakaan vielä) vaikka aristavatkin, näissä kun on tätä kokoa muutenkia parin kupin verran liikaa. Uudet hyvät liivit maksaa niin rutosti, ettei paljon huvita lähteä koko liivivarastoa uusimaan. Parit hyvät imetysliivit pitää sitten syksyllä hankkia. Edellisessä raskaudessa hankin sen imetystopin. Pidin sitä kyllä tosi paljon ja mielestäni se oli varsin kätevä, silloin syntyi kyllä kesävauva, että lieköhän se nyt yhtä kätevä.. Mutta pidin sitä paljon jo raskausaikana kun siinä oli niin hyvin masulle tilaa, että vois tilata sellaisen vaikka ihan jo masun takia :)

ON: Kävin viime torstaina lääkärin neuvolassa ja kaikki muuten ok, mutta sain sekä terkalta, että lääkäriltä huutia sokerirasituksesta. En ole noissa aikasemmissa raskauksissa käynyt ja nyt kyllä kuulin sellaisen palopuheen asiasta, että kai se on sitten mentävä.. Muutenkin oli kyllä niin maan perusteellisen tarkka lääkäri, ettei ikinä. Kyseli kaikki todella tarkaan, mielialat ja kuinka paljon käytin alkoholia ennen raskautta ja minkälainen olo siitä tuli jne jne. Kaikki mahollinen sitä tuntui kiinnostavan :eek: Pääasia kuitenkin, että Kuutilla tuntui olevan kaikki ok, syke kuului ihan hyvin, hemoglobiini oli noussut vielä edellisestä käynnistä ja oli nyt 138 :eek: Yleensä olen kärsinyt matalasta hemarista, mutta en mielestäni mitenkään kuiva ole :D

Kiitos vielä kommenteista koskien karppausta. Ennen raskautta noudatin omaa vähähiilihydraattista dieettiä ja paino tippui ihan hyvin sillä. Terkka sanoi, että voin aivan hyvin jatkaa sillä syömällä noin 50-80 hyylaria päivässä, mutta ei ole tullut jatkettua. Olen syönyt nyt ihan normaalisti sekä ruokaa, että herkkuja ja onneksi paino ei ole lähtenyt juurikaan nousuun. Noin kilo tullut lisää ekasta neuvolasta :) Niistä hedelmistä vielä, että minäkin niitä mielelläni söisin, mutta kun olen melkein kaikille allerginen niin joskus tuo vitamiinien saanti on aika heikkoa.

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa. Minä lähden aamusaunaan ennen ikkunanpesurumbaa

UH ja kuutti 14+0 POKS POKS ;)
 
Mannalle tsemppistä, voin vain kuvitella miten raskas tilanteesi on. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. :hug:

Yhteisestä ajasta, sitä on ihan sopivasti meillä. Ollaan molemmat päivätöissä, iltaisin molemmilla harrastuksia, mies lenkkeilee ja käy salilla, minä jumpassa ja koirakoulussa. Sitten vielä koiran lenkitykset päälle. Viikonloput yleensä vietetään yhdessä, tietenkään ei välttämättä kahdestaan.

Miehellä saattaa pukata lomautus ensi vuonna päälle, joten saapi nähdä, miten sitten sujuu arki, kun molemmat kotona. Toki sitten on ainakin lapsen -ja kodinhoitoapua, mutta rahallisesti saattaa tehdä tiukkaa. :/ Joten toivoa sopii, että työtilanne parantuu.

Lökäreitä mulla on parit niin mukavat, ettei niissä ole tarvetta ainakaan vielä ostaa uusia. Työhousut tms varmaan kohta pitäisi ostaa, ehkä jotkut caprit tmv. Toisina päivinä housut ei kiristä ja toisina kiristää.

Mahaa en ole vielä sen kummemmin rasvannut, toki vähän huolellisemmin levittänyt kosteusvoidetta suihkun jälkeen. Mahdollisesti alan sitä öljyämään pikapuoliin, kun vaan jaksais.. :whistle:

Mulla neuvola ensi viikon ke, odottelen sitä jo, jospa siellä sitten tarkistettaisiin sokeriarvot. Pelkään, että syön liikaa kaikkea makeaa, viikonloppuisin tulee herkuteltua ihan liikaa. :ashamed: Lääkärineuvolaa ei mulla ole tiedossa, heinäkuun lopulla sitten rakenneultra.

Oli eilen aika inhottava olo mahassa, kun menin lauantaina ahtamaan itseeni ihan liikaa grilliherkkuja, naudanlihaa yms. Koko päivän nipisti mahaa. Varmaan syynä sitten hidastunut aineenvaihdunta ja liian tuhdit ruuat. Nyt taas olo mitä mainioin. :)

Hampiainen 13+5
 
Mamadream: Meillä päin neuvolalääkäri on heti ekan ultran jälkeen, eli viikolla 12. Jännä että vaihtelee noinkin paljon, jos vieruskunnassa Helsingissä se on vasta tästä kuukauden päästä.

Fanttomi: Olisiko hieronnasta mitään apua tuossa päänsäryssä? Mulla ainakin tietyntyyppinen kova päänsärky (juuri takaraivoon ja korvien viereen säteilevä) tulee niskan ja kallonpohjan jumituksesta. Siihen auttaa jonkun verran kun hieroo kallonpohjaa ja niitä kuoppia niskalihasten ulkopuolella. Mutta tietysti kannattaa myös yrittää konsultoida lisää lääkäriä ja vaatia troppeja, jos ei vaan millään helpota.

Viime viikolla sorruin viimein ja tilasin sitten meillekin sellaisen kotidopplerin! Veljelle haluaisin kertoa jo ennen ensi viikon ultraa, mutta tuntuu, että jonkun varmistuksen kaverin hengissä olosta haluisin saada. Tietysti se on tosi epävarmaa kuuluuko sieltä mitään vielä näillä viikoilla, mutta yritetään... Mies muljautteli silmiään hankinnalle, mutta luulenpa, että kuitenkin innostuu, kun päästään sitä käyttämään! :) Tänään pitäisi tulla!

Vaa'alla en oo käynyt ekan neuvolan jälkeen, mutta kyllä peilistä näkee, että kiloja on tullut. Vaikka kuinka haluaisi uskoa, että vauvamahahan se siinä killuu, niin taitaa totuus olla toisenlainen, kun se leviää sivullekinpäin... Mutta ei mikään ihme, kun jatkuvasti on nälkä ja syön huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin.

Tänä aamuna tuli taas kuvotus takaisin. Ehkä siellä vatsassa vielä jotain elämää on, vaikka onkin jonkun aikaa pitänyt hiljaiseloa. Ja väsymys tuntuu vaan pahenevan. Kaheksan aikaan illalla joku laskee kaihtumet mun silmien eteen ja ysin aikoihin kömmin rättiväsyneenä sänkyyn. 9 päivää ultraan. Tulisi jo!

Neitoperho & toukka 10+2
 
Hei mamat,

oli vähän taukoa lukemisesta ja yritin päästä kärryille.

Tsemppiä kaikille aviokriiseistä ja parisuhdeongelmista kärsiville. Mulla raskaushormonit ovat aiheuttaneet extraitkuisuutta viimeisen viikon aikana. Tuntuu, ettei miehen kanssa ole yhtään yhteistä aikaa. Suoritetaan vaan arkea.

fanttomilla ainakin päänsärkyä, mulla ollut 4 päivää kamala särky, normaalisti ei ole yhtään ja yöt olleet vaikeita säryn takia. Panadol ei meinaa yhtään auttaa. Niskat tosi jumissa ja ehkä myös siitäkin johtuu.

Tänään oli toinen neuvola. Sydänäänet kuului ja kaikki ok. :heart:

k&pikku-ruu 15+3
 
ai niin anve, mulle tuli ekastakin raskaudesta välillä sellaisia kunnon paleluhorkkakohtauksia. Nyt tuli viikonloppuna ekaa kertaa tästä toisesta. Heräsin yöllä paleluun ja vedin kaksi paksua peittoa päälle, että sain tärinän loppumaan. Kummallisia nää raskausjutut.
 
Heippa!

Ensiksi suuren suuret halit ikäviä uutisia saaneille :hug:

Onnittelut hyvistä neuvola- ja ultrakuulumisista :heart:

Kadak oli tuntenut liikkeitä :heart: Jospa ne olis vauvelin aiheuttamia :)
Minulla menossa 15 raskausviikko ja nyt olen alkanut tuntemaan jotain pieniä kuplintoja (en osaa kuitenkaan sanoa, että onko ne masuasukin vai suoliston aiheuttamia :D )

Fanttomi Mulla oli ekassa raskaudessa nälkä öisinkin.. piti käydä just tuossa kolmen maissa syömässä leipää :) Nyt vielä ei ole tarvinnut käydä, nälkä tosin on yllättänyt yölläkin..

Keffelillä ihana kuva :)

Oireiden vähenemisestä oli jollain puhetta.. mulla on ollut niin ensimmäinen kuin tämä toinenkin raskaus tosi vähä oireinen.. Välillä tuntuu, että onkohan sitä olleskaan raskaana..
Painonnoususta: mulla on tullut n. 3,5 - 4 kg lisää painoa (osa varmaan johtuu lapsettomuushoitolääkkeistä ).. herkuteltuakin on tullut melkoisesti :p
Päänsärkyä on myöskin esiintynyt, onneksi vähemmän nyt.. Vajaa kuukausi sitten tuntui, että päätä särki joka päivä (välillä jopa heti aamulla herätessä ).

ON: Huomenna lääkärineuvola.. Olo ihan ok, näyttää menevän kuin ekakin raskaus, vähillä oireilla. Onneksi pakarakipukin on hellittänyt, saa nähdä tuleeko vielä takaisin raskauden edetessä. Jotain pieniä kuplintoja olen muutamia kertoja tuntenut, mutta vielä en osaa sanoa, oliko ne masuasukin vai suoliston aiheuttamia
Ai niin, poitsu kyseli eilen että "äiti, milloin vauva syntyy?" Vastasin että "joulukuun alussa, mikä sitten?" Johon poika että "minulla on jo sitä niin kova ikävä". Ihana :heart: :heart:

Mukavaa maanantaita!

Nipsu + muru 14+3 :heart:
 
anve, kiitti paljon tuosta mammavaate-listasta! Nyt on helppo vaan klikkailla ja "shoppailla" :) Jos jollain on siihen lisättävää, vois sitä mukaa lisäillä, eikös?

Raskausarpivoiteesta kysyttiin: Mä käytiin viimeks Vichyn anti-strech mark creamia ja ostin sitä nyttenkin. Apteekista saa.

Jaaha, poitsu heräsi joten palataan taas!

pm ja Sintti 12+5
 
hei yksi kysymys, uskaltaakohan raskaana käyttää Biothermin rintojen kiinteytysvoidetta? :whistle: Mun oli tarkoitus alkaa käyttämään sitä kallista voidepurnukan sisältöä heti imetyksen loputtua, mutta sitten tulinkin siinä kohti just raskaaksi ja ehdin vaan avata voiteen ja käyttää kerran. Lisäksi mulla on raskausarpiin tarkoitettua Biothermin voidetta ja siinä lukee selvästi, että on tarkoitettu käytettäväksi neljännestä raskauskuukaudesta eteenpäin eli se on ok, mutta haisee niin oudolle, etten oo viittiny käyttää.
 
Neuvolasta taasen kotiuduttu. Nyt saatiin syke heti kuuluviin kun terkka etti 10 senttiä alempaa ku viimeks =) heheheh..Sydän jumputti noin 170 :heart: :heart: :heart: Onneks on se kotidoppler koska seuraava neuvola on vasta 9.7!!!

Mulla on jo ennestään vasemman rinnan alareunassa ollu linnunkoivelta näyttävä raskausarpi :LOL: Melkein valkonen onneks, eli ei sitä nää muut ku mä. Eikä uusia oo onneks viel tullu.

Paino on noussu 3 kg alusta. Ja ihan tohon eteen se on tullu varmaan kaikki. Näytän siis siltä ku oisin muutaman viikon pidemmällä. Takaa sitä ei huomaa. Ja sellanen kiintee pallo ettei makkaroille mee :LOL: Ja mä en edes ole syöny herkkuja kun ei oo maistunu. Ja muutenkin syön "ylimääräsenä" aina hedelmiä,ruisleipää ja jugurttia. Toivottavasti se tästä tasottuu kun turvotus helpottaa.

Päänsärky helpotti ihan yhtäkkiä. Jotenki se vaan laukes toissa iltana, hyvä niin.

Mä oon ainaki huomannu et aineenvaihdunta on hidastunu roimasti!! Pitää vaan yrittää tankata vettä VIELÄ enemmän. Sit saaki ravata pissillä VIELÄ useemmin.

Vitsi mä oon nyt jotenki tosi hyvällä tuulella..!! =) =) =) Perjantaina on nt-ultra!!

fanttomi & 11+4
 
Unelmahöttö kyl ne toppimalliset äitiyspuserot on talvivauvanki kans ihan käteviä. Ite oon pitäny niitä yöpaitoina (ei tartte laittaa liivejä erikseen, ku niis on liivit mihin saa tarvittaessa suojat yöksi), ja päivällä oon pitäny normipaitojen alla (sillon oon kyl laittanu liivitki). Esim. ku on edestä vetoketjulla aukeava paita ni sit on helppo imettää, ku ei tarvi alkaa kaiveleen alupaidan helmaa ylös.
 
Jennyli, voi minkä teit :) sait mut hurahtamaan tohon Bola-koruun. Viimeksi en edes sitä miettinyt, mutta nyt rupesi tuntumaan tosi houkuttelevalta. Varsinkin tollanen super bling bling vaihtoehto. Taidanpa tilata jo tänään...
 
kodak heiiij, mikä on super bling bling bolakoru?! mä en oo huomannutkaan mutta pisti kyllä kiinnostamaan :D En ole omaani näet vielä tilannut kun en ole osannut valita minkä ottaisin, ihan pelkän hopean vaiko lasitetun :whistle: ;)
 
Aaah,niin sä tarkotit että on säihkettä kerrakseen ;) :LOL: Mä luulin että kuuluis jotenkin kovempi ääni :LOL:
Haha,nojoo...blondi mikä blondi ;)

Mä oon ihan poikki, kuopuskin kipeä :(
Lisäksi oon eilis illasta asti kärsiny taas pahoinvoinnista vaikka se oli jo ainakin 2vkoa poissa :eek: Toivottavasti nyt ei vaan missään nimessä ala uudestaan!!
Päikkärit tekis terää mutta ei niin ei |O
Keskiviikkona lääkärineuvola,jee!! Aamulla sain vahvat sydänäänet taas kuuluviin :heart:
 
Onpas taas tullut asiaa, onneksi ei huonoja uutisia =)

Parisuhdeongelmista kärsiville tsemiä ja jaksamista, ei paras mahdollinen tilanne kamppailla niiden ongelmien kanssa mutta minkäs niille voi. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä parhain päin! :flower:

Meillä yhteistä aikaa on riittävästi, välillä jopa toivon että mies tekisi vielä iltavuoroja, että edes välillä saisi olla ihan yksin. Sitäkin tarvii ajoittain. Mutta ei valittamista, meillä kaikki hyvin :heart:

Massukka on kasvanut reippaasti, turvotus on vähentynyt ja jenkkakahvat pienentynyt vaikka paino onkin lisääntynyt aika reippaasti :ashamed: Mammavaatteissa ollaan kuljettu jo hyvän aikaa =)

Kotidoppleria en edelleenkään aio hankkia vaikka tässä onkin piiiiiitkä parin kuukauden tauko ennen mitään kontrollia. Meillä jää 16 viikon neuvola pois kesäsulun ja neuvolan muuton takia :( Aika pitkä aika olla ilman mitään tarkastuksia mutta eipä sitä ole ennenkään ollut ja hyvin on menty. Tosin jos vaivaa niin pääsen yhdelle tutulle terkalle kuunteleen sydän ääniä milloin vaan ja ehkä kerran ajattelin tässä välissä mennäkin.

Vajaa viikko sitten näin mussukkamme heiluttelevan kohdussa ja nyt on parina päivänä ollu ihan ei raskaana-olo!!!!! Ei ole rintojen säryn ohella ollut juuri muita oireita. Alkuraskauden oireet on jäänyt jo taakse ja nyt vuoroin kohtua nippailee, sitten tissejä särkee ja sitten tulee hiljaiseloa. Kroppa varmaan välillä huilaa kaikesta muutoksesta.

Bola-koru koru kiinnostaisi täälläkin mutta en tiedä sitten tulisko sitä niin säännöllisesti käytettyä että siitä olis mitään iloa. Ja kiirehän sitä nyt ei vielä ole hankkia kun eikö sikiö ala kuulemaan vasta viikolla 20?!!

Raskausarpiinkaan en ole jaksanut mitään voiteita sun muita vielä alkaa miettimään, pitäis ehkä mutta jotenkin arvet ja kilot tuntuu tässä vaiheessa niin hiton toisarvoisilta. Mitä välii.... Tiedä sitten onko niistä edes hyötyäkään, mutta voishan sitä jonkun öljyn kokeeksi ottaa.

Kolme viikkoo töitä vielä ja sitten loma!!! Kesälomarahoista oli tarkotus ostaa jo jotain välineitä vauvaa varten mutta saas nyt nähdä kun tuli muitakin isompia ja yllättäviä kuluja
:( Mutta niin aina.

Hyvää viikkoa kaikille!!! :flower:

Cisu 13+0
 
kadak ja Jennyli Mulla oli sellainen musta-valkoinen lasitettu bola. Siitä lähti yksi pala irti. Musta koru, jossa oli valkoisella kukka tai vastaava. Yksi valkoinen sakara irtosi... Ehkä siksi tuollainen hopeinen voisi olla parempi. Mulla koru ainakin hakkasi joka paikkaan.

Pitääpäs itsekin kaivella vauvaöljy esille. :)

Mandy ja pallero 10+4
 

Yhteistyössä