Joulukuiset 2021

Hei mulkin on tota nenän tukkoisuutta. On tosi ärsyttävä vaiva ku limakalvot nii turvoksissa et ei saa nenän kautta vedettyy henkee ja sit suu on rutikuiva ku sitä kautta vaan hengittelen. Onko olemassa nenäsumutteita jota on turvallista käyttää raskaana? Otrivin mentholia olen aina käyttänyt flunssaan ennen raskautta, mutta sitä ei suositella raskaus aikana käytettäväksi.
Itse oon ed. raskaudessa laimentanut puolella sitä lasten nasolinia (suolaveteen) ja siihen sain lääkäriltä luvan, ihan terve lapsi meille ainakin tuli. Mutta se on tietysti jokaisen oma asia, ja varmasti loppuraskaudesta yhä turvallisempaa.
 
Joo ei noista varmaan ihan kauheesti tuu haittaa mut itsellä kun on taustalla viime vuodelta raskauden keskeytys sikiön vakavan rakennepoikkeavuuden takia niin sitä on jotenkin nyt tosi varovainen kaiken kanssa. :( Vaikka lääkärit sano et en olis voinu mitenkään vaikuttaa omalla toiminnallani siihen et kävi näin nii on ollu tosi vaikee olla syyttämättä itseeni vaikka se on ihan älytöntä. Pelko on silti tosi kova et käy samalla tavalla. Ei täs muutakaan voi ku luottaa siihen et tällä kerralla kaikki menee hyvin ja saadaan vauva syliin joulukuussa. <3
 
Joo ei noista varmaan ihan kauheesti tuu haittaa mut itsellä kun on taustalla viime vuodelta raskauden keskeytys sikiön vakavan rakennepoikkeavuuden takia niin sitä on jotenkin nyt tosi varovainen kaiken kanssa. Vaikka lääkärit sano et en olis voinu mitenkään vaikuttaa omalla toiminnallani siihen et kävi näin nii on ollu tosi vaikee olla syyttämättä itseeni vaikka se on ihan älytöntä. Pelko on silti tosi kova et käy samalla tavalla. Ei täs muutakaan voi ku luottaa siihen et tällä kerralla kaikki menee hyvin ja saadaan vauva syliin joulukuussa. <3
Joo ehdottomasti siinä pitää tarkkaan punnita hyödyt ja haitat, minulla haitat meni niin pahoiksi että öisin alkoi tulla apneakohtauksia ja unet meni pitkälle ajalle niin huonoiksi että alkoi tulla supistuksia ja muita lieveilmiöitä, niin se oli ehdottomasti pienemmän pahan tie. Joillekin nenäkannu myös tuntuu auttavan (ei kuitenkaan allekirjoittaneelle).
 
Parina päivänä tullut punertavaa pyyhkäisyvuotoa, heti alkaa huoli nostaa päätään. Vuotoja on kyllä ollut kaikissa aikaisemmissakin raskauksissa, myös niissä missä vauva on saatu syliin. Lisäksi jomottelee nivusia ja yläreisiä, voiko olla jo jotain löystymistä tms.?

Työmotivaatio on täälläkin aika hakusessa, ei millään jaksaisi tehdä edes niitä vähäisiä hommia mitä on.
 
Täällä kans yks jolla nenä tukossa ja aivastuttaa. Mahaa ja nivusia juilii myös. Iltasin rinnat edelleen tosi kipeät. Nyt vielä aamusta iski huono olokin ja tottakai just kun piti aamusta töihin tulla asiakaspalveluun. Onneksi täällä on tosi rauhallista ja oon tässä vähän yrittäny aina käydä syömässä välillä jotain. Kauheaa vaan pidätellä oksennusta välillä. Toivottavasti päivää kohti helpottaa.

Löysin mun kuopuksen 8 vuoden takaiset odotusajan kirjoittelut täältä samaiselta palstalta. Kyllä se aika kultaa vaan muistot. Samallain olin ollut oireeton näille samoille viikoille ja sen jälkeen alkanut säännöllinen pöntön halailu. Sitä ei kyllä kaipais, mutta pahasti tuntuu samalta.
 
Täällä edelleen huimaus pääoireena ja heikotus ja ajoittainen pahoinvointi kaverina. Rintoja aristaa oikeastaan aika vähän, mutta eilen illalla niissä oli jännää voimakasta nipistelyä nukkumaan käydessä, lisäksi kudos on muuttunut kovaksi ja pahkuraiseksi. Eilen oli myös hirveä hormoniraivo heti aamusta joka rauhottui vasta kun oli tullut kunnon itkut. Kiva. Päikkärit on tullut nukuttua myös joka päivä pari tuntia heräämisen jälkeen. Ja ihan eri oireet kuin aikaisemmissa loppuun asti menneissä raskauksissa joten tuulimunaa tässä taas pelätään.
 
Kävin tänään neuvolassa jossa koitettiin ultralla katsoa tarkemmin viikkoja ja näkyikö vuodon aiheuttajaa. Ei oikein osannut katsoa niin varattiin 2 viikon päähän kontrolliultra, näkee paremmin viikot ja näkyykö kohdussa vielä tummempaa kohtaa joka oli vuodon syy. Ja miten antibiootit on sitte auttanu. Hitaasti menee aika, eipä tarvii varailla aikaa terveystalolle ultraa, säästyy rahaa :D
 
Kävin tänään neuvolassa jossa koitettiin ultralla katsoa tarkemmin viikkoja ja näkyikö vuodon aiheuttajaa. Ei oikein osannut katsoa niin varattiin 2 viikon päähän kontrolliultra, näkee paremmin viikot ja näkyykö kohdussa vielä tummempaa kohtaa joka oli vuodon syy. Ja miten antibiootit on sitte auttanu. Hitaasti menee aika, eipä tarvii varailla aikaa terveystalolle ultraa, säästyy rahaa
No onpa kiva, että tutkivat neuvolassa! Yksityisten ultrat on hintavia.. Miten se 2 vkoa voi tuntuakin ikuisuudelta

Varhaisultraa odotellessa..todella hitaasti menee päivät. Ehkä tässä on hyvä ajatella pieniä steppejä ja iloita aina kun saavuttanut seuraavan stepin.
 
Parina päivänä tullut punertavaa pyyhkäisyvuotoa, heti alkaa huoli nostaa päätään. Vuotoja on kyllä ollut kaikissa aikaisemmissakin raskauksissa, myös niissä missä vauva on saatu syliin. Lisäksi jomottelee nivusia ja yläreisiä, voiko olla jo jotain löystymistä tms.?

Työmotivaatio on täälläkin aika hakusessa, ei millään jaksaisi tehdä edes niitä vähäisiä hommia mitä on.
Itsellä tullut tänään pyyhkiessä hiukan vaal.ruskeaa vuotoa. Hiukan jännittää miten käy. =(
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Heippa! Varovasti ilmottaudun mukaan. Eilen tehty suht vahva plussa kp 29/30. La näyttäis laskureiden mukaan osua jouluaatolle. Vatsaa nippailee ja hengästyn todella herkästi, siksi teinkin testin.
Ennestään meillä on 2.5v esikoinen. Viime kesäinen raskaus päätyi sikiön vakavien rakennepoikkeamien vuoksi keskenmenoon. Toivon mukaan tämä päättyis paremmin ❤

Paljon onnea vielä kaikille plussanneille
 
Täällä ollut viimeviikolla stressiä hailakoista plussista ja tänään olisi pitänyt alkaa menkat. Aamulla oireet oli vahvistuneet kovasti, ja viimeinkin tuli vahvat plussat testeihin ja 1-2 viikkoa digiin päiväpissasta. Alkaa tuntua siltä että voisi olla ihan "oikea" raskaus tälläkertaa
Nyt rv 4+0 ja ihan liian pitkä aika varmistusultraan rv 7.
 
Ihanaa täällä on uusia plussanneita, onnea ja tervetuloa! ❤

Karamellielle paljon voimia ❤

Mä en oo täällä käynyt pitkään aikaan, fb-ryhmässä oon kirjoitellut. Tein digitestin tänään ja onneksi siihen tuli 3+ ❤ viikoista tai la mulla ei oo tietoa kun tämä raskaus tuli heti km perään.

Mä en tykkää tästä kaksplussan alustasta, siksi oon laiska kirjoittelija täällä, että sitten kun kaikki tulee Fb-ryhmään mään niin siellä sitten helpompi jutella.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja Malia
vierailija
Hei!

Täällä myös varovasti liityn mukaan. Sain ylläriplussan juuri päiväpissasta, kp 32 menossa eli menkat vähän myöhässä. Laskureiden mukaan viikkoja nyt 4+4 ja LA 20.12. 4.lapsi olisi tulossa. Aikasemmat 5v, 6v ja 8v.

Oireina ollut rintojen arkuus, alavatsanippailut, kuumat aallot, repäisykivut. Huomenaamulla pitää tehdä varmistustesti.
Mitä ne repäisykivut on? Missä tuntuu? Tuntuuko vain joissain tietyissä tilanteissa?
 
Pikkuhiljaa alkaa tuntua, että ainakin kemiallinen raskaus olisi rajattu pois.
Viivat on vahvistuneet hyvin:


Tässä päivän välein kp 26, 27, 28 ja 29/28. Menkkoja ei ole kuulunut.

Oireita on, migreeniä, flunssainen olo, väsymystä, tykyttelyä vatsalla ja alaselässä.. tänään myös närästi ihan tolkuttomasti ja minua ei siis närästä ikinä. Ensimmäisessä raskaudessa vasta tajusin miltä närästys tuntuu, kun voin normaalisti syödä ihan mitä vaan, eikä koskaan närästä.

Neuvolaan meinasin soitella kahden viikon päästä eli noin 6+0. Meidän taustan takia päästään varhaisultraan sitä kautta. Pitkät viikot eessä.
 
Tuore plussaaja ilmottautuu eli joulukuista täälläkin odotetaan. Minulla on lyhyt kierto (25 päivää), mutta neuvola taitaa laskea lasketun ajan 28 kiertopäivän mukaan eli la 26.12. Oireet puski jo alkuviikosta melko voimakkaana. Väsyttää, etoo ja rinnat todella kipeät.
Olen valtavan onnellinen, mutta yritän itseäni välillä muistuttaa, että vielä ollaan hyvinkin vaarallisilla viikoilla. Meillä on takana 2 tuoretta keskenmenoa.
Vaikka viikkoja vielä kovin vähän, olisin kiinnostunut liittymään face-ryhmään. Miten siihen pystyi liittymään?
 
Mitä ne repäisykivut on? Missä tuntuu? Tuntuuko vain joissain tietyissä tilanteissa?
Repäisy kivut on sellaisia nopeta teräviä repäisyitä alamahalla. Mulla tulee, jos nousen liian nopeasti tai käännyn sängyssä huolimattomasti. Tänään tuli autosta ylös noustessa. Viimesimmässä raskaudessa oli kovat isias vaivat, ihan niinkuin niitäkin jo olisi! Silloin tuli rv30->
 
Täällä vaihtui tänään taas uusi raskausviikko. Nyt 7+0 menossa. Maanantaille on aika varattuna varhaisultraan ja jännittää kyllä ihan hirveästi. Mutta ei auta kuin mennä päivä kerrallaan. Katsotaan sitä fb-ryhmää sitten ensi viikolla, jos ultrassa kaikki hyvin.

Oireet minulla edelleen aaltoilee tosi paljon ja välissä on niin oireettomia pätkiä, että tuntuu kuin en raskaana olisikaan. Kuitenkin seuraavassa hetkessä saattaakin taas vellova, etova, paha olo iskeä ja rinnatkin edelleen erityisesti iltaisin aristaa. Olin myös vähän järkyttynyt kun kävin vaa'alla. Paino noussut nyt jo 3 kg enkä edes ole mielestäni mitenkään erityisen huonosti tai paljon syönyt. Voikohan tuossa olla jotain nesteturvotusta mukana vai pitääkö ruveta tarkemmin katsomaan mitä syö ja kuinka paljon? Tällä tahdilla paisun vielä kuin pullataikina, enkä todellakaan sitä halua.
 
vierailija
Täällä vaihtui tänään taas uusi raskausviikko. Nyt 7+0 menossa. Maanantaille on aika varattuna varhaisultraan ja jännittää kyllä ihan hirveästi. Mutta ei auta kuin mennä päivä kerrallaan. Katsotaan sitä fb-ryhmää sitten ensi viikolla, jos ultrassa kaikki hyvin.

Oireet minulla edelleen aaltoilee tosi paljon ja välissä on niin oireettomia pätkiä, että tuntuu kuin en raskaana olisikaan. Kuitenkin seuraavassa hetkessä saattaakin taas vellova, etova, paha olo iskeä ja rinnatkin edelleen erityisesti iltaisin aristaa. Olin myös vähän järkyttynyt kun kävin vaa'alla. Paino noussut nyt jo 3 kg enkä edes ole mielestäni mitenkään erityisen huonosti tai paljon syönyt. Voikohan tuossa olla jotain nesteturvotusta mukana vai pitääkö ruveta tarkemmin katsomaan mitä syö ja kuinka paljon? Tällä tahdilla paisun vielä kuin pullataikina, enkä todellakaan sitä halua.
Itseäkin ihmetyttää oireiden aaltoilevuus ja meinasin siitä kyselläkin täällä.

Wow! Sähän oot jo pitkällä! Hyvät viikot mennä ultraan! Mulla ultran 6+4, ei malta odottaa, vielä 1,5 vkoa! Ja myös fb-ryhmään sen jälkeen :) Pidä itses kiireisenä niin aika menee nopeammin!
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja jennie_

Yhteistyössä