Mä kanssa mietin, että miksei sitä vois tehdä jollain hyvänmakuisella tavaralla, esim. suklaalla tms meillä päin kaikki ensisynnyttäjät joutuu sokerirasitukseen viikolla 23, koska kuulemma nykyään on joka kolmannella raskaanaolevalla raskausajan diabetes. Toivottavasti ei tuu huonoja uutisia ja pärjää vaan tuoll yhdellä kerralla!Kävin sokerirasituksessa pcos-diagnoosini takia... HYI kauhea kun se litku maistuu niin pahalta ! Ihan kuin olis pussillinen sokeria liotettu kahteen desiin vadelmamehua
Ihan oli tuuria ettei lentänyt yrjö ja vieläkin ällöttää jos mietin koko asiaa !
Noh, saapahan mielenrauhan sitten että onko sokerihommia tässä raskaudessa ...
Kannattaa varmaa kysyä neukku tätiltä tai lääkärinvlassa lääkäriltä..Miehän yritin labrasta kysellä olisko sitä sokerirasituslitkua saanu jonkun muun makusena. 9 vuotta sitten kun esikoisesta kävin se maistu cokikselle mut nyt kaikista muista on ollut se kamala vadelmalitku. Labra sano että ei oo makuvaihtoehtoja se on sitä vadelmaa ja that's it. Ainut asia mikä tässä raskaudessa minuu ihan oikeesti ärsyttää on just toi sokerirasitus ja vielä kun joudun sen kahdesti kärsimään. Mieluummin haluisin alkaa vaan mittailee sokereita ilman rasitusta. Onkohan sellanen ees mahdollista?
Mua ei oo palellu oikein pahasti koko aikana. Oon muutenkin vilukissa, joten n edes juuri huomaa muutosta Mutta milloin tää väsymys ja oksentaminen loppuu??? Alan olla jo ihan poikki tähän oloon... Tänään rv 10+1... Esikoiselta oksentaminen loppui tiputukseen rv 12, kakkoselta rv 14, kolmoselta myös tiputuksessa rv 12, mutta jatkui vielä rv 16 asti ja neloselta rv 18... eihän tää nyt mee rv 20...Kuinka monta vaivaa vielä palelu? Sitä miettii et onko se ihan normaalia koko raskauden ajan ... luulin että se alkuraskauden jälkeen menis ohi mut eipä menekään, häiritsee kun aina kylmät väreet menee ja paleltaa.
No toivotaan että pääsisit helpommalla tällä kertaa Onneksi nämä odotukset voi aina yllättääMua ei oo palellu oikein pahasti koko aikana. Oon muutenkin vilukissa, joten n edes juuri huomaa muutosta Mutta milloin tää väsymys ja oksentaminen loppuu??? Alan olla jo ihan poikki tähän oloon... Tänään rv 10+1... Esikoiselta oksentaminen loppui tiputukseen rv 12, kakkoselta rv 14, kolmoselta myös tiputuksessa rv 12, mutta jatkui vielä rv 16 asti ja neloselta rv 18... eihän tää nyt mee rv 20...
Mulla tulee välillä palelukohtauksia, et joudun menee hetkeks aika kuumaan suihkuun et alkaa helpottaa.. illat aikalailla ollu itellä enimmäkseen niitä hetkiä kun alkaa paleltaa.Kuinka monta vaivaa vielä palelu? Sitä miettii et onko se ihan normaalia koko raskauden ajan ... luulin että se alkuraskauden jälkeen menis ohi mut eipä menekään, häiritsee kun aina kylmät väreet menee ja paleltaa.
Mulla kans doppleri, jonka hommasin edellisen raskauden aikana. Löysin pienen sykkeetkin rv 10+5 sitä "hevosenlaukkaa" on kyllä ihana kuunnella@minttu-82 mulla np uä vasta ens viikon to jollon tasan rv 12 onnex on ollu tuo doppleri ni on välillä voinu kuunnella ja hyvin jumpsuttaa kyllä jos noilla sun oloilla ei oo pienellä kaikki hyvin niin ihme on mun tekis mieli huutaa kans kaikille tää uutinen mutta en uskalla ennen tota ultraa. Ja senki jälkeen oon ehkä hiljaa.. kahtokuut kasvavasta mahasta en halua kuulla yhtää negatiivista palautetta tai musta kuoriutuu sellanen hirviö siinä vaiheessa. Jos ei oo hyvää sanottavaa niin olkoot hiljaa ja puhukoot selän takana. Tsemppiä ultraan ja eiköhän siellä elämää ole
Pidän peukkuja pystyssä!Miulla myös edessä tuo ihana sokerirasitus. Ja jos en ekassa kosaha ni pääsen vielä uudestaan myöhemmillä viikoilla, jippii. Oon yli 25, lievää ylipainoa ja vahva sukurasite 2-tyypin diabetekseen. Vielä kun muistas varata sen ajan. Ehkä huomenna.
Täällä mennään rv 11+1 neuvolan laskuin, bebehän on kyllä vähän pienempi. Perjantaina ois nt-ultra ja labrat, sormet ja varpaat pystyyn et kaikki ois nyt kunnossa. Aika traumaattinen oli viimekerta nt-ultrassa, todettiin se kkm sillon.
Mä löysin jo 9+4 samana päivänä ku nvlassakin on joo ihana kuunnellaMulla kans doppleri, jonka hommasin edellisen raskauden aikana. Löysin pienen sykkeetkin rv 10+5 sitä "hevosenlaukkaa" on kyllä ihana kuunnella