Joulukuiset 2019

@Pilvinentaivas voimia

Tällä viikolla labrassa ja ekassa neuvolassa käyty, on kyllä vähän muuttunu nää ultraääni seulonnat täällä pk-seudulla tässä 6 vuoden aikana. Fiksusti keskitetty yhteen paikan ja ajan saa varata itse.

Synnytys sairaala on Jorvi, sielä kaks edellistäkin on syntynyt.

Kahdet ekat mamma housut löydetty kirpparilta yhteishintaan 2.70€

Väsymys on ruvennut helpottamaan ja olo on pirteä kun alotin ne raskausajan vitamiinit.
Rv 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Kävin sokerirasituksessa pcos-diagnoosini takia... HYI kauhea kun se litku maistuu niin pahalta ! Ihan kuin olis pussillinen sokeria liotettu kahteen desiin vadelmamehua :sick::sick:
Ihan oli tuuria ettei lentänyt yrjö ja vieläkin ällöttää jos mietin koko asiaa ! :eek::sick:
Noh, saapahan mielenrauhan sitten että onko sokerihommia tässä raskaudessa ...
 
Kävin sokerirasituksessa pcos-diagnoosini takia... HYI kauhea kun se litku maistuu niin pahalta ! Ihan kuin olis pussillinen sokeria liotettu kahteen desiin vadelmamehua :sick::sick:
Ihan oli tuuria ettei lentänyt yrjö ja vieläkin ällöttää jos mietin koko asiaa ! :eek::sick:
Noh, saapahan mielenrauhan sitten että onko sokerihommia tässä raskaudessa ...
Mä kanssa mietin, että miksei sitä vois tehdä jollain hyvänmakuisella tavaralla, esim. suklaalla tms :D meillä päin kaikki ensisynnyttäjät joutuu sokerirasitukseen viikolla 23, koska kuulemma nykyään on joka kolmannella raskaanaolevalla raskausajan diabetes. :confused: Toivottavasti ei tuu huonoja uutisia ja pärjää vaan tuoll yhdellä kerralla!
 
Tiistaina labrat ja ultra 13.6.. nopiaa aika tuli kun ma kävin vasta ekassa nvlassa.. mä niin toivon ettei tarvii toho sokerirasitukseen mennä(vasta vajaa 2v sit kävin)se litku on jotain niin kamalaa kun olla ja voi:sick::censored: meillä täällä kaikki yli 25v raskaana olevat joutuu rasitukseen. Tällä hetkellä ei tee mieli karkkia tai sokeria,no jäätelöö kyllä mut ku se on kylmää ja kaikki kylmä tuntuu olevan ny se mikä menee mukisematta alas.. kylmä salaatti, jokurtti jne..
 
Tänään eka kymppi täynnä, rv 10+0! Sen kunniaksi tuli postissa ultra-aika, joka on on jo ens torstaina rv 10+6 :eek: Olin ihan kuvitellut että se on viikon päästä siitä, mutta lapuissa lukukin että ultra on rv 10-12. Äkkiäs sain onneks muokattua työkalenterin uusiks. Mietin vaan, että kun alkuraskauden ultrassakin sikiö oli 5pv pienempi, niin oudon aikaisin tuo on, mutta mennään sillon :love: Päivämäärän kun näin niin melkein pala nousi kurkkuun 6.6, sillä ensimmäinen tuulimuna todettiin 06.06.06... ja samana päivänä kuoli miehen pappa. :cry: Toivotaan, että ei enteile pahaa :)
Minä joudun iän ja yhden raskausajan diabeteksen taki kahdesti sokerirasitukseen! Eka rv 12-16, mutta tällä oksentamisen määrällä ei todellakaan vielä voi sitä ees ajatella...:sick:
 
Huh... Terkkari laittoi melkein heti viestinä tulokset sokereista ja tulokset oli tämmöset,
Paasto: 4.9, 1h: 7.1, 2h: 6.6 ja arvot kuulemma normaalit.
Mutta multa kans vissiin otetaan toi vielä uudestaan rv 20-25.
Olisin varmasti yrjönnyt jos olis vielä ne samat pahoinvoinnit ollu päällä kuin alussa :sick:
Jos sanon ääneen sanan Vadelma (minkä maku oli juomassa) niin meinaa tulla yökky :ROFLMAO:
Hyi... ei pysty ajattelee, enkä yleensä ole edes herkkä joillekin mauille.

On meinannut myös masentaa nyt lähipäivinä... On taipumusta sillekin vaivalle niin todella toivon ettei tässä tarvis enää siihen synkkyyteen vaipua, ei jaksaisi sitä kaiken tämän muun päälle, mitä nyt tässä elämässä ja lasten kans on muutenkin . Ymmärrän nyt sen mitä tarkoittaa ruuhkavuodet.
 
Mä säästyn tällä kertaa sokerirasitukselta, koska esikoisen kohdalla arvot oli hyvät, tyttö ei ollut isokokoinen ja mulla paino ja elintavat ilmeisesti ihan normaalit ( ) vaikka iän puolesta riskiin kuulunkin! Vieläkin yököttää se kokemus vadelmalitkusta (UniQuePopPy - todellakin muistan tuon tunteen kun pelkkä sana saa yökkäämään!!!) Viime kerralla olin pyörtyä mittauksen aikana ja pääsinkin sitten käytävälle sängylle pötköttelemään, kunhan en vaan nukahta!

Meillä sairastettiin viime viikko mahatautia. Kauheen vaikee muuten siinä vaiheessa kun alkaa toipumaan, erottaa onko kyse vielä mahataudista vai raskauspahoinvoinnista .
Tuntuu, et pahoinvointi (tai lähinnä etova olo, en oo raskauden takia kertaakaan oksentanut, yökkinyt vain) alkaa helpottaa. Nt/ultran jälkeinen mielenrauha kestikin sitten kaks päivää kun alkoi tuo mahatauti ja vaikka tiedän, että sikiölle se ei oo vaarallinen niin kyllähän sitä silti huoli iskee!
Tiistaina onneks taas neuvola ja silloin kuunneellaan sykkeitä!
 
Miehän yritin labrasta kysellä olisko sitä sokerirasituslitkua saanu jonkun muun makusena. 9 vuotta sitten kun esikoisesta kävin se maistu cokikselle mut nyt kaikista muista on ollut se kamala vadelmalitku. Labra sano että ei oo makuvaihtoehtoja se on sitä vadelmaa ja that's it. Ainut asia mikä tässä raskaudessa minuu ihan oikeesti ärsyttää on just toi sokerirasitus ja vielä kun joudun sen kahdesti kärsimään. Mieluummin haluisin alkaa vaan mittailee sokereita ilman rasitusta. Onkohan sellanen ees mahdollista?
 
Miehän yritin labrasta kysellä olisko sitä sokerirasituslitkua saanu jonkun muun makusena. 9 vuotta sitten kun esikoisesta kävin se maistu cokikselle mut nyt kaikista muista on ollut se kamala vadelmalitku. Labra sano että ei oo makuvaihtoehtoja se on sitä vadelmaa ja that's it. Ainut asia mikä tässä raskaudessa minuu ihan oikeesti ärsyttää on just toi sokerirasitus ja vielä kun joudun sen kahdesti kärsimään. Mieluummin haluisin alkaa vaan mittailee sokereita ilman rasitusta. Onkohan sellanen ees mahdollista?
Kannattaa varmaa kysyä neukku tätiltä tai lääkärinvlassa lääkäriltä..
 
Mulle ei muute neukku täti sanonu mitää rasituksee joutumisesta(n) täytyy kyl pitää peukkuja että ei tarviis(y):sick: parannusta toho litkuu oli meillä tullu just tuo maku;aikasemmi ihan mautonta kuraa ja lämmintä,nyt kylmää..
 
Meidän suvussa on tuota 2 tyypin diapetesta ja kuulemma jos on monirakkulaiset munasarjat niin silloinkin pitää sokerirasituksessa käydä raskauden aikana... Onhan siihen sokerirasitukseen varmaan muitakin syitä.. Mulle tuo munasarjajuttu tuli ihan uutena että sillon pitää käydä rasituksessa. Jännä miten nämä hommat tuntuu kumminkin vaihtelevan paikoittain :)
 
Kuinka monta vaivaa vielä palelu? Sitä miettii et onko se ihan normaalia koko raskauden ajan ... luulin että se alkuraskauden jälkeen menis ohi mut eipä menekään, häiritsee kun aina kylmät väreet menee ja paleltaa.
Mua ei oo palellu oikein pahasti koko aikana. Oon muutenkin vilukissa, joten n edes juuri huomaa muutosta :ROFLMAO: Mutta milloin tää väsymys ja oksentaminen loppuu??? Alan olla jo ihan poikki tähän oloon... Tänään rv 10+1... Esikoiselta oksentaminen loppui tiputukseen rv 12, kakkoselta rv 14, kolmoselta myös tiputuksessa rv 12, mutta jatkui vielä rv 16 asti ja neloselta rv 18... eihän tää nyt mee rv 20... :sick:
 
Mua ei oo palellu oikein pahasti koko aikana. Oon muutenkin vilukissa, joten n edes juuri huomaa muutosta :ROFLMAO: Mutta milloin tää väsymys ja oksentaminen loppuu??? Alan olla jo ihan poikki tähän oloon... Tänään rv 10+1... Esikoiselta oksentaminen loppui tiputukseen rv 12, kakkoselta rv 14, kolmoselta myös tiputuksessa rv 12, mutta jatkui vielä rv 16 asti ja neloselta rv 18... eihän tää nyt mee rv 20... :sick:
No toivotaan että pääsisit helpommalla tällä kertaa (y) Onneksi nämä odotukset voi aina yllättää :) :love:
 
Miulla myös edessä tuo ihana sokerirasitus. Ja jos en ekassa kosaha ni pääsen vielä uudestaan myöhemmillä viikoilla, jippii. Oon yli 25, lievää ylipainoa ja vahva sukurasite 2-tyypin diabetekseen. Vielä kun muistas varata sen ajan. Ehkä huomenna. :whistle:

Täällä mennään rv 11+1 neuvolan laskuin, bebehän on kyllä vähän pienempi. Perjantaina ois nt-ultra ja labrat, sormet ja varpaat pystyyn et kaikki ois nyt kunnossa. Aika traumaattinen oli viimekerta nt-ultrassa, todettiin se kkm sillon.
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Mua jännittää niin kauheesti torstain np-ultra. Mun olo on nyt yli 6vko ollut niin sietämätön, että itsekkäästi aattelen että tää on kohtuutonta, jos pikkuinen ei vaikka enää olisi elossa. Käyn kesken työpäivän ultrassa, asiakas ennen ja jälkeen sen, joten kauhulla ajattelin jo myös sitä, että jos kaikki ei olekaan hyvin, miten pystyn ottaan siihen vielä asiakkaan vastaan. Jos torstaina kaikki on hyvin, tekis mieli kailottaa kaikille, että MEILLE TULEE VAUVA! :ROFLMAO: Ikinä en oo näin salassa pystynyt pitään tähän asti...
 
@minttu-82 mulla np uä vasta ens viikon to jollon tasan rv 12:love: onnex on ollu tuo doppleri ni on välillä voinu kuunnella ja hyvin jumpsuttaa:love: kyllä jos noilla sun oloilla ei oo pienellä kaikki hyvin niin ihme on(n) mun tekis mieli huutaa kans kaikille tää uutinen mutta en uskalla ennen tota ultraa. Ja senki jälkeen oon ehkä hiljaa.. kahtokuut kasvavasta mahasta:LOL: en halua kuulla yhtää negatiivista palautetta tai musta kuoriutuu sellanen hirviö siinä vaiheessa. Jos ei oo hyvää sanottavaa niin olkoot hiljaa ja puhukoot selän takana. Tsemppiä ultraan ja eiköhän siellä elämää ole:love:
 
Kuinka monta vaivaa vielä palelu? Sitä miettii et onko se ihan normaalia koko raskauden ajan ... luulin että se alkuraskauden jälkeen menis ohi mut eipä menekään, häiritsee kun aina kylmät väreet menee ja paleltaa.
Mulla tulee välillä palelukohtauksia, et joudun menee hetkeks aika kuumaan suihkuun et alkaa helpottaa..o_O illat aikalailla ollu itellä enimmäkseen niitä hetkiä kun alkaa paleltaa.
 
Täälä päin kans muuttunu vähän noi neuvolajutut.. edellisessä raskaudessa (viime vuoden syksyä) piti varata ite aika ultraan ja rakenneultraan, kun nyt sitten tulikin postissa aika ultraan, joka on vasta 17.6. (Sillon mulla tasan 13)..:whistle: ja heti ultran jälkeen lääkäri. Sillä käynnillä se lääkäri kai varaa sen rakenneultra ajan.. edellises ei ollu ultran jälkeen lääkärikäyntiä, vaan myöhemmin oli sit neuvolalääkärille se aika.

Mä kans joudun sokerirasitukseen kun siskolla 1-tyypin diabetes.
 
@minttu-82 mulla np uä vasta ens viikon to jollon tasan rv 12:love: onnex on ollu tuo doppleri ni on välillä voinu kuunnella ja hyvin jumpsuttaa:love: kyllä jos noilla sun oloilla ei oo pienellä kaikki hyvin niin ihme on(n) mun tekis mieli huutaa kans kaikille tää uutinen mutta en uskalla ennen tota ultraa. Ja senki jälkeen oon ehkä hiljaa.. kahtokuut kasvavasta mahasta:LOL: en halua kuulla yhtää negatiivista palautetta tai musta kuoriutuu sellanen hirviö siinä vaiheessa. Jos ei oo hyvää sanottavaa niin olkoot hiljaa ja puhukoot selän takana. Tsemppiä ultraan ja eiköhän siellä elämää ole:love:
Mulla kans doppleri, jonka hommasin edellisen raskauden aikana. Löysin pienen sykkeetkin rv 10+5:love: sitä "hevosenlaukkaa" on kyllä ihana kuunnella:love:
 
Miulla myös edessä tuo ihana sokerirasitus. Ja jos en ekassa kosaha ni pääsen vielä uudestaan myöhemmillä viikoilla, jippii. Oon yli 25, lievää ylipainoa ja vahva sukurasite 2-tyypin diabetekseen. Vielä kun muistas varata sen ajan. Ehkä huomenna. :whistle:

Täällä mennään rv 11+1 neuvolan laskuin, bebehän on kyllä vähän pienempi. Perjantaina ois nt-ultra ja labrat, sormet ja varpaat pystyyn et kaikki ois nyt kunnossa. Aika traumaattinen oli viimekerta nt-ultrassa, todettiin se kkm sillon.
Pidän peukkuja pystyssä! ❤
meillä oli myös edellisen raskauden rakenneultrassa ikäviä uutisia ja siitä mentiin kontrolliin ja tilanne oli mennyt vain pahempaan:cry: se oli kova paikka se:cry:
Et nyt sit tän raskauden aikana vähä sellanen fiilis, ettei uskalla iloita/olla niin onnellinen, ennen kuin pieni on turvallisesti ja hyvinvoivana sylissämne❤ toki siis ollaan iloisia ja onnellisia, mutta silti se pelko kulkee mukana koko matkan. Jokainen ultra tulee jännittämään mua todella paljon.
 

Yhteistyössä