Joulukuiset 2018

Neuvolassa käyty, nyt saa hieman huokaista helpotuksesta. (y) Odotin, että olisi ultrattu, kun on keskenmenoja ja lapsettomuutta takana, mutta ei auta kuin odottaa viikon 12 ultraan. Nyt kuitenkin selvisi laskettu aika ja mieli rauhottui muutenkin. Odottavan aika on pitkä, mutta päivä kerrallaan!

Heluna86/ 31 / 15.12.2018 / toinen lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet86
Hei!

Ilmoittaudun mukaan tänne, lauantaina plussa testattu. Eli Litsii/27v/toinen lapsi/LA 23.12.

Onkohan liian aikaista varata alkuraskauden ultra parin viikon päähän? Silloin ois joko 6+5 tai 7+2, tai jotain siltä väliltä. Ollaan reissuun lähdössä nimittäin sillä viikolla ja en malttaisi odottaa reissun päättymiseen.

Fb ryhmään liittyminen kiinnostaa. Laittelen viestiä @mammaksii
 
Minäkin liityn mukaan. Pari viikkoa sitten plussattu. Nyt viikkoja 6+6. Laskettu aika siis menkkojen perusteella 12.12.18. Voi olla, että siirtyy pari päivää eteenpäin. Kyseessä ensimmäinen kauan toivottu ja odotettu lapsi. Itse olen 26v ja mies 28v. Yritystä takana useampi vuosi. Hoitoihin ei vielä olla lähdetty. Itsellä pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierto kuitenkin aina ollut melko säännöllinen.
Torstaina ar-ultra ja toivotaan, että siellä todetaan raskaus oikeassa paikassa ja nähdään pikkuinen syke ❤

SiniMaarit/26/ensimmäinen/LA 12.12.18
 
  • Tykkää
Reactions: Kiivinen ja pimmu-
Ckk
Oo, lisää uusia :) Tervetuloa!

@äiti_82 Mulla oli tissit aivan törkeen kipeet aiemmin ja iltaisin ihan hirvee nälkä ja varsinkin suolasta piti saada, ihan sama kuin paljon oli vasta syöny. Ja tuosta suolasen syömisestä oli varmaan aika turvotuskin. Sunnuntaina tissikipu lieveni tosi paljon, on kylläkin arat edelleen, mut ei läheskään yhtä kipeet. Ja iltasin ei enää tee mieli syödä koko ajan. Vieläkin kyllä ruokaa pitää saada pitkin päivää tasan just sillon kun tulee semmonen olo, mut ei syöpötytä enää silleen. Öiset vessassa ravaamiset on kyllä jatkunu. Olo on kaikin puolin jotenkin ihan liian normaali. Ja mistään pahasta olosta ei edelleenkään tietookaan.
Ihanaa, että teillä kaikki kunnossa :love:
@Onni3 Mennään samoissa joo, täällä myös 6+3 nyt. Maanantaina ultra iltapäivästä. Onpa kiva kun te pääsettekin noin pian (y)
 
Alkuraskauden ultra takana, alkiolla kaikki hyvin ja kyyneleet tuli silmiin kun kuuli vimmalla jumputtavan sydämensykkeen. Alkio oli päivän pienempi kuin (todistetusta) ovulaatiosta laskettuna, johtuu kuulemma siitä, että munasolu on hedelmöittynyt vasta seuraavan päivän puolella, eli elonsa viime metreillä. Tämä täsmää hyvin siihen, että ovis tuli hyödynnettyä vasta muutama tunti oviksen tapahduttua. En jaksa kuitenkaan muuttaa listaan laskettua aikaa ennen nt-ultraa, siellä selviää sitten lopullinen.

Mä voisin nyt ehkä uskaltaa liittyä fb-ryhmäänkin. @mammaksii, laitan sulle yv!
 
  • Tykkää
Reactions: SiniMaarit ja Ckk
Ckk
@Ena28 Oon pari viikkonäytöllistä tehnyt, mutta mulla näytti jo 5+ sen "Raskaana 3+". Ja käsittääkseni jos on ihan varmasti jo viikot yli 5, niin pitäis olla 3+. Jos pissi ei oo liian laimeaa. Tietty jos viikoja onkin todellisuudessa vähemmän, niin sithän näkyy se "Raskaana 2-3".
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet86 ja Ena28
Ultrassa käyty ja alkio vastasi viikkoja ja sykekin löytyi, tosin vähän heikkona :unsure: Ultraaja arveli, että sydän oli vastikään käynnistynyt kun viikkoja vielä niin vähän, ja ei vaikuttanut olevan huolissaan.. vähän kuitenkin mietin, että pitäisikö oman mielenrauhan vuoksi mennä uudestaan 1-2 viikon päästä.. Muilla vastaavia kokemuksia?

Minamona 6+4
 
Hienoa kuulla ultrakuulumisia ja pahoittelut Hupsis.
Meillä mennään samaa rataa, omat tuntemukset kadonneet aika pitkälti, tissit aristaa muttei juurikaan muuta.
Sitä haluaisi niin höpötellä näistä asioista kotonakin, mutta tuntuu ettei miestä nyt ihan hirveesti kiinnosta; kun jotain kerron, niin vastaus on joo ja vaihtaa puheenaihetta. Olin jotenkin kuvitellut tämän raskauden erilaiseksi kuin aikanaan, kun olin täyson yksin alusta loppuun. Nyt kai kuvittelin että tässä oltaisi enemmän "yhdessä", mutta aika pitkälti yksin tässä oon.
Varhaisultran varasin lauantaille, jotta mies pääsee mukaan ja totesi vain että hyvä kun on niin aikaisin, niin ehtii tallille vielä loppupäiväksi. :unsure: Hällä siis työauto menossa useampaan näyttelyyn kesällä, itsekin niissä mukana, mutta toivoin silti että raskaus olisi ollut prioriteetti nro 1.
Ei kai auta kuin odotella josko tilanne muuttuu. (y)
 
@Lellu-80 kyllä mä uskon että miehen suhtautuminen muuttuu ihan viimeistään sitten kun lapsi syntyy. Toivotaan toki että jo aiemminkin, että pääsisitte yhdessä fiilistelemään. Hyvä jos pääsee ultraan mukaan, ne on miehelle tosi hyviä tapoja konkretisoida vauvaa, kun jää oireista sun muista paitsi! :)
 
@Ckk eiköhä kaikki oo ihan hyvin kerta oikeitakin viel on (y) miusta tuntuu et miullakin on lieventyny kaikki vaikka nuo ei pahoja oo missään vaiheessa ollutkaan.. no ehkä tissikipu oli paha mut sekin lieventyny vähän..
Yritetään nauttia kevyt oireisesta raskaudesta :D kyllä se olo siitä vielä kurjenee kun vauva painaa joka paikkaan ja ei saa hengitettynä ja ja sit se kaivautuu kylkeen sisäkautta ja koko ajan pissattaa ja kun pääset vessaan ni tulee lusikallinen.. olikohan vielä muita loppuajan riemuja :D:ROFLMAO:
 
@Lellu-80 kyllä mä uskon että miehen suhtautuminen muuttuu ihan viimeistään sitten kun lapsi syntyy. Toivotaan toki että jo aiemminkin, että pääsisitte yhdessä fiilistelemään. Hyvä jos pääsee ultraan mukaan, ne on miehelle tosi hyviä tapoja konkretisoida vauvaa, kun jää oireista sun muista paitsi! :)
Se onkin ainoa raskauteen liittyvä käynti mihin pääsee, kun muuten ei töiden takia pääse. Hän on ollut muiden lapsiensa synnytyksissä mukana, ja nyt kun heitin että varasin synnytyspaikaksi Jorvin, jotta hänenkin on helpompi löytää, niin totes (kuulemma vitsillä), että hän on kumminkin töissä silloin eikä pääse paikalle. Vaikka olikin vitsi, niin loukkasi aika paljon.
 
Mekin käytiin tänään ultrassa. Pieni vastasi hienosti viikkoja 7+0, niin kuinkuin pitikin. Sydän jumpsutti hyvin myös. :love:
Nyt kyllä helpotti mieltä. Vaikka ruskea tuhru on edelleen kuvioissa joka päivä. Sille ei löytynyt mitään syytä.
 
Selailen keskustelua puhelimella ja vähän on hakusessa kaikki eri toiminnot.
Siispä yhteisesti onnittelut iloisista uutisista kaikille.:love:
Ja pahoittelut joukosta pois jääneille.:cry:

Omanapa: Aika kuluu aivan liian hitaasti. Tekee mieli huutaa koko maailmalle, mutta pelko keskenmenosta tai tuulimunasta vaivaa takaraivossa. Oireena on alavatsatuntemukset ja välillä orastava huono olo. Varhaisultraan tekee mieli, mutta kukkaro ei välttämättä anna myöden.(n)

4+4
 
Viimeksi muokattu:
Tää kuvotus... :sick: Selvisin 1,5h työmatkan aamulla laittamalla 5min välein yhden sipsin suuhun ja laskemalla ohiajavia autoja.

@Elissa- Missä päin asut? Itse olen tänään menossa kaverin suosituksesta Perhe-Arteen Helsinkiin (toimipiste myös Lahdessa). Ultrat on keskivertoa reippaasti edullisempia, koska ultraamassa on lääkärin sijaan kätilö.
 
@Elissa- Missä päin asut? Itse olen tänään menossa kaverin suosituksesta Perhe-Arteen Helsinkiin (toimipiste myös Lahdessa). Ultrat on keskivertoa reippaasti edullisempia, koska ultraamassa on lääkärin sijaan kätilö.
Täällä päin halvin on ilmeisesti 130 euron tietämissä. Mut sekin on mulle tällä hetkellä iso raha, minkä vois käyttää muuhunkin.:rolleyes:
 
Meilläpäin myös ultrien hinnat on jotain 100€-> aina erikoislääkärin ultraus.

Nöyrryin eilen oloni kanssa ja menin lääkäriin. Päänsärky kestänyt nyt viikon putkeen ja siihen päälle pahoinvoinnit. Sain Opamoxia lääkkeeksi + panadolia sekä loppu viikon saikkua töistä.

Aamulla jaksoin viikata pyykit narulta :oops: Nyt taas makaan ja mietin mikä seuraavaksi menisi kurkusta alas.

Nekku rv6+2

Ps. Onnittelut ultrassa kävijöille :love:
 
Täällä ilmoittautuu uusi odottaja mukaan!:) Keskustelua oon seurannut jo hetken aikaa Juuri varattu toukokuun puoleen väliin varhaisultra ja ensimmäinen neuvolakäynti. Ei jaksais odottaa! Tämä onkin raskaus numero 4, joista 2 keskenmenoa ja kolmannella yrityksellä tulikin sitten poika, joka täyttääkin jo kesällä 5v. Keskenmenoista jo vuosia aikaa, mutta silti selvästi takaraivossa edelleen. Vaikka raskaustesti tehty ja selvä positiivinen, niin silti miettii, että onko siellä mahassa mitään..

Mamis88 / 29 / 30.12 / toinen

4+3
 
  • Tykkää
Reactions: Spenni ja Ckk
Moi!
Tänään varhaisultrassa näkyi pikkuinen ja sykekin löytyi:love: vastasi viikkoja 7+5 vaikka kierron mukaan laskettuna pitäisi olla 7+2. Nyt vasta konkretisoitui tämä asia, Vaikka tuntuu edelleen että voiko tämä olla tottakaan kun ei pahemmin oireitakaan ole. Paitsi kellon ympäri jatkuva väsymys:sleep:

Aurinkoista päivää kaikille ja toivottavasti kovat pahoinvoinnit ym ikävät oireet pian helpottaisi muilla(y)
 
  • Tykkää
Reactions: pimmu-
Ckk
Mä tein just liuskatestin ja oli kyllä niin haalea, että ei taida olla enää mitään elävää mukana :cry: Pitää nyt vaan odottaa viimenen tuomio maanantain ultrasta.. ellei ala vuotaa ennen sitä.
 

Yhteistyössä