Joulukuiset -07 lokakuussa

upa
No meillä ei sitten paljonkaan varvasteta vaan poleksitaan koko jalalla. Kävely sujuu taluttaessa, muuten on aika huteraa. Aika tanakasti seisoo tukea vasten ja jalkaa vasten kiipeää kokoajan ylös. Nokkamukista juodaan jo sujuvasti, tosin meillä ei olla tuttia ja tuttipulloa käytetty ikinä. Tästä päivästä on tulossa tuskainen, sillä tyttö heräsi jo 6.30 ja nyt vetelee jo ekoja unia, huh huh

Meillä joonas heräsi 06.30 myös ja nyt nukkuu ekoja unia, mutta joonas saattaa nukkua sen 2-3 tuntia. Yö oli taas hieman risainen 3 kertaa joonas heräsi. Nuo hampaat ne varmaan kiusaa.

Tuosta nokka mukista. Meillä joonas myös osaa jo juoda siitä. Oletteko antaneet lapsen itse pitää lusikkaa kädessä, kokeilla että osuuko suuhun? Me ei kyllä vielä ehkä sen takia että se ruoka on ihan jossain muualla kuin suussa :)

Nyt pukemaan kun suihkusta tulin just...

varvastamisesta: välillä tykkää kovastikin varvastaa, mutta kävelee kuitenkin ihan koko jalanpainolla esim. taapero-kärryjä työnnellen ja nousee tuetta seisomaan, joten haltsaa homman.

Nokkamukista ja lusikasta: kuten jo aiemmin sanoinkin niin ei olla poikaa nokkikseen vielä saatu oppimaan, tosin ei mitenkään aktiivisesti olla yritettykään.
Lusikkaa pitää välillä kädessä, mutta ei siis ymmärrä mitä, mihin ja miten sillä toimitaan :D

Nyt en kehtais enää ees valittaa, mutta päätettiin lopettaa kokonaan yötarjoilut.. ajatuksena että yöt rauhottuisivat. Seurauksena tästä, takana 5h yöunet jaettuna kahteen pätkään joista eka 3h jonka jälkeen poika heräs ja huusi 1,5h ja sen jälkeen sain ite viel 2h nukuttua, että väsymys on lievä ilmaus tän hetken fiiliksiin :D
Noo, luotan siihen et viikonlopun jälkeen yöt menee jo paremmin :)

eipä muuta tälläerää :)

happy halloween!!

Tänään täällä oli aamulla -3 astetta pakkasta hui!!

Joonas nukkui viime yönä todella,todella hyvin. Joonas nukahti 20.00 ja heräsi 05.30 joonas joi vähän maitoa ja nukahti. Joonas heräsi seuraavan kerran 09.00 =)

Mulla särkee päätä ja nyt voisi olla ekat pillerittömät menkat tulossa. Olen ollut 5 päivää ilman pillereitä, mahaa nipistelee sekä pää on ollut tosi kipeä. :/

Nyt joonaksella alkaa iltahommat joten heippa!! Ja huomenna töihin 07.30-15.00 JEE!!!

Huomenta!

Oho, johan on ollut pakkasta Logottaren suunnalla!

Meilläkin oli taas pari astetta tänä aamuna ja kyllä nimittäin oli meidän mutkainen pikkutie jäässä! No, selvisin sentään töihin astia, vaikka vähän liukasteltiinkin. :)

Sannikselle hauskaa työviikkoa!

Mulla onneksi kolmepäiväinen viikko, sillä torstain ja perjantain oon lomalla ja kyllä odotankin sitä! :D Ihanaaaaaaaa!!! Sit ens viikolla alkaa uudet työt, että kyllä kiirettä pitää ja saa ravata työreissuilla ympäri Suomea! :$

Meillä nyt vihdoin ja viimein opittiin kunnolla nousemaan seisomaan perjantaina ja viikonloppuna ei sit muuta tehtykään. :D Yritystähän on ollut jo varmaan kuukauden verran ja satunnaisesti on noustukin, mutta nyt se taito vasta todella opittiin. Ja nyt, kun itse nousee suorille jaloille jäi varvastaminenkin pois, jee! Eli heti, kun pääsin täällä kysymästä sitä, niin se vaiva korjaantuikin. Nyt pojulla on sit vähän liian suuret luulot itsestään ja se yrittää kovasti ottaa jo askeleita ilman tukea. Ja senhän tietää, miten siinä käy.. :/ Mutta onneksi ei tuokaan taito ainakaan vielä ole häirinnyt unia ja v-loppunakin veteli taas niitä 14 h yöunia. Poika on vielä tavallista väsyneempi varmaan just ton uuden taidon myötä, kun se kysyykin vähän enemmän voimia.. :D

Muutenkin nyt tuo meidän veitikka on alkanut ihan selvästi "tajuamaan" kaikkia leikkejä, joten aika nopeaa kehitystä on ollut viime aikoina. Sanojakin yrittää kovasti hakea, ja toisinaan kaikki tavarat ja asiat on äittä/äi-tiii. Esim. kissoistakin sanoo toisinaan äiti, ja minä yritän toitottaa, että ei kun MINÄ olen AINOASTAAN äiti.. :D On se niin ihana kullanmuru!

Mitäs muuten meinaatte antaa isänpäivälahjaksi? Mulla ei vieläkään ole mitään lahjaa, joten pitäisi varmaan alkaa suunnittelemaan sitäkin tässä pikkuhiljaa!

Mutta nyt jatkan taas tätä "ihanaa" aherrusta"!

Hauskaan viikon alkua kaikille! :)

pakkasta sattu tännekin päin aamuisin, hurrr.. muistaa taas mitä kylmä on..
hyvä puoli pakkasessa on et poika nukkuu paremmin päikkärit kun on vähän viileempää :)

raisu: onnea uudesta taidosta :flower: hirmu pitkiä unia teillä nukutaan :eek: meillä yö unet 10h ja jos joku ihme käy niin max.11h
ja meillä ei uudet taidot oo vaikuttanu unien pituuksiin ainakaan pidentävästi, päinvastoin |O joten onnekaita ootte siinäkin suhteessa :)

Meilläkin poika hokee "äitä" joka asialle, niin isälle, leluille kuin sitten mullekin :D

eipäs taas muuta, nostelen kun ihan sivun lopussa jo heiluttiin :)

Töissä oltu ja kivaa oli. Tietysti aluksi oli outoa kun piti miettiä mitä tekee seuraavaksi ja niin pois päin..mutta kyllä se siitä. On tässä vielä aikaa opetella.

Me saatiin hoitopaikka!!! Hennalan päiväkodissa mikä on tässä lähellä. =) Ollaan niin onnellisia. Keskiviikkona mennään tutustumaan kyseiseen päiväkotiin. '

Ja mulla alkoi ne menkat..nää on siis ekat pillereiden pois jättämisen jälkeen. :/

Nyt kahville!

heissan!

Eilen oli 10 kk neuvola ja meidän ukko painoi 8,5 kg ja oli 71,5 cm pitkä eipä ole koolla pilattu meidän ukkeli :D - käyrillä mennään , mutta ei kuitenkaan pahasti pituus tais olla -1,5 ja py -2 painosta en tiedä enkä mä kyllä noista käyristä ole ikinä välittänyt.

Hei ja jipii meillä on vihdoinkin tulossa hammas sitä kyllä näkyy vasta milli , mutta vihdoinkin siis hammas kai tulossa. Kauankos teillä on kestänyt , että se hammas tulee kunnolla esiin ?

Tänään käytiin vielä neuvola lääkärillä kun poitsun silmä vuotaa nin usein saatiin lähete silmälääkärille, että saas nähdä joutuuko kyynelkanavan avaamaan. Kun lääkäri painoi kyynelpussia vai mikäs se oli :D niin sieltä purskahti hirmuisesti nestettä ulos se ei ahtaan kyynelkanvan takia pääse helposti itsestään ulos. Aamulla piti taas silmä liottaa auki kun oli muurautunut niin kiinni.

Mutta eipä tänne kummempia ollaan alettu miettimään, että pitäiskäs siirtyä yksiin päikkäreihin, mutta eipä toi poitsu jaksa aamulla valvo kun 11.00 , että ei oikein onnistu vielä.

10kk neuvola kuulumisia täältäkin:
Eli, lähes niinkuin leppiksellä, niin meijänki pojalla painoa 8,4-8,5 ja pituutta 72, aika rääpäle sanoisinko :D
Ei meinannu tulla punnituksesta mitään ku niin itki reppana :(

Leppis: melkeen 2-3viikkoo on meillä menny et hammas kunnolla kasvaa näkyville, onnittelut hampaasta :)

Sannis: hienoa että saitte päivähoitopaikan!!

Oma neuvola oli samassa tuon pojan neuvolan kanssa, ja raskaus saralta ei mitään kummosia, hemppa 130 joten jatkuva väsymys ei ainakaan sillä selity :/

upa
leppäkerttu77: meillä oli silmätulehdus heti ensimmäisenä elinviikkona. Saatiin silmätipat(oftan), jotka tepsivät. Lääkäri neuvoi vetämään sormella silmän alta(kyynelkanavia)nenästä ulospäin useita kertoja päivässä/silmä, jotta kyynelkanavat pysyy auki. Toivottavasti parantuu.
Meillä on jo siirrytty melkein yksiin päikkäreihin. Aamupäivällä reilun tunnin unet ulkona ja iltapäivällä vain pienet torkut tai ei unta ollenkaan niinkuin tänään kävi. Yöt menee kohtalaisen mukavasti. Illalla on kyllä aika väsynyt jo 19 aikoihin.
päivänjatkoja!
Meillä on muuten opittu sanomaan vauva ja siitä kyllä tulee riittävästi toistoja, huh

2 päivää töitä takana ja huomenna vapaa. Huomenna mennään myös tutustumaan joonaksen päivähoito paikkaan ja siihen ryhmään mihin joonas menee!Mua jännittää :)

Tänään oli jumppa vielä työpäivän päälle niin olen ihan väsynyt...Mutta huomenna ei tarvi herätä aikaisin aamulla =)

Nyt nukkumaan!!

Pino hiljenee kun taitaa jo moni olla töissä :)

Olo on ku uudella ihmisellä, ei yhtäkään herätystä yöllä, poika nukku 20.00-05.50!!
Joten voin sanoa että pitkästä aikaa on tullu nukuttu hyvin :)

Mitään sen kummosempia uutisia ei ookkaan, joten päivän jatkoja kaikille :D

upa
Meillä taas käynnissä eräänlainen koulu, nimittäin imetyksen lopetus. Olen varmaan ainoa´, joka vielä imettää. Nyt saa riittää. kaksi päivää on menty rajoitetulla imetyksellä eli illalla ja aamuyöstä annan vielä, koska silloin saa itsekin nukkua parhaiten. Jos jollain on hyviä vinkkejä imetyksen lopettamiseen niin otetaan vastaan. Sen ainakin olen huomannut että tekemistä pitää olla koko ajan ja sitten lohduttaa kun tulee tissin kaipuu. Saa nähdä miten tässä käy.
Älkää muuten koskaan päästäkö vauvaanne tietokoneelle. Se nimittäin repii näppäimet irti. Meiltä lähti jo ctrl-näppäin ja m-kirjain on jossain kuolassa.

upa: en osaa kyllä neuvoa yhtään kun meillä ei imetys koskaan sujunut :( sain imetettyä osittain ekat viikot jonka jälkeen pumppasin sekä annoin korviketta pullosta..

Harmittaa muuten ihan älyttömästi tuo imetyksen epäonnistuminen esikoisen kohdalla.. jos joku ois antanu mulle sillon tietoa, viisautta ja maalaisjärkeä, niin oisin takuu varmasti siinä onnistunut.
Nyt uskon 99% varmuudella että tämän uuden vauvan imetys onnistuu jos siis jotain dramaattista ei tapahdu.
Pojan kohalla olin täysin varma että laps kuolee nälkään ja multa ei tuu maitoa.. no totuus oli se että maito nous yllätävänkin nopeesti (1,5vrk synnytyksestä ) ja eihän se poika sinä aikana ois kuollu, mutta kai joku hormooni-härdelli veti maalaisjärjen vähän alas siinä synnytyksen jälkeen niin turvauduin sitten heti sairaalasta päästyä tuttipulloon :(

eipäs jälleenkään mitään tämän kummosempaa :D

Hei vaan hei! :wave: Me ollaan palattu reissusta ja oikein mukavasti meni. Poitsu käyttäytyi siivosti lentokoneessa, ja nukkuikin mennen tullen tunnin. Hotellilla sai taas ylettömän paljon huomiota henkilökunnalta ja muilta asiakkailta - kyllä pojan kelpasi. Reissussa pääsi myös kunnolla sormiruokailun makuun, kun hotellin aamupalalla oli hyvä antaa kaikkia pöydän antimia poitsulle eikä mamman tarvinnut murehtia siitä syntyvästä sotkusta. :) Konttaamaankin poika lähti reissussa. Isänsä osti matkaleluksi Brion puisen mäyriksen ja siitä poitsu oli niin innoissaan, että päätti lähteä konttaamaan sen perään. Tosin nyt kotona on enempi pitäytynyt ryöminnässä...

Jaah, nyt sitten pitäisi kait jaksaa hyvin tätä vauva-arkea?! :whistle:

Upa Meillä on kyllä tietsikan näppäimet saaneet kyytiä. Ollaan annettu enempi mukiloida miehen konetta, kun rikot menee firman piikkiin. ;)

Mä en myöskään osaa sanoa imetyksen lopetusvinkkejä, kun poitsu teki lopetuksen aikas itsellään tunkemalla kesken imetyksen tutin suuhun eikä sen jälkeen suostunut imemään edes mun rintaa tyhjäksi. Mutta onnea yritykselle ja eiköhän se onnistu!!

Sannikselle tsemppiä töiden alkajaisiksi!

Kuupas pikkukakkos asiaa: meinaatkos ottaa pikkukakkoselle äippäpakkauksen?

lauantai ja ihana vapaa päivä. Mennään illalla katsomaan mikon kanssa uusi Bond leffa. Tykkäsin siitä edellisestä niin paljon että on kiva mennä tämä katsomaan :)

Mikko lähti autoa pesemään ja me täällä ruvetaan isänpäivä lahjoja paketoimaan B) Joonas saa "kirjoittaa"oman nimensä korttiin. Nyt paketoimaan..

tässä mieleen kun näin kaupassa kolmos korviketa että mitä eroa on tolla kolmoskorvikkeella ja kakkoskorvikkeella? En löytänyt tietoa mistään eikä pakkauksessa sanottu sitä. Tiedättekö te..?Mietin vaan että annanko jo sitä joonakselle! :)

Eipä muuta!

upa
kuupas: meillä taas imetyken aloitus oli täysin päinvastainen. Synnyttyään ei osannut imeä ja joutui teho-osastolle. Sain reilun viikon aikana sellaisen koulutuksen, että varmasti osasin imettää ja vaavikin sen oppi eikä ole sen koomin tissistä luopunut. Tänään tuli iltapäivällä kamala tissinkaipuu yhdistettynä nälkään ja väsymykseen, huh, huh. En heltynyt. Muuten on sujunut ihan ok.
Yksillä päikkäreillä mentiin tämä päivä ja sammuminen tapahtui jo seitsemän aikoihin. On siis aikainen aamu tulossa.

Yhteistyössä