Joulukuiset -07 lokakuussa

Pikkasen oli liposta, kun aamulla ajelin töihin. Taisi olla viime yönä ihan kunnolla pakkasta, kun oli niin kirkas kelikin. Onneksi sentään pysyin tiellä noilla kesärenkailla ja onneksi olin yksin autossa. Nyt täytyy kyllä v-loppuna vaihtaa molempiin autoihin talvirenkaat!

Meillä mitattiin vasta nyt ekaa kertaa hemoglobiini ja th sanoi, että oli oikein passeli lukema tuolla meitin pojalla. Joo, onhan tuo aikamoinen hujoppi ja terkka sanoikin, että jos kasvu jatkuu samana, niin pojasta tulis liki kaksi metrinen. Toivottavasti ei sentään ihan niin pitkä, ja varmasti tuo kasvu tuosta tasaantuukin piakkoin. Suurin osa vaatteista on tosiaan kokoa 86-90, jotkut 80 vielä menee!

Missä päin Kimallus asutte, jos teillä melki joka päivälle joku perhekahvila on..? Meillä päin ei taida olla kuin yhtenä päivänä, eikä sielläkään kyllä ole tullut käytyä. Tietysti, jos kaupunkiin asti menisi, niin siellä varmasti olisi useammin.

Meillä on taas monen kuukauden tauon jälkeen tulossa hampuja. Poju on ollut tosi herkkä ja aamulla alkoi itkemään, kun isukki laittoi sukat jalkaan. Ja toisen kerran, kun hampaita yritettiin pestä. On kyllä alaikenet ihan verestävät, joten taitaa tällä kertaa aika kipeää tehdä. Mutta eihän noita hampaita ole nyt johonkin 3-4 kuukauteen tullutkaan uusia, joten rauhassa on poikakin saanut olla.

Nyt jatkan näitä töitä!

Milloin muuten sannis aloititkaan työt..?

raisu: Työt alkaa 13.11 jo hieman jännittää..ehkä vielä enemmän sen takia kun joonakselle ei ole vieläkään löytynyt hoitopaikkaa... ollaan sekä päiväkotiin että perhepäivä hoitoon jonossa.

Mä tein sen taas..unohdin eilen ottaa minipillerin..tää on jo toinen kerta! Viime kuussa unohtui kanssa yksi mistä teille kerroinkin. Eilen oli ohjelmaa niin paljon että se vaan unohtui.. :ashamed:

Kohta syömään välipalaa ja sitten lenkille joonaksen ja mun äidin kanssa. Mikko lähti tänään työreissuun joensuuhun ja tulee huomenna illalla takaisin.

Nyt meen... =)

Raisu asutaaan Helsingissä. Meillä on tosi kivasti nyt syksyllä alkanut toimintaa tässä ihan kodin lähellä. Kaksi kertaa viikossa perhekahvila, yhden kerran vauvakahvila (saa mennä niin kauan kuin ei kävele) tuossa lähileikkipuistossa. Lisäksi ollaan käyty seurakunnan perhekerhossa. Lisäksi olisi MLL kahvila ja muskarin kanssa päällekkäin yksi kahvila, mut kaikkeen ei ehdi. Maanantait on ainoita vapaapäiviä. :D

Sannis Toivottavasti Joonakselle alkaisi pikku hiljaa hoitopaikka löytymään. Tosi ärsyttävää että asiat jäävät viime tippaan!!!!

Me varattiin tänään poitsulle eka ulkomaanmatka ja lähdetään parin viikon päästä Portugaliin. Saas nähdä mitä siitä tulee...kaikkea voi kokeilla kerran! Joka tapauksessa reissaaminen on helpottaa nyt kun sitten kun on se pikkukakkonen! :whistle:

Sateista syyspäivää... masentava keli, olin jo aamulla ihan innoissani että tänäänpä ulkoillaankin kunnolla, mutta p*skan marjat, eihän tonne sateeseen viitti lähteä. Toivottavasti selkiintyis iltapäivään mennessä, jospa sitten uus yritys.

Kimallus: kyllä vain, myyjän ja emmaljungan tämänvuoden esitteen mukaan duolift ei ole yhteensopiva twin citycrossejen kanssa.. On kyllä törkeetä rahastusta ja haluisin nähdä liikkeessä ennen ostopäätöstä että mitenkä se duolift ei sitten siihen muka sovi.
Quadroliftissä oli kyl monia ominaisuuksia joista suuri plussa, mutta ettäkö ihan 200? eestä, niin enpä tiiä.
Täällä kateudesta vihreenä luin teijän tulevasta portugalin-reissusta! Voi kun pääsis itsekin ja juurikin tänä talvena kun ei kahden pienen kanssa sitten ihan niin vaan lähdetä, miehellä ei vaan oo lomia joten turha ees toivoa.

Raisu: jaksamista hammas-kiukkuihin!

Äiti-lapsi-kerhoja on meidänkin pienellä paikkakunnalla monia. On MLL:ton, seurakunnan yms.. joka lähtöön ja myös eri kaupunginosissa joten jos halukkuutta löytyy niin varmaan useammalle päivälle viikossa löytyisi tekemistä :)

Pojan ylähammas puhkes viimeinkin eilen, mutta tekee viereen toista (ien ihan turvoksisa) niin ei ainakaan ruokahalua parantanut.
Saatiin vasta marraskuulle 10kk neuvola joten otan ton syömisongelman sielä kyllä puheeksi.
Eilen miehelle surin ettei Poika opi ikinä syömään samaa ruokaa kun me, tai mitään muutakaan, kun ainoot mitä päivässä syö on aamu ja iltapuuro.. kaikista muista kieltäytyy.

No mutta ruoka-huolien keskelle kuuluu jotain iloistakin :) Poika opettelee tuetta seisomista :D Nousee tukeavasten, sitten päästää irti ja nököttää useita sekunteja tuetta jonka jälkeen pepulleen maahan, sen jälkeen taputtaa itselleen :D

kuupas

upa
kuupasTeillä ei ovoi olla niin paha syömälakko kun meillä. Kuten jo aiemmin kerroin se kesti kaksi viikkoa. Kamala raivari tuli heti kun syöttötuolia lähestyi. Vain tissi kelpasi. Nyt on syönyt vähän paremmin. Ja yhtä-äkkia alkoi syömään karkeaa ruokaa oksentamatta. Riisiä ja lihanpaloja olen antanut ja riisiä ja kalaa, ei tarvi soseuttaa. Ennen ei uskaltanut mitään paloja antaa kun heti tuli oksennus. Sen vain opin, että hammaskipujen aikaan kannattaa antaa jotain kylmää syötävää tai juotavaa...seuraava päivä voi olla parempi. Meillä muuten paistaa aurinko ja on oikein ihana syyskeli.

Nyt ehdin koneelle ja istahtaa kunnolla. Joonaksen kanssa olen ollut yksin 16.00 asti..Mikko oli joensuussa työreissussa. Viime yö oli hiukan hankala..joonas itkeskeli vähän väliä..Hampaat vaivaa..Uusia hampaita tulee koko ajan.

joonas nukahti äskettäin ja toivotaan että joonas nukkuu paremmin kuin eilen. :)

Eipä tässä muuta tällä kertaa!!

miten nää viikot menee niin nopeasti..! Tänään joonas heräsi 07.00 ja nukahti päiväunille 09.30 ja heräsi tossa 10.15 ihmettelin että mitkäs unet nää oli..Kivaa kun seuraavat unet olisi ollut 14.00-14.30 mutta nyt taidetaan mennä aikaisemmin nukkumaan seuraavat unet.

Mitäs viikonloppu suunnitelmia teillä on..?Itse asissa meillä ei ole mitään suunnitelmia..ollaan vaan ja vietetään laatuaikaa perheen kesken =)

Mulle tuli tänään postissa sinkkuelämää leffa. Tilasinsen anttilasta kun mulla on ne kaikki kaudet boksina ja nyt vielä se leffa. Olen todellinen sinkkuelämää fani :D

Nyt katsomaan mitä täys tuho tekee!!!

Täällä taas kipeillään. :( Senkö se teettää kun käydään väh. 3kertaa viikossa kaikenmaailmaan vauvakaffiloissa, joissa vaavit riehuu ja lutkuttaa samoja leluja...?

Pojalla on meidän veikkauksen mukaan kurkunpääntulehdus. Kurkku on käheä, hengitys välillä korisee ja pientä yskää. Lämpöäkin vähän ja ollaan pari kertaa lääkettä annettu. Päivällä voi ihan hyvin ja ruokakin maistuu normaalisti, mutta yöt on vähän katkonaisia. Mietitään että vietäiskö tänään lääkäriin vai sitten vasta huomenna. Olis hyvä kyllä saada poitsu kuntoon ennen meiän lomareissua.

Ärsyttävää, mutta eihän sille mitään mahda. Täytyy sanoa et onneksi anoppi on täällä, kun siitä on ollut todellista apua. Sen piti tänään lähteä, mutta pyydettiin sitä jäämään ainakin huomiseksi.

Toivottavasti muilla vähän parempia viikonloppukuulumisia!

upa
kimallusvoimia sairastelijalle. Jospa se on vain pieni flunssa. Itsekin olen ajatellut tuota kyläilyä ja kerhoilua. Me ei olla käyty tytön kanssa missään kerhossa tai kahviloissa. Kaupungilla ja kaupoissa on käyty ja joissain kylissä. Ei ole ollut flunssaa. Mutta siitä kai se vastustuskyky kasvaa kun välillä sairastaa. Enterorokkoa on liikkeellä. Siitä kerrottiin joku aika sitten televisiossa.

upa
semmoista minun piti kysyä, että mitähän noihin tytön huuliin voisi laittaa kun ne on ihan kuivat. Me ollaan joka päivä pari kolme tuntia ulkona ja ovat kaiketi ahavoituneet. Kait vaseliini käy. Vai onko muilla syysulkoilijoilla tällaista ongelmaa?

No joo, jo selvis mistä pojan tauti on peräisin. Törmättiin päiväkävelyllä poitsun parhaaseen vauvakaffilakaveriin ja äitiinsä. Heillä oltiin sairastuttu samoin oirein ja samana päivänä kuin meillä, päivä kahvittelun jälkeen. Että joo, kannattaa pysyä neljän seinän sisällä jos ei halua pöpöjä. :D Me ei vastedeskään pysytä...

Käytiin lääkärissä ja pojalla on kurkunpääntulehdus, niin kuin itse asiassa oltiin diagnosoittukin. Varsinaista hoitoa ei ole, ja luulen et poitsu on menossa parempaan suuntaan. Tuli vähän tyhmä olo lekurissa, varsinkin kun se totesi et "ekan lapsen kanssa sitä on vähän turhan tarkka". No niinhän se varmaan on... Oikeestaan siksi mentiin et jos olis lääkekuurin tarttenut parantuakseen ennen meiän reissua.

kimallus: Onneksi teidän poju on paranemaan päin!! =)

Täällä aivan ihana ilma ja me käytiin jo ekan kerran ulkona 10.00 joonas nukahti ja mä sain siivottua ihan rauhassa. Joonas heräsi tossa 12.05 ja mä olin jo saanut siivottua. =)

Ostin sittarist joonaksen vaunuihin muunipeikko heijastimen vaikka vaunuissa on kyllä heijastin mutta oli niin kivan näköinen niin oli pakko ostaa.. B)

Mun täytyy lähtee vaihtamaan vaippa meidän poju haisee...!!! :x

Kylläpäs Kimallus ja vauvalainen ovat ahkeria menijöitä! Hienoa että joku jaksaa! :D Me käydään välillä kaupungilla,ehkä kerran viikossa. Missään vauvajutuissa ei olla käyty,tuntuu ettei niitä täällä niin kauheesti ole, tai sitten en vaan oo löytäny niitä. Isänsä kanssa alisa käy kuntosalilla lapsiparkissa ja tykkää siitä ihan hirmusesti. Unet meillä nukutaan ulkona ja harvemmin sitten enään mennään puistoonkaan,pitäis kyllä mutta ei vaan jotenkin tuu mentyä. Koiratkin vie niin paljon aikaa ja huomioo kun on toi pentu jota pitää kouluttaa ja kuskata ulkona 3 tunnin välein... Huomenna pitäis mennä kaupungille ja jospa sitä sitten muutenkin koittais vähän ryhdistäytyä. :)

Ankeen näkönen harmaa aamu, onneks ei vettä tuu!

Herättiin onnekseni vasta 7.30, yöllä näin ihan hirveen synnytys-unen joten valvottua tuli.

kimallus Nopeata paranemista sinnepäin!
Meillä neuvola-täti sanoi kerran ihanasti, että yksikään sairaala käynti ei ole turha, jos se tuo vanhemmille mielenrauhan.

sannis ja jouluvauva07 mukavaa paluuta työn tai opiskelun pariin! Itse jo salaa välillä haikaillut opiskelemaan lähdöstä, mutta niin se vaan on että seuraavat 2-3vuotta taitaa kulua kotona lasten kanssa.

Pojan syömiset edelleen takkuaa, mutta ei ihan siinä määrin kuin esim. viime viikolla.
Oudon jutun huomasin, poika narskuttaa nyt sitä ensimmäistä ylähammastaan alahampaisiin.. Tekeekö teillä vauvat semmoista?

kuupas: Meillä joonas tekee ihan samaa, eli narskuttaa ylähampaita alahampaisiin. Välillä oikein pahaa tekee kun kuuluu kauhea narske!! =)

Mulla ja mikolla on mahatautia..mikolla oli aika paljon pahempi kuin mulla mutta mulla taas on ollut aamulla huono olo ja kun sain syömistä olo helpottui. Nukuin myös vähän että taas jaksaa mutta mahassa on vellonut koko päivän :( Mikko luultavasti sai mahatudin työkaveriltaan jolla oli mahatautia...

Nyt pitää lähteä mutta palaan taas... Heippa! ai niin

jouluvauva07: Kerron heti kun saan itse jotain tietoa :)

Heips!

Sannis ja kuupas teidän muksuilla on hampaita mitä narsukuttaa :D Meidän ukkelilla ei ole vieläkään hampaan hammasta ja eikä edes näytä , että olis vielä tulossa......
Onkos muita joulukuisia kenellä ei ole hampaita vielä tullut ??

Me käydään meidän poitsun kanssa kerran viikossa muskarissa ja kerran viikossa vauvauinnissa niin ja silloin tällöin lähdetään kaupunkiin. Joka päivä käydään ulkoilemassa vähintään tunti.

Eipä täälä kummempia täälä edelleen ryömitään poika haluaisi seistä koko ajan, mutta jalat on vielä aikamoista makaroonia eikä osaa itse vielä nousta seisomaan eikä kyllä osaa vielä itse nousta istumaankaan. Suurinta huvia on , että äiti auttaa ja poitsu saa seistä ja kävellä, mutta eihän sitä hullukaan sellasta jaksa koko päivää.

istun ja läppärillä olen netissä..Joonas nukkuu nukahti 19.30. Olo on pikku hiljaa normaali ja nyt toivotaan että joonas ei saa tätä. Noin pienellä oksennus tauti ei ole mukava.. No ei se ole kyllä aikuisellakaan.

leppäkerttu-77: Kyllä niitä hampaita tulee odota vain..Sitten narskuttamaan hampaita yhteen =)

Nyt jo nukkumaan!!

päivän touhut alkoi meillä 08.00 kun joonas heräsi. Ja nyt joonas nukkuu päiväuniaan.

Mulla nää oudot vaivat jatkuu...ruokahaluttomuus jatkuu..on hieman huono olo ja maha on oudon tuntuinen. En usko että tää on enää mahatautia kun en ole edes eilen oksentanut.. on vaan niin jännä olo.. :| Ja väsyttää koko ajan...

Mitäs muille kuuluu? Taas keskiviikko..mihin nää viikot oikein menee... =)

Nyt lähden lepäämään kun joonaskin nukkuu!

huhuu...

Joonas nukahti 19.30 ja on nukkunut siitä asti ihan sikeästi.

Mulla olo alkaa olla parempi, mutta maha on ihan hassun tuntuinen..ja mun naamaan on tullut finnejä ihan hirveesti. Naama kukkii joku hormooni häiriö =)

Nyt syömään.

Huomenta!

Mä en ole kerennyt varmaan viikkoon kirjoittamaan mitään. Töissä on kamalaa haipakkaa, kun on omat työt ja sen lisäksi pitäisi keretä perehdyttämään tuo uusi ihminen.. Ja uudet työt alkaa viikon päästä, joten APUA!

Toivottavasti Kimalluksella ollaan jo tervehdytty! Täytyy olla onnellinen, ettei meidän poika ole vielä sairastanut mitään, ei edes nuhaa! Mutta tietäähän sen, mitä nyt tapahtuu, kun täällä palstalla näin julkisesti kehuskelen.. ;)

Ja onneksi sanniskin on paranemaan päin! Tarttuiko teillä Joonakseen se mahatauti? En kerennyt tuolta oikein hyvin lukemaan.

Meillä kans yhdessä vaiheessa narskuteltiin hampaita tosi paljon.. Vitsit, et se oli raivostuttavan kuuloista, eikä varmasti oo hampaillekaan hyväksi. Nyt ei onneksi pitkään aikaan ole narskutellut.

Mulla on huomenna vapaapäivä, ihanaa! Mies lähteekin heittämän sitten työreissun eli lähtee tänä iltana ja tulee pe-iltana takaisin, saadaan olla poitsun kans ihan kahdestaan, ihanaa vaihtelua! :D

Lauantaina olisi tarkoitus lähteä sitten Ideaparkiin pojan ja miehen kanssa, pääsee lempiharrastuksen pariin eli shoppailemaan. Odotan kyllä innolla, et pääsee vähän kotoa pois ja syömään ym. mukavaa. Me ei olla aikoihin käyty missään " kauempana", vaikka eipä tuonne ideaparkkiinkaan mikään hirmuinen matka meiltä ole. :)

Poika on ollut nyt tavallista unisempi (jos mahdollista).. En tiedä, johtuuko niistä hampiasta vai mistä, mut jo tunti heräämisen jälkeen ja poika hieroo silmiään kun mikäkin. Nyt parina iltana onkin käynyt jo klo 17 jälkeen yöunille ja silti nukkunut ihan aamuun asti (johonki seiskaan-kasiin) ilman onkelmia. Muutenkin ollut aika kärttyistä sorttia, mutta eiköhän se tästä mene ohi joskus..

Nyt pakko jatkaa töitä!

raisu: Ei onneksi mahatauti tarttunut joonakseen. :)

Meillä oli todella risanen yö..joonas osiaan nukahti 19.30 ja heräsi kuusi kertaa koko yön aikana. En tiedä johtuuko hampaista vai mikä nyt oli. Nyt sain joonaksen nukkumaan päiväunia ja joonas kyllä nukahti nopeasti...onko mikään ihme =)

Nyt meen suihkuun. Kirjoitelkaa muutkin kuulumisia!

ihan mielenkiinnosta tein äsken rfsu:n raskaustestin kun on tota pahoinvointia ollut..No sain todella,todella haalen viivan kontrolli viivan viereen. Mutta tuo viiva on todella ohut ja vaalea...Hyvä että paljain silmin näkee

Nyt mietin että mitähän tää tarkoittaa...? Mä kun olen malttamaton ja en voinut olla ostamatta testiä :LOL: Tein kyllä ton testin tässä päivällä niin että olin 3 tuntia pissaamatta..Mulla on siinä vielä yksi joten taidan tehdä sen huomenna aamulla.. Apua mitä mieltä te ootte? Kun tuo rfsu:n testi ei mun muistaakseni ole kovinkaan herkkä..?

Yhteistyössä