Joulukuiset -07 Heinäkuu

raisu: varmasti helpottaa tuota töihin lähtöä se, että lasta ei tarvitse viedä vieraalle hoitoon! Ja onhan se ihanaa, että isäkin pääsee kokemaan ne ilot (ja surut) mitä lapsen kanssa kotona oleminen tuottaa!!

kuupas Odotan nyt kolmatta lasta ja mulla ei ole ollut missään raskaudessa alussa muita oireita kuin hirvittävä väsymys. Voisin vaan nukkua... Kohdun kasvukivuista en ole kuullutkaan. Esikoisen raskaudessa ei ollut vaivoja (tosin raskausmyrkytys tuli, mutta oireettomana). Tässä jouluvauvan odotuksessa sain kovat liitoskivut häpykumpuun. Toivottavasti sitä ei nyt tulis... Vaikka eikös sitä aina vaan rammemmaksi mene, mitä useampi raskaus :LOL:
Onnea odotukseen kuupas :)

Huh huh, kolmen päivän reissailu takana. 5 eri kyläpaikkaa ja paljon härdelliä. Poitsun unirytmit pikkasen sekaisin. Eilen ei suostunut nukkumaan autossa paluumatkalla ja nukhati vasta kotona klo 23. Onneks otti aamulla takaisin ja nukkuin 10.30 asti. Ihanaa nyt olla hetki kotona rauhassa. :)

Reissun päällä mekin maisteltiin noita kaupan valmiita soseita. Aikas järkyn hajuisia - toivottavasti maku on vähän parempi. Poitsu kyllä söi niitä ihan yhtä hyvällä ruokahalulla kuin mamman tekemiä soseita.

Kuupakselle Mulla on mielestäni ollut nyt vähemmän oireita kuin edellisessä raskaudessa. Nyt ei ollu taas muutamaan päivään mitään, ja olen ollut huolissani, mutta tänään onkin sitten ollut oikein kunnon ehtaa raskauspahoinvointia. Tosin eihän ne oireet mitään takaa... Mulla oli enempi oireita heti oviksen jälkeen ja ennen plussaa. Silloin oli enemmään nippailua ym. juilimista alaosastossa, nyt vaan satunnaisesti. Mä olen vielä tällä viikolla menossa ultraan, joten jonkilaisen tuomion saan.

Meillä on joonas kipeä. Aamulla ihmettelin kun joonas oli niin kuuman tuntuinen, mitattiin lämpö ja se oli 39,3 astetta. Säikähdin tosi paljon, soitettiin lääkärille onneksi saatiin aika tälle päivälle. Lääkäri tutki ja sanoi että joonaksella on tavallinen flunssa ja vasen korva on tulehtunut. Saatiin antibiootti kuuri. Joonas on myös oksennellut eilen ja tänään. Lääkäri käski antaa paljon nestettä ja syöttää pikkuisia annoksia.

Nyt joonas nukahti sänkyyn kun sai pikkuisen iltapuuroa syötyä. Kuume on myös alkanut laskea. Toivottavasti huomenna on parempi päivä. :) Nyt tää äippä lähtee katselemaan telkkua!

Tuhanne tulimaista tätä nyky yöelämää |O Siis meillä poika ei upea enää nukkumaan omassa pinnasängyssä kuin vajaan tunnin pätkiä jonka jälkeen on sitten rintaa vailla(?), oli kyllä viime neuvolassa kasvanut 3,1cm kuukaudessa mutta mutta siis viime yönä jo ihan uuvuksissani otin viereen ja sitten nukkui kyllä vallan hyvin, itse en.

Enpä ole minäkään kovin ahkerasti kirjoitellu kun tuntuu olevan koko ajan tekemistä. Niin nuo pojan 7kk neuvola mitat oli 9685gr ja 73,7cm. Isäänsä tuloo :D

Niin meillähän nyt liikutaan peruuttamalla, kierimällä ja ryömimällä ja ihan mahotonta menoa, ja äitiä naurattaa, kulman takaa ku tulee ei voi tietää peppuko vai naama sieltä irvistää :LOL:

Meillä ei ole hampaita eikä istuta itse siis ei nouse istumaan, istutan kyllä sylissä ja syöttötuolissa.

Omia ruokia meilläkin syödään, reissussa juuri nuita valmiita ja niistäkin alas meni vain piltin ruuat. _Niin ja nuita vähä oudompia kuten ruusunmarjasosetta olen ostanut ja maistattanut. Nyt mentävä kun ei minun pää toimi ku ei saa nukuttua |O :ashamed: oikeasti musta on tullu ihan "aivoton".

Ai niin halusinhan kysyä kuinka moni teistä on jo jossain käynyt ilman vauvaa siis tarkoitan että ihan yön erossa ollut? Minusta ajatus tuntuu taas niin vaikealta, oli tytönkin aikaan ja nythän tuo liituais koko ajan yö kylässä kavereillaan (täyttää 10-v.)

Liekkö tolkkua taas koko tekstissä :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Joonakselle paranemisia! :hug:

Nisba: Meillä on tyttö ollu muistaakseni 3kk ikäsenä ekan kerran yö hoidossa ja sen jälkeen noin kerran kuussa on viety mummilaan yökylään. Aluks oli vaikeeta olla erossa mutta nyt siitä kyllä jo nauttii,etenkin sillon jos ei tarvi viedä hoitoon,vaan isä on tytön kanssa kotona ja itse saa olla jossain muualla. :) Mutta kukin tekee tyylillään,ei sun pakko oo yöks vauvaa hoitoon laittaa jos et tahdo. :)Kyllä se myöhemminkin kerkiää vallan hyvin!

Mä kuvittelin että meillä ei mee rytmit sekasin mutta menihän ne! |O Alisa on nyt muutamana aamuna heränny 04.30 tai 05.00 ihan virkeenä! |O |O Tänään sain sen kyllä nukahtaan vielä tunniks onneks. Ärsyttää vaan kun siinä menee sitten koko päivä uusiks kun toi on sitten aamulla viimestään seittemältä jo niin väsy että haluaa aamu-unille, kun normaalisti aamu unet on vasta 8-9 aikaan...Kaikki unet ja syömiset aikaistuu kun herää niin aikasin. Mikäköhän sen oikeen herättää??Nyt me alotetaan sänkyyn nukahtamis harjotukset iltasin,josko se sitten auttais tohon aamuunkin,oppis nukahtaan itse takas vaikka herääkin.

Alisa oppi eilen seisomaan tuettuna!!! :D :D Istuminen tuetta onnistuu myös suhteellisen hyvin. On se vaan aikamoinen tytöntyllerö! :heart: Koitan jos saa laitettua profiiliin seisomis kuvan.

Ihan nuutunut olo. Vaikka oon hyvin nukkunut ym., niin silti tuntuu, ettei jaksa tehdä mitään. Eikä innosta mikään. No, jospa se tästä ohi menee.

Voi Joonasta, toivottavasti paranee tosiaan pian!

Meillä sanottiin eilen tuo maaginen äiti-sana todistajien läsnäollessa! Poika on jo parin viikon ajan ihan selvästi sanonut sanan äiti, useasti päivässä, mutta kukaan ei ole uskonut, että oikeesti sanoo niin. Mieskin on vain sanonut, että varmaan tekee sun mielikuvitus tepposet. No, eilen oltiin sitten mun kaverin luona ja johan yllättyivät kaikki (minun mies, kaveri ja kaverin mies), kun poika sanoi ihan selvästi, että äiti. Pakkohan heidän oli sitten uskoa, että kyllä tuo sanoo jo tosiaan äiti. Ihanaa! :heart:

Mutta liikkumisen suhteen ei mitään edistystä, eli nyt ei ole edes reiluun viikkoon enää peruutellut juurikaan. Ei toivoakaan, että osaisi seisoa tuettuna saati sitten, että eteenpäin menisi. No, odotellaan. Josko se sitten vuoden ikään mennessä pääsisi edes jollain konstin eteenpäin. :D Mutta päivä päivältä osaa istua ilman tukea paremmin ja pidempiä aikoja.

Kauppaan pitäisi lähteä, kun jätkä heräsi just unilta. Nää päiväunet on nykyään niin säälittäviä meillä, n. tunnin siis kestää ja sithän sitä ei kauaa hereillä jaksetakaan olla.. :/

raisu: oon jostain kuullu,että nopea sosiaalinenkehitys saattaa hidastaa liikkumisen oppimista ja sit toisinpäin.. eli ihan normaalia on, että nopeasti puhumaan oppineet eivät välttämättä lähde yhtä nopeasti liikkeelle!

Emma kääntyin tänään ensimmäistä kertaa mahalta selälleen ihan tarkoituksella (vahinkokäännöksiä on sattunut jo paljon aikaisemmin) Nyt siis melläkin pyöritään täyttä ympyrää :) Ja Emma viihtyy entistä paremmin ja paremmin itsekseen. Tulee itselle ihan tarpeeton olo kun olin jo tottunu siihen, että tyttö ei viihdy hetkeäkään itsekseen.. iskee iha nhalipula kun ei tyttö koko ajan könyä sylissä.. :(

Emma nukkuu myös tuplasti pidempiä päiväunia kuin ennen.. elinyt saattaa nukkua jopa tunnin putkeen! Tähän kun yhdistää vielä vihdoinkin säännölliseksi muuttuneen rytmin, sopivan myöhäisen (8) aamuherätyksen ja vaivattoman iltanukutuksen niin tunnen itteni jo aika tarpeettomaksi. syömis/oksenteluongelmatkin on jo hisrotiaa. Tylsää, kun kaikki on niin helppoa. No, veikkaisin tämänkin helpon vaiheen menevän ohi aika pian :LOL:

Pitää varmaan viedä Emma päikkäreille... jotan mulla kyllä vielä oli...

Mulla on vähän sama kuin nisballa nuoden yöhoitojen kanssa. En millään haluaisi olla yötä erossa Emmasta.. etenkin kun Emma vielä syö öisin. Oon aika paljon miettiny tota yötisuttelua ja todennu, että aion kuitenkin imettää Emmaa myös öisin, vaikka ei tuon ikäinen enää välttämättä öisin ruokaa tarvitse. Niin vähän tuo imetys kuitenkin häiritsee mun unta. Ainoastaan yhdesti yössä joudun asiakseen imetyksen takia heräämään, kuten taisin tuolla aikasemmin jo kertoilla..

Nykyään en enää viitsi yritää pysytellä hereillä koko yöimetystä, vaikka Emma syö tosi pikaisesti (n. 5min).. taisin vaan pari ekaa viikkoa valvoa yöimetyksien ajan :whistle: Tuossa pari yötä sitten heräsin siihen, kun Emma repi mun yöpaitaa pois edestä ja rupesi tyytyväisenä syömään. Näppärä tyttö :LOL: kohta mun ei tarvii edes silmiäni avata yösyönnin aikana kun Emma hoitaa sen ihan itsenäisesti.. kätevää!

Jaksamista raisulle :hug: ja onnea ensimmäisistä sanoista ! :flower:

Alisa tosiaan on tomera tyttö :flower: ihan seisoo jo ja kaikkee =)

Joonaksella on tänään ollut parempi päivä. Kuume on laskenut mutta edelleen joonas on väsyneen oloinen. Nyt nukkuu isänsä kanssa meidän sängyssä. Ruoka on pysynyt sisällä onneksi. Mä lähden elokuviin kohta puolin. Meen katsomaan sinkkuelämää!

raisu: Onneksi olkoon ekasta sanasta :)
suzyco: onnea alisalle uudesta taidosta =)

Nyt mä lähden vielä lepäämään ennen leffaa. Moikka. Ja kiitos kaikille jotka toivotteli pikaista paranemista!!

3 yötä takana täysin ilman tissiä!!!!!JEEEEE!! :D :D :D Ja tosi hienosti yöt menneet, joko ei herää olleenkaan ennen kuutta, tai herää kerran ja nukahtaa tuttiin ja silitykseen. IHANAA! ongelmia vain ollut tuon maidontulon kanssa, se kun päätti alkaa tihkumaan yhtäkkiä oikein kunnolla :eek: . Eilinen oli yhtä tuskaa, soitin neuvolaan ja sieltä käskivät lääkäriin. No, tänään kävin lekurissa josta sain maidon tulon estolääkkeitä. Kuulun siihen ryhmään jolta maito ei sitten lopu, vaikka imetyksestä ei enää tietoakaan. Pelkällä yöimetyksellä siis menty pitkään jo. No, pääsin kotiin niiden lääkkeiden kanssa, luin tietysti selostukset..voi eih, ne ovat sitten jotain hormoonilääkkeitä oikein tosissaaan, niitä käytetään myös silloin kun on ongelmia raskautua. Nyt mä olen sit ihan hysteerinen tuon ehkäisyn kanssa, koska tuo kuuri kestää 2vkoa, enkä missään tapauksessa halua kyllä vahinkoa tapahtuvan. 5.lapsi tähän perheeseen, ei kiitos :LOL: . Tuo nuorimmainen kun on niin ihmelapsi, tuli kirjaimellisesti läpi harmaan kiven, kaikesta estelyistä huolimatta. Siksi olen nyt niin hysteerinen. Ei kun jalat kiinni kahdeksi viikoksi, sori vaan äijä :kieh: :kieh:

1.hammas tulossa!!pieni valkoinen piste näkyy alhaalla kulmassa!ei siis tulleet alaetuhampaat ensin. kovin on kiukkunen näin alkuillasta aina,eiköhän se tästä!

La lähetään mökille viikoksi, 6:n ihmisen tavaroiden pakkaus on sitten kamalaa :headwall: huomenna miehen tytön synttärit, niitäkin täs samal pitää järkätä. mihinkähän vieraat mahtuu kun kassia ja nyssykkää joka puolella, :D

Hienoa, että kike79:n vauvalla on yöt alkaneet sujua mallikkaasti! Ja kannattaa varmaan olla tosiaan jalat ristissä tuon lääkkeen kanssa. :D

Ai niin, ja sitähän mun piti jo aiemmin kirjoittaa, että testasin tänään ihan huvikseni noita 8kk ruokia. Eli niitä, jotka on vähän isommassa purkissa ja jotka on aikalailla karkeampaa kuin esim. nuo 6kk ruoat. No, poika söi ihan tyytyväisenä, mitä nyt välillä vähän yskähteli, kun kurkusta meni isompia paloja alas. N. puoli purkkia oli mennyt ja ajattelin, että kappas, tämähän sujuu kuin tanssi. No, eihän siinä sujumisessa tosiaan mitään ongelmaa ollut, mutta yhtäkkiä alkoi tulla laattaa pojan suusta ja nenästä sellaisella paineella, että ei ikinä ennen. Oli vissiin sitten vähän liian suuria paloja tossa ruoassa, joten eiköhän mennä edelleen noilla 6kk soseilla.. =) Oli nimittäin pieni siivo, kun pöydät ja lattiat lainehti siinä soossissa..

Mutta joo, eipä mulla kummempia. Poikakin on jo yöunilla, joten vois mennä jotakin touhuamaan. Hauskat illat kaikille!

Että mua ärsyttää,oon yrittäny vaihtaa kuvaa profiiliin mutta se ei vaan tule sinne! Mitäköhän oikeen teen väärin vai tökkiikö vaan sivun toiminta...

Sain aika hassun ehdotuksen tänään kaupungilla kahvilassa täysin vieraalta ihmiseltä, olin juuri syöttäny Alisalle soseen ja olin laittaniu maidon pulloon ja menossa kassalle pyytään lämmitystä tyttö sylissäni. Sitten tämä nainen vierestäni sanoi että hän voi kyllä pitää tyttöä sen aikaa että käyn lämmittämässä maidon!! Katoin vähän hölmistyneenä naista ja mietin hetken että mitä sanon...Sit nainen kysy että vai ujosteleeko tyttö? Sanoin siihen että joo,kyllä se täysin vieraita ujostelee,että kyllä tää näinkin sujuu ihan hyvin. Aika hassua että tollain täysin vieras ois halunnu ottaa mun lapseni syliin! Ei tulis mieleenkään antaa,ties mitä hulluja on liikkeellä! Vaikka tämä nainen näytti ihan fiksulta mutta mistäs sen tietää mitä se mielessään hauto,just vaikka menettäny lapsen tms ja päättäny sitten varastaa joltain! Tiedän,vilkas mielikuvitus mulla mutta kyllä näitäkin on suomessa tapahtunu.

Kikelle Onnittelut tissittömistä öistä. Mä täällä kateellisena... Koskahan meillä päästään yötissittelystä lopullisesti eroon?! Onneksi vaan yhden kerran herää, mutta sais senkin jo lopettaa. Mitens muilla yötissittely?

Nisba Mä en ole ollut vauvasta yötä erosta. En pitäis sitä mahdottomana ajatuksena, jos olis vaan hyvä hoitaja ja tarpeeksi hyvä syy olla vauvasta erossa.

Raisu Yksi päivä mietin et ihanku meiän poitsu olisi sanonut "äiti". Jos teidänkin niin miksei meidänki! :LOL: Meidänkin vauva on niin laiska liikkumaan, et jos oliskin kielellisesti lahjakas?! Hih.

Sannis Kiva kuulla että joonaksen vointi on paranemaan päin! Tosi kurjaa kun pikkuinen sairastaa.

Ollaan oltu muutama päivä kaupungissa ja huomenna lähdetään takas mökille viettämään viimeistä lomaviikkoa. Onneks mies pitää syyskuussa kaksi viikkoa isäkuukautta, joten yhteistä lomaa taas aika pian tiedossa.

P.S. Käytiin tänään ultrassa moikkaamassa pikkukakkosta. Sydän sykki ja ikää 7+1. :heart: Pysyisi vaan kyydissä maaliin saakka!

kimallus: Todella ihana kuulla että kaikki hyvin vauvalla. :heart:

Meillä joonas on vihdoin terve. Kuume laskenut ja muutenkin poitsu on iloinen oma itsensä :) Nyt kätisee sängyssä, vaikeuksia nukahtaa kun olisi paljon mukavampaa leikkiä vaikka joonas hieroo silmiä koko ajan ja haukottelee.

Nyt tää mamma jatkaa tangomarkkinoiden katselua. =)

Pakko kysyä kun häiritsee.. Kun jäätte hoitamaan lasta kotiin äitiysloman loputtua, ja viette kelaan hakemuksen siitä kodinhoidon tuesta niin tarvitaanko siihen työnantajan palkkatodistus viimeiseltä 6kk palkanmaksu kuukaudelta? Mun mielestä kelan sivuilla näin lukee ja mun ystävä taas sanoi että ei tarvi..joten olen ihan pihalla. :eek:

Alisa tippu aamulla hoitopöydältä!!! Mies heräs sen kanssa ja oli vaippaa vaihtamassa,hetkeks käänsi selkänsä kun oli ottamassa muovikassia likaselle vaipalle ja samalla sekunnilla tömähti! Mä nousin sekunnissa sängystä kun kuulin tömähdyksen ja sitten miehen hätääntyny "voi v***u" huuto ja Alisan kauhee itku. :'( Alisa rauhottu siitä kyllä pian ja sit vaihdettiin vaippa loppuun,puettiin,syötettiin ja lähettiin samantien päivystykseen. Nyt tyttö voi hyvin,ainakin päälisin puolin,lääkäri ei löytäny mitään vikaa,katso korvat,ei ollu verta korvakäytävissä,keuhkot kuulosti hyviltä ja mitään näkyviä vammoja taikka aristuksia ei ole ja tyttö on pirtee ja hyväntuulinen,eikä myöskään oksenna ja tajunnantaso normaali ollu kokoajan. Että toivottavasti selvittiin säikähdyksellä. ja jatkossa ollaan entistäkin varovaisempia. Itellä ihan kamala olo vieläkin,niin järkyttyny,maha on ihan sekasin ja kauhee päänsärky,kädet ei sentään tärise enään! No,ehkä se tästä. :)

Suzyco: onneksi ei Alisalle käynyt kuinkaan! Lohdutukseksi voin sanoa, että kaikkeahan noiden pikkuisten kanssa sattuu ja varmastikaan kukaan ei tule selviämään ilman kolhuja. Mutta pääasia, että Alisalla kaikki hyvin nyt! Meilläkin pari päivää sitten jätin pojan istumaan ilman tukia lattialle, kun lähdin hakemaan hänen leluaan. Tietysti alkoi katsoa, että mihin se äiti menee ja kopsahti suoraan pää edellä lattiaan. Ei oikein tasapaino pitänyt, kun alkoi sivulle päin katsoa. Mutta onneksi ei sattunut mitään, huuto vaan oli aika mahtava.

Mäkään en edelleenkään ole saanut mitään kuvaa laitettua profiiliin, ei siis jostain syystä suostu tallentamaan sitä sinne, varmaan liian isoja nuo mun kuvat tai jotain.

Tosi ihanaa, että Kimalluksella ja masuvauvalla on kaikki hyvin!

Täällä ei ole mitään uutta tapahtunut. Katto on vihdoin saatu valmiiksi, joten sitä kolinaa ei tarvitse enää kuunnella minun eikä pojan. :D Ajateltiin lähteä syömään jonnekin tuon meidän pikku-ukkelin kanssa vähän päivemmällä. Ja apua, enää 1½ päivää töihin menoon. Ihan kivaa sinänsä, mutta nyt on jo pientä miestä ikävä.. :heart:

syzyco: :hug: vahinkoja sattuu
Meilläkin sattu eilen pieni vahinko... Emma tipahti meidän sängyltä lattialle :'( pudotusta oli onneksi vaan jotain puol metriä ja ei laskeutunu päälleen tai niskoilleen vaan laskeutu silleen nätisti mahalleen ja kolautti sit otsansa lattiaan. Menin ihan paniikkiin ja soitin hätänumeroon ja kaikkee. Siellä onneks oli asiansa osaava ja mukava nainen joka osas neuvoa mitä aivotärähdyksen merkkejä pitää tarkkailla ja osas rauhotella mua. Emmalla on onneksi kaikki hyvin ja otsan kuhmukin on jo hävinnyt. Uskosin, että mulle tästä jäi pahemmat traumat ku Emmalle... tuntu, että sydän olis pysähtyny :x

Ihanaa että kimalluksen masu voi hyvin :heart:

Lentää: Se on kyllä kamalaa kun lapsi tippuu!Hirvee tunne tulee itelle kun pelästyy niin kamalasti. Onneks teilläkään ei pahemmin käyny. :) On noi yllättävän kestäviä ipanoita! :heart: Ja onni että oli mukava nainen hätäkeskuspäivystäjänä,että viitsi neuvoa ja rauhotella sua,kun on kuullu välillä että saattavat olla aika töykeitäkin. Onneks Alisa on nyt ollu normaali ilonen itsensä,tais sekin pelästyä meidän reaktioo enempi kun putoomista!

Kimallukselle onnea masuvaavin hyvästä voinnista ja tarrasukkia matkaan! :hug:

Me mennään tänään varmaan grillaan Alisan kummisedän ja sen siskon luokse tohon melkein naapuriin. kivaa. :)

Mun mies nimittäin :D
Mies on taas ollu viikon toisella paikkakunnalla töissä ja tulee huomenna illalla takas kotiin! Ihanaa! Tämä olikin sitten tän kesän viimeinen työreissu ja heti maanantaina alkaa viimeset kaks viikkoa miehen kesälomasta. On ollu jo melkonen ikävä..!

Vois tehä vaikka jotain ihanaa ruokaa loman alkamisen kunniaksi! *miettii*

Eikö kukaan vastaa mun kysymykseen? :ashamed:

Meillä ilta mennyt mukavasti..joonas nukahti 2 tuntia sitten ja me katsellaan telkkaa. Tänään on muutenkin ollut kiva päivä lenkkeiltiin, puuhailtiin kotona ja katseltiin telkkaa.

Mulla laihdutus jatkuu, tänään ostin rasvanpolttajaa tonalin merkkistä toivotaan että tehoaa, tietenkin yritän liikkua samalla jotta tonalin tehoaisi paremmin =)

lentää: Viettäkää ihanaa laatu aikaa miehesi kanssa :heart:

Nyt jatkan telkan kattelua..

Yhteistyössä