Joulukuiset -07 Heinäkuu

Eilen käytiin Emman kanssa 6kk neuvolassa. Mitat: 8 600g ja 68cm. Pituus kehittyy kuulemma "oppikirjamaisesti". Paino ollut aina vähän yläkantissa pituuteen nähden (ei pahasti), mutta nyt vähän tasoittunut. Ihan positiivista palautetta muutenkin saatiin, eli kaikki ok!

Saatiin eilen sit se uusi mikro ja samalla vähän uusittiin muutakin keittiön koneita! Hauskaa palata kivikaudelta takaisin 2000-luvulle..

Hyvä, että laura sinikalla ja emmalla oli kaikki hyvin neuvolassa! Ja pääsitte vielä takaisin tähän moderniin nyky-yhteiskuntaan, hienoa! :D

Mä vein tunti sitten Aten hoitoon mummun luokse. Meni siis yökylää ja lähdetään miehen kanssa kohta syömään ym. Varmaan terassillakin poiketaan. Eipä poika kerennyt kauaa siellä mummulassa olla hereillä, kun jo klo 18 oli käynyt unille, soitin äsken nimittäin äitille.

Ihana päivä ollut tänään, kun on ollut niin aurinkoista. Tosin silloin, kun lähdin Attea viemään hoitoon, niin tuli aikamoinen ukkoskuuro, mutta nyt taas paistaa. Katolla on tullut oltua miehen seurana, vaikka ei musta nyt kovin suurta apua ole. Mutta ainakin saa rusketusta, jos ei muuta!

Hauskat illat ja viikonloput kaikille! Oon juonut yhden sidukan ja jo nyt tuottaa vaikeuksia kirjoittaa, joten saa nähdä, mitä loppuillasta tuleman pitää.. ;)

Lentää: Hyvä että teillä kaikki hyvin Emmalla ja kiva kun saitte hyvää palautetta! :) Saa nähdä mitä meille sanotaan elokuussa 8kk neuvolassa kun viimeks 6kk neuvolassa tuli jo sanomista painosta. Muuten ovat kyllä aina kehuneet. :)

Alisalla on tänään ollu kivaa, se oli miehen mukana kuntosalilla,pääsi lapsiparkkiin leikkimään! Oli ollu tosi reipas ja vaan leikkiny ja hymyilly. Sielä oli muitakin saman ikäsiä ja ne oli hyvän näkösiä kun istuivat kaikki ringissä ja kattelivat toisiaan. :) Alisa ei vielä istu ilman tukea,niin se sai sitten olla sylissä istumassa. Nyt se onkin jo ihan väsy ja menee kohta nukkumaan.
Mä lähden viihteelle kaverin kanssa. :D

Niin ja eilen käytiin kattomassa hoitopaikkaa, oli oikeen kiva paikka,ryhmis jossa on 12 lasta ja 4 hoitajaa.Sinne viedään ihan hyvillämielin sitten syyskuussa. :)

Emmalle on puhjennu eka hammas. Huomasin sen imettäessä... au! No jospa se oppis tavoille, eikä pureskelis kauheesti.

Meillä on ihan ihmeelliseen aikaan seuraava neuvola-aika... Emma on sillon 7,5 kk..? Johtuskohan se siitä, että 8 kk iässä ainakin täällä on lääkärin tarkastus ja lääkärit ei ota pituutta ja painoa, mutta niitä varten pitää olla tuoreet mitat..? Tai sit lomat sotkee aikatauluja, en tiedä.

Meillä on taas rytmi muuttunu ihän täysin. Emma nukkuu nykyään kahdet n. tunnin päikkärit kolmen 30min päikkärien sijaan.. ja illalla ei meinaa ennen yhdeksää nukahtaa, vaikka ennen simahti heti seiskan jälkeen. No yksi hyvä puoli tässä kuitenkin on: Emma herää aamulla ihan inhimilliseen aikaan, siinä kasin pintaan.. ennen se saatto herätä kuuden aikoihin :kieh:

No mutta pitää rueta valmistelemaan tuota nukkumaan menemistä...

Kuukostaa muuten ihan hyvältä tuo Alisan hoitopaikka!!

Meillä joonaksella on ollut ihan outo päivä..Se heräsi 08.30 ja syötiin aamupuuro. Ja sen jälkeen höhöili 2 tuntia. Nukkui 1 tunnin päikkärit ja oli tuosta päikkäreistä hereillä ilta puoli seitsemään asti. Kyllä joonas nukkui 15 min autossa mutta muuten on hereillä ollut koko päivän :(

Kun laitettiin se sänkyyn niin nukahti tosi nopeesti. Raukka oli ihan väsynyt. Onneksi nyt nukkuu.

Meillä hajosi muuten myös mikro kuukausi sitten, saatiin varalle mun äidin vanha mikro mutta se myös rupesi vetelemään viimeisiä joten ostettiin tänään ihan uusi mikro. =) Olen kyllä niin nykyihminen etten osaa olla ilman vempeleitä.

Nyt mä lähden katselemaan telkkaa..Hauskaa illanjatkoa kaikille!!

eilen käytiin 6kk neuvolas, yllätyksekseni painoa oli tullut ihan kamalasti! hurjat mitat 6990g j 65cm,pituutta oli siis tullut 3vkssa 1,5cm ,painoayli 700g (viimeksi 6275g) :D .jätkä ollut ruoka-aikaan kotona! on vellit,öljylisä ja 2 liha-ateriaa pvssä tehonneet,hyvä niin! Ihmettelin vain neuvolan asennetta pituudesta; kun menee jollain miinuskäyrällä, että jos se ei siitä ala nousemaan tai jos jopa laskee niin sitten kyllä heti oitis johokin tutkimukseen :eek: . Miten ihmeessä pikkumies voi olla kauhean pitkä mukamas, kun itse olen 153cm eikä tuo mieskään ole kuin vähä päällä 170cm! Tyttö oli tuossa iässä sentin pidempi, eikä sitäkään kyllä ikinä laitettu mihinkään tutkimuksiin! Näin ovat nämäkin asiat sitten muuttuneet reilussa viidessä vuodessa. Tuo pituuskasvukin pitää jo olla eu-standardien mukaista ,hih.
Voi haloo sentäs! JOs lapsi kasvaa 1,5cm 3vkssa, mielestäni se on paljon!

nyt tämä täti lähtee takaisin lepäämään, auringospistos iski eilen ja olo on kauhea! :x
kuume nousi yöllä 38asteeseen, 8h oksensin ja päätäkin on särkenyt urakalla.. Onneksi pikkumies on viihtynyt tänään hyvin sitterissä ja kävelytuolissa eikä ole pahemmin kitissyt. Isin kanssa tykännyt käkättää, niin äiskä saa levätä..

kike 79: Koita jaksaa ja pikaista paranemista :hug:

Joonaksella oli tänään parempi päivä. Nukkui 2 päikkärit ja oli niin hyvän tuulinen =) Meillä tosiaan neuvola 15.7 joten nahdään paljon joonas on kasvanut.

Meillä mikolle on iskenyt vauvakuume..Tänään ulkona sanoi että mä haluaisin toisen lapsen. Ollaan sovittu että odotetaan ainakin jouluun asti jolloin joonas on vuoden. Mutta pakko myöntää että on mullakin vauvakuume :ashamed:

Nyt jatkan tv:n katselua Illanjatkoa kaikille!!

Heips!
Mäkin tänne tunkeudun :wave: .
Meilläkin tuo poitsu syntyny joulukuussa 07.
Olikohan kukaan 14-18.12 naistenklinikalla, 14-16.12 olin vauhtia ottamassa ei synnyttäneiden osastolla, siellä muutaman äidin kanssa tuskailtiin supistusten kanssa ja 16-18.12 osasto oli 52?

Huomenet..Meillä joonaksella takana hyvin nukuttu yö. Ja nyt ollaan tässä heräilty ja syöty, ulos olisi tarjoitus lähteä. Mä ostin eilen joonakselle röllin sydän elokuvan ei vielä kyllä siitä mitään ymmärrä mutta tykkäsi katsella kun laitoin sen pyörimään.

Mä olen ajatellut että nyt alkaa laihis..olen suoraan sanottuna ylipainoinen ja haluan mahtua pienenpiin vaatteisiin..olen kyllästynyt kun kaupasta saa hakemalla hakea "isoja" vaateita. Raskauskilot jäi ja haluan ne pois..! Onko kukaan muu laihiksella? :)

Nyt sinne ulos..Heippa!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Heips!
Mäkin tänne tunkeudun :wave: .
Meilläkin tuo poitsu syntyny joulukuussa 07.
Olikohan kukaan 14-18.12 naistenklinikalla, 14-16.12 olin vauhtia ottamassa ei synnyttäneiden osastolla, siellä muutaman äidin kanssa tuskailtiin supistusten kanssa ja 16-18.12 osasto oli 52?
:wave: Mä olin NKL:lla, mutta 18.12.-> Aamulla käynnistettiin ja olin osastolla 52. Luulin kärvisteleväni montakin päivää, mutta klo 16 siirrettiin jo synnytyssaliin. Poika syntyi 23.10. Me oltiin 21.12. asti perheosastolla.

No niin joonas nukkumassa ja mä ehdin koneelle. Mitäs muille kuuluu näin sunnuntaina? Meidän joonas ei tykkää kaupan persikka soseesta. Se ensin näytti hapanta naamaa kun sitä annoin, sen jälkeen söi sosetta ihan hyvin ja siitä meni vähän aikaa rupesi yökkäilemään ja lopulta puklasi soseet pois :( Joten meillä ei enää anneta persikkaa.

Piti joonasta käydä katsomassa tuolla "unilaulaa" sängyssä :) Mutta eihän sillä hätää näkynyt olevan. Mä lähden nyt katselemaan telkkaa. Hauskaa sunnuntai päivän jatkoa kaikille!!

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
tervetuloa mukaan mamma ja pojat! :wave:
Kiitos!
Oonki aina välillä käyny tääl kurkkimassa =) .
Onko teiän pienillä nukkumiset vähentyny päiväsaikaan? Meiän poitsulla on muuttunut nukkuma tahti muutama päivä sitten, nukkuu enää parit unet 2-3t ja 1t, jos sängyssä nukkuu. Vaunuissa nukkuu paljon huonommin, oonki sit nyt pyrkiny siihen et oltas kotona kun tulee uni poitsulle. Aina se ei tietty onnistu. Yöt kyl sit nukkuukin kokonaan 20-06(07), nukkunu jo 2kk lähtien.

6kk neuvolassa mitat oli 68cm ja 9440g, pieni ja pyöreä =) .Hää oppi kääntymään 5,5kk, nyt sit liikkuu lattialla kierimällä =) , kun on hoksannu et näinkin pääsee paikkoja tutkimaan. Jalkoihinsa ei vielä varaa, ihan makaronia on jalat kun yrittää seisotuttaa.

Me herätty 7 aikoihin. Nyt aamupuuro syöty, joonas katselee lastenohjelmia. Onko muilla sitä että kun laittaa lapsen sitteriin niin siinä sitterissä ei enää maata vaan siinä pitää istua tönöttää? Meillä joonas tekee sitä nykyään koko ajan.

Nyt katsellaan lastenohjelmat sitten ulos! Täällä paistaa aurinko ja toivottavasti tulee lämmin päivä. Nyt jatkan aamutoimia =)

Huomenta kaikille!

Jep, meillä on päiväunien kesto vähentynyt aika paljonkin. Ennen nukkui kahdet unet, jotka kesti 2-3.5 tuntia ja nyt kahdet unet, jotka on kestoltaan n. 1,5-2 tuntia. Joskus jopa vain tunnin. Mutta yöunia nukkuukin sitten 13-14 tuntia heräämättä, että aikamoinen unikeko meidän poika silti on! :heart:

sannis: Meillä ei oikein sitterissä viihdytä enää ollenkaan. Ainoastaan se on käytössä joskus ruoka-aikoina, jos en jaksa syöttötuoliin laittaa. Meillä puskee poika nimittäin itsensä istumisasentoon ja yleensä kellahtaa koko kapistuksesta pois, vaikka vyötkin olis kiinni. Nykyään istua tönöttää sitten ihan itse lattialla, kun osaa jo ilman tukea istua!

Täällä on taas ihan ankee ja kolea ilma! Lähdenkin kohta parturiin hiusten leikkaukseen ja aion kyllä ihan radikaalisti muuttaa tyyliä. Sitten menen siskon kanssa kaupungille katsomaan vielä viimeisiä alennusmyyntejä. Isukki saa olla vähän aikaa pojan kanssa, kun ei hirveästi ole ton kattohomman takia kerennyt olemaan.

Mutta nyt meillä on tosiaan jo toisella puolella uusi katto. Vielä olis toinen puoli laittamatta, blaaah! Aikamoisen hyvä nukkumaan tuo meitin poika on, sillä ei reagoinut mitenkään iltaisin siihen, että katolta kuului ihan tajuton paukutus ja tömistys. No, oppiipa nukkumaan mekkalassa. Eilenkin oli niin touhukas päiv, että kävi taas yöunille jo ennen klo 18 ja ei välittänyt mitään, vaikka isukki paukutti kattoa kuin viimeistä päivää. Aamulla herättiin sitten klo 7.30. Nyt on jo siis päiväunilla.

Heips!

Meidän poika on sairastellut.... viime viikon torstaina vein poitsun lääkäriin, kun silmä rähmi. Saatiin silmätipat ja vielä antibioottikuuri kun korva oli punainen. Nyt on 5 päivä menossa tippoja ja ei ole vieläkään silmä parantunut pitää katsoa vielä pari päivää ja viedä uudestaan lääkäriin jos ei näytä paranevan. Onneksi otettiin tolle meidän poitsulle vakuutus on niin helppo käydä lääkärissä ja kun lääkkeetkin korvataan.

Asiasta tuhanteen annoin tänään poitsulle ruuaksi sellaista muksun possu kasvispataruokaa ja voi jessus ensinäkin se oli väriltään kun vauvan p***a ja se haju oli niin hirveä siinä ruuassa, että mä meinasin oksentaa vieläkin mun mahaa kourii ja siitä on sentään jo useampi tunti eli tuota roskaa en kyllä enää iknä osta hyi helvattu. Onko kukaan muu ostanut tota ruokaa muksulle ? Yleensä oon tehnyt meidän ukolle itse ruuat, mutta ajattelin et noita valmisruokia on helpompiottaa reissuihin mukaan, et niihinkin olisi hyvä totutella.

Päikkäreistä joku kysyin. meidän poika nukkuu vielä 3 päikkärit päivässä ekat on jo siinä 10.00 aamulla n.1h unet toiset unet on siinä 13.00-14.00 aikaan n. 1h ja viimeiset n.17.00 ja yöunille mennään n.20.00. Olis parempi kun sais yhdet unet pois , mutta kun ei toi meidän ukko jaksa olla hereillä kun korkeintaan 3h kerrallaan.

mamma ja pojat tervetuloa!!

Mun piti oikein jotain kysyäkkin, mutta enpä mä sitä enää muista :whistle: Lahopää.....

Oiskos ollut, että kauanko teidän muskut jaksaa olla kerrallaan hereillä ? Ei varmaan , mutta kysytään kuitenkin :D
ps. ja niin kuinka monen mupero syö vielä yöllä yö 00.00-7.00. Meidän ukko syö kerran ja ajattelin , että pitäis varmaan alkaa lopettamaan se.

T: Leppis

leppäkerttu -77: Meillä on ostettu tuota ruokaa ja joonas kyllä siitä tykkää. Se haju siinä ei kyllä ole mikään ihana ja mä en itse siitä tykkää mutta jos joonakselle kelpaa niin mikäs siinä =) Joonas on hereillä kerrallaan n. 3 tuntia sitten rupee olemaan väsy.

Joonas ei syö enää ollenkaan yöllä. Ollaan päästy siitä eroon mutta saattaa olla että joskus yöllä kun ei rauhoitu tarjoan maitoa ja joonas rauhoittuu sillä ja nukkuu aamuun asti.

Nyt kyllä lähden syömään nälkä..Heippa!!

Emma on päivällä hereillä 2-4 tuntai kerrallaan. Lyhimmät ajat sijoittuu aamuun ja tuo neljän tunnin pätkä valvotaan ennen yöunille menoa.

Löysin Emmalle uuden suosikkisoseen! Kiivi-päärynä! Tyttö tykkää siitä iha höperönä :D aluksi olin tosi epäluulonen ton soseen suhteen, mutta onneksi kokeilin. Tai no eihän tuo ole ihme, että Emma kiivistä tykkää, kun oon koko raskaus- ja imetysajan syöny paljon kiiviä.. taitaa olla siis tytölle tuttu maku!

Mies lähti eilen taas toiselle paikkakunnalle töiden takia. Tämä reissu on kesä pisin (8päivää), mutta onneksi myös viimeinen! Oon eilen pitäny perinteisen teen vain pakolliset kotityöt -päivän, kuten aina kun mies lähtee. Tänään piti sit ottaa itteään niskasta kiinni ja siivota kaikki eilisen sotkut.

Kaupan lihasoseet haisee tosi kummalliselle.. :( mutta oon niitäkin emmalle antanu ja hyvinhän tuo on syönyt. Oon ajatellut, että hyvä jos tottuu syömään sekä itsetehtyjä että kaupan soseita. Eipähän sitten tule ongelmia, jos ei jostain syystä pysty/ehdi itse soseita tekemään. Marja ja hedelmäsoseet oon tosi ostanu kaikki valmiina..

Emma syö tuossa 00-07 kerran tai kaksi. Tavallaan siis kolme kertaa yössä. Eli meillä näin: iltatissi ja nukkumaan klo 19-20
itse menen nukkumaan ja yleensä Emma niihin aikoihin herää ja syö n. klo 12
yösyönti klo 3-4
Emma herää ja saa aamumaidon klo 6-7, joskus torkahtaa tämän jäkeen vielä hetkeksi, mutta ei läheskään aina (viimeistään kasilta sit ylös)

Se on vähän että mitkä kaikki noista laskee yösyötöiksi... mutta vain kerran yössä joudun asiakseen heräämään syötön takia.

Heips!

Meilläkin jaksetaan valvoa n. 2-3 tuntia kerrallaan. 3 tuntia alkaa olla jo siinä äärirajoilla ja meno alkaa olla aikamoista. Tosin illalla saattaa valvoa himpun yli 3 tuntia, ennen yöunia siis. Meillä jäi yösyönnit 3,5kk:n iässä pois ja siitä asti on nukkunut kuin unelma. Alkuun veteli 11-12 tuntia putkeen ja nykyään tosiaan sen 13-14 tuntia. Eli univelkoja ei minulla ainakaan ole, kun on noin hyväuninen poika.

Meidän pojalle kyllä maistuu hyvin se Muksun possu-kasvispata. Ei oikeastaan ole sellaista ruokaa, jota meidän poitsu ei suostuisi syömään.

Jaa, nyt se alkoikin tuolta kutsua äitiä.. Heräsi siis päiväunilta, joten täytyy varmaan lähteä ruokahommiin ja sitten mennään pojun kanssa käymään kirjastossa.

Anteeksi tuppautuminen pinoon, tai löytyyhän täältä kotoota poika 12/07 eli odotusaikana paljonkin juttuja lueskellut ja silloin tällöin täällä puolellakin seurannut :)
Nyt osui silmiin naukkis ja kimallus Itse odotan jälleen, aivan kuten luin että tekin jo uutta odotatte. Ajattelin vaan kysyä että onko teillä millaisia oireita, kun itse jo huolestun kun oireet lähes tipotiessään ja vaaleanpunaista vuotoa satunnaisesti.
Pääasiassa kysymys koskisi niitä alkuraskauden kohdun kasvu-kipuja, onko teillä ollut niitä nyt?
Itselläni ei ole nyt, mutta poikaa odottaessa oli vahvat oireet jo ennen plussausta. Mietinkin että voiko raskaudet olla tosiaan näin erilaisia, vai voisiko mahdollisesti raskausksien lyhyt väli "lieventää" oireita ja erityisesti noita kohdun kasvamisesta tulevia oireita.
Pahoin pelkään että kohdallani kyseessä on tuulimuna, mutta yksityisille ultra jonot 3viikkoa ja polille eivät ota tarkastukseen.

Kiitos vielä jos viitsitte vastata!

kuupas, poika 12/07 ja masu 7+3

Mulle ostetiin eilen uusi pyörä. Kävin tänään sillä ajelulla ja oli niin kiva ajella uudella pyörällä =) Nyt ajateltiin ostaa joonkakselle istuin siihen ja tietenkin pikku kypärä!

Joonas on nukkumaan lähdössä, kun kaikki keljuttaa ja väsy on ihan selvästi. Joonas on muuten ollut tänään tosi hyvällä tuulella ja arvatkaa mitä? Joonas meni tänään ekaa kertaa konttaus asentoon. Siinä joonas hytky kun ei tiennyt minne mennä ja lopulta rojahti takaisin mahalleen ;)

Nyt meen lämmittämään maitoa joonakselle. Heippa <3

Isot aploodit Joonakselle! :flower:

Meillä on arki ihan huomaamatta helpottunut huomattavasti Emman liikkeellelähdön jälkeen. Ennen tyttö oli varsinainen syliapina, millään ei viihtynyt yksin lattialla pientä hetkeä kauempaa. Nyt tyttö saattaa leikkiä itsekseen jopa puolisen tuntia, välillä vain tarkistaa, että äiti on lähellä! Helpottaa huomattavasti, kun ei tarvitse ihan kaikkia kahta kättä vaativia hommaa tehdä Emman lyhyien päiväunien aikana..

Tekisi mieli näyttää pitkää nenää kaikille, jotka väittivät mulle, että lapsi pitää opettaa(siis huudattamalla) viihtymään lattialla. Oppihan tuo sen itsekseen, kun aika oli kypsä.

Meillä aamu alkanut taas ekan kerran viideltä. Joonas heräsi huutamaan vaihdettiin vaippa ja sai maitoa nukahti tunniksi ja lopulta herättiin vähän yli kuusi. Nyt joonas on iskän kanssa lenkillä ja mä siivosin äsken ja nyt on vielä ihana lepo hetki kun saan olla yksin.

Huomenna menen katsomaan sinkkuelämää leffateatteriin, joonas jää mikon kanssa kotiin. Tänään ollaan ihan kotona, ulkoillaan tietysti ja touhutaan esim konttauksen harjoittelua :) Nyt mä lähden syömään..odotan mun poikia kotiin.

Olipas teillä sannis aikainen herätys! Meilläkin oli tosin normaalia aikaisempi aamu, eli herättiin jo seitsemän pintaan. Tosin illalla käytiin taas jo ennen klo 18 nukkumaan. Ja hienoa, että Joonas on käväissyt jo konttausasennossa! =) Musta on alkanut tuntua, että lähteeköhän tuo meidän poika ikinä liikkeelle. Reilu kolme viikkoa sitten oppi sen peruuttamistaidon ja menikin huoneesta toiseen peruuttamalla, mutta nyt ei tee enää sitäkään. :| Meidän poika on vaan keskittynyt nukkumispuoleen.. No, mutta eihän se auta kuin odotella. :)

Kun poika herää päiväunilta, niin lähden hänen kanssaan parhaan ystäväni luo. Ei olla pariin viikkoon nähty, kun hän joutui olemaan 7kk tyttönsä kanssa sairaalassa pari viikkoa. Tyttö on perätilalapsi ja lonkissa on nyt jotakin häikkää.. :'( Mutta onneksi kohta nähdään!

Mulla on enää pari päivää, kun työt jatkuvat. Sit saa isukki olla joka päivä kaksin pojan kanssa. Nyt jo on niin kamala ikävä, vaikken mihinkään ole vielä mennytkään. Mutta kaikkeenhan tietysti tottuu. Ja onhan poika sentään päivät kotona, ettei sentään tarvitse viedä mihinkään. On se vaan NIIN ihana poika! :heart:

Yhteistyössä