Joulukuiset -07 Heinäkuu

Joulukuiset 07 :

1.12.
suzyco - tyttö
Mötkylä - poika
Nann78 - tyttö- Espoo - 2.lapsi

3.12.
upa - tyttö

7.12.
nisba 32.v - poika - Vantaa - 2.lapsi

11.12.
piklu - poika

12.12.
raisu 25.v - poika - Keski-Suomi
sannis - poika - Lahti

14.12.
joulutähti - tyttö - Savo
xmas baby 28.v - tyttö - Nummele - 1.lapsi

16.12
mamma ja pojat - poika

18.12.
kimmallus - poika

21.12.
katjuzka 30.v - poika - Seinäjoen seutu - 1.lapsi
vetiver - poika

23.12.
Jouluvauva 07 - tyttö

24.12.
leppäkerttu-77 - poika- Vantaa - 1.lapsi

27.12.
kike79 - poika - Vantaa

28.12.
lilleriina - tyttö - Oulun läheltä
lentää 21.v - tyttö - Helsinki - 1.lapsi
naukkis 25.v - tyttö - Itä-Suomi - 2.lapsi

1.1.08
mixtuura 32.v - tyttö - eteläpohjalainen - 1.lapsi

LAITTAKAA laura sinikalle yv:tä, jos haluatte muokata tietojanne
Käytän nykyään nikkiä lentää, eli laita yv:tä lentää:lle

Toukokuun höpinät http://kaksplus.fi/keskustelu/t1044327
Kesäkuun jutut http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064309

Joo, niin mäkin kirjoitin kesäkuulle, en tajunnut ollenkaan, et nythän on TOSIAAN heinäkuu.. =)

Mutta olen samaa mieltä sun kanssa sannis, että on nuo "vauvat" nyt paljon ihanampia, kun ovat seurallisempia ja niiden kanssa voi tosiaan touhutakin jo jotain.

Mut joo, tuolta huoneestaan tuo meidän jäpikkä jo kiljahtelee. Nukkui siis taas vaan sen tunnin, että alkaa tosiaan muotoutua tässä ihan uudet rytmit.. Blaah.

Juu kyllä on paljon luettavaa, kun ei ole koneelle päässyt, ollaan oltu mökkeilemässä ja ihan sivistyksen tavoittamattomissa, kuinka hyvää tekikään...

Niin aika on kyllä kulunut tosi nopeaa, ollaan jo heinäkuussa. Ja samaa mieltä jotta vauvat nyt parhaimmillaan, meillä ainakin oikea velmu tuo "flirttaileva" minimies. Taisi aiheuttaa siskon miehellekin vauvakuumeen. Minusta ainakin tuntuu, että vaikka satoi koko lomailun ajan vettä niin poika toi auringon paisteen valloittavuudellaan ja tuo koko ajan, toivottavasti te muutkin jaksatte nuista pikku veijareista nauttia!!!!!

Joku kyseli töihin paluusta, minen mene, olen valmis tinkimään omista "menoista" jotta on varaa jäädä kotiin. Töitä kerkeän tekemään ja kaikkea materiaa hankkimaan myöhemminkin, mutta pojan vauva ja taaperoaikaa en voi elää enää myöhemmin.

Meillä olisi huomenna neuvola, kuinka monella muulla neuvola 7kk ikäisenä? Minä kun olen kavereilta kuullu, että karsittu niitä, muttei meillä ainakaan...

Niin ja meillä ei vieläkään muuten niitä hampaita ole :/ Kiinteitä syödään kolmesti päivässä, muuten tissitellään. Öisin heräillään ja vain vieressä tahtoisi nukkua, no nyt mennään sitten hetki näin ns. perhepedillä :whistle:

Niin ja konttaus asento on edelleen hakusessa, mutta varmaan kohta rupeaa olemaan kohillaan, sitten sitä vasta mennäänkin...

Nyt lähdettävä lekuriin ja shoppailemaan , vointeja kaikille... Ai niin vielä piti kysymäni jotta kuinka monella pikkuinen jo istuu ja konttaa????

upa
Meillä oltiin viime viikko sairaina. Tyttö selvisi kuumesta mutta sai nuhan. Nyt alkaa helpottaa itse kullakin. Ei ole kivoja nuo sairaspäivät, kun ruoka ei maistu ja kitinä vain jatkuu. No eilen kylvettiin taas rantasaunassa. Se on mukavaa kun vesi lätskyy vadissa. Ei osata vielä kontata. Kova on yritys mutta ei ole vielä hoksannut vaikka olen yrittänyt selittää ja näyttää mallia. Istuu tuettuna ihan hyvin ja myös seisoo omilla jaloillaan aika hyvin tuettuna. Minä aion mennä töihin 2011, jos huvittaa.

Meillä joonas osaa istua ilman tukea jonkun aikaa lattialla mutta kontata meillä ei osata. Joonas pyörii ympyrää ja peruuttaa jo =) ja tuo ympäri pyöriminen joonaksesta todella kivaa kun ei edes vaipan vaihdossa osaa enää olla selällään.

Meillä on neuvola 15.7 kivaa nähdä miten joonas kasvaa. Kyllä meillä jo kympit painossa lähenee..Ja pituus ehkä 69-70 cm..

Joo nyt lähden joonaksen kanssa lepäämään se hieroo tuolla silmiään. Me muuten nukutaan joka päivä yhdet päikkärit vierekkäin meidän sängyssä. Itse saa siinä levätä ja joonas tykkää olla mun kainalossa :heart: Ja on se niin suloista kun joonas siinä tuhisee. Heips..

Tyttö on nyt seuraa vailla niin ei kerkee kirjottaan muuta kun että paranemisia Laura Sinikan Emmalle! Mikäköhän pienellä tosiaan on kun noin oksentelee... :/ Kannattaa viedä lääkäriin kun ei tollanen jatkuva oksentaminenkaan hyväksi ole... Toivottavasti selviää ja menee ohi. :)

Nyt on meidänkin nti vihdoin siinä 6 kk:n iässä.Tänään oli neuvolakin ja mitat oli 68,5 cm ja 9415g.Selvästi on nyt himmannu kasvuaan parin viime kuukauden aikana, kun 4 kk nlas oli pituutta tullu 4,5 cm ja nyt kahdes kuukaudes vaan 1,5 cm.Mutta eipä tuo mikään pieni oo vieläkään.Terkka halus nyt sitten kuitenkin, että mennään 7 kk iäskin käymään pituuskontrollis.Ei kait toinen nyt voi koko ajan ihan hulluna kasvaa!!Nyt ollan lähempänä nollakäyrää eikä enää siellä +10:llä.
Viime viikolla jouduin käydä tytön kanssa päivystyksessä alkuyöstä, kun toinen raapi kaulansaansa niin, että se oli aivan turvoksissa ja kudosneste vaan puski läpi.Eihän se tietty nukuttuakaan saanu.Sai Ataraxia ja reseptinkin siitä ja se autto niin että sai unen päästä hyvin kiinni sitten kun kotiin päästiin.Se terkka sanoikin nlas tänään, että pitäis nyt noi kotimaiset viljat edelleen pitää tauolla, kun on tollanen reaktio ollu.Mä en kyllä edelleenkään usko siihen vilja-allergiaan ennen ku sen pystyy kunnolla toteen näyttään.Nythän on saanu vaan viikon kauraa silloin kun täytti 5 kk.Niinpä sovittiin, että kokeilen vaikka ens viikolla varovasti uudelleen sitä kaurapuuroa ja sitten vaikka seur viikolla antaa jälkiuunileivän palaa ja näin tehdä ruisaltistusta.
Nyt on taas iho ollu vähän parempi, kun säät lämpes, mutta se lämpö tuo vaan sitten sen hikoiluongelman ja se taas lisää kutinaa...Mikään ei oo hyvä.
Hyväntuulinenhan tuo on muuten ja mahallaan ollessa kovasti työntää jalkoja alle, menohaluja löytyis.
Edellisyö meni taas ihan kivasti kahdella syötöllä ja muuten nukkui, mutta viime yönä palattiin taas arkeen ja neiti heräili vähän väliä itkemään.Tekiskö sitten hampaita vaan pidemmän kaavan mukaan, kun on jo kolme viikkoa ollu noi yöt tosi risaisia.Tänään on imeny alahuulta oikein urakalla, että taitaa alaientä kutittaa.
Musta on kans ihanaa, kun aamulla otan tytön viereen ja annan vielä tisua niin se nukahtaa ihan tohon kylkeen kiinni ja tuhisee siinä.Toinen on niiiiiiin suloinen!!!!
Tänään testattiin nyt sittenekaa kertaa syöttötuoliakin.Vähän piti toista pönkätä tyynyllä ja pikkupyyhkeellä, mutta hyvin se jo siinä istua nökötti.Syöttäminen olikin sitten vaan hankalaa, kun toinen on sen verran alempana ja katsoo alaspäin ja vielä vimmatusti viuhtoo käsillä ja jaloilla.Kyllä se vaan sitterissä olikin helppoa toi syöttö.
No, nyt sitä ei hutsi enää makoilla itekseen tuolla lattialla joten meen sen kanssa keittämään miehelle ja appiukolle kahvia, ne kun yrittää saada meidän ikuisuusprojektia, eli puutarhaa, taas vähän eteenpäin.

Meillä poju kävi jo yöunille jokin aika sitten. On tässä iltasella ihan mukavasti aikaa touhuta kaikkea. Mieskin tulee kohta kotiin sen traktorinsa kanssa.. :D Kävi heittämässä rekalla reissun, että sai sen tuotua ilman kustannuksia. Eilin jo päivällä lähti ja kohta vasta tulee.

Oli aika takkuinen ilta, kun jäpikkä olisi käynyt yöunille puol kuuden maissa. Onneksi kuitenkin sain sitä pidettyä hereillä edes vähän yli kuuteen. Melkoista menoa.

Meillä ei ole tuota 7kk neuvolaa ollenkaan, seuraava vasta siis 8kk neuvola. Paino varmaan lähentelee jo 10 kiloa ja pituutta sain äsken mitattua vähän reilu 75cm. Tosin tää kotimittaaminen ei kovin luotettavaa ole. Viime neuvolassa oli 72cm, ja kyllä näyttäisi taas jonkun verran kasvaneen.

Meillä istutaan ilman tukea oikein hienosti, tosin ei mitään valtavan pitkiä aikoja vielä jaksa. Konttausasentoa ei edes hae, joten tuskinpa lähtee konttaamaan ihan lähiaikoina.

Nyt meen vielä ulos nauttimaan tuosta auringosta ja syöpöttelemään jotakin. Illan jatkot kaikille!

Pikasesti tulin vaan kirjottelemaan jotain...

Tossa joku kyseli.. Emma ei vielä istu, tuettunakin meinaa aika pian painua kasaan. Eikä meillä vielä kontata. Kovasti yrittää kyllä nousta konttausasentoon, mutta yrittämiseksi jää :D ryömiminen onnistuu taaksepäin!

Meillä meni melkein viikko sitten mikro rikki. Uusi on tulossa, sen pitäis tulla tän viikon aikana. Olin aluksi ihan hukassa ilman mikroa ja olin koko ajan tunkemassa sinne tavaraa lämpiämään kun en saanu mahtumaan päähäni, että ei se toimi. Nyt sit huomasi, että enhän mä sitä mikroa enää edes kaipaa, hyvin pärjää ilmanki :D

no, eipä mulla tällä kertaa mitään tän viisaampaa asiaa sit ollukkaan :LOL:

laura sinikka mä en pärjäisi ilman mikroa! Nyt varsinkaan kun noita soseita saa aikas usein olla lämmittämässä. Mut hyvä jos sulle ei aiheuta sen suurempaa stressiä. =) Ja toivottavasti teidän tytsy paranee pian. Ei yhtään kiva kun pieni sairastaa.

Meilläkään ei ole 7kk neuvolaa ollenkaan. Seuraava on sit 8kk ja lääkärineuvola. Toivottavasti toi poitsu tajuaa alkaa liikkumaan ennen sitä, ettei saa lähetettä fysioterapiaan... ei siis vielä mitään merkkejä liikkumisesta. Nyt vihdoin on alkanut napansa ympäri kääntymään.

Me ollaan vähän kokeiltu istumista syöttötuolissa. Ja viimeksi viime viikolla nlassa kyselin mitlä poitsun selkä vaikuttaa istumisen kannalta. Nlatätsyn mielestä aika vahva selkä jo. Syöttötuolissa välillä jaksaa ihan hyvin ja sit kun ei jaksa niin syödään sitterissä tai sylissä. Välillä on niin kiinnostunut varpaistaan, ettei sen vuoksi istu selkä suorassa. :LOL:

Joo, kello tikittää jo yhtätoista. Taidan mennä nukkumaan. Öitä!

Pitkästä aikaa...Ensiksikin PALJON ONNEA naukkis ja kimallus plussasta :flower: :flower: Teitte tytöt sen mistä täälläkin haaveillaan, mutta vielä en ole rohjennut yritykseen alkaa kuitenkaan.Mies kyllä olis jo valmis...Ehkä syksyn mittaan...Täytyy vielä hieman selvitellä päätään, oli sen verran rankka ja pelottava tuo meidän pikkumiehen alkutaival . Pitkään otti myös oma toipuminen synnytyksestä suuren verenvuodon takia, meni kunto tosi pohjalukemiin.

No joo, mut hoitovapaasta. Tällä erää toukokuulle oon kotona, mut taidanpa jatkaa, en millään malta viedä toista vielä silloin hoitoon. Tietääkö joku, saako hoitovapaata hakea vain kaksi kertaa peräkkäin..siis kahdessa erässä jos hakee.. Tuli vain mieleen, kun joku tiesi niin mut en ole asiaa vielä työpaikalta tarkistanut. Sitten mietittävä jatkokin tarkemmin. Hankala vain kovin pitän ajan päähän sanoa, joku puoli vuotta tuntuu "turvalliselta" ajatella elämää eteenpäin. mutta oelnko valmis sittenkään töihin palaamaan..

Konttaamisesta ja istumisesta. Syöttötuolissa istutaan hienosti, pyyherulla jätetty jo pois pönkäämästä... Lattialla ilman tukea ei vielä montaa sekuntia istuallaan pysy, yritys hyvä. Kontalleen yrittää, varsinkin pehmeällä alustalla helpompi. Mutta liikkuu kierimällä ja ryömimällä. Ja pääsee paikasta toiseen kätevästi jos tarpeeksi kiinnostusta, ja varsinkin jos kukaan ei näe!

Illanjatkoja! Siis Hyvät yöt jo tässä vaiheessa! Palaillaan taas, saattaa mennä aikaa kun tulee kirjoteltua. luen kyllä usein et suurinpiirtein tiedän mis mennään :D

Täällä ihana yö takana! Poitsu meni kiltisti taas kasilta nukkumaan ja heräsi ekan kerran vasta kuudelta, ei matkalla siis yhtään tutitustakaan! :eek: Mies leikki kuudelta pojan tunnin, sitten tissiteltiin ja nukuttiin kymmeneen asti!!!

Kiitos katjuzka. :) Pelko on persiissä vaan kova, että tää ei pääty onnellisesti... Mutta päivä kerrallaan eteenpäin. Ja tsemppiä teille, sitten kun aloitatte pikkukakkosen hakuretken!

Eikös se tosiaan niin mene, että hoitovapaata voi pitää kahdessa erässä. Näin mä olen asian ymmärtänyt. Olikin tuskaa miettiä, että mihin asti ekassa "hakemuksessa" meinaa olla. Noh, minäkin nyt sitten toukokuuhun - luulisi silloin jo tietävän kuinka paljon kaiken kaikkiaan aikoo olla.

Kivaa päivää kaikille. Tällä ankean harmaata. :/

Heippa kaikille pitkästä aikaa... oon kyllä juttuja likenu mut jostain syystä kirjottelu jää aina vähiin-koitan parantaa tapani. Meillä tosi rikkonaisia öitä ollut jo jonkin aikaa-vähän parannusta on havaittavissa mutta ei vielä kehuta. Kuuluu kuulema tuohon puolenvuoden ikään yölliset heräilyt yms. :kieh: Alkaa vaan tämä äiti olemaan väsynyt ja päivällä en saa oikein nukuttua...argh!

Meillä liikutaan vähän taaksepäin ja akselinsa ympäri mut ei vielä eteenpäin-menohalut olis kuýllä tytöllä kovat mut ei ole vielä sitä keksinyt et miten se tapahtuu. Vielä sitä kerkiää.

Töihin palailen vuoden vaihteessa-rahatilanne ei anna myöden olla enempää kotona. Ja luulen että jo vuodenvaihteessa kaipailenkin aikuista seuraa-vaikka lapset ovatkin vain kerran pieniä. Vähän ristiriitainen juttu :(

Mulla alkoi herkuton heinäkuu ja näin väsyneenä tekee aina mieli jotakin herkkua-mut täytyy vaan jaksaa kun tavoittelemani paino on enää parista kilosta kiinni. Liikun kovasti eli enää vain kun sais noi herkut pois niin tavoitepaino olisi varmaan saaavutettavissa. Tai onko sitä koskaan omaa kroppaansa tyytyväinen-EI!!

Aurinkoista päivää kaikille :wave:

korkeasaaresta. Oltiin tänään siellä ja joonas tykkäsi. Nähtiin kun apinat ruokittiin ja siellä kateltiin heppoja, laamoja, kenguruja ja vaikka mitä!! Oli todella mukava päivä mun perheen kanssa. Olen niin onnellinen tästä :heart:

Joonas nukahti tosi nopeesti. Taisi pikkuinen väsähtää kun oli niin paljon touhua tänään. Mä oon kyllä itsekkin aika väsy. Joten lähden syömään ja kattelemaan telkkaa. Hyvää yötä!!

Mukava heinäkuuta! Onnea upan tytölle!
Viime viikolla oli 6kk neuvola. Tytön painokäyrä laskee kuin lehmänhäntä, vaikka ei vielä etes liiku. Ja nyt myös pituuskäyrä on alkanut lähteä alamäkeen. Painoa tytölle on tullu toukokuusta vain 200g... Tyttösen mitat olivat 7145g ja 69,8cm. Normaalisti seuraava neuvola olisi vasta 8kk ikäisenä, mutta onneksi tyttö pääsee painokontrolliin jo 7kk ikäisenä.

Meillä taas alkanut ärsyttävän aikaiset aamut... Tyttö herää joka aamu jo klo5 :/ Nyt hän on jo päiväunilla...

Minunkin pitäs alottaa herkuton heinäkuu, kuten jouluvauva on tehnyt... Ensimmäisessä neuvolassa oli hieman ylipainoa, ja toivoisin ettei raskausaikana paino hirveästi nousisi... Onneksi kahdessa edellellisessäkään raskaudessa paino ei oo kuin n.7kg noussu, joten toivotaan, että sama rata jatkuu.

nyt heräs isosisko, pakko mennä. :)

naukkis Meidän poitsulle oli tullut painoa kanssa vähän päälle 200g 5kk ja 6kk nla:n välissä. Aiemmin ollut +4 käyrällä ja nyt -3. Minä ihmettelin, mutta neuvolatädin mielestä ei syytä huoleen, kun taas pituutta oli tullut 2,5 cm ja pituuskasvu on tärkeämpää?! Meilläkään ei poika juurikaan liiku. Ymmärtäisin jos olis kovin liikkuvainen, ryömisi ym. kyllähän siinä energiaa kuluisi. Mutta ei kai auta kun luottaa ammattilaisen sanaan?! Sitä mietin, että pitäiskö ottaa aamupuuro ohjelmaan mukaan - nyt kun ollaan menty kolmella aterialla.

Kimallus ja naukkis: tuli vain mieleen tuosta painoasiasta, että eikös tämän ikäisillä pitäisi tuon painonnousun jo vähän tasoittuakin. Minun mielestä th sanoi viimeksi neuvolassa, että keskimäärin tämän ikäiselle pitäisi tulla n. 300g kuukaudessa. Että ihan suht hyvinhän teillä kuitenkin on kasvettu. Meidän pojalle oli viime neuvolaan mennessä tullut taas n. 600-700 grammaa ja se on aika paljon puolestaan. Tosin on pitkä poikakin, että painon ja pituuden suhde on hiukan yli nollakäyrän. Mutta hyvä, että pääsette 7kk neuvolaankin, niin tietää ainakin, missä mennään.

Meillä tosiaan alkoi nyt tuo kattoremontti ja mies on aika ärhäkällä tuulella, kun koko ajan sataa. Ei oo kovin kiva, jos villat kastuu tuon sateen vuoksi. Saa pian tehdä vähän suuremmankin remontin.. :/ Ärsyttää kyllä nää sadekelit, kun joka päivälle luvataan hellettä ja aurinkoa, mutta ei näy ei.

Meillä ollaan taas aamupäivän unilla jo, kun viim e yönä ei sit taas nukuttukaan kuin vähän vajaa 14 tuntia. Onkohan tuo jätkä ihan normaali..? Mutta ei sillä, että se huono juttu olis ollenkaan. Täytyy kohta lähteä kauppaan, kunhan tuo jäpikkä vaan herää. Pääsee taas menettämään hermot siinä ryysiksessä.. ;) Mä en kyllä pystyis mihinkään herkuttomiin heinäkuihin, nytkin jo karkit maistuis, kun oon saanut sentään hillittyä itseni koko viikon. Se on jo pitkä aika mulle. :D

Iltaa..Me ollaan lähdössä lauantaina ideaparkkiin hieman shoppailemaan. Kivaa =) Oon käyny siellä kerran aikaisemmin.

Joonas on tänään ollut tosi hyvällä tuulella se on touhunnut koko päivän ja nyt nukahti sänkyyn tosi nopeesti. Nyt kattelen teho-osastoa ja kirjoittelen tänne.

En tiennytkään että linda lampenius odottaa vauvaa..Ootteko lukenut sen jostain? Nyt keskityn tehoon... Hyvät yöt!!

Yhteistyössä