JOULUFIILISTELY ketju JOULUHÖPERÖILLE

  • Viestiketjun aloittaja joulumuori
  • Ensimmäinen viesti
joulumuori
jouluhöperöille tarkoitettu ketju...

Joko olette aloittaneet fiilistelyt joulusta, mulla jo muutama paketti varastossa, laatikot jo tilattu..kynttilöitä polttelen joka päivä :)
 
Lahjoja ostettu jo muutamat ja illalla mietin tyytyväisenä niiden pakkaamista kauniisiin papereihin. Kynttilöitä en ole kävelevän ja joka pöydälle yltävän vauvan takia uskaltanut poltella.. Mutta nyt kun tuli puheeksi niin voisin laittaa pari kynttilää vähän ylemmäs jos löytyisi paikkaa.
Kaupassa katselen ihaillen joulukoristeita ja -liinoja :)
 
Oho, joku on jo glögiin sortunu :D Mulla on joulu oikeastaan vaan päässä jatkuvasti, tosin kynttilöitä tykätään polttaa ihan muutenkin pimeänä aikana. Punaiset verhot meinasin vaihtaa keittiöön tossa marraskuun puolella mutta ei niissä sentään tontun kuvia ole :D Pojan joulukalenteripussukoita ja vähän muitakin joulujuttuja olen tuossa pikkuhiljaa ommellut ja varmaan 80% lahjoista on jo jemmassa odottamassa paketointia. Pakko olla ajoissa kun vauvan la on 16.12.
 
narikka83
mekkoja olen ommellu lahjoiksi, pokien kankaita täält äei saa. pitänee oottaa kaupunkiin pääsyä. villasukat on jo tehtynä. nyt voi keskittyä joulumyyjäisiin meneviin sukkiin. miesten sukkia pitäis tehä ja paljon. sunnuntaina pietin kynttilä kutsut ja hyvin meni kaupaksi ja sain mahtavan hyvityksen :D
 
mn
glögin juomisen vois periaattees aloittaa =)
kynttilöitö meil ei polteta kuin ulkona ja sit sisällä ruokapöydäs, mut lahjat alkaa oleen kasas ja paperia kun hakis niin sais paketoitua.
pihalle pitäis käydä ostaan pihavalot.
koristeet otin jo varastosta vaik niit en ala laittamaankaan kun vasta marraskuun lopulla.
piparien ja kuivakakkujen leipominen alkaa täs parin viikon sisällä.
lunta sais joo tulla niin alkasi kunnon fiilistely.

 
joulutonttu
Mä fiilistelen parhaimmillaan, kun täällä satelee lunta...kynttilöitä olen poltellut jo jonkin aikaa ja onpa tuolla kaapeissa jo lahjojakin ostettuna ja pari pakettia tilasin eilen lisää, mut alussahan nämä lahjaostokset vielä on.

Sit mä tilasin sellasen ihanan satumainen talvi tildakirjan ja siitä aattelin ommella kaikenlaista, jos vaan taidot riittää.

Isänpäivän aikoihin meinasin ekat valot viritellä ulos ja ikkunoihin.
 
joulu
Tulis vaan lunta nii alais tuntuu joululle:) Onkohan mitään järkee vielä leipoo taatelikakkuja ym? Vai kerkeekö alkaa maistumaan "pakastimelle"? :) Tekis mieli leipoo kun ne tuoksuu NIIN IHANALLE joululle!!! Tosin voishan niitä muutenkin jo tehdä ja syödäkin:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja joulu:
Tulis vaan lunta nii alais tuntuu joululle:) Onkohan mitään järkee vielä leipoo taatelikakkuja ym? Vai kerkeekö alkaa maistumaan "pakastimelle"? :) Tekis mieli leipoo kun ne tuoksuu NIIN IHANALLE joululle!!! Tosin voishan niitä muutenkin jo tehdä ja syödäkin:)
Täälläkin odotellaan lunta...ja ensimmäinen joululeipomus eli Aleksanterintorttu on tehty, siitä on joka vuosi tehtävä harjoituskappale ennen joulua :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joulu:
Tulis vaan lunta nii alais tuntuu joululle:) Onkohan mitään järkee vielä leipoo taatelikakkuja ym? Vai kerkeekö alkaa maistumaan "pakastimelle"? :) Tekis mieli leipoo kun ne tuoksuu NIIN IHANALLE joululle!!! Tosin voishan niitä muutenkin jo tehdä ja syödäkin:)
Minä teen taatelikakun aina isänpäiväksi, isä kun tykkää siitä :D En usko että ehtii pakastimesta mitään makuja tarttua vaikka nyt jo tekisikin. Sitäpaitsi kohtahan on jo marraskuu :xmas:
 
joulumuori
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Alkuperäinen kirjoittaja joulu:
Tulis vaan lunta nii alais tuntuu joululle:) Onkohan mitään järkee vielä leipoo taatelikakkuja ym? Vai kerkeekö alkaa maistumaan "pakastimelle"? :) Tekis mieli leipoo kun ne tuoksuu NIIN IHANALLE joululle!!! Tosin voishan niitä muutenkin jo tehdä ja syödäkin:)
Minä teen taatelikakun aina isänpäiväksi, isä kun tykkää siitä :D En usko että ehtii pakastimesta mitään makuja tarttua vaikka nyt jo tekisikin. Sitäpaitsi kohtahan on jo marraskuu :xmas:
onko taatelikakku vaikea tehdä(sulatetaanko se taateli vai miten?) meillekkin maistuu joka joulu mummin tekemä taatelikakku, voisin tehdä tänä vuonna itsekkin :)
 
Kynttilöitä polttelen joka ilta.
Tänään mietin jo ulos lyhtyjen virittämistä ( siis valot sinne sisään ja ajastimella pimeän aikaan toimimaan)
Suursiivousta tässä jo teen, päätin olla tänä vuonna ajoissa, ettei mene joulunalusviikko kaappeja siivotessa.. :whistle:
Joulumusiikkia en sentään näin aikaisin ala kuuntelemaan, joulukuussa vasta sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joulumuori:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Alkuperäinen kirjoittaja joulu:
Tulis vaan lunta nii alais tuntuu joululle:) Onkohan mitään järkee vielä leipoo taatelikakkuja ym? Vai kerkeekö alkaa maistumaan "pakastimelle"? :) Tekis mieli leipoo kun ne tuoksuu NIIN IHANALLE joululle!!! Tosin voishan niitä muutenkin jo tehdä ja syödäkin:)
Minä teen taatelikakun aina isänpäiväksi, isä kun tykkää siitä :D En usko että ehtii pakastimesta mitään makuja tarttua vaikka nyt jo tekisikin. Sitäpaitsi kohtahan on jo marraskuu :xmas:
onko taatelikakku vaikea tehdä(sulatetaanko se taateli vai miten?) meillekkin maistuu joka joulu mummin tekemä taatelikakku, voisin tehdä tänä vuonna itsekkin :)
Taatelit keitetään pehmeiksi, tosi helppo on tehdä ja maistuu aivan taivaalliselta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Kynttilöitä polttelen joka ilta.
Tänään mietin jo ulos lyhtyjen virittämistä ( siis valot sinne sisään ja ajastimella pimeän aikaan toimimaan)
Suursiivousta tässä jo teen, päätin olla tänä vuonna ajoissa, ettei mene joulunalusviikko kaappeja siivotessa.. :whistle:
Joulumusiikkia en sentään näin aikaisin ala kuuntelemaan, joulukuussa vasta sitten.
Minä pidän kiinni siitä että joulua ei kukaan kaapissa vietä, joten niitä ei tartte joulua varten siivota :D Kunhan muuten on noin suurinpiirtein siistiä. Lisäksi joulussa on se hyvä puoli, että kun on pimeää niin kynttilän valossa ei kukaan pölykoiria edes näe. Joten sikäli voi sen lattian luuttuamisenkin jättää vähemmälle :LOL:
 
:LOL: :LOL:
Joo, ei mullakaan ole tapana jouluja kaapissa viettää, eikä juhannuksia, mutta kummasti vain ne on muka pakko aina siivota!
Tähän asti nuo siivoamiset ovat menneet ihan viimetippaan ja sitten olen ollut ihan raato jouluaattona.
Että jos nyt saisi sen neuroosinsa hoidettua alta pois ajoissa, ja joulusta saisi nauttia ihan rauhassa.. :D
 
Joulu on ajatuksissa joka päivä...

Lahjoja eilen mietin, mitään ei ole vielä hankittuna. Mutta hyvissä ajoin haluan olla valmiina, en tykkää kiireestä ja stressistä. Meillä tosin hankitaan vain vähän lahjoja, muuta jutut on tärkeämpiä.

Tän joulun värit on mietittynä ja tiedän suurin piirtein minkälaiset ulkovalosysteemit laitan. Kynttilät palaa toki sisällä ja ulkona lyhdyissä, sisällä myös pari kirkasta led-sarjaa.

Leivonnaiset ja ruoatkin on jo mietinnässä... Siivoukset jne. menee perinteiseen tapaan, vielä en ole aloittanut, marraskuussa vasta. Marraskuussa aloitan myös ruokien ja leivonnaisten tekemisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Oho, joku on jo glögiin sortunu :D Mulla on joulu oikeastaan vaan päässä jatkuvasti, tosin kynttilöitä tykätään polttaa ihan muutenkin pimeänä aikana. Punaiset verhot meinasin vaihtaa keittiöön tossa marraskuun puolella mutta ei niissä sentään tontun kuvia ole :D Pojan joulukalenteripussukoita ja vähän muitakin joulujuttuja olen tuossa pikkuhiljaa ommellut ja varmaan 80% lahjoista on jo jemmassa odottamassa paketointia. Pakko olla ajoissa kun vauvan la on 16.12.
Mulla oli viime vuonna la 18.12. Neiti syntyi jouluaattona :xmas:
 
oikeesti
Minä ostin tänään eka lahjan, joulu verhot/liinat on tilattu ja ulkona kynttilöitä poltettu. Sisällä en juuri kynttilöitä polta kun tuo meidän 4-v. ei malta olla niitä puhaltelematta.

Lahjat paketoin aina tosi viime tippaan, kerrankin paketoin niitä tunti ennen pukin tuloa...
 

Yhteistyössä