joulu muutaman viikon ikäisen vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tonttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tonttu"

Vieras
meillä aattona ja päivänä tapana käydä kahdessa paikkassa per päivä ja olen alkanut jo miettimään että onnistuuko se muutaman viikon ikäisen vauvan kanssa ? vauva toki nukkuu paljon mutta onko silti sen verran raskasta että parempi jättää pari paikkaa suosiolla väliin ?

Vaikea sanoa. Jos toivut nopeasti synnytyksestä ja lapsi voi ja nukkuu hyvin niin voi hyvin onnistuakin. Meillä molemmat ipanat on olleet "helpoimpia" just sen ekan kuukauden ajan kun nukkuivat melkein koko ajan. Ruokakin kulkee helposti mukana varsinkin jos imetät.

Onko molemmat paikat sellasia, että voit ottaa itse iisisti ja stressaamatta? Se on ehkä tärkein juttu.

Meillä on la joululuun alussa ja kyllä meinataan normaalisti sukulaisilla käydä. En näe ongelmaa miksi ei vierailut onnistuisi, jos vauva on terve ja vieraillakaan kukaan ei ole sairaana.

Riippuu ihan siitä missä kunnossa itse olet, mutta toki vauvan kanssa voi käydä vaikka viidessä paikassa, kunhan pääset ruokkimaan vauvan ja vaihtamaan vaipan tarvittaessa. Jos vauva on itkuinen tai esimerkiksi ei viihdy yhtään autossa, voi olla ikävä lähteä vierailemaan, varsinkin jos on itsekin väsynyt. Mulla oli tuossa vaiheessa paidat koko ajan märkinä suihkuavasta maidosta ja hikoilin kuin pieni sika sen lisäksi että olin itkuinen ja ärtynyt, enkä mielelläni nähnyt vieraita saati että olisin halunnut olla pitkiä aikoja kylässä. Vauva puolstaan on vaan nukkunut ja syönyt, joten sen puolesta olisi voinut mennä.

Mä suosittelen, että ette lyö lukkoon mitään, vaan varoitatte että saatatte jäädä kotiin jos tuntuu liian raskaalta.

Sen mukaan mitä itse haluaa. Yhden 2 vko ikäisen kanssa lennettiin naapurimaahan sukuloimaan.

Jos siis itse haluat nähdä noita ihmisiä ja viettää joulusi reissaten niin eiköhän se onnistu. Jos taas mielummin rauhoittaudut kotiin, ei siinäkään ole mitään väärää. :)

No kannattaa miettiä haluaako sitä mieluummin olla kotona ja passata sitten muita vai olla kyllässä muiden passattavana(missä ei ehkä oo rauhallista imetyspaikkaa, eikä paikkaa mihin mnnä rauhoittelmaan vauvaa, vauva ehkä rauhoitu mihinkään nukkumaan jne. Toki pariviikkoinen yleensä ei reagoi vieraisiin paikkoihin)

Kuopus syntyi 15.12 ja silloin oltiin kotona, toinen veljeni oli pari yötä kylässä joulupyhinä ja toinenkin kävi jouluaterialla. Mutta ah niin ihanaa jos halus olla rauhassa vauvan kanssa kiin mennä omaan makkariin ja laittaa ovi perässä kiinni.. Pikkuhiljaa etukäteen ja kotona olevan miehen suurella avustuksella tehtiin joulua. Ainut ongelma oli huonosti nukutut yöunet kun kuopus sai vuorokausirytmistä kiinni vasta noin kuukauden iässä.

Mä en koe sitä itse reissaamista, autossa olemista ja pukemista ja riisumista hankalaksi vaan sen, ettei tuossa tilanteessa voi olla yhtään aikataulua. Vauva saattaa toisinaan olla tissillä 10 minuuttia ja toisinaan 2 tuntia... Siinähän istut imettämässä ja seuraavassa kyläpaikassa odotellaan.

[QUOTE="Vieras";28867821]No kannattaa miettiä haluaako sitä mieluummin olla kotona ja passata sitten muita vai olla kyllässä muiden passattavana(missä ei ehkä oo rauhallista imetyspaikkaa, eikä paikkaa mihin mnnä rauhoittelmaan vauvaa, vauva ehkä rauhoitu mihinkään nukkumaan jne.[/QUOTE]

Tai sitten voi jättää kyläilyt kokonaan väliin, tai sopia esimerkiksi että kotiin tulevat vieraat tuo ruuat mukanaan tmv. Jos tuntuu ettei vaan jaksa, niin vierailla voi puolin ja toisin vähän myöhemminkin.

• Tykkää
Reactions: moekoe

Yhteistyössä