Joulu meni pilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Lähtisin lasten kanssa keskenään, jos ei kerran miestä huvita. Onnistuu varmaan ihan samalla tavalla kuin miehenkin kanssa.
Pieni on syötettävä, oli mies mukana tai ei, joten pysähtyisin aina tarpeen vaatiessa kahvilaan. 500 kilsaa ei ole mikään ylitsepääsemätön matka tollakaan kokoonpanolla, enemmän se on tahtoasia.

autossakin se sujuu vallan mainiosti, levähdyspaikkoja on koko ajan. sillon ei tarvii taaperoakaan herätellä kuppiloihin yöllä. evästä vaan mukaan.

mut jos asioista tekee vaikeita niin silloin ne on pirun vaikeita. |O
Tätä mieltä minäkin. Provolle haisee... Ja jos minä haluaisin mennä jouluksi johonkin ja mies on "sairaana" niin minähän pakkaisin lapset autoon ja lähtisin. Tahdosta se on kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Lähtisin lasten kanssa keskenään, jos ei kerran miestä huvita. Onnistuu varmaan ihan samalla tavalla kuin miehenkin kanssa.
Pieni on syötettävä, oli mies mukana tai ei, joten pysähtyisin aina tarpeen vaatiessa kahvilaan. 500 kilsaa ei ole mikään ylitsepääsemätön matka tollakaan kokoonpanolla, enemmän se on tahtoasia.

autossakin se sujuu vallan mainiosti, levähdyspaikkoja on koko ajan. sillon ei tarvii taaperoakaan herätellä kuppiloihin yöllä. evästä vaan mukaan.

mut jos asioista tekee vaikeita niin silloin ne on pirun vaikeita. |O
Tätä mieltä minäkin. Provolle haisee... Ja jos minä haluaisin mennä jouluksi johonkin ja mies on "sairaana" niin minähän pakkaisin lapset autoon ja lähtisin. Tahdosta se on kiinni.

Mä en kyllä olisi lähtenyt yhtään minnekkään 2 päästä synytyksestä yksin 2 jälkeläisen kanssa. Väsymys oli melkoinen ja vauveli söi aikas uasein 2 tunnin välein. Ja söi yleensä 3 varttia kerrallaan.Joten mitenkähän pitkään tällä tavalla menee aikaa 500 kilsan matkaan?

Pitää ottaa huomioon, että äiti on synnyttänyt vasta 2 viikkoa sitten. En minä ainakaan veisi tuon ikäistä johonkin tautiseen junaan. Ja jos paljon kantamuksia, niin ei saisi edes kanniskella niitä. Mulle terkkari sano just, että esim. mattoja en saa kantaa, kun synnytyksestä vasta reilu 2 viikkoa mullakin. Tuossa kohdunlaskeuman vaara.

Riippuu paljon vauvastakin, että kuinka usein tissillä, niin ei siinä huvittaisi yksin kahden lapsen kanssa ajaa 500km. Yöllä nyt ainakaan. Ja kiva jos tien päällä sattuisi jotain, niin olla siellä sitten vastasyntyneen kanssa pakkasella odottamassa apua.

Mitä mieheen tulee, niin potku persuuksille. Meilläkin on mies kovassa flunssassa nyt ja koko yön oli kipeä. Mutta niin vain lähti ostamaan tytölle luistimia lahjaksi ja ruokakauppaankin menee. Toivottavasti jaksaa eikä tartuta ketään, mutta mäkään en lähde pienen vauvan kanssa kauppaan tauteja hakemaan.

höh. Ois varmaan tosi raskasta yksin lähteä kahden pienen kanssa. Ap sanoikin että yhden kanssa menis loistavasti.
eikö ne vois tehdä poikkeuksen lentokoneessa? eikö 2v kuulu jo maksaa oma maksu ja saa oman paikankin, joten eihän sulla ole periaatteessa kuin yksi sylilapsi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Luumu:
ap:lle vinkkejä miten itse toimin autolla pienten lasten kanssa matkustaessa.

Olipa ihana vastaus. Voi kun täällä sais useammin tällaista tukea. Jos ap tän lukee, niin tästä mä ainakin saisin sellaisen tsempityksen, et pakkaisin kakarat autoon ja jättäisin miehen kurkkukipuunsa kieriskelemään. :)

Peesi. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Ihme skeidaa. Just tulin matkalta joka kesti 12 h alle vuoden ikäisen kans. Ei mtn ongelmia..

kenelläkään ei ole mitään ongelmia yhden lapsen kanssa. on eri asia mennä junassa 2 pienen kanssa, kun vessaan mahtuu juuri ja juuri pesemään vauvan pepun, ja 2v karkaa sillä aikaa mihin vaan.

jokainen, ihan jokainen selviää yhden lapsen kanssa. esim. 2 lasta on jo huomattavasti vaikeampi saada esim. hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Ihme skeidaa. Just tulin matkalta joka kesti 12 h alle vuoden ikäisen kans. Ei mtn ongelmia..

kenelläkään ei ole mitään ongelmia yhden lapsen kanssa. on eri asia mennä junassa 2 pienen kanssa, kun vessaan mahtuu juuri ja juuri pesemään vauvan pepun, ja 2v karkaa sillä aikaa mihin vaan.

jokainen, ihan jokainen selviää yhden lapsen kanssa. esim. 2 lasta on jo huomattavasti vaikeampi saada esim. hoitoon.

siis, joo kahden pienen kanssa on mahdollista liikkua yksin. Mutta pitempään kun on kahta hoitanut yksin (mies "aina" töissä), itse olen ainakin vanhentunut ja väsynyt pienessä ajassa aivan valtavasti.

Miltä miehestä tuntuu jäädä YKSIN kotiin sairastamaan? Ei kovin kivalta. Meillä katosi joulumieli lapsen vakavan sairastumisen myötä. Joulua ei ole laitettu vieläkään. Tänään päästiin sairaalasta joksikin aikaa.

oisko fiksua viedä vanhuksille joku flunssapöpö,sellasethan voi olla hankalia vanhoilla. nyt pitäis vain olla niin epäitsekäs ja jäädä kotiin. tiedän miltä tuntuu,omat vanhempani asuvat kanssa kaukana,mutta olisiko toisista sukulaisista kivaa saada flunssa ja varsinkin niistä vanhoista.

Alkuperäinen kirjoittaja iina:
oisko fiksua viedä vanhuksille joku flunssapöpö,sellasethan voi olla hankalia vanhoilla. nyt pitäis vain olla niin epäitsekäs ja jäädä kotiin. tiedän miltä tuntuu,omat vanhempani asuvat kanssa kaukana,mutta olisiko toisista sukulaisista kivaa saada flunssa ja varsinkin niistä vanhoista.

flunssapöpö iskee myös vanhuksiin ihan kaupankassalla jne. Meinaatko, että vanhusten täytyisi lakata elämästä normaalia elämää?! Ja jos ap lähtee ilman miestä, niin tartuntariski on kuitenkin pieni.

ja mä myös yksin ajellut tota monen sadan kilsan matkaa pienten lasten kanssa. kerrankin vauva huusi melkein puolet matkasta ja piti pysähtyä vähän väliä,kun oli takapenkillä,mutta selvittiin : )

ei kai se joulu pilalla ole jos kotona on, kauppaan vaan sieltä saa kaiken valmiina.
kaikkeen pitää sopeutua .
minä en edes lähtisi ajamaan kauheaan liukaaseen keliin tuollaista matkaa, enkä lähtisi millään muullakaan kulkuneuvolla varsinkin pienen vauvan kanssa. Eiköhän ne lapset ole kuitenkin ne tärkeimmät jotta heillä olisi hyvä joulu ilman kamalaa matkustamista. Kotona on hyvä olla.

ihan vain se, että ap ei viitsi itse tehdä mitään joulun eteen. Mukavahan se ois valmiiseen pöytään istua ja antaa mummojen ja pappojen ja muiden sukulaisten paapoa lapset. Sitten rauhassa nauttia joulunrauhasta. (en olisi ihan niinkään varma, että välttämättä se niistä mummoista ja papoista aivan yhtä ihanaa silloin on..)

Ei muuta kun itseä niskasta kii, ja painu kauppaan ostaan laatikot ja kinkut. Sitten hihat heilumaan ja pikajoulusiivoukset ja parit koristeet. Onnistuu kyllä. Kahden pienenkin kanssa. Itse olen tehnyt samassa tilanteessa sukujoulun, ja mummut ja papat ovat tulleet sitten meille valmiiseen pöytään.

Ja jos joku joukosta on sairas, silloin täytyy tuntea aikuisen vastuunsa ja pysyä pois tartuttamasta muita. Itse en missään nimessä voisi edes ajatella jättäväni sairasta miestä yksin kotiiin joulun viettoon ja lähteväni lasten kanssa muiden passattavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mites jos?:
Eihän junassa niitä rattaita tarvita. Eikös sut kuitenkin voi joku viedä ja hakea asemalta? Mene ihmeessä lapsuudenkotiisi lastesi kanssa, muuten harmittelet asiaa vielä ensi vuonnakin. Ymmärrän miestäsi hyvin, koska en itsekään lähtisi puolisoni sukulaisiin jouluksi..

Ei alle 2-vuotias taapero pysy millään paikallaan junassa ilman, että hänet köyttää kiinni rattaisiin. Ja en jaksa kantaa kahta lasta, eikä syliin mahdukaan yhtäaikaa. Molemmat lapset pitää saada nukkumaan noin pitkän matkan aikana. Ei onnistu ilman rattaita.

Mieheni on se, joka enemmän mun lapsuuden kotiin jouluks tahtoi. Nyt hälle vaan iski tää tauti.. hän on läheisempi mun vanhempien kanssa kuin omiensa.

Miksi pieniä lapsia pitää roikottaa tollasia matkoja? Ai niin se mummo...

Alkuperäinen kirjoittaja Tässä nyt taitaa olla taustalla:
ihan vain se, että ap ei viitsi itse tehdä mitään joulun eteen. Mukavahan se ois valmiiseen pöytään istua ja antaa mummojen ja pappojen ja muiden sukulaisten paapoa lapset. Sitten rauhassa nauttia joulunrauhasta. (en olisi ihan niinkään varma, että välttämättä se niistä mummoista ja papoista aivan yhtä ihanaa silloin on..)

Ei muuta kun itseä niskasta kii, ja painu kauppaan ostaan laatikot ja kinkut. Sitten hihat heilumaan ja pikajoulusiivoukset ja parit koristeet. Onnistuu kyllä. Kahden pienenkin kanssa. Itse olen tehnyt samassa tilanteessa sukujoulun, ja mummut ja papat ovat tulleet sitten meille valmiiseen pöytään.

Ja jos joku joukosta on sairas, silloin täytyy tuntea aikuisen vastuunsa ja pysyä pois tartuttamasta muita. Itse en missään nimessä voisi edes ajatella jättäväni sairasta miestä yksin kotiiin joulun viettoon ja lähteväni lasten kanssa muiden passattavaksi.

jaahas. Me oleme aina olleet kotona ja joulut on itse laitettu kahden pienen kanssa. Mutta mitä pahaa siinä on, jos raskaassa elämäntilanteessa joku auttaisi? esim. jos ap:n vanhemmat eläkkeellä ja haluaisivat järjestää joulun? Pikkulapsiaika on raskasta vanhemmille.

En olisi todell.akaan alkanut järjestää sukujouluja kahden pienen lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja iina:

flunssapöpö iskee myös vanhuksiin ihan kaupankassalla jne. Meinaatko, että vanhusten täytyisi lakata elämästä normaalia elämää?! Ja jos ap lähtee ilman miestä, niin tartuntariski on kuitenkin pieni.

no tarkoitinkin,että jos mies lähtee mukaan ja jos ei ap yksin voi lähteä,olkoon kotona. ei sen miehen sinne kipeänä fiksua ole lähteä.

miten tästäkin voi tehdä näin vaikeaa. Minä olen YKSIN mennyt 1 ja 2vuotiai´den kanssa junassa, enkä kokenut sitä vaikeaksi. menin perhehytissä, jos sellaista ei ollut tilasin paikkaliput. syötävää ja juotavamukaan ja muuta mukavaa: Ja mun lapset EIVÄT OLLEET HELPOIMMASTA päästä pieninä. Tosielle sait vaihdetua vaipan niin tosiella oli kakat housissa. onnski oli avuliaita ihmisiä ja katsoivat lasten perään sen aikaa kun kävin vessassa tai ravintolavaunissa. Pikkuiset kuitenkin nukkuivat päiväuniakin.

Ainakaan 2v ja vauva eivät osaa vaatia mitään joulua. heille riittää ihan normiruoka ja äidin hoiva. 2 v ei vielä toivo kalliita muotileluja ja vaatteidenkin kulutus on pientä. eikä tajua ja tiedä että jouluna pitäisi siivota ja hössöttää.

eli ainoastaa ap:n oma joulutunnelma voi olla pilalla jos siivoukset ja ostokset ja jouluruoat tekemättä. mutta siis ei ainakaan lasten joulu ole piloilla.

Niin, mitäs pahaa siinä on, jos se mummu haluaa järjestää... Eihän siinä mitään pahaa ole. Se vaan, että monet nuoret aikuiset tuntuvat kuvittelevan, että vanhemmat ihan innoissaan ja mielellään värkkää laatikoita ja rosolleja ja sen seitsemän sortin kakkuja, kun pikkuprinsessat perheineen tulevat jouluksi kotiin. Ikävä kyllä monesti nämä mummot valittaa raskaasta joulun järjestälystä sitten työpaikan kahvitunneilla, lehtien lukijapalstoilla jne. Kun todellisuudessa eivät kaipaisi muuta kuin vähän jouluntuoksua ja rauhaa. Kun jo ikä alkaa painaa ja väsyttää. Ei jaksaisi enää sitä kamalaa jouluhulinaa. Eikä se joulun järjestäminen ole mikään läpihuutojuttu, kun talo tulee väkeä täyteen!

Järjestäppäs kerran itse oikein kunnon sukujoulu, niin tiedät, kuinka kova homma se oikeasti on.

Yhteistyössä