Joulu meni pilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pilalla:
Esikoinen alle 2-vuotias ja sit tää vastasyntynyt. Lentokoneeseen saa ottaa vaan yhden sylilapsen/aikuinen ja junalla ei selvitä, koska ei oo sisarusrattaita. En saa mitenkään vietyy siis kahta lasta junassa. Autolla matka liian pitkä yksin ajaa ja hoitaa lapsia, kun synnytyksestäkin vielä niin vähän aikaa.

Ensinnäkin: kahden pienen kanssa voi lentää. Sisarusrattaat saat varmasti lainaksi jostain ja voitte mennä yöjunalla. Vauvan voi laittaa myös kantoliinaan ja esikoisen rattaisiin. Jos olisit jaksanut istua persiilläsi autossa 500 km, niin jaksat varmasti myös ajaa sen. Sä vaan haet riitaa miehen ja palstalaisten kanssa. Rauhallista joulua!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Kyllähän koneeseen saa kaksi lasta. Mutta vain yhden SYLIlapsen. Eli sun on otettava sille alle 2veelle oma paikka, vaikka se muuten menisi sun sylissä.

HALOO Ap! Tässä ratkaisu??

Se paikka varmaan maksaa aikuisen paikan verran, ja rahat oli tiukilla...

Ei ihan. Esim. Tre-Rovaniemi maksaa menopaluu aikuiselta 376 e, lapselta 302 e ja sylilapselta 23 e.

Toi on enemmän kuin kuukauden tulot.

No miksi ihmeessä sitten mussutit ensin, että et voi lentää kahden lapsen kanssa? Olisit sanonut suoraan, että lentämiseen ei ole varaa. :o

Sä oot kyllä niin Porvoosta...

joo mä ihmettelen nyt kanssa, ensin ei saa matkustaa kahden pienen kanssa "muuten kyllä lennettäis" mut kun alko tuleen faktaa pöytään niin iskikin rahaongelma :whistle:

hyvää provoiltaa vaan kaikille :xmas:

Jos 2 lapsen kanssa junassa on niin hankalaa syömisen ja kakkaamisen kanssa, niin miten asia olisi ollut helpompi AUTOSSA? :o Meinasitko ap imettää sitä vauvaa pari tuntia sylissäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Kyllähän koneeseen saa kaksi lasta. Mutta vain yhden SYLIlapsen. Eli sun on otettava sille alle 2veelle oma paikka, vaikka se muuten menisi sun sylissä.

Ei ihan. Esim. Tre-Rovaniemi maksaa menopaluu aikuiselta 376 e, lapselta 302 e ja sylilapselta 23 e.

No miksi ihmeessä sitten mussutit ensin, että et voi lentää kahden lapsen kanssa? Olisit sanonut suoraan, että lentämiseen ei ole varaa. :o

joo mä ihmettelen nyt kanssa, ensin ei saa matkustaa kahden pienen kanssa "muuten kyllä lennettäis" mut kun alko tuleen faktaa pöytään niin iskikin rahaongelma :whistle:

Ap sanoi että koneeseen saa vain yhden SYLIlapsen joka maksaa 10% aikuisen hinnasta. Ei ne ois miehen kanssa lentäneet. Jos molemmat lapset ois saaneet sylilapsen hinnalla koneeseen ap ois voinut yksin lentää niiden kanssa. MUTTA koska isompi lapsi tarvii oman kalliin paikan, ei ole varaa.

Meneekö kaaliin?

Alkuperäinen kirjoittaja hali:

Ap sanoi että koneeseen saa vain yhden SYLIlapsen joka maksaa 10% aikuisen hinnasta. Ei ne ois miehen kanssa lentäneet. Jos molemmat lapset ois saaneet sylilapsen hinnalla koneeseen ap ois voinut yksin lentää niiden kanssa. MUTTA koska isompi lapsi tarvii oman kalliin paikan, ei ole varaa.

Meneekö kaaliin?

Ei mulla ainakaan mene. Ei siellä junassakaan saa ilmaiseksi matkustaa...

Alkuperäinen kirjoittaja hali:

Meneekö kaaliin?

Vauva koriin ja 2v syliin!

tää on niin lapsellista valitusta.!
mun on pakko kertoo.
mun siskolla on kuudes lapsi tulossa, jouluna on laskettu aika, sen mies on täys alkoholisti ja narsisti. ei siis osallistu mihinkään muuhun, paitsi suun soittamiseen ja itekseen viinan tissutteluun.

tää naurattaa kuin pienet ongelmat on ja niistä tullaan valittaa. maailma pyörii oman navan ja joulun vieton ympärillä.

valivali nyyh nyyh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
Mikään ei käy, mihinkään ei ole rahaa, ja mikään ei huvita. Mitähän aloittaja toivoisi meidän vastaavan?

Että joku kiltti täti veisi ja hakisi heidät kun saa satasen bensarahaa...
Tässä on nyt kuitenkin kyse siitä, että ap:n mies ei halua lähteä sukulaisiin joulunviettoon ja ap ei halua järjestää joulua. Ne ovat kuin kissa ja koira.

HALOO!!! minä en ainakaan olisi lähtenyt väsyneenä synnytksen jälkeen kahden lapsen kanssa mihinkään..kun kaikki on vielä niin opettelua silloin!! hyvää joulua ap. toivottavasti keksitte ratkaisun

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mun on pakko kertoo.
mun siskolla on kuudes lapsi tulossa, jouluna on laskettu aika, sen mies on täys alkoholisti ja narsisti. ei siis osallistu mihinkään muuhun, paitsi suun soittamiseen ja itekseen viinan tissutteluun.

tää naurattaa kuin pienet ongelmat on ja niistä tullaan valittaa. maailma pyörii oman navan ja joulun vieton ympärillä.

No siskos sitten on varmaan aivokääpiö, kun odottaa kuudetta lastaan, vaikka miehenä on alkoholisti/narsisti. Kyllä voi olla ihminen tyhmä eläin joo...

Alkuperäinen kirjoittaja innu:
Tässä on nyt kuitenkin kyse siitä, että ap:n mies ei halua lähteä sukulaisiin joulunviettoon ja ap ei halua järjestää joulua. Ne ovat kuin kissa ja koira.

Siltä näyttää. Ainoa ratkaisu siis lienee, että ei mennä sukulaisiin eikä järjestetä joulua. Kissoista ja koirista tulee mieleen, että tällä kertaa taitaa joku purra omaa häntäänsä...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mun on pakko kertoo.

Jokaisella on omat ongelmansa - joskus isoja ja joskus pieniä. Kyllähän aina löytyy se jolla on kurjempaa ja isommat ongelmat.

Hmm... en kyllä ymmärrä siskoasi MIKSI hän tekee noin. Saati sitä, että siskona sä et puutu tuohon nyt heti välittömästi.

Lähtisin lasten kanssa keskenään, jos ei kerran miestä huvita. Onnistuu varmaan ihan samalla tavalla kuin miehenkin kanssa.
Pieni on syötettävä, oli mies mukana tai ei, joten pysähtyisin aina tarpeen vaatiessa kahvilaan. 500 kilsaa ei ole mikään ylitsepääsemätön matka tollakaan kokoonpanolla, enemmän se on tahtoasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Lähtisin lasten kanssa keskenään, jos ei kerran miestä huvita. Onnistuu varmaan ihan samalla tavalla kuin miehenkin kanssa.
Pieni on syötettävä, oli mies mukana tai ei, joten pysähtyisin aina tarpeen vaatiessa kahvilaan. 500 kilsaa ei ole mikään ylitsepääsemätön matka tollakaan kokoonpanolla, enemmän se on tahtoasia.

autossakin se sujuu vallan mainiosti, levähdyspaikkoja on koko ajan. sillon ei tarvii taaperoakaan herätellä kuppiloihin yöllä. evästä vaan mukaan.

mut jos asioista tekee vaikeita niin silloin ne on pirun vaikeita. |O

hyvää yötä :D mulle riitti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:

autossakin se sujuu vallan mainiosti, levähdyspaikkoja on koko ajan. sillon ei tarvii taaperoakaan herätellä kuppiloihin yöllä. evästä vaan mukaan.

mut jos asioista tekee vaikeita niin silloin ne on pirun vaikeita. |O

hyvää yötä :D mulle riitti.

Ai, mä ajattelin että olis lähtenyt taaperon päikkäriaikaan :) Mutta joo, kyllä varmasti sujuu autossakin imetys, mutta ei sitä tuntia joka ap:n vauvalla menee syömiseen(auto kylmenee tai sitten bensaa kuluu turhaan), ja kivahan se on välillä itsekin kahvia vaikka juoda.

Mutta joo, asiasta kuin asiasta saa tehtyä ongelman, jos vaan kovasti haluaa. Miehelle kuitenkin haistattaisin pitkät...

ite pakottasin miehen mukaan. Ei voi olla niin kova kurkkukipu! ja jos ei oikeesti tule niin lähtisin matkalle lasten kanssa. vaikka kuinka vaikeeta olisi. ihan vaan sille vittuileksani. Ja kun tulisin takasin en mitään hänelle puhuis. : D mut se oon vaan minä...

Junaan ja makuuvaunuun. Matkustatte yön, saat aivan rauhassa hoitaa vauvaa. Jos ei oo kaksostenrattaita, laita vauva liinaan.
Mä olen matkustanut itse 1100 kilsaa kuukauden ikäisten kaksosten ja kahden alle 5v kanssa omalla autolla. wheres a will theres a way vai mitenkäs se marttiinan tatska menikään:D t:yh

Lisää painostusta miehen suuntaan nyt - ottaa itseään niskasta kiinni ja menoksi.

En tahdo enää edes puhua sille. Hän sanoi, että jos oon äkänen koko joulun, niin pakko kai se on lähtee. Lupasin olla hiljaa koko joulun. Puhun vaan lapsille. Ja koitan olla itkemättä koko ajan.

No minä olisin ihan helvetin äkänen vähintään loppiaiseen asti ja vittuilisin vielä kakskyt vuotta tämän joulun jälkeenkin sekä vastaavassa tilanteessa "sairastuisin kurkkukipuun" enkä lähtisi hänen haluamalleen matkalle ja vielä paljon muutakin kehittelisin että sinuna olisin äkäinen jos kerta sitten on luvannut lähteä!

Tämä on tahdon asia, sinne mennään jos SINÄ niin haluat!

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaupasta saa ruokaa. Lepäilette molemmat kotona ja toivutte, mies taudistaan ja sinä synnytyksestä.

Menette sitten mummoa katsomaan myöhemmin.

Justiinsa näin!

Peesi täältäkin!

Eikä mitään! Lähdette mummolaan, kyllä nyt yks saamarin kurkkukipuinen äijä on kuriin saatava! Pitääkö minun täältä tulla sinne?

Yhteistyössä