Joulu meni pilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei teidän kannata lähteä minnekään! Mies ei ilmiselvästi halua ja sulle lähteminen selvästikin on liian hankalaa. Joulu EI ole pilalla, siitä vaan tulee erilainen, kuin kuvittelit. Nyt ajatukset uusille urille. Käyt hakemassa kaupasta herkkuja, kaivat joulukoristeet esiin, ja nautiskelette tavallista rennommasta joulusta perheen kanssa.

MINUN joulu on pilalla,koska mies tahtoo niin. Ja koska minun joulu on pilattu, en varmasti muille joulua laita. Mies ei auttais tasan missään. Joten kyökkipiiaks en rupea.

Ja ei kai kurkkukivussa voi syödä mitään?

ei kannattas nyt katkeroitua. oikeesti, mee nukkuun! turhaan valitat että olet väsynyt kun mietit tätä asiaa täällä keskellä yötä. Nuku. Ja huomenna ehkä tiedät miten ratkaiset.

Miehellä koskee KURKKUUN vähän ja joulu on peruttu ja pilalla, lentomatkat ja kaikki varattuna?

PROVO!

Ei lentomatkaa ole varattu. Piti mennä omalla autolla ja olla puolivälissä sukulaisilla yötä. Näin oltas päästy kahtena päivänä päiväunien aikana perille. Yksin lasten kanssa menisin koneella, jos saisin molemmat lapset koneeseen.

Oiskin provo.

Mikset voi yöpyä lasten kanssa siellä sukulaisilla?

Miehen äitin serkku. Eli eipä oo kovin läheistä sukua mulle. En ilkeä mennä ilman miestä sinne.

Olit menossa sinne kuitenkin miehen kasaa,niin tunnet heidän kuitenkin jollain tapaa,ja olette ilmeisesti olleet heidän kanssaan paljon tekemisissä jos mies on heille läheinen.
Sinne siis.Laita mies soittamaan pilalle menneistä suunnitelmista ja muutoksista.

Alkuperäinen kirjoittaja anita:
niin mä kans kyl mietin et mitä sä teet täällä tähän aikaan yöstä jos oot kans niin väsyny iteki. kannattasko ottaa aikalisä ja mennä unten maille. nukkuneena näyttäs asiatki vähä valosammilta.

Tää on totta. Mutta on niin paha olla. Ja toivon, että mies menis eka nukkuu, et voisin jäädä sohvalle koisimaan. Kun jos meen makkariin, se saattaa tulla sinne kansa.

Ei teidän kannata lähteä minnekään! Mies ei ilmiselvästi halua ja sulle lähteminen selvästikin on liian hankalaa. Joulu EI ole pilalla, siitä vaan tulee erilainen, kuin kuvittelit. Nyt ajatukset uusille urille. Käyt hakemassa kaupasta herkkuja, kaivat joulukoristeet esiin, ja nautiskelette tavallista rennommasta joulusta perheen kanssa.

MINUN joulu on pilalla,koska mies tahtoo niin. Ja koska minun joulu on pilattu, en varmasti muille joulua laita. Mies ei auttais tasan missään. Joten kyökkipiiaks en rupea.

ei kannattas nyt katkeroitua. oikeesti, mee nukkuun! turhaan valitat että olet väsynyt kun mietit tätä asiaa täällä keskellä yötä. Nuku. Ja huomenna ehkä tiedät miten ratkaiset.

Jos vika joulu mummon kanssa on viety, varmasti katkeroidun. Mutta en jaksa puhua miehelle, mitn tärkeää se olis mulle. Ja hän jo päätti, että jäädään kotiin. Joten mitään ratkaistavaa ei enää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
mikset sä lähe lapsien kanssa vaan autolla? pilaat koko joulun muuten :(

meette yötä vasten niin lapset nukkuu, ei pitäis kovin rankkaa olla, taukoja vaan pidät. ja muistat nukkua ensin. saa ukkos jäädä potemaan omissa oloissaan, ehkä tajuaa sit itekin.

Kuusi tuntia ajoa+ tauot. Kuopus syö aina vähintään tunnin rintaa kerralla. Jos imetän autossa, pitäs pitää tyhjäkäynnillä koko aika, ettei auto jäähdy liikaa. Jos meen huoltsikalle, pitäs esikoinen herättää joka kerta. Kyllä se on aika mahdoton vaihtoehto. Matka veis vähintään yhdeksän tuntia. Ja oon jo valmiiks väsynyt.

miks haaveilet lähdöstä.. vaihda miestä.. tai pysy kotona kun on niiins ees h vaikeeta sulla kaikki...

no helvetti se esikko voi istua miehes paikalla koneessa kun on kerran maksettu.
miten ihmeessä et selvii sitä matkaa? lentohan kestää varmaan vaan jotain alle 1,5h ja vauva varmaan vaan nukkuun. mieti nyt vähän.

Mun käy sääliksi teidän lapsia. Aikuiset syyttelee ja kinastelee pikkuasiat jättisuuriksi. Ei joulua sit lapsillekaan jos ei MINUN joulu onnistu... varmaan menee se toimeentulotukikin viinaksiin nyt sit ku kotiin oli pakko jäädä. Kun valivali vali vali valivali...

Alkuperäinen kirjoittaja rtyu:
no helvetti se esikko voi istua miehes paikalla koneessa kun on kerran maksettu.
miten ihmeessä et selvii sitä matkaa? lentohan kestää varmaan vaan jotain alle 1,5h ja vauva varmaan vaan nukkuun. mieti nyt vähän.

Ei ole lentoja maksettu. Piti mennä omalla autolla.

Mä ymmärrän että oot nyt muutenkin väsynyt ja hormonien vallassa. Et itse sitä ehkä tiedosta edes mutta mä tiedän tuon tunteen. :)
Ja jos mies on tuollanen, niin mikä tahansa ärsyttää.

Nykyinen minäni neuvoisi mua itseäni joka oli tuossa tilassa ja samanlaisissa tilanteissa näin:
Mene nukkumaan. Huiomenna aamulla päätä että lähdetään ja kerrot sen myös miehelle. Et välitä vaikka mies mussuttaisi tai vaikka mikä ottaisi päähän.
Otat tavoitteeksi sen että pian olet rakkaan sukusi huomassa ja saat levätä. Kestät hammasta purren kaiken siinä välillä. Onnistuu kun vaan yteet niin.

Et anna miehelle muuta vaihtoehtoa kuin että lähdette. buranan voimalla sekin jaksaa kyllä. Sulje vaan korvat kiukuttelulta.

Kyllä ses siitä, tsemppiä. :)

Mun käy sääliksi teidän lapsia. Aikuiset syyttelee ja kinastelee pikkuasiat jättisuuriksi. Ei joulua sit lapsillekaan jos ei MINUN joulu onnistu... varmaan menee se toimeentulotukikin viinaksiin nyt sit ku kotiin oli pakko jäädä. Kun valivali vali vali valivali...

Lapset tulee kyllä hyvin hoidettua. Mies on koneella ja minä hoidan lapset. Ja molemmat ollaan absolutisteja, täällä ei ole yhtään alkoholia eikä tule.

Lapset tulee kyllä hyvin hoidettua. Mies on koneella ja minä hoidan lapset. Ja molemmat ollaan absolutisteja, täällä ei ole yhtään alkoholia eikä tule.

Niin paitsi että nythän sä olet koneella...

Jos vika joulu mummon kanssa on viety, varmasti katkeroidun. Mutta en jaksa puhua miehelle, mitn tärkeää se olis mulle. Ja hän jo päätti, essä????????
miks sä katot tommosta äijää ja vielä sikiät sille????????????että jäädään kotiin. Joten mitään ratkaistavaa ei enää ole.
eli sulla ei ole sananvaltaa teidän perhe

Kaikkeen löytyy selitys mutta mihinkään ei löydy ratkaisua.
PROVO!

Missä kielletään kahden lapsen kanssa matkustaminen? Mä olen monesti lentänyt kolmen kanssa... Sylissäsi et voi pitää kuin yhtä, mutta kukaan ei estä ostamasta alle 2-vuotiaallekin omaa paikkaa.

Mä en olis suostunu lähteen kaks viikkoa synnytyksestä 500 km:n päähän alle 2v:n ja vastasyntyneen kanssa - en miehen kanssa enkä ilman miestä! Mutta mä vuosinkin niin kamalasti että asuin melkein vessanpöntöllä sen aikaa mitä en imettäny! :) Nyt keskityt siihen pieneen vauvaasi sinä,lakkaat kanssa kiukuttelemasta ja mies listan kanssa kauppaan ostamaan valmiit jouluruuat! Jos ei ole kuumeessa niin voi kyllä kaupassa käydä ja ulkoiluttaa samalla esikoisenkin. Onhan tuossa sekin mahdollisuus että miehellä onkin joku alkava influenssa ja kohta sairastatte sitä sitten muukin perhe joten ei siinäkään mielessä ole nyt järkevää lähteä reissuun ja mahdollisesti tartuttaa siellä kaikki niitä isovanhempia myöten.Asiat pitää nyt vaan ottaa sellasina kuin ne on ja tehdä teidän perheen joulusta mahdollisimman mukava.Kyllä se onnistuu kun istutte ensin rauhassa hetken juttelemaan ja lopetatte turhat kiukuttelut kumpikin! Mukavaa joulua teille!

Sori, en nyt jaksanu koko ketjua lukea läpi, mutta mä oon sitä mieltä, että jos kerran haluat niin kovasti sinne sukulaisille, niin sitten lähdet! Joko itse autolla ajaen, junalla tai lentokoneella. Kyllä sä selviit. Ja eikö kellään tutulla olis sisarusrattaita antaa lainaksi? Entä onko sielä missään sellasta paikkaa, mistä vois vuokrata sisarusrattaat?

Mä sanosin, että jos sun esikoinen on kerran niin infektioherkkä, niin tuskin menisit junaankaan, saa ne pöpöt käymättä leikkivaunussa. Sori, mut mulle heräs kyllä epäilys, että tää on provo.

mä sain finnairin sivuilta kyl sellasen käsityksen et 2v tai alle sais matkustaa omalla paikalla...

http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/TravelInfo/SpecialServices/FamiliesWithChildren/fi_FI?#

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Kyllähän koneeseen saa kaksi lasta. Mutta vain yhden SYLIlapsen. Eli sun on otettava sille alle 2veelle oma paikka, vaikka se muuten menisi sun sylissä.

No näin on.
Tätä ap:lle on varmaan yritetty selittää.

Yhteistyössä