Joulu meni pilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Lisää painostusta miehen suuntaan nyt - ottaa itseään niskasta kiinni ja menoksi.

En tahdo enää edes puhua sille. Hän sanoi, että jos oon äkänen koko joulun, niin pakko kai se on lähtee. Lupasin olla hiljaa koko joulun. Puhun vaan lapsille. Ja koitan olla itkemättä koko ajan.

Mä luulen, että kun vaan saisitte lähdettyä, homma lähtisi siitä rullaamaan. Siellä joulunvietossa on kumminkin niin paljon muuta ajateltavaa ja kivaa touhua että takkuinen alku unohtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja hepsis:
Mun eksälläkin oli "passi hukassa" ennen yhteistä lomaa, oli jäämässä kotiin. Kun sanoin etten tietenkään lähde yksin, passi löytyi ja lomalle mentiin. Miehen suhde paljastui kk matkan jälkeen.

No ei ole mahdollista meidän tapauksessa. Kännykät, s-postit, facebook, kaikki on avointa puolin ja toisin. Tiedän kaikkiin salasanat ja saan kaikki lukea. Mies ei harrasta mitään kodin ulkopuolella eikä käy muualla kun opiskelemassa ja lukujärjestykset on luettavissani. Pettäminen ei oo mahdollista. Ei ehtis missään välissä.

Ehkä se onkin syynä.Oma aika.

Alkuperäinen kirjoittaja hepsis:
Mun eksälläkin oli "passi hukassa" ennen yhteistä lomaa, oli jäämässä kotiin. Kun sanoin etten tietenkään lähde yksin, passi löytyi ja lomalle mentiin. Miehen suhde paljastui kk matkan jälkeen.

No ei ole mahdollista meidän tapauksessa. Kännykät, s-postit, facebook, kaikki on avointa puolin ja toisin. Tiedän kaikkiin salasanat ja saan kaikki lukea. Mies ei harrasta mitään kodin ulkopuolella eikä käy muualla kun opiskelemassa ja lukujärjestykset on luettavissani. Pettäminen ei oo mahdollista. Ei ehtis missään välissä.

no niin sa luulet.. onnistuu koulun vessassakin ..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehellä koskee KURKKUUN vähän ja joulu on peruttu ja pilalla, lentomatkat ja kaikki varattuna?

PROVO!

Ei lentomatkaa ole varattu. Piti mennä omalla autolla ja olla puolivälissä sukulaisilla yötä. Näin oltas päästy kahtena päivänä päiväunien aikana perille. Yksin lasten kanssa menisin koneella, jos saisin molemmat lapset koneeseen.

Oiskin provo.

Mikset voi yöpyä lasten kanssa siellä sukulaisilla?

Miehen äitin serkku. Eli eipä oo kovin läheistä sukua mulle. En ilkeä mennä ilman miestä sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Lisää painostusta miehen suuntaan nyt - ottaa itseään niskasta kiinni ja menoksi.

En tahdo enää edes puhua sille. Hän sanoi, että jos oon äkänen koko joulun, niin pakko kai se on lähtee. Lupasin olla hiljaa koko joulun. Puhun vaan lapsille. Ja koitan olla itkemättä koko ajan.

No onhan tää sit mahdollista!
Jos se yhdestä äkäisyydestä vaan on kiinni! Joulu nyt kerta vaan on kerran vuodessa. Mitä ihmettä sä täällä valitat, käyt potkimassa sen sairaan äijäs ylös ja sanot että te menette ja sillä sipuli. Herran jestas.

Kuulostaa vaan siltä et itse teet tästä nyt liian hankalaa.
Vaunut tai kaukalo mukaan niin siinä voi nukkua.Esikoiselle ne taudit tarttuu muutenkin jos tarttuakseen
Mieskin aika kummallinen,miten se kurkkukipu estää autossa tai lentokoneessa istumisen.
Eihän tuohon lentoon mene ku 45min,vai laskinko ihan väärin.

Lentokoneeseen saa vain yhden sylilapsen/ aikuinen mukaan. Onko se vaikee ymmärtää? Mulla niitä on kaksi. En saa kahta. Näin on säädökset.

Ymmärsin sen kyllä.
Tarkoitinkin että eihän joku 45min ole mikään hirmu pitkä aika istua "kurkkukivusta" kärsivänä lentokoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Kaupasta saa ruokaa. Lepäilette molemmat kotona ja toivutte, mies taudistaan ja sinä synnytyksestä.

Menette sitten mummoa katsomaan myöhemmin.

Näin ehdottaisin minäkin.
Sulla on kuitenkin melko lyhyt aika synnytyksestä ja en oikein usko, että esikoisesikaan on täysin ymmärtänyt, että teillä on nyt vauva.
Ehkä kannattaisi vielä olla omalla porukalla ja rauhoittua ja totutella ja tutustua klunnolla uuteen perheenjäseneen?

Sehän tässä onkin, että oon väsynyt. Kotona olisin saanut levätä. Ja mies olis ajanut matkan. Myöhemmin keväällä ei oo saumaa ennen pääsiäistä mennä..Ja nyt on joulu. Mun sisaruksetkin on tulossa.. minä en.

Vaunut tai kaukalo mukaan niin siinä voi nukkua.Esikoiselle ne taudit tarttuu muutenkin jos tarttuakseen
Mieskin aika kummallinen,miten se kurkkukipu estää autossa tai lentokoneessa istumisen.

Lentokoneeseen saa vain yhden sylilapsen/ aikuinen mukaan. Onko se vaikee ymmärtää? Mulla niitä on kaksi. En saa kahta. Näin on säädökset.

Ymmärsin sen kyllä.
Tarkoitinkin että eihän joku 45min ole mikään hirmu pitkä aika istua "kurkkukivusta" kärsivänä lentokoneessa.

varsinkin jos pystyy istuun koko päivän tietokoneella... :whistle:

Ymmärsin sen kyllä.

Koko perheenä ei oo varaa lentää. Maksaa liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:

Ymmärsin sen kyllä.

Niinpä. Kyllä minä sen tajuan, mies ei. Mutta ei oo kiva olla kylässäkään jos mies on sit koko ajan äkäinen.

ootko kysyny siltä mieheltäs, että kumpi ny ois parempi; lähtee vähä kipeenä sinne valmiiseen jouluun vai "sairastaa" jouluttomassa kodissa. Kai se nyt tajuaa että se on joko joulu kaukana tai ei joulua lainkaan?

Miten te viitsitte yrittää vielä tarjota vastausta ap:n "ongelmaan" jonka hän itse tekee vaikeaksi. Ihan läpinäkyvä provo. Mikään ei kelpaa ja kaikki on just pikkasen liian kallista tai väärää tai ei mee tai tai tai :D Porvoon perukoilta kajahtelee.

mikset sä lähe lapsien kanssa vaan autolla? pilaat koko joulun muuten :(

meette yötä vasten niin lapset nukkuu, ei pitäis kovin rankkaa olla, taukoja vaan pidät. ja muistat nukkua ensin. saa ukkos jäädä potemaan omissa oloissaan, ehkä tajuaa sit itekin.

Alkuperäinen kirjoittaja klump:
Miten te viitsitte yrittää vielä tarjota vastausta ap:n "ongelmaan" jonka hän itse tekee vaikeaksi. Ihan läpinäkyvä provo. Mikään ei kelpaa ja kaikki on just pikkasen liian kallista tai väärää tai ei mee tai tai tai :D Porvoon perukoilta kajahtelee.

Eletään toimeentulotuen varassa. Joten lentokone olis koko perheelle mahdoton.

niin mä kans kyl mietin et mitä sä teet täällä tähän aikaan yöstä jos oot kans niin väsyny iteki. kannattasko ottaa aikalisä ja mennä unten maille. nukkuneena näyttäs asiatki vähä valosammilta.

Ei teidän kannata lähteä minnekään! Mies ei ilmiselvästi halua ja sulle lähteminen selvästikin on liian hankalaa. Joulu EI ole pilalla, siitä vaan tulee erilainen, kuin kuvittelit. Nyt ajatukset uusille urille. Käyt hakemassa kaupasta herkkuja, kaivat joulukoristeet esiin, ja nautiskelette tavallista rennommasta joulusta perheen kanssa.

Ymmärsin sen kyllä.

Niinpä. Kyllä minä sen tajuan, mies ei. Mutta ei oo kiva olla kylässäkään jos mies on sit koko ajan äkäinen.

Miks se ois äkänen ku hänhän on vain kipee.Menkööt perillä nukkumaan,ja antakoot muiden viettää joulua.

mikset sä lähe lapsien kanssa vaan autolla? pilaat koko joulun muuten :(

meette yötä vasten niin lapset nukkuu, ei pitäis kovin rankkaa olla, taukoja vaan pidät. ja muistat nukkua ensin. saa ukkos jäädä potemaan omissa oloissaan, ehkä tajuaa sit itekin.

Kuusi tuntia ajoa+ tauot. Kuopus syö aina vähintään tunnin rintaa kerralla. Jos imetän autossa, pitäs pitää tyhjäkäynnillä koko aika, ettei auto jäähdy liikaa. Jos meen huoltsikalle, pitäs esikoinen herättää joka kerta. Kyllä se on aika mahdoton vaihtoehto. Matka veis vähintään yhdeksän tuntia. Ja oon jo valmiiks väsynyt.

Sehän tässä onkin, että oon väsynyt. Kotona olisin saanut levätä. Ja mies olis ajanut matkan. Myöhemmin keväällä ei oo saumaa ennen pääsiäistä mennä..Ja nyt on joulu. Mun sisaruksetkin on tulossa.. minä en.

Mutta onko se sit lepoa kuitenkaan siellä kotonakaan, siis siellä lapsuuskodissa?
Joo, on siis hoitajia vauvalle ja sisarukselle, mutta silti... kun mie vaan yhä mietin sitä, että mitä se mahdollisesti tekee sit teidän perheelle?

Maltatko levätä sit sisarusten läsnäollessa? Oletko uupuneempi reissun päälle?
Jos mies onkin huomannut, että olet väsynyt ja siksi koittaa saada sutin jäämään kotiin, omaan kotiin.

Ei teidän kannata lähteä minnekään! Mies ei ilmiselvästi halua ja sulle lähteminen selvästikin on liian hankalaa. Joulu EI ole pilalla, siitä vaan tulee erilainen, kuin kuvittelit. Nyt ajatukset uusille urille. Käyt hakemassa kaupasta herkkuja, kaivat joulukoristeet esiin, ja nautiskelette tavallista rennommasta joulusta perheen kanssa.

MINUN joulu on pilalla,koska mies tahtoo niin. Ja koska minun joulu on pilattu, en varmasti muille joulua laita. Mies ei auttais tasan missään. Joten kyökkipiiaks en rupea.

Ja ei kai kurkkukivussa voi syödä mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Mutta onko se sit lepoa kuitenkaan siellä kotonakaan, siis siellä lapsuuskodissa?
Joo, on siis hoitajia vauvalle ja sisarukselle, mutta silti... kun mie vaan yhä mietin sitä, että mitä se mahdollisesti tekee sit teidän perheelle?

Maltatko levätä sit sisarusten läsnäollessa? Oletko uupuneempi reissun päälle?
Jos mies onkin huomannut, että olet väsynyt ja siksi koittaa saada sutin jäämään kotiin, omaan kotiin.

Täällä minä teen kaiken. Mies ei laita edes lautasta tiskikoneeseen itse.

Ymmärsin sen kyllä.

Miks se ois äkänen ku hänhän on vain kipee.Menkööt perillä nukkumaan,ja antakoot muiden viettää joulua.

Se varmaan loukkaantuu, jos pakotan hänet noin "sairaana" reissuun.

Yhteistyössä