Joulu isovanhempien kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vanhempani haluavat, että menemme aatoksi heille perheen voimin. Ajatus on oikein kiva, mutta homma ei vaan toimi. Koko päivä on tarkkaan aikataulutettu (äitini ei kestä muutoksia) ja meidän 1v lapsen rytmi ei tähän tiukkaan aikatauluun sovi. Pitäisi laittaa koko pojan päivärytmi päälaelleen. Se tietäisi vähemmän mukavaa iltaa sitten kotona kun poika on ihan väsynyt. Mutta äitini ei tätä ymmärrä. Ja jos sanon, että emme tule niin seuraava puoli vuotta menee puhelakossa. Ja kun ehdotin, että tulevat meille, niin he haluavat olla joulun kotona. Mieheni äiti pyysi meitämyös käymään, johon oma äitinio sitten suuttuikin ja snaoi, että menkää sinne jos siellä on niin paljon parempaa. Äitini ei hyväksy sitä, että miehellänikin on äiti ja isä ja yhtä lailla me sinne kuulumme. Joku suuttu tänä jouluna taas ja jouluaatto on pilalla.

Mä ottaisin tossa tilanteessa sen puolen vuoden puhelakon. Täällä aina toitotetaan, että joulu on lasten juhla, mut teillä se (ainakin öitis mielestä) on häntä varten. En menis, kutsuisin kyllä käymään jonain muun apäivänä kuin aattona.

Olemme ratkaisseet vähän vastaavanlaiset ongelmat pysymällä kotona. Meille saa toki tulla ja olemme sen kaikille isovanhemmille kertoneet jo hyvissä ajoin, mutta luultavasti käy kuitenkin niin, että olemme joulunpyhät vain oman perheen kesken. Ja mikäs siinä. Saapahan puuhailla pelkästään oman aikataulun mukaan.

Mä en osais aatella viettäväni joulun jossain muualla ku omassa kotona omien lasteni ja eläinteni kanssa. En edes ahlua ajatella vaihtoehtoa että eläinten pitäis olal keskenään koko joulun.....

Me ollaan tehty molemmille isovanhemmille selväksi, että jos ollaan tämä joulu minun vanhemmillani, ollaan ensi joulu miehen vanhemmilla. Vuorotellen siis ja systeemi on toiminut hyvin.
Sitten tapanina esim kyläillään siellä mummolassa, jossa ei aattoa vietetty.

Ottaisinpa minäkin sitten ihan riskillä sen puolen vuoden puhumattomuuden, jos se kerta noin heppoisin eväin on ylipäätänsä tuloillansa.

Voi sentään. Jospa Joulupukki toisi äidillesi suhteellisuuden tajua ja ymmärrystä lahjaksi...

Yhteistyössä