Joulu ilman lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kahden lapsen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kahden lapsen äiti"

Vieras
Tänä vuonna on ilmeisesti ensimmäistä kertaa tilanne, että joudun olemaan lapsista erossa koko joulun. Lapset siis 6-ja 7v ja menevät näillä näkymin isälleen, koska olivat viime joulun minun luonani. Miten ihmeessä joulun vietto onnistuu ilman lapsia? Menen luultavasti äitini luokse yksin. Sinne tulee sisarukseni myös. Näin äkkiseltään tuntuu aika orvolta ilman lapsia. Ja tyhjältä. Ei lasten ääniä, joulupukin odottelua ym. Onko muilla sellaista tilannetta että lapset on jossain muualla? Miten siitä selviää? Miten lapset sen ottavat? Tarvin nyt virtuaalista tukea selvitä tästä kriisistä :D

Miten isällä onnistui joulun vietto ilman lapsia??
Tiedän tilanteen, oon itsekin eronnut yli 10v sitten ja lapset on aina viettäneet joka toinen joulu isällä joka toinen äidillä...eka joulu eron jälkeen olivat isällä ja ihan kamalaahan se oli....en ite halunnu mennä kenenkään sukulaisen tms. luo. Onneks (tässä kohtaa onneks!) on sellainen työ, että pysyin ole jouluna töissä paljon, mut esim. Aattoilta (joka on mulle ainakin se "pahin", olin yksin kotona...)
Vuosien mittaan on helpottanut, mut edelleen surettaa, kun näen oo lapsen kanssa jouluna. Mut en vois olla niin itsekäs, että vaatisin isää aina olemaan erossa lapsista jouluna!

Minä ottaisin ilon irti tilanteesta. Kävisin vain pikaisesti vanhemmillani jouluruokailemassa. Muuten nauttisin yksinolosta, kuntoilisin ja ehkä hankkisin seksiseuraa itselleni. Paljon on myös yksinäisiä miehiä joulun aikaan kotona.

Nyt edessä on jouluhelvetti ensin anoppilassa, jossa ryysitään koko porukan kanssa äitini luokse, silelä käydään isäni luona sekä pappaani katsomassa. Eipä siinä ole rauhoittumisesta tietoakaan, kun kauhea hulina kokoajan päällä. Sukulaiset asuvat vähän kauempana ja inhoan pakkaamista ja tavaroiden purkamista. Matkustusstressi vielä siihen päälle ja kissatkin pitää ottaa mukaan matkaan. Lisäksi miehen siskolla on kissa, joten aikamoista showta on, kun yrittää pitää kissat erillään toisistaan tai muuten menisi tappeluksi.

Ajatuksen tasolla mäkin nauttisin; menisin kylpyyn, söisin hyvin, katsoisin leffoja. En viettäis ns. joulua vaan muuten vaan mukavan päivän.
Viettäisin joulua sitten lasten kanssa vasta, silloin olisi paketit, joulujutut jne. vaikka sitten pari päivää ennen tai jälkeen aaton.

Olen itse eronnut, mutta vietämme joulun yhdessä.

Tämä onnistuu ainakin vielä kun itse en ole ja entinen mieheni ei ole parisuhteessa, en tiedä mitä sitten tapahtuu, jos jompikumpi aloittaa uuden suhteen.

vietämme joulun vanhempieni luona, entinen mieheni ja hänen vanhempansa tulevat sinne aattona syödään porukalla ja joulupukki tulee.
sen jälkeen avataan lahjat ja juodaan kahvit
mies ja vanhempansa lähtevät miehen vanhempien luo ja loppu aattoilta menee siinä lasten mekastusta katsoessa

tämä toimii, koska omat vanhempani ovat hyvissä väleissä miehen vanhempien kanssa ja kyläilevät toistensa luona edelleen vaikka me ollaankin erottu.

Hmm. Voisihan sitä tosiaan yrittää nauttia olostaan. Katsoisi leffoja, söisi hyvin, saunoisi....ottaisi muutaman siiderin. Eikä seurakaan olisi pahitteeksi ;) Kiitos vastauksista, otan niitä edelleen vastaan jos jollain olisi jotain sanottavaa asiaan :)

Meillä lapset tykkää kun on kaksi joulua (kahdet lahjat). Itselle ensimmäiset aatot yksin olivat hirveitä, mutta nyt minäkin asennoidun niin että on vapaata ja saan tehdä ihan mitä haluan koko päivän! Ei velvollisuuksia eikä stressiä. Kyllä se siitä :)

Yhteistyössä