Joulu asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elmeri-meri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elmeri-meri

Jäsen
24.10.2006
965
0
16
Mitä meinaatte ostaa lapsille lahjaksi? Entä ostatteko erilaiset vai samanlaiset lahjat ja yhteiseksi vai omiksi? (Olipas hankala kyssäri mut toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa :D )

Mä olen ajatellu ostaa pojille sellaset pehmo autot jotka näin prismassa, ne oli siitä CARS-leffasta ja kun niitä tömäytti niin niistä kuulu kaikkia hassuja ääniä(Ronia ainakin nauratti :p ) muuta en ole vielä keksinyt, onkos jollain jotain kivoja ideoita? :wave: :wave: :wave:

Minä ostan yleensä lelut samanlaisina, kun muuten takuuvarmasti tulee tappelu jos erilaiset ostaa, mutta vaatteissa ostan samantyylisiä/samanlaiset, mutta eriväriset. (tulipas vaikeesti selitettyy :ashamed: ) ja ostin myös jouluksi yhteisen isomman lahjan :)

Mä olen todennut, että vaikka leluja olisi kaksi samanlaista niin riitaa tulee silti.
Mä ostan lapsille erilaisia leluja ja sillai mistä kukakin nyt tykkää. Toinen on kova piirtämään ja tanssimaan ja toinen tykkää keskittyä palapeleihin yms.
On meillä ihan samojakin leluja, mut silti tosiaan just se mikä on toisella on parempi =)
Mun mielestä lapsien on hyvä oppia odottamaan vuoroaan ja samalla lelulla voi leikkiä yhdessä sovinnossa.
Meillä lapset osaakin jo sanoa "nyt on sun vuoro/ nyt on mun vuoro" ovat siis 2 vuotiaita.
Ja totta kyllä, että kun on tyttö ja poika niin eri asiat kiinnostaa, mutta ei kai ne samaa sukupuolta olevatkaan ole ihan samanlaisia luonteeltaan.
Meillä poikakin hoitaa nukkeja ja tyttö ajelee formuloilla.
ja on se hyvä, että lapset oppii että he on yksilöitä eikä yksi yksikkö joka aina saa samat jutut keskenään. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 11:37 Ellu-75 kirjoitti:
Mitä meinaatte ostaa lapsille lahjaksi? Entä ostatteko erilaiset vai samanlaiset lahjat ja yhteiseksi vai omiksi? (Olipas hankala kyssäri mut toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa :D )

Mä olen ajatellu ostaa pojille sellaset pehmo autot jotka näin prismassa, ne oli siitä CARS-leffasta ja kun niitä tömäytti niin niistä kuulu kaikkia hassuja ääniä(Ronia ainakin nauratti :p ) muuta en ole vielä keksinyt, onkos jollain jotain kivoja ideoita? :wave: :wave: :wave:
juu,mä tiedän ne pehmoautut jota tarkoitat!meidän esikoinen(7v.)tykkää niistä cars aiheisita juttuista,olen sille ostanu niitä joululahjaksi mm.palapelin,sellasen äänikirjan,pyyhkeen,palapelikirjan...minkäs ikäsiä sulla pojat on?oisko joku noista sopiva lahjaidea?ite löysin säästökuopasta noita tavaroita!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 14:17 sari kirjoitti:
\

juu,mä tiedän ne pehmoautut jota tarkoitat!meidän esikoinen(7v.)tykkää niistä cars aiheisita juttuista,olen sille ostanu niitä joululahjaksi mm.palapelin,sellasen äänikirjan,pyyhkeen,palapelikirjan...minkäs ikäsiä sulla pojat on?oisko joku noista sopiva lahjaidea?ite löysin säästökuopasta noita tavaroita!
Meiän pojaton "vasta" vajaa 9kk eli helmikuussa täyttää vuoden :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 14:22 Ellu-75 kirjoitti:
\
\

joo no nuo palapelit ei oo sit vielä ajankohtasia :)
meidän tuplien LA 10.3.07

Mä olen ostanut pakettiin mm pyjamat (erillaiset, toisessa merirosvoja ja toisessa autoja), muutaman auton (samaa sarjaa erillaiset), muutaman palapelin (nekin erillaisia, mutta samasta sarjasta).
Yhteiseksi ostetaan luultavasti uusi stiga tai sitten uusi pöytä lasten huoneeseen, missä voisi piirrellä. =) Ja sitten ostin yhteiseksi sellaisen lautapelin.
Sitten ajattelin ostaa joko pussilakanat tai pyyhkeet missä olisi hienot kuvat. =)

Artturi ja Elmeri, 2v 4kk

Minulla on tapana ostaa samanlaiset lahjat- jos toinen saa paidan, niin toinen kin saa. Ja sitten mistä pojat tykkää- Artturi tykkää autoista ja Elmeri tällä hetkellä merirosvoista.
Pojilla ei ole samanlaisia vaatteita montakaa ja jos on, niin ne ovat eriväriset. En tykkää pukea täysin samanlaisiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 19:12 sari kirjoitti:
\
\
\

Heips sari!
Tiedätkö kumpaa sukupuolta vauvat on vai onx molempia?
Teillä kans hiukan sama tilanne kun meillä oli ku pojat syntyi et siitä esikoisen vauva-ajasta on jo aikaa ja mä sain ainakin opetella koko vauvan hoidon ihan uudestaan, en meinaan muistanut mitään siitä vauva-ajasta ja välilä tuntuu et on ihan pihalla koko vauvojen hoidossa :ashamed: , mites sulla on muistissa se vauva-aika?
Se siinä kyllä on hyvä kun vanhempi lapsi on jo niin iso et siitä on jo hiukan apuakin ja osaa itse jo pukea ja tehdä muutakin.
Onnea paljon odotukseen! :wave: :wave: :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 21:54 Ellu-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 19:12 sari kirjoitti:
\
\
\

Heips sari!
Tiedätkö kumpaa sukupuolta vauvat on vai onx molempia?
Teillä kans hiukan sama tilanne kun meillä oli ku pojat syntyi et siitä esikoisen vauva-ajasta on jo aikaa ja mä sain ainakin opetella koko vauvan hoidon ihan uudestaan, en meinaan muistanut mitään siitä vauva-ajasta ja välilä tuntuu et on ihan pihalla koko vauvojen hoidossa :ashamed: , mites sulla on muistissa se vauva-aika?
Se siinä kyllä on hyvä kun vanhempi lapsi on jo niin iso et siitä on jo hiukan apuakin ja osaa itse jo pukea ja tehdä muutakin.
Onnea paljon odotukseen! :wave: :wave: :wave:
heippa vaan Ellu!
joo,masussa pitäs olla molemmat,tytöstä se lääkäri sano et hänestä näyttäs tytölle mut ei oo ihan 100% varma ja toisesta sit sano että :tää toinen on ainakin poika!kyllä me sen verran ollaa luotettu sen puheisiin et ollaa ostettu sinistä ja punasta.
no,eiköhän tuo asia tuu varmemmaksi ens maanantaina ku mulla on meno äitipolille ultraan ni pitänee kysyä et vieläkö ne sukupuolet pitää paikkaansa...jotenki vaa tuntuu ettei ne lääkäritkään rupee sanoo mitää jos ovat kovinkin epävarmoja..tiedä sit.
joo,onhan tuosta edellisestä vauva-ajasta jo jonkin aikaa,esikoinen tosiaan täyttää joulukuussa 8v.kyllä musta nyt ainakin tuntuu että en oo ihan kaikkea unohtanu mut saapa nähä sit ku vauvat on kotona,en millää malttas oottaa et saadaan ne tänne!
vaikka kyllä mua jotenki jännittääki ehkä enemmän ku esikoista oottaessa,johtuskohan siitä ku masussa on yhen sijasta 2.
ja sit mua jotenki pelottaa sekin et mite synnytys mennee,toivoisin synnyttäväni alateitse.esikoisen synnytys meni nii hyvin ku olla ja voi.
on mulla ainakin tähän asti kaikki menny ihan hyvin..paitsi jos ei lasketa alku väsymystä,pahoinvointia ja tän hetkistä närästystä.
ihan kiva tosiaan sekin et esikoinen on jo nii iso et siitä on sit apua ja se että sitä ei tarvi vahtia ennää :)
miten te muute reagoitte ku kuulitte et saatte tuplat?
me oltiin kyllä yllättyneitä mut ei järkyttyneitä.oli se kyllä siinäkin mielesä nii ihana uutinen ku esikoinen on jo nii iso et sit jos ois syntyny vaa yks vauva nii niillä ois ollu ikäero nii iso ja jos ois ollu eri sukupuolta nii niistä ei ois ollu välttis toisilleen kovinkaa paljo seuraa mut ny ku niitä tulee kaks kerralla ni onpa kuitenki näille pienimmille sit toisistaa seuraa ja taas isoveljellä enemmän ihmeteltävää kahessa :)
t.sari

Heissan Sari!
Me kysyttiin kans pari kertaa et kumpia on tulossa ja molemmilla kerroilla lääkäri sano et poikia ja paikkansa piti ;)
Mua jännitti kans se synnytys mut mulla meni tosi hyvin et ei jääny edes mitään kammoa ja eniten pelkäsin melkeen sitä et toisen joudun synnyttämään ja toinen leikattaisiin mut eipä sit onnex.
Kuulostaa jotenkin tutulta toi pahoinvointi ja närästys, se oli jotain ihan järkyttävää kun söi ihan mitä vaan ni kaikki närästi :( rennieitä kului paljon raskaus aikana :p
Me oikeestaan osattiin hiukan odottaakin kaksosia kun mä kävin hoidoissa ja mulle laitettiin kax alkiota mut oli se silti tavallaan yllätys kun eka se lääkäri ei nähny kun yhen ja sit vasta hetken päästä se sano et täällähän on kaksi, ja ekax sitä sit mentiin (kun sieltä ultrasta lähdettiin) kiertelemään autokauppoja :D (ensimmäisenä miehelle tuli auto mieleen :D )
:wave: :wave: :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 18:14 Ellu-75 kirjoitti:
Heissan Sari!
Me kysyttiin kans pari kertaa et kumpia on tulossa ja molemmilla kerroilla lääkäri sano et poikia ja paikkansa piti ;)
Mua jännitti kans se synnytys mut mulla meni tosi hyvin et ei jääny edes mitään kammoa ja eniten pelkäsin melkeen sitä et toisen joudun synnyttämään ja toinen leikattaisiin mut eipä sit onnex.
Kuulostaa jotenkin tutulta toi pahoinvointi ja närästys, se oli jotain ihan järkyttävää kun söi ihan mitä vaan ni kaikki närästi :( rennieitä kului paljon raskaus aikana :p
Me oikeestaan osattiin hiukan odottaakin kaksosia kun mä kävin hoidoissa ja mulle laitettiin kax alkiota mut oli se silti tavallaan yllätys kun eka se lääkäri ei nähny kun yhen ja sit vasta hetken päästä se sano et täällähän on kaksi, ja ekax sitä sit mentiin (kun sieltä ultrasta lähdettiin) kiertelemään autokauppoja :D (ensimmäisenä miehelle tuli auto mieleen :D )
ellulle!
me ehittiin vaihtaa auto viikko aiemmin ku saatiin tietää et masussa onki tuplat.milläs viikolla sulla pojat synty?on se varmaa tullu mainittua täällä jossai kohtaa mut eihän ne kaikki jää mieleen.
olitko muute töissä odotusaikana?
mää oon ite ollu aika paljon saikulla just noiden alkuoireiden takia ja nyt oon sit ennenaikasten supistusten takia saikulla enkä enää meekkää takas töihin ku kohtahan mulla on ne viikot jolloin lääkäri kuitenki kirjottas mut saikulle.supistukset ei oo kipeitä vaa ku teen fyysistä työtä ni töisä oli koko ajan maha iha kireellä..ja ite aattelin heti että ku meille on suotu kaksoset nii en rupee työn teolla riskeeraan et saan keskenmenon tai sit että ne syntyis kovin etuajassa,mielummin otan nii paljon varman päälle ku ite vaa pystyn suinkin vaikuttaan,tietenkään en meinaa sitä että raskaus on sairaus ja mun tarttis maata sohvalla koko ajan ja ootella et vauvat syntyy mut yritän ottaa vähän kevyemmin,tiedät varmaa mitä tarkotan! =)
miten teillä esikoinen suhtautu vauvoihin ku oli nii kauan ollu perheen ainokainen?t.sari

SARI: Meillä pojat synty vkolla 35+6 ja mul käynnistettiin kun oli kaikkee vaivaa ja epäiltiin et pojilla olis paljon painoeroa, niitä painoja oltiin monta kertaa jo katottu kun ne meinas et toinen pojista ei kasvais ja epäiltiin et eroa olis melkein kilon verran mut loppujenlopux painoero oli sit vaan 25g et turhaan mäkin olin joka ultran jälkeen ihan paniikissa.
Odotusaikana en ollu töissä kun sillon tällön yhen päivän ku mul oli kans pahoinvointia ja saikkua sain aina vaan jonkun viikon tai kax ja sit piti käydä koittaas töissä et pystyykö tekee töitä ja taas hakemaan saikkua, se oli kyl semmosta touhua, joka kerta sit kelan kans oli ongelmia kun saikkupäivät katkes ja rahaa ei tullu, se oli ihan järkyttävää ja en sit pystyny ostamaan vaunujakaan uutena kun eka meinasin mut en pystyny olemaan töissä ni ei sit ollu varaa uusiin. :ashamed: Mä olin kans sit vielä aika varovainen koko raskauden suhteen ku mulla kans fyysinen työ ja raskautta yritetty monta vuotta ja sitte kun se onnistu(hoidoilla) ni en kans halunnu ottaa minkäänlaista riskiä et joku menis pieleen, et ymmärrän kyllä mitä tarkotit sillä "varman päälle ottamisesta"!
Meiän esikoinen tykkäs kauheesti ja tykkää edelleen pojista, se sano sillon joskus kun mun sisko sai toisen lapsen(pojan) et olisko se hänenkin pikkuveli :ashamed: tavallaan oli sellane pahamieli kun en pystyny aikasemmin Nikolle sitä siskoa tai veljeä antamaan mut kai se sit oli jotenkin "tarkotettu" niin et kun joutu hetken odottamaan ni nyt sai sitte kax kerralla ;)
Tää meiän juttelu ei oikeen kuulu nyt tähän aiheeseen "joulu asiaa" et pitäiskö siirtyä jonnekin muualle juttelemaan?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 22:53 Ellu-75 kirjoitti:
SARI: Meillä pojat synty vkolla 35+6 ja mul käynnistettiin kun oli kaikkee vaivaa ja epäiltiin et pojilla olis paljon painoeroa, niitä painoja oltiin monta kertaa jo katottu kun ne meinas et toinen pojista ei kasvais ja epäiltiin et eroa olis melkein kilon verran mut loppujenlopux painoero oli sit vaan 25g et turhaan mäkin olin joka ultran jälkeen ihan paniikissa.
Odotusaikana en ollu töissä kun sillon tällön yhen päivän ku mul oli kans pahoinvointia ja saikkua sain aina vaan jonkun viikon tai kax ja sit piti käydä koittaas töissä et pystyykö tekee töitä ja taas hakemaan saikkua, se oli kyl semmosta touhua, joka kerta sit kelan kans oli ongelmia kun saikkupäivät katkes ja rahaa ei tullu, se oli ihan järkyttävää ja en sit pystyny ostamaan vaunujakaan uutena kun eka meinasin mut en pystyny olemaan töissä ni ei sit ollu varaa uusiin. :ashamed: Mä olin kans sit vielä aika varovainen koko raskauden suhteen ku mulla kans fyysinen työ ja raskautta yritetty monta vuotta ja sitte kun se onnistu(hoidoilla) ni en kans halunnu ottaa minkäänlaista riskiä et joku menis pieleen, et ymmärrän kyllä mitä tarkotit sillä "varman päälle ottamisesta"!
Meiän esikoinen tykkäs kauheesti ja tykkää edelleen pojista, se sano sillon joskus kun mun sisko sai toisen lapsen(pojan) et olisko se hänenkin pikkuveli :ashamed: tavallaan oli sellane pahamieli kun en pystyny aikasemmin Nikolle sitä siskoa tai veljeä antamaan mut kai se sit oli jotenkin "tarkotettu" niin et kun joutu hetken odottamaan ni nyt sai sitte kax kerralla ;)
Tää meiän juttelu ei oikeen kuulu nyt tähän aiheeseen "joulu asiaa" et pitäiskö siirtyä jonnekin muualle juttelemaan?
ellu!
joo,mä mietin eilen ihan samaa et tää meiä juttelu ei oikee kuuluu tähä aihepiiriin..haluaisitko vaihtaa sähköpostiosoitteita vai mikä muu paikka ois mite me voitas jutella?meitsi ei oo oikee mikää tietsikkanero näisä asioisa.. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2006 klo 09:45 Ellu-75 kirjoitti:
SARI:Laitatko mulle vaikka Y-viestinä sun s-postiosotteen tai sitte jos kirjaudut näille sivuille ni voidaan kirjotella y-viestien kautta :)
Kumpi vaan käy! :wave:
Ellulle!
no mää rekisteröidyin tänne sivuille,mun nimimerkki on ny äippä77,olisin ollu omalla nimellä mut se oli jo käytössä.eli mitä mun ny pittää tehä..mite niitä y-viestejä kirjotettaa?kirjota sää ensin..ja jos mun vastausta ei ala kuuluu nii tuu hakee mun täältä joulu asiaa otsikon alta..mää sit täällä huutelen sua! :laugh:

Pakko tulla tännekin kertomaan ku ostin tänää ekat joulu-lahjat.
Poitsuille en kyl ostanu vielä muuta kun sellasen Fisher-Pricen soivan ja kasattavan lelun yhteiseksi, eiköhän se ole mieluinen...

Yhteistyössä