Joudun tekemään hääkakut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pätkistäyte kuulostaa namilta, maistuu varmaan vanhemmalle väellekin.

Minä tein häihimme kakun itse, meillä oli vähän vajaa 80 vierasta. Ei se loppujen lopuksi ollut edes paha rasti, kakku oli hyvää ja sitä oli tarpeeksi :) joten kyllä selviät sinäkin!

Mun mielestä kannata käyttää sellasia aineksia, joille useat on allergisia mm. mansikkaa. Ja hyla tuotteista kannattaa tehdä. Meidän häissä oli "perus" täytekakkua (vadelmakermakakkuja). Ei mitään ihmeellisyyksiä edes mietitty, kun tarvi parille sadalle olla ja toki tarvikkeiden hinnallakin oli merkitystä.

Sitä syödään, mitä tarjotaan... Jos aikaisempia kakkujasi morsian kehunut ja nimenomaan pyytänyt sinua, voit mielestäni huoletta tehdä kakut omaan makuusi luottaen. Ja kermakakustakin saa ruskean, kun lisää kermavaahtoon kaakaojauhetta. Sitä teemaa ajatellen...

mä laittasin suklaakakkuun sisälle persikkaa hillona tai soseena ja lisäks kaupan suklaamoussea mihin laitetaan vaan maito ja vatkataan. ja kermakakkuihin vadelmia soseena ja vaniljakiisseli.

Mä tein itse kaakut meidän 120 hengen häihin ja ne oli suklaakakut. Välissä oli aprikoosimarmeladia ja sellaista suklaakiisseliä. Ja päällä sitä samaa "kiisseliä". Oli tosi hyvää, vaikka itse sanonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Edelleen kaipailen kommentteja tuosta pätkismousse täytteestä..! Passaako hääkakkuun?
Entäs säilykehedelmät, aprikoosia/persikkaa?

Pätkismousse kuulostaa aivan tosi herkulliselta!

Luulen, että kakkuja kannattaa tehdä saman verran kumpaakin. Ihmiset kuitenkin haluavat maistaa molempia makuja. Arvelen, että suklaakakku loppuu kesken, jos sitä on vain yksi. En tiedä käsitinkö väärin, että teet kolme kakkua? Mitenkähän isoja meinasit tehdä, että riittää 80 hengelle?

Alkuperäinen kirjoittaja Molla:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Edelleen kaipailen kommentteja tuosta pätkismousse täytteestä..! Passaako hääkakkuun?
Entäs säilykehedelmät, aprikoosia/persikkaa?

Pätkismousse kuulostaa aivan tosi herkulliselta!

Luulen, että kakkuja kannattaa tehdä saman verran kumpaakin. Ihmiset kuitenkin haluavat maistaa molempia makuja. Arvelen, että suklaakakku loppuu kesken, jos sitä on vain yksi. En tiedä käsitinkö väärin, että teet kolme kakkua? Mitenkähän isoja meinasit tehdä, että riittää 80 hengelle?
Teen ne pohjat pellille, kääretorttupohjista. En siis tee pyöreitä kakkuja. Morsian ja anoppi kumpainenkin ovat kuulemma laskeneet että 3 tuollaista kakkua riittää ( koetan tehdä niistä mahd.korkeita), joten sitten saa luvan riittää....:)
Juu en mä taida alkaa noita suklaamousseja itse tekemään vaan ostan kaupasta valmiina niin ei varmasti sitten mene pilalle. Kiitti vinkeistä ja neuvoista :)

Yhteistyössä