Joudun tekemään hääkakut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikki

Vieras
Miehen siskon häihin. Ikinä en oo hääkakkuja tehny, mitä nyt vääntäny kakut oman perheen juhliin. Paniikki! ! !
Kertokaapas kakkuvirtuoosit mitkä maut sopii hyvin yhteen, kun yhdestä kakusta tulee suklaakakku. Passaako suklaamousse ja vaikka banaani?

Entäs mansikkakakku? Ajattelin kermaa, rahkaa ja soseutettuja mansikoita, mitä muuta? Hilloa?

Yksi kakku on ihan auki mitä siihen keksin....Voi juma minkä urakan mulle lykkäsivät!

Alkuperäinen kirjoittaja SokeriLilja:
Mikset kieltäytynyt jos noin paljon paniikkia tuottaa. Selaileppa googlella esim. sanalla mousse, luulis löytyvän yksi jos toinenkin ihanan makuinen vaihtoehto. :)
En mä viitsinyt, kun miehen sisko siinä hehkutti miten hyviä mun tekemät kakut on...Omasta mielestä en tod.ole mikään kakkujen teko mestari....Oon katellu netistä pilvin pimein näitä kakkusivustoja...

Ja pitääkö olla 3 erimakuista kakkua? :whistle:

Tuntuu, että yksi suklaakakku ja 2 saman makuista kermakakkua olis tarpeeksi.
No jos halutaan eri makuisia niin täytyyhän toivetta kunnioittaa =) Mietin vain että miten riittää jos väki ei esim tykkääkään yhdestä kakusta ja syövät sitten esim suklaakakkua vain :D

Kokeile esim. tätä, on helppo ja hyvä! Ja tästä riittää kahteen kermakakkuun jos ei ole jättisuuria!

Täyte:

200g valkosuklaata

200g maustamatonta tuorejuustoa

5 dl flora vispiä + 2 rkl sokeria

2 rkl kiehuvan kuumaa vettä

8 liivatetta

200g pakastemustikoita

200g pakastevadelmia

2tl sitruunamehua

Laita liivatteet likoamaan kylmään veteen. Sulata suklaa mikrossa tai vesihauteessa sulaksi. Vatkaa kerma kuohkeaksi vaahdoksi. Yhdistä suklaa ja tuorejuusto. Lisää kermavaahto. Laita tässävaiheessa pohjat valmiiksi pöydälle täyttöä varten. Sulata liivatteet kuumaan veteen, valuta ohkaisena nauhana suklaatuorejuustovaahtoon koko ajan sekoittaen. Ota puolet vaahdosta toiseen kulhoon. Lisää toiseen vaahtoon mustikat ja sekoita. Toiseen vaahtoon vadelmat ja sitruunamehu. Sekoita. Täytä kakkupohjat, sillä täyte hyytyy aika nopeasti jäisien marjojen takia.

Ohjeet ja kuvat näet täältä (kerroskakku )
http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/category/KAKUT

Noniin, sitten kokeilemaan vain, usko pois, ei se loppujen lopuksi VAIKEAA ole, on vain kovin isotöisiä. Harjoittele etukäteen, testaile. Minkätyylistä kakkua se siskos on vailla, ihan peruskermakakkua vai jotakin haasteellisempaa? :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Liivate on kakussa aina huono vaihtoehto, jos paikalla on kasvissyöjiä/muslimeja. Ainakin maininta kakun eteen.

Tuo on ihan tosi. Tuot täyte on kyllä niin pirun jämäkkää kun sinne jäiset marjat laittaa että kiire tulee täytössä :D
joten luulen,että toimis ilman liivatettakin, laittaa vaikka suklaata enemmän joka jäähtyessään sitoo täytettä lisää

Allergisten äitinä olen huomannut, että monissa paikoissa turvaudutaan nykyisin vadelmatäytteeseen. Vadelma kun sopii useimmille. Ja kermakakut kannattaa tehdä hyla-versioina.

Alkuperäinen kirjoittaja paniikki:
Miehen siskon häihin. Ikinä en oo hääkakkuja tehny, mitä nyt vääntäny kakut oman perheen juhliin. Paniikki! ! !
Kertokaapas kakkuvirtuoosit mitkä maut sopii hyvin yhteen, kun yhdestä kakusta tulee suklaakakku. Passaako suklaamousse ja vaikka banaani?

Entäs mansikkakakku? Ajattelin kermaa, rahkaa ja soseutettuja mansikoita, mitä muuta? Hilloa?

Yksi kakku on ihan auki mitä siihen keksin....Voi juma minkä urakan mulle lykkäsivät!

Suosittelisin tekemään sellaisia kakkuja, joita olet ennenkin tehnyt. Koristelet vaikka kauniimmin, jotta tulee riittävän juhlavia.

Ei kannata soveltaa mitään uutta juttua, kun niissä on aina suurempi epäonnistumisen riski.

Jep. Jos sisko on sun kermaluomuksista tykännyt niin sellaiset väsäät. Paljonko väkeä on tulossa? Yleensä häissä on kai vaan yhtä makua kakkua, mahdollisesti sokerittomille tms. toinen. Muuten kaikki haluaa maistaa kaikkia ja loppuu kakku äkäseen kesken. Ja miten hienot juhlat ne muuten on? Riippuu varmaan vähän siitäkin sun paniikin aste? Nii ja millon?

Niin paljon sinne on tulossa vieraita? Jos siis kolme sellaista peruskakkua, niin eihän ne riitä mitenkään edes pienelle porukalle (ainakin jos meidän sukulaisista ois kyse).

Hyla tuotteita ajattelin käyttääkin kakkuun, varmasti joukossa on maidolla allergisia. Morsian on allerginen esim.pähkinälle joten sekin tulee ottaa huomioon...
Kermakakkua toivovat, mutta yksi kakku tulee kuulemma olla suklaakakku, koska häiden teema on ruskea....Anoppi sitten toivoi että kaksi muuta mansikka tms kakkuja..Joten jos tekisin kahdesta muusta mansikka kakkuja sitten niin ei tulisi kolmea erilaista...
Onko pätkis-mousse mielestänne "tyhmä" täyte hääkakkuun? Kerran tein tuon täytteen siskon synttärikakkuun ja oli kyllä hyvää, mutta tykänneekö vanhemmat ihmiset sitten tuommoisesta....Ihania kakkuja kyllä noilla nettisivuilla mitä laitoitte :D

Yhteistyössä