Ai ai, mitä tuhlureita. Kaikkia tyhjiä pakkauksia en todellakaan heitä roskiin. Ai, miksikö - ne tuunataan lahjapakkauksiksi. On ihan törkeätä heittää jotain tuollaista roskiin ja sitten ostaa pakkausmateriaali uutena. Siinä kohtaa minimalismi minusta menee mönkään.
Mutta ymmärrän kyllä, jos henkilö, joka ei tee mitään käsillään, ei ymmärrä säästää noita kallisarvoisia materiaaleja.
Roska roskiin, oikeasti tarpeeton kiertoon. Mutta olisi se ollut monta kertaa sääli, että joko isovanhemmat tai minun vanhempani eivät olisi säästäneet joitakin asioita.
* meillä on miehen isovanhempien lasit käytössä ja ne ovat erittäin muodikkaat (ja on niillä jotain pientä arvoakin tänä päivänä)
* äitini on säästänyt legot, duplot ja brion junaradan ja ne ovat meillä käytössä
* anopin aarteista on löytynyt monet arvokkaat skräppäys/korttimateriaalit
Kaikkia työkaluja ei todellakaan tee mieli omistaa yhteisöllisesti. Vähän aikaa lainasin appiukon oksasilppuria ja siitä koitui ihan tolkuton homma siirrellä moista masiinaa. En todellakaan lähde autoilemaan siksi, että ruuvi pitää kiinnittää seinään tai pihassa pitää sahata jotain. Jotain vähemmän käytettyä tuotetta tosin lainaan isältäni - mutta se hidastaa huomattavasti korjaamista.
Mutta autoja meillä on vain yksi ja minä kuljen yhä bussilla ja tilaan kaiken isomman kotiinkuljetuksella (on muuten sitten 40e laaki).
Jotenkaan en voisi elää niin, että astioita olisi vain koneellinen. Sehän tarkoittaa, että kylään ei voisi kutsua paljon ystäviä, kun astiat loppuisivat kesken, ei pystyisi kattamaan kauniisti ja elämä pyörisi tiskikoneen ympärillä. Joskus se tavara helpottaa ja antaa joustavamman elämän... Sama on vaatteiden kanssa. Kolmella paidalla elää, mutta on ihan älytöntä luukuttaa pesukonetta tauotta, vajaana ja vielä harmaannuttaa vaatteet sekametelisopan kanssa.
Mutta kukin elää tavallaan. Ystäväni on minimalisti ja matkustaa&syö ulkona. En usko että hänen elämäntapansa olisi parempi kuin minun, joka elää tavaroiden keskellä ja harrastaa kotona. Ei se minunkaan elämäntapani ole toki ainoa oikea. Tosin en minä shoppaile jatkuvasti, mutta minä en luovu kaikesta aina pois, mikä meille rantautuu