K
Keittiönoita
Vieras
Mä teen noista silppua ja käytän tyynyjen täytteenä. Takapuoleni alla on nytkin läjä kuopuksen kulahtaneita t-paitoja ja parittomia sukkiaJätän monen turhan asian ostamatta. Mutta kyllä meillä tavaraa silti on..vaatteita laitan kiertoon, annan kaverille ja laitan keräyksiin. Kaikkein huonokuntoisimmat käytän rätteinä, tai laitan roskiin.
Sama koskee kenkiä ja talviurheiluvälineitä, joita tosin veimme mennessämme sporttidivariin ja pääsimme vanhoista pienistä luistimista kätevästi eroon ja saimme uusia isompia tilalle.
Leluja on vielä jonkin verran, mutta olen ohjeistanut lapsia, että jos uusia haluavat- saavat miettiä, mistä vanhoista leluistaan ovat valmiit luopumaan.
Vaikka tässä kohtaa sitten tulee sellainen pieni paradoksi. Joskus raivoan lapsille, että tavaroita ja leluja on liikaa ja kun ovat jostain leluista valmiita luopumaan- voi olla, että minä en olekaan.. kun muistan niillä leikittyjä leikkejä ja takerrun johonkin ajan kultamiin muistikuviin. Tiedän, että leluilla en voi lasteni lapsuutta pitkitää ja tilaa ne vaan vievät. Mutta kun minullakin on joihinkin lasten pehmoihin melkein tunnesuhde.:ashamed:
Lasten leluista ja kirjoista olen säästänyt vain ne rakkaimmat, jotka odottavat kaapin ylähyllyllä sellaista päivää, että meille tulee pikkuväkeä kylään.