Jotkut ihmiset jaksaa aina sanoa että minä en viihtyisi koskaan kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaankin keksisivät päivän ajaksi harrastuksia, vapaaehtoistoimitaa jne. En minä ainakaan jaksaisi kovin pitkään päiviä pelkästään kotona viettää jos ei olis esim. maatilaa jossa töitä tehtäväksi.

[QUOTE="vieraana";30177320]Varmaankin keksisivät päivän ajaksi harrastuksia, vapaaehtoistoimitaa jne. En minä ainakaan jaksaisi kovin pitkään päiviä pelkästään kotona viettää jos ei olis esim. maatilaa jossa töitä tehtäväksi.[/QUOTE]

Tuskinpa olisivat onnellisia jossain vapaaehtoistyössä tai harrastuksissa.

[QUOTE="wieras";30177329]Itse olen mukana KaVeRi toiminnassa, vapaaehtoisesti omastahalustani vietän aikaa vanhuksien ja muistisairaiden kanssa. Suosittelen![/QUOTE]

Mulle riittää tuo oma muistisairas äitini.

[QUOTE="wieras";30177353]Joten turha mainostaa että olisit tekemisissä hänen kanssaan. "minulle riittää...." miten se voi riittää, jos et näe häntä ikinä, et ole tekimisissä.

Melkoisen tekopyhää.[/QUOTE]

Onneksi ei tarvitsekkaan nähdä häntä.

Mulla ei ole kokemusta työttömyydestä, mutta kun olin pitkään liikuntarajoitteisena saikulla, kävin päivittäin uimahallissa vesijuoksemassa ja kuntouttamassa itseäni, kirjastossa, luin paljon.. Olihan se pitkäveteistä kun ei pystynyt liikkumaan kunnolla ja kaikki kaverit oli päivisin töissä joten ymmärrän kyllä ...aha...ta.

Joku vanhus olisi varmaan onnellinen juttuseurasta, eihän sen tarvitse olla muistisairas tai vaipoissaan makaava vaan tämä maa on täynnä virkeitä toimintakykyisiä yksinäisiä vanhuksia. Onko teidän paikkakunnalla jotain toimintaa esim. työttömille? Voisit tavata ihmisiä ja ystävystyä, saisit ajankulua ja hyötyisit siitä myös itse?

Mulla ei ole kokemusta työttömyydestä, mutta kun olin pitkään liikuntarajoitteisena saikulla, kävin päivittäin uimahallissa vesijuoksemassa ja kuntouttamassa itseäni, kirjastossa, luin paljon.. Olihan se pitkäveteistä kun ei pystynyt liikkumaan kunnolla ja kaikki kaverit oli päivisin töissä joten ymmärrän kyllä ...aha...ta.

Joku vanhus olisi varmaan onnellinen juttuseurasta, eihän sen tarvitse olla muistisairas tai vaipoissaan makaava vaan tämä maa on täynnä virkeitä toimintakykyisiä yksinäisiä vanhuksia. Onko teidän paikkakunnalla jotain toimintaa esim. työttömille? Voisit tavata ihmisiä ja ystävystyä, saisit ajankulua ja hyötyisit siitä myös itse?

En tiedä paljon työttömien toiminnasta ei netistä ainakaan löydy mutta jotain ruuanjakoa ja sellaista olisi missä ehkä saisi aikaa kulutettua.

Mä viihdyn työttömänä oikein hyvin. Käyn työkokeilussa viitenä päivänä viikossa kuusi tuntia päivässä. Silloin kun en ollut työkokeilussa luin kirjoja,tein käsitöitä,katselin leffoja,siivosin,tein ruokaa,leivoin,hääräsin elukoiden kanssa.Ikinä ei ollut tylsää päivää.
Se on asenteesta kiinni miten haluaa elämänsä elää.
Mä en halua elää elämääni valittaen jokaisesta mahdollisesta asiasta niinkuin sinä.
Elämä on ihanaa ja rikasta kun osaa nauttia joka päivästä ja hakea siitä positiivisen puolen. Sunkin elämässä niitä positiivisia asioita kun kun vaan suostut näkemään ne. Suosittelen.

Ja hehkuttavat työpaikkojaan yms. Mitäs he sitten tekisivät jos jäisivät työttömiksi?hirteenkö menisivät?

Koittaisivat löytää uuden työn. Ja siinä samalla harrastaisivat, opiskelisivat, kuntoilisivat... Opiskelu oli yksi varteen otettava vaihtoehto - voi suorittaa vaikka avoimessa yliopistossa jotain opintokokonaisuuksia tai opiskella kieliä tms.

Yhteistyössä