Jotenkin ahdisti nuo jeesusjuhlat..

hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mitä pahaa siinä on jos joku mielenterveyspotilas löytää Jumalan ja saa omaan elämäänsä jotain merkitystä? Harvemmimpa ne mielenterveyspotilaat tullessaan uskoon sanovat sitä kokemusta huonona, pikemmiten juuri hyvänä juttuna. Eikös se ole vain hyvä?
Hullut on helpommin vietävissä, onko se sitten hyvä vai paha, en osaa sanoa.
No onko se sulta pois?

Mää näen vaan hyvänä juttuna, jos joku "hullu" saadaan tyytyväiseksi elämään siten, ettei se tuhoa hänen elämäänsä. (Eli tuolla tuholla tarkoitan esim. hullua, joka turvautuu alkoholiin saadessaan ilon elämään -> alkoholisti, johon sit kuoleekin.
Valitettavan usein "hullu" saadaa enemmän hulluksi, kun sekoitetaan sen vähäinenkin järki noihin uskon asioihin.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllä heitä on. Monet näistä bussilla parkkeeraajista taitaa olla heitä. Määristä en tiedä, vaikea sanoa mekanismia millä joku tulee uskoon. Uskon, että se on semmonen prosessi jonka Jumala pistää liikkeelle, eikä kukaan ihminen voi toista saada tulemaan uskoon.
Joo, siis ihan varmasti onkin, en sitä epäilekään. Mutta moniko bussissa heränneistä, on herännyt vielä seuraavanakin päivänä? :D Mua vaan ärsyttää, se että putkaan joutuis, jos tuonne lähtis kertoon luciferista :D
No, se on kieltämättä ongelma, millä saada ne uskoontulleet seurakunnan pariin. Se on heille ihan vieras ympäristö ja asiaa vaikeuttaa vielä sekin, etteivät ehkä löydä seurakunnasta niitä tuttuja naamoja, joiden kautta he on uskoon tullet.

Mutta siis kiva, jos joku silleenkin uskoon tulee, pääasia tietty et tulee. Mikään pakottaminen ei kyllä ole hyvä juttu ja pitäs olla hyvät keskustelutaidot evankelioijilla. Mutta innokkaita he ainakin on. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No onko se sulta pois?

Mää näen vaan hyvänä juttuna, jos joku "hullu" saadaan tyytyväiseksi elämään siten, ettei se tuhoa hänen elämäänsä. (Eli tuolla tuholla tarkoitan esim. hullua, joka turvautuu alkoholiin saadessaan ilon elämään -> alkoholisti, johon sit kuoleekin.
Ei. Mutta mua ahdistaakin se, että jeesusihmiset voi halutessaann tunkea vaikka minne, ja kertoa ilosanomaansa, mutta jos tavallinen pakana yrittäis kertomaan jeesusjuhlille omaa ilosanomaansa, se tod.näk. vietäis putkaan.

Uskontoa, kun ei koskaan sais arvostella, se ärsyttää. Ja seuraava on ihan vaan mun mielipide, että heikot haksahtaa uskontoon :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllä heitä on. Monet näistä bussilla parkkeeraajista taitaa olla heitä. Määristä en tiedä, vaikea sanoa mekanismia millä joku tulee uskoon. Uskon, että se on semmonen prosessi jonka Jumala pistää liikkeelle, eikä kukaan ihminen voi toista saada tulemaan uskoon.
Joo, siis ihan varmasti onkin, en sitä epäilekään. Mutta moniko bussissa heränneistä, on herännyt vielä seuraavanakin päivänä? :D Mua vaan ärsyttää, se että putkaan joutuis, jos tuonne lähtis kertoon luciferista :D
Vähä niiko siin yhessä suomalaisessa sketsisarjassa, jonka nimeä en nyt muista. Se nimi oli niiden kahsen tyypin sukunimien mukaan. Se oli rankka sarja, ja se "Haluttas kertoo sulle Luciferista"-sketsi oli rankimmast päästä :D:D
http://www.youtube.com/watch?v=Da2CV97D3eA
 
hmm
Asuin aikanaan lähellä aluetta jossa järjestetään ankkarock. Jeesusbussi parkkeerasi talon kupeeseen ja tolkuton mökä alkoi. Aivan tolkuton mesuaminen kovaäänisellä -lopulta kun eivät tajunneet lopettaa soitin poliisille että vievät sakin jonnekin muualle. Musiikki on ihan ok, sitähän siellä halutaan kuunnella ja siitä maksetaan.
 
vieras
Taas näitä ahistuneita löytyy. mikä siinä niin ahistaa,kun puhutaan Jeesuksesta?? taitaa olla niin kova isku ja totuus et kirpasee. antakaa ihmisten olla ja uskoa! ei teitä pakanoita väkisin saada uskomaan joten nou hätä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas näitä ahistuneita löytyy. mikä siinä niin ahistaa,kun puhutaan Jeesuksesta?? taitaa olla niin kova isku ja totuus et kirpasee. antakaa ihmisten olla ja uskoa! ei teitä pakanoita väkisin saada uskomaan joten nou hätä!!
Ei mua kenenkään usko ahdista, vaan se, että uskonnosta ei saa puhua negatiiviseen sävyyn.
 
vierailija
No, olen sinänsä samaa mieltä. En tajua, miksi käännyttäminen halutaan tehdä juuri silloin, kun ihmiset vähiten haluaa kääntyä. Ja sitten jos välttis haluu mennä festareille evankelioimaan, niin siihen olis varmaan muitakin tapoja. Mä en saisi kyllä kritisoida, kun en itse evankelioi ketään. Sanon vaan, et muhun se tyyli ei puris.
Oikeesti tommosta olemassa?
 
vierailija
vierailija
Englantilainen William Harvey (1578–1657) esitti vuonna 1651 julkaisemassaan teoksessa "Exercitationes de Generatione Animalium" (Tutkimuksia eläinten sikiämisestä) periaatteen "omne vivum ex ovo" (kaikki elävä syntyy munasta, latin. ovum, muna). Siinä hän esitti rohkean ajatuksen, että myös ihmisen alkuna on muna. Alankomaalainen Regnier de Graaf (1641–1673) kuvasi nisäkkäiden ja lintujen munasarjat, ja antoi niille nimen ovario. Hän uskoi nähneensä vuonna 1672 kaniinin munan, mutta kysymyksessä oli todellisuudessa munasarjan pinnalla näkynyt munarakkula. Saksalainen lääkäri ja anatomi Martin Nabot (1675–1721) puolestaan havaitsi vuonna 1707 kohdunsuun limakalvolla rakkuloita, joita hän kuvitteli munasoluiksi. Ne olivat kuitenkin vain liman täyttämiä rauhasia, joista käytettiin siitä huolimatta nimeä Ovula Nabothi (lat. ovulum, pieni muna).

Alankomaalainen Ludwig van Ham(men) näki vuonna 1677 Antoni van Leeuwenhoekille (1632–1723) valmistamallaan mikroskoopilla ensimmäisenä siittiöt. Leeuwenhoekin muodostaman käsityksen mukaan siittiössä oli sikiö siten valmiiksi muodostuneena, että sen tarvitsi vain kasvaa tullakseen täysikokoiseksi. Tämän ns. preformaatio-opin huomattava edustaja oli 1700-luvun kuuluisin fysiologi Albrecht von Haller (1708–1777). Pian 1700-luvun puolivälin jälkeen Caspar Friedrich Wolff (1733–1794) pyrki kumoamaan preformaatio-opin virheet, mutta vakuuttavista perusteluista huolimatta hänen työnsä eivät saaneet yleistä hyväksymistä. Wolffin tutkimus jäi välillä unohduksiin ja se tuli uudelleen julkisuuteen vasta 1800-luvun puolella, kun se oli käännetty latinasta saksaksi.

Vasta vuonna 1827 Königsbergin yliopistossa toiminut virolainen Karl Ernst von Baer (1792–1876) julkaisi tiedon, että hän oli löytänyt nisäkkään todellisen munan kaniineilla ja koirilla suorittamiensa tutkimusten perusteella. Tosin hänenkin ensiksi havaitsemansa "muna" oli munasarjasta irronnut munarakkula, mutta pian hän löysi myös siitä esiin puhjenneen vielä pienemmän..."
 

Yhteistyössä