Jotain järkeä vaatehuoneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
me ollaan tekemässä uuteen laajennukseen makuuhuoneen yhteyteen vaatehuone. Oma kun on niin voi laittaa mitä haluaa.

olin ajatellut niin että ns. takaseinälle tulee noita Antonius-koreja, 8 päällekäin ja neljä tornia rinnakkain. Lisäksi niiden yläpuolelle vielä kaksi tai kolme riviä hyllyä harvemmin tarvittavia tavaroita varten.

sitten paan sivuseinille ylös myös hyllyä, mutten yhtä syvää kuin tuonne takaseinälle. toiselle puolelle hyllyjen alle kaksi liikuteltavaa pyykkikoria, toiselle puolelle jonkun liikuteltavan tason päälle mankeli. Ja mikäli tila antaa myöden, sivuseinille vielä toiselle puolelle sellanen kuivausteline "oskarin oksa" ja toiselle puolelle ihan naulakko. saa nähdä miten onnistuu :D

mutta teidän kämpässä mä ehkä purkaisin sieltä vaatehuoneesta siististi pois kaikki turhat seinät ja levyt ja hyllyt, asentaisin sitte omia tarpeita vastaavat ja laittasin ne vuokranantajan kamat talteen varastoon. Varsinkin jos ootte asumassa vielä pitkään siinä.

Siis tuommonen vaatehuonehan olisi taivaallinen. Ylös sinne korkealle, kausivaatteet ja ne pieneksi käyneet, jotka odottavat siirtymistä eteenpäin. Tankojen alle elfan korisysteemit, sellaiset joissa on 4 koria. Mahtuu hyvin ne tavarat, jotka ovat ylhäällä ja saa muutettaessa mukaan. Noita minä olen nostanut lasten vaatekaappien sisään tankohyllyjen alle.

Tankohyllyihin myytiin ennen myös tilan säästöratkaisuna systeemiä, johon pystyi laittamaan useamman hengarin ja sitten pudottamaan toisen pään alas, eli hengarivaatteet menevät huomattavasti pienempään tilaan.

Meitä on 5, ja meillä on käytössä vain 11 vaatekaappia, eikä esim. siivouskomeroa lainkaan. Mun on noihin pitänyt ängetä myös esim. kengät, luistimet, kypärät yms. Meillä kun ei ole lämmintä varastotilaa lainkaan. Lapselta toiselle siirtyviä vaatteita on myös melkoinen liuta.

Omassa makkarissa meillä on maailman epäkäytännöllisin ratkaisu, liukuovikaappi, joka on valtavan korkea, mutta väli on vain liian kapea, ne isot ovet eivät liu'u koskaan kokonaan pois toistensa edestä, eli toisen kaapin käyttö on todella vaikeaa. Lisäksi niiden korkealla, ja tarkoitan yli kahden metrin korkeudella olevien hyllyjen käyttö on myös hankalaa.

ja noissa korihommissa kannattaa kyllä harkita ja kysyä tarjousta muualtakin kuin Elfalta. Mä pyysin tarjouksen ja suunnitteluehdotuksen meidän vaatehuoneeseen Elfalta, kahdesta toimipisteestä. Sain metritolkulla tankoa (jota en edes halua) muutaman hyllyn ja muutaman korin. Hinta oli yli 1000euroa kummassakin liikkeessä :o

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Siis tuommonen vaatehuonehan olisi taivaallinen. Ylös sinne korkealle, kausivaatteet ja ne pieneksi käyneet, jotka odottavat siirtymistä eteenpäin. Tankojen alle elfan korisysteemit, sellaiset joissa on 4 koria. Mahtuu hyvin ne tavarat, jotka ovat ylhäällä ja saa muutettaessa mukaan. Noita minä olen nostanut lasten vaatekaappien sisään tankohyllyjen alle.

uuden rempan myötä aion myös lopettaa sen kausivaatteiden edestakaisin roudaamisen. Meille tulee eteiseen normaalia syvemmät koko seinän mittaiset liukuovikaapit. Keskelle tulee varmaan noita koreja kahteen torniin, molempiin päihin sitten tankoa. Tangon yläpuolelle tulee hyllyä ja alapuolelle kenkähyllyä. Näihin kaappeihin tulee sitten roikkumaan kaikki takit ja puvut, niin kesä- kuin talvikamppeetkin. Koreihin mahtuu lasten käyttötavarat (pipot sun muut) ja lisäksi vaikka just luistimet ja sellaset sinne ylemmäs. Ja tavallista (60cm) syvemmät, varmaan 80cm, niistä tulee siksi että mahtuu paksut kelkkailuhaalarit sun muut kunnolla roikkumaan. Tavalliset kaapit tahtoo olla vähän nafteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
ja noissa korihommissa kannattaa kyllä harkita ja kysyä tarjousta muualtakin kuin Elfalta. Mä pyysin tarjouksen ja suunnitteluehdotuksen meidän vaatehuoneeseen Elfalta, kahdesta toimipisteestä. Sain metritolkulla tankoa (jota en edes halua) muutaman hyllyn ja muutaman korin. Hinta oli yli 1000euroa kummassakin liikkeessä :o

Mulla on noita korisysteemejä myös muualta kuin elfalta, ja ainakin noiden kohdalla elfan laatu päihittää halpikset mennen tullen. Eli sitten myös niitä halpiksia testaamaan. Edelliset asukkaat ovat laittaneet korkean tornin jotakin muuta systeemiä, ja sen hyllyt eivät liu kunnolla.

uuden rempan myötä aion myös lopettaa sen kausivaatteiden edestakaisin roudaamisen. Meille tulee eteiseen normaalia syvemmät koko seinän mittaiset liukuovikaapit. Keskelle tulee varmaan noita koreja kahteen torniin, molempiin päihin sitten tankoa. Tangon yläpuolelle tulee hyllyä ja alapuolelle kenkähyllyä. Näihin kaappeihin tulee sitten roikkumaan kaikki takit ja puvut, niin kesä- kuin talvikamppeetkin. Koreihin mahtuu lasten käyttötavarat (pipot sun muut) ja lisäksi vaikka just luistimet ja sellaset sinne ylemmäs. Ja tavallista (60cm) syvemmät, varmaan 80cm, niistä tulee siksi että mahtuu paksut kelkkailuhaalarit sun muut kunnolla roikkumaan. Tavalliset kaapit tahtoo olla vähän nafteja.

Upeeta, jos ja kun on tuommoinen mahdollisuus, mun on pakko pakata ja siirrellä. Asutaan 95,5 neliöisessä neliössä, eikä olla muuttamassa tästä mihinkään ilman lottovoittoa.

Mulla on noita korisysteemejä myös muualta kuin elfalta, ja ainakin noiden kohdalla elfan laatu päihittää halpikset mennen tullen. Eli sitten myös niitä halpiksia testaamaan. Edelliset asukkaat ovat laittaneet korkean tornin jotakin muuta systeemiä, ja sen hyllyt eivät liu kunnolla.

voi olla, mutta en mä maksa tonnia kolmesta metristä tankoa... :D

jospa kävis tuuri ja on hyvänlaatuiset ne mitä sitte päädytään ostamaan...

Kerroitko sää mitä toivoit? Mutta joo, elfalla on tosi hyvät ne korit, mutta taas jos hyllyjä haluaa, niin esim Sovellalla on ihan vastaavaa tekniikkaa. Levyjä saa myös rautakaupasta, joten kyllähän se hintavertailu kannattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Kerroitko sää mitä toivoit? Mutta joo, elfalla on tosi hyvät ne korit, mutta taas jos hyllyjä haluaa, niin esim Sovellalla on ihan vastaavaa tekniikkaa. Levyjä saa myös rautakaupasta, joten kyllähän se hintavertailu kannattaa.

no muistaakseni kerroin. Pitää vielä kattoa se s-posti jonka lähetin.

Yhteistyössä