Jotain järkeä vaatehuoneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Meillä on monessa asunnossa ollut just tuo ongelma, että hyllytilaa on vähän. Ilmeisesti nuo tankokaapit on halvempia. No me käytiin ostamassa kaupasta hyllyjä ja tehtiin toiseen tankokaappiin hyllyt koko kaapin pituudelta. Hyvin tuli hyllytilaa. Useissa kaapeissa on reiätkin valmiina sivuilla, että ei tarvinut alkaa porailemaan tai naulaamaan mitään :)

Joo, tuotakin olen miettinyt, esim. eteisessä olis yksi tankokaappi, joka olis helposti muutettavissa varmaan hyllykaapiksi... mutta miten sen tangon saa sieltä välistä tököttämästä? :o Hyllyjä tuolla vaatekaapissa taisikin olla ylimääräisiä, mutta mistä saa sellaisia kannattimia niille hyllyille? :D Sinänsä tuo ei vaatehuoneasiaa ratkaise, koska siihen kaappiin tulee sitten liinavaatteet, jotka asuu tällä hetkellä pyykkikorissa. :whistle:

Ihan kaupasta ollaan ne pidikkeet ja hyllyt ostettu. Viety sitten aina mukanaan, kun on muutettu ;)

tanko lähtee joko ihana nostamalla yläkautta pois tai ruuvaamalla ne pidikkeet seinästä pois. Ainakin meillä lähtenyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Auttaisiko esim. elfakori systeemit ongelmaa?

No mä sitäkin mietin, että tohon vaatehuoneeseenkin saisi lisää säilytystilaa, kun laittaisi tankojen alle jotain, koska niissähän jää tilaa alle paljon kun mekot on niin lyhyitä vielä. Samoin tuon päädyssä olevan hyllysysteemin alle jää runsaasti tilaa. Jos sinne sais tosiaan jotain koria/laatikkoa/hyllyä.Mut mikä olis paras? :/

Sinne alle vois tosiaan laittaa jonku korisysteemin tai sit mikä ettei vaik säilytysarkun (mihin laittaa esim. kenkiä tai muita harvon vaihtuvis tavaroita)

Niin.
=) Hyvä idea, mä haluaisin tosiaan noita kenkiäkin sinne, koska taas eteisessä on minimaalisesti tilaa kengille. :/ Mutta mistähän mä sellaisen korisysteemin tai arkun löytäisin. :D

katoppa esim ikea tai laulumaa..

Auttaisiko esim. elfakori systeemit ongelmaa?

No mä sitäkin mietin, että tohon vaatehuoneeseenkin saisi lisää säilytystilaa, kun laittaisi tankojen alle jotain, koska niissähän jää tilaa alle paljon kun mekot on niin lyhyitä vielä. Samoin tuon päädyssä olevan hyllysysteemin alle jää runsaasti tilaa. Jos sinne sais tosiaan jotain koria/laatikkoa/hyllyä.Mut mikä olis paras? :/

Sinne alle vois tosiaan laittaa jonku korisysteemin tai sit mikä ettei vaik säilytysarkun (mihin laittaa esim. kenkiä tai muita harvon vaihtuvis tavaroita)

Niin.
=) Hyvä idea, mä haluaisin tosiaan noita kenkiäkin sinne, koska taas eteisessä on minimaalisesti tilaa kengille. :/ Mutta mistähän mä sellaisen korisysteemin tai arkun löytäisin. :D

katoppa esim ikea tai laulumaa..

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S89842470

tän tyylinen systeemi ei tosin nätti, mut ajaa asiansa ja laatikot kenkien jäljiltä pestävisä..

Mä sain ihania ideoita. :whistle:

Tuohon tyttöjen mekkotankojen alle 2-3 sellaista antonius-juttua, 2 siihen varmasti mahtuisi, niihin eri kokoisia koreja. Aika halpojakin oli. :D (kuuluisa Ikea-harha: eihän tää paljon mitään maksa... :whistle: )

Sitten tuonne valkoisten hyllyjen alle tämä:

72254_PE188004_S3.jpg

tai tämä:

0112530_PE264297_S3.JPG

:D

Silloin tulis lattiatilakin aika maksimaalisesti käyttöön. :D

Siis mulla on ongelma. :o Mä olen tässä järjestellyt vaatehuonetta, jonka siis täyttää tällä hetkellä lähinnä lastenvaatteet, mutta mä en keksi miten mä sitä oikein järjestäisin, että siitä tulee järkevä. :o

Vaatteita on... kamalasti. :ashamed: Jonkun verran olen noista karsinutkin jo siis ihan sopivia kokoja, mutta minkä verran teillä on esim. yöpukuja käytössä lapsilla? Eilen otin sieltä pois yhteensä ainakin kymmenet pyjaman housut, kesäisin nuo nukkuvatkin pelkillä pikkuhousuilla, mutta ehkä talvella tarttee... taisin jättää molemmille 3 pyjamaa (housut+paita), parit erilliset housut ja 1-2 pitkää mekkoa.

Lapsia on siis kaksi. :D 3v ja 4v. Nyt en mä tajua mihin mä laitan kaikki välikausivaatteet, kun ne täytyy nyt läpi kuitenkin käydä, että mikä sopii ja mikä laitetaan pois. Kun missään ei ole tilaa. |O Olis jotenkin kiva, jos tuohon lastenhuoneeseen sais jotenkin keskitettyä nyt kaikki lastenvaatteet, ettei osa ole pitkin eteisen kaappeja tms.

Jaiks. :(

Käyttöön vain sellaiset, joista oikeasti tykkäät ja lapset tykkää. Minäkin karsin roskiin ja keräyksiin menevät kulahtaneet ja mielestäni rumat vaatteet pois. Ei ne lapset oikeasti tarvi kovinkaan monta vaatekappaletta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Käyttöön vain sellaiset, joista oikeasti tykkäät ja lapset tykkää. Minäkin karsin roskiin ja keräyksiin menevät kulahtaneet ja mielestäni rumat vaatteet pois. Ei ne lapset oikeasti tarvi kovinkaan monta vaatekappaletta.

Mä olen karsinut jo pois sellaiset mistä ei tykätä. :whistle: Jäljellä on lempivaatekappaleet. :xmas:

Mulla on lasten kaikki vaatteet trikoopaitoja myöten hengareissa ja olen ratkaisuut asian nin, että kaapissa on kaksi tankoa päällekkäin, toinen ylhäällä ja toinen noin puolessavälissä kaappia.

Toki sukkikset, pikkarit ja sukat on sitten koreissa.

meillä pojan sisävaatteet mahtuvat kuuteen elfa-koriin sekä parin pikkukoriin. Pojalla on kolmisenkymmentä pitkähihaista sekä saman verran t-paitoja päälle isot kasat housuja ja sun muuta.

Meillä vaatehuoneessa on sekä mun, miehen, lapsen vaatteet sekä lapsen kaikki kokoa isommat vaatteet (sisä, ulko,talvi) ja kyllä tuolla tilaa on yhä. Se miten tilan käyttää on ratkaisevaa.

Kuinka iso vaatehuone teillä on? Meillä taitaa olla isohko: pari metriä tankoa kahdessa rivissä päällekkäin. Syvät elfat päädyssä 2 tornia ja toinen 3.5metriä kapeaa hyllyä täynnä. Elfaa jos olisi kaikkialla niin voi pojat mitä sinne mahtuisikaan.

Mittasin nuo tangot... niiden mitta oli 69cm/kpl suunnnilleen, ja niitä on siis kaksi. Sitten molempien yläpuolella on hylly vaatteille ja vaatehuoneen päädyssä tuo mikä kuvassakin näkyy, tuollainen laatikkohylly. Munkin mielestä tuonne mahtuisi enemmän tavaraa kun olisi vaan järkevämmin suunniteltu. Mitään tornia ei tuonne kyllä saa.

Mäkin aikoinani edellisessä asunnossa vaihdoin tankokaapin hyllyihin. Mutta järkevintä sinne on sijoittaa korihyllystö. Mun pitäisi muuttaa mm liinavaatekomero kokonaan korilliseksi. Helpompi järjestää ja löytää haluttu

Toinen ongelma on juuri se, että on vain yksi tanko. Suurin osa vaatteista ei tarvitse korkeata tilaa (ellei nyt ole kaapillista pitkiä leninkejä, aikuisten), kaksi allekkaista tankoa on paljon tehokkaampaa. Kolmas haaste on se, että kaapeissa on liian vähän hyllyjä ja hyllyväli tehoton. Ei ihme että mä diggaan esim lundiaa kirjahyllynä ja elfaa (tai sovellaa) tavarasäilytykseen. Mutta tehokkaampi säilytys on aina kalliimpaa kuin se edullisin.

Mittasin nuo tangot... niiden mitta oli 69cm/kpl suunnnilleen, ja niitä on siis kaksi. Sitten molempien yläpuolella on hylly vaatteille ja vaatehuoneen päädyssä tuo mikä kuvassakin näkyy, tuollainen laatikkohylly. Munkin mielestä tuonne mahtuisi enemmän tavaraa kun olisi vaan järkevämmin suunniteltu. Mitään tornia ei tuonne kyllä saa.

Toi laatikkohylly päädyssä on minusta tehoton. Ilmaa jää kovasti. Samaan tilaan saisi paljon paljon enemmän hyllyjä ja tavaraa, jos sulla olisi torni. Mikä on syvyys? Elfaakin on eri syvyyksisiä&leveyksiä. Voisi mennä kaksikin tornia. Miten korkea tila, ylöspäin sitten lisää.

Täytyis kattoa, josko tuosta eteisen toisesta tankokaapista sais sen tangon pois, siirtäis sen siihen toiseen tankokaappiin, niin siihen sais sitten lasten ulkovaatteet allekkain. Ja siihen yhteen kaappiin vois tosiaan laittaa hylly tai miksei sellaisen korisysteeminkin jos se mahtuu. Mun ongelma noissa valmiissa kaapeissa on taas se, että ne on niin korkeita, ja mä en yllä sinne ylös asti. Ja sinne on turha laittaa mitään säännöllisesti käytettävää kun en mä jaksa kavuta. :/

Ei tuota saa kuntoon millään...siis ei yhtikäs mitenkään. Joten sun on nyt sitten vaan pakko myydä osa (meille) pois. Sorry, ei auta muu :whistle:

Ja mä tuolta jo bongasinkin meidän uuden, tulevan paidan/mekon/tunikan jotta kun se jää pieneksi niin meille se, niin sitten teille taas mahtuu paremmin :D :saint: :xmas:

:D Joo, siellä on. Mulla on tossa pahvilaatikollinen (iso!) vaatetta, josta mä en tiiä mitä mä niille teen. :o Ja vaatekaapin kätköistä löytyi uudet toppatakki ja -housut joita en edes muista ostetun. :ashamed: No, täksi talveksi ne olikin tarkoitettu, mä en vaan muistanut, että ne oli ostettu. :D

:D Joo, siellä on. Mulla on tossa pahvilaatikollinen (iso!) vaatetta, josta mä en tiiä mitä mä niille teen. :o Ja vaatekaapin kätköistä löytyi uudet toppatakki ja -housut joita en edes muista ostetun. :ashamed: No, täksi talveksi ne olikin tarkoitettu, mä en vaan muistanut, että ne oli ostettu. :D

No mutta nythän sä ikäänkuin säästit rahaa :whistle: :laugh:

Mihin aikaan oot iltasella lähdössä? Jos vaikka toisin teille nuo pari paitaa ja tulisin tonkimaan ennen lähtöä? Passaako?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Mihin aikaan oot iltasella lähdössä? Jos vaikka toisin teille nuo pari paitaa ja tulisin tonkimaan ennen lähtöä? Passaako?

Tule vaan. :D Mummi tulee varttia yli viisi lasten hoitajaksi, ja sitten mun pitää vielä hakea Tytsi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Tule vaan. :D Mummi tulee varttia yli viisi lasten hoitajaksi, ja sitten mun pitää vielä hakea Tytsi. :)

Tota...monelta mein piti olla perillä...oliko se klo 18?

Mä voisin tulla ennen viittä...tarkkaa aikaa en voi sanoa koska se ei kuitenkaan päde :ashamed:

Yhteistyössä