Jospa sitä lähtis vaikka au pairiksi Palandereille.. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuntematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun me asuttiin Kiinassa, meillä oli kotiapulainen, joka oli käytössämme kuutena päivänä viikossa vuorokauden ympäri. Sunnuntait hän piti vapaata. Nainen asui meillä ja hoiti kaikki siivoushommat ja suurimman osan ruuanlaitostakin sekä usein hoiti lapsia kotosalla. Kylille emme lapsia hänen kanssaan päästäneet. Nainen asui meillä omassa viiden neliön kopperossaan ja kustansi meille kuukaudessa vaivaiset 500 euroa :O

Voi kun tuollaisen saisi tänne Suomeenkin!

Kiinassa 500? varmaan aika iso summa...

Itsekin harkitsin au pairiksi lähtöä nuoruudessani, mutta jotenkin vain jäi...

Jokatapauksessa, kun tuota Palanderien ilmoitusta lukee, niin väistämättä tulee ajatus, että mitä helvettiä se emäntä oikein itse aikoo päivät tehdä, jos se au pair joutuu tekemään lähes kaiken??? Taitaa Kallen rahoilla juosta kosmetologeilla ja manikyyreissä, kampaamoissa ja ties missä kuntosaleilla. Kyllä se joillakin on helppoa tuo elämä.... No, itse olen kyllä hyvinkin tyytyväinen tähän tavallisen tallaajan elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Hävyttömän vähän saa palkkaa ja työtehtävät ei todellakaan mitään kevyttä kenttätyötä. Olkoonkin vaikka kuinka täysi ylläpito, mutta kun sen
ylläpitokin pitää itse järjestää. Kotihoidontukikin on enemmän ja kukaan ei ole selkäsi takana tarkastamassa työsi jälkeä (jos ei oma mies satu olemaan pedantti perfektionisti ;) )!

Itse asiassa esim Espanjassa au-pairin taskuraha on 50?/vko, et siihen verrattuna paljon. Tuossa kannattaa ottaa se huomioon, et se raha jää suoraan käytettäväksi kun kaikki muu sulle maksetaan. Ei mulla ainakaan köyhimpinä aikoina ole jäänyt edes tuota ihan shoppailuun ja muuhun käytettäväksi....

No eipä jää mulla ainakaan tälläkään hetkellä tuon verran ylimääräistä rahaa.

Näinpä. Kun miettii niin ei se välttämättä niin kamalan huonosti olekaan

Perhehän maksaa vielä lennotkin ja saattaa roudata au pairin mukanaan maailman ääriin. Ja miettikää mitä Seiska maksaa sitten, kun pesti on ohi!

Alkuperäinen kirjoittaja EnnaH:

Jokatapauksessa, kun tuota Palanderien ilmoitusta lukee, niin väistämättä tulee ajatus, että mitä helvettiä se emäntä oikein itse aikoo päivät tehdä, jos se au pair joutuu tekemään lähes kaiken??? Taitaa Kallen rahoilla juosta kosmetologeilla ja manikyyreissä, kampaamoissa ja ties missä kuntosaleilla. Kyllä se joillakin on helppoa tuo elämä.... No, itse olen kyllä hyvinkin tyytyväinen tähän tavallisen tallaajan elämään.

Mitäpä se meille kuuluu, mitä rouva tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja EnnaH:

Mistä sä tiedät onko sillä naisella töitä itsellä vai ei?

Ja miettikää mitä Seiska maksaa sitten, kun pesti on ohi!

Kyllä aupairilla on vaitiolovelvollisuus.

Mihin perstaskuun sä oot unohtanut huumorintajusi tänään?

Sun perstaskuun sitten varmaan :whistle:

No mäpä kaivan sen äkkiä esille. Tässä, ole hyvä! Muista käyttää!

No mäpä kaivan sen äkkiä esille. Tässä, ole hyvä! Muista käyttää!

En enää tänään jaksa, säästän huomiselle. Mä meen nyt maate

Yhteistyössä