Jospa sitä lähtis vaikka au pairiksi Palandereille.. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuntematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hävyttömän vähän saa palkkaa ja työtehtävät ei todellakaan mitään kevyttä kenttätyötä. Olkoonkin vaikka kuinka täysi ylläpito, mutta kun se
ylläpitokin pitää itse järjestää. Kotihoidontukikin on enemmän ja kukaan ei ole selkäsi takana tarkastamassa työsi jälkeä (jos ei oma mies satu olemaan pedantti perfektionisti ;) )!

VArmaan saavat tuhansia hakemuksia,olishan tuo hienoa asua siellä päin.Harmi kun oma tilanne on mikä on tällä hetkellä niin ei oikein pääse ja tuo kielitaitokin jää jo haaveeksi tuossa osaamisessa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Hävyttömän vähän saa palkkaa ja työtehtävät ei todellakaan mitään kevyttä kenttätyötä. Olkoonkin vaikka kuinka täysi ylläpito, mutta kun sen ylläpitokin pitää itse järjestää. Kotihoidontukikin on enemmän ja kukaan ei ole selkäsi takana tarkastamassa työsi jälkeä (jos ei oma mies satu olemaan pedantti perfektionisti ;) )!

Tuohan on ihan normaali au pairin palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hävyttömän vähän saa palkkaa ja työtehtävät ei todellakaan mitään kevyttä kenttätyötä. Olkoonkin vaikka kuinka täysi ylläpito, mutta kun sen ylläpitokin pitää itse järjestää. Kotihoidontukikin on enemmän ja kukaan ei ole selkäsi takana tarkastamassa työsi jälkeä (jos ei oma mies satu olemaan pedantti perfektionisti ;) )!

Niinpä, ei aupaireille paljoa makseta.

Yleensa osapaivaisesta au pairin tyosta maksetaan tuo 300 euroa... Eli palkkaus on kylla tajuttoman huono, kyseessa kuitenkin kokopaivatyo. Ja ottaen huomioon Monacon hintatason, niin 300 eurolla ei kylla tee yhtaan mitaan.

Ma olin lukion jalkeen kokopaivaisena au pairina Lontoossa ja sain 400 puntaa eli melkein 600 euroa kuussa.

Niin mitä sitten? Hävyttömän vähän kuitenkin.

Hei siis aupair-toiminta on lähinnä nuorille jotka haluavat nähdä maailmaa ja saada kokemuksia. Au-paireille ei makseta varsinaista palkka vaan kuukausirahaa, saa asua ilmaiseksi perheen kanssa.

Itse laitoin syksyllä -99 hakemuksen Allianssi-järjestöön, että haluan Englantiin aupairiksi. Mutta se homma tyssäs siihen, että sairastuin ekan kerran syöpään. Yksi perheen äiti sieltä kuitenkin ehti mulle soittaa ennenkuin ehdin ilmoittaa sairastumisesta järjestölle. Mulla oli jo passikin hommattuna :/

Hävyttömän vähän saa palkkaa ja työtehtävät ei todellakaan mitään kevyttä kenttätyötä. Olkoonkin vaikka kuinka täysi ylläpito, mutta kun sen
ylläpitokin pitää itse järjestää. Kotihoidontukikin on enemmän ja kukaan ei ole selkäsi takana tarkastamassa työsi jälkeä (jos ei oma mies satu olemaan pedantti perfektionisti ;) )!

Itse asiassa esim Espanjassa au-pairin taskuraha on 50?/vko, et siihen verrattuna paljon. Tuossa kannattaa ottaa se huomioon, et se raha jää suoraan käytettäväksi kun kaikki muu sulle maksetaan. Ei mulla ainakaan köyhimpinä aikoina ole jäänyt edes tuota ihan shoppailuun ja muuhun käytettäväksi....

Sikapieni palkka! Kun asuttiin Turkissa, niin suomalaiset perheet maksoi suomalaisille auppiksilleen vähintään saman verran. Ja tehtäviin kuului ainoastaan lasten kanssa oleminen, ei siivousta tai muitakaan kotitöitä, vapaa-aikaa oli runsaasti. Turkin hintataso on lisäksi tsiljoona kertaa alhaisempi kuin Monacon, eli 300 euroa on siellä ihan hyvä raha. Palanderit taitaa olla pihejä! :p

Mun kaveri asui pari vuotta Monacossa, kun hänen miehensä oli Häkkisellä lentäjänä.

Alkaako sun kaverin miehen nimi M:llä? Tunnetaankohan sama tyyppi..?

Joo, on sama mies. Mutta tämä pariskunta on eronnut jo vuosia sitten.

Lisään nyt vielä, että jos nimen tavut vaihtaa toisinpäin, saadaan toinen miehen nimi. Tämä ihan vaan todisteeksi, että tämän tyypin tunnen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja eka vieras:
Mun kaveri asui pari vuotta Monacossa, kun hänen miehensä oli Häkkisellä lentäjänä.

Alkaako sun kaverin miehen nimi M:llä? Tunnetaankohan sama tyyppi..?

Joo, on sama mies. Mutta tämä pariskunta on eronnut jo vuosia sitten.

Lisään nyt vielä, että jos nimen tavut vaihtaa toisinpäin, saadaan toinen miehen nimi. Tämä ihan vaan todisteeksi, että tämän tyypin tunnen ;)

Kyllä, sama tyyppi sitten :D.

Hävyttömän vähän saa palkkaa ja työtehtävät ei todellakaan mitään kevyttä kenttätyötä. Olkoonkin vaikka kuinka täysi ylläpito, mutta kun sen

Itse asiassa esim Espanjassa au-pairin taskuraha on 50?/vko, et siihen verrattuna paljon. Tuossa kannattaa ottaa se huomioon, et se raha jää suoraan käytettäväksi kun kaikki muu sulle maksetaan. Ei mulla ainakaan köyhimpinä aikoina ole jäänyt edes tuota ihan shoppailuun ja muuhun käytettäväksi....

No eipä jää mulla ainakaan tälläkään hetkellä tuon verran ylimääräistä rahaa.

Kun me asuttiin Kiinassa, meillä oli kotiapulainen, joka oli käytössämme kuutena päivänä viikossa vuorokauden ympäri. Sunnuntait hän piti vapaata. Nainen asui meillä ja hoiti kaikki siivoushommat ja suurimman osan ruuanlaitostakin sekä usein hoiti lapsia kotosalla. Kylille emme lapsia hänen kanssaan päästäneet. Nainen asui meillä omassa viiden neliön kopperossaan ja kustansi meille kuukaudessa vaivaiset 500 euroa :O

Voi kun tuollaisen saisi tänne Suomeenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

No eipä jää mulla ainakaan tälläkään hetkellä tuon verran ylimääräistä rahaa.

Näinpä. Kun miettii niin ei se välttämättä niin kamalan huonosti olekaan

Yhteistyössä