Joskus tekee mieli narista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei muuta kun huomenna soittamaan ja kysymään asiaa kunnasta =)

Nyt teet selkeesti niin, et haet puolipäiväpaikkaa elikkä eskarin jälkeen hoidossa klo 12.30- 15.00.
Sehän on sen saman 2,5 tuntia mitä kerho oli eikös :)

Aamulla joudutte tsemppaan matkaan koko poppoo,
mutta sit onkin "vapaata" useampi tunti.
Ei oikeesti mitään mieltä tolla porukalla ja noihin aikoihin ajella ees taas.

Tai miten mies kulkee aamusta, onnistuuko hänen viedä vaikka aikaisemmin kuin itse eskari alkaa. Tarpeeksi aikaisin kun menee, saa aamupalankin päiväkodissa. Sen puolipäivähoidon voi sijoittaa sen eskarin molemmin puolinkin. Eikä kannata liian tiukkoja aikoja määritellä sopimukseen(kunhan menee hoitoaikarajan sisään), että niitä saa muuteltua helposti tarpeen mukaan, jos on vaikka muita menoja. Pitää vaan etukäteen ajoissa ilmoittaa, millaisia aikoja on milloinkin. Meillä esim. oli ajat päiväkodin aukeamisesta loppumiseen huomautuksella, että päivittäinen hoitoaika on kuitenkin sen puolipäivähoitorajan mukainen. Oli sitten helpompi sopia toisen lapsen tutkimuksia ja terapioita, kun tiesi toisen voivan olla siellä päiväkodissa niiden ajan.

[QUOTE="vieras";23114209]Tai miten mies kulkee aamusta, onnistuuko hänen viedä vaikka aikaisemmin kuin itse eskari alkaa. Tarpeeksi aikaisin kun menee, saa aamupalankin päiväkodissa. Sen puolipäivähoidon voi sijoittaa sen eskarin molemmin puolinkin. Eikä kannata liian tiukkoja aikoja määritellä sopimukseen(kunhan menee hoitoaikarajan sisään), että niitä saa muuteltua helposti tarpeen mukaan, jos on vaikka muita menoja.[/QUOTE]

Meillä mies lähtee aamuisin kotoa jo klo 6, jotta meitin amislaiset (siis ammattikoulussa opiskelevat vanhimmat lapset) ennättävät kirkonkylältä 6.15 lähtevään bussiin.
Tuo on kyllä turhan aikainen herätys ja hoitoonmenoaika eskarille.
Ennemmin mie sit kuitenkin itse otan hoitaakseni sen vientihomman.

Ja sitäpaisti asiahan ei oo ollenkaan noin!
Pienten takiahan sä tän teet ja siksi, että saatte yhtenäisemmän päivän ruokailuineen ja lepoineen, jotka pienet tarttee vielä ( ja mikset säkin ) =)

=) Kiitos.
Kyllä tuo tuntuu nyt olevan se ainoa oikea vaihtoehto, kun mie kuitenkin näkisin sen asian niin, että tuo ujopiimäni kyllä kaipaa rohkaisua ennen kouluunmenoa, nimenomaan siitä äidistä erkaantumisessa, kun se tuntuu se vaikein asia tytölle olevan.
Siis siellä kerhossakin kun sit kuitenkin nauttii olostaan, kavereista ja leikeistä ym kerhotätien mukaan, vaikka se eronhetki on tytölle aina niin takkuava.

=) Kiitos.
Kyllä tuo tuntuu nyt olevan se ainoa oikea vaihtoehto, kun mie kuitenkin näkisin sen asian niin, että tuo ujopiimäni kyllä kaipaa rohkaisua ennen kouluunmenoa, nimenomaan siitä äidistä erkaantumisessa, kun se tuntuu se vaikein asia tytölle olevan.
Siis siellä kerhossakin kun sit kuitenkin nauttii olostaan, kavereista ja leikeistä ym kerhotätien mukaan, vaikka se eronhetki on tytölle aina niin takkuava.

Juuri näin.
Nyt vaan selvittelet asiaa pikimmin ettei jää liian myöhäiseen lähelle syksyä.

Kun ujous helpottaa eskarissa, on varmaan tosi mukavaa leikkiä muutama tunti vielä tulevien koulukaverien kanssa.
Saa siellä valipalan sun muut niin ei tarvi olla siitäkään heti huolehtimassa.

Psst..muista kuitenkin et mä oon se suurin huutaja, että lasten kuuluu olla kotihoidossa jos vanhemmat + sisarukset on kotona ;)
Mutta ei se elämä niiin mustavalkoista oo =)

Juuri näin.
Nyt vaan selvittelet asiaa pikimmin ettei jää liian myöhäiseen lähelle syksyä.

Kun ujous helpottaa eskarissa, on varmaan tosi mukavaa leikkiä muutama tunti vielä tulevien koulukaverien kanssa.
Saa siellä valipalan sun muut niin ei tarvi olla siitäkään heti huolehtimassa.

Psst..muista kuitenkin et mä oon se suurin huutaja, että lasten kuuluu olla kotihoidossa jos vanhemmat + sisarukset on kotona ;)
Mutta ei se elämä niiin mustavalkoista oo =)

Juu, mie selvittelen asiaa heti huomenna tai viimeistään maanantaina, kun en nyt muista saiko täältä perjantaisin kaikkia tahoja kiinni noista kunnan viraston sokkeloista.

Koulukavereita tuosta eskarista ei kyllä taida tulla tytölle kun 2, koska meillä kuitenkin sisi koulu tulee olemaan vielä täällä omalla kylällä ja vaan 2 lasta on meidän tytön lisäksi tämän meidän koulun koulualueelle kuuluvia, mutta kuitenkin.

Ja vielä pitää sanoa, että tuota mieltä minäkin olen... lähes aina... siis että subjektiivinen hoito-oikeus romukoppaan ja jos vanhempi, tai vielä ”pahempi” molemmat vanhemmat, ovat kotona.
Mutta siis toki aina on syitä, jonka vuoksi minustakin asioissa voidaan poiketa ja on syytä poiketa.

Vastaava tilanne tällä hetkellä, tosin eskari on ihan vieressä. Silti viemiseen menee noiden pienten kanssa n.45 min nopeimmillaan (mikä on ok,menee aamu-ulkoilusta). Hakemiseen menee reilu tunti, ja joudun venyttämään pienten päikkärit klo 13:( Tuohon kun lisää 2 kiukkuisen ja väsyneen uhmiksen pukemiset ja rappusten kulkemiset, niin siinähän se päivä menee.
Tämä on äärimmäisen raskasta ihan meille kaikille, joten jos teillä on mahdollisuus, niin suosittelen ehdottomasti puolipäivähoitoa eskarin lisäksi!!! Meillä menettää kuntalisän jos laittaa jonkun lapsista päiväkotiin, joten on meille liian kallis vaihtoehto.

Ei kiva. Mietin vain, kuinka kalliiksi toi hoito teille tulee. Hoitomaksu puolelta pävältä ei iso ole, mutta kun sillä menettää kotihoidontuenkuntalisän kaikkien muiden 3 kotona olevan osalta: /

[QUOTE="vieras";23114950]Soitas nyt eka jonnekin, ja kysy onko toi kuljetusjuttu nyt ihan laillinen. Mitäs jos äidillä ei olisikaan ajokorttia? Miten lapsi sitten kuljetettaisiin?[/QUOTE]

Totta, kait tohon joku toinenkin vaihtoehto löytyy. Kannattaisi varmaan soittaa ja kysyä noista päättävälle elimelle.

Minäkin kyselisin ensin virallisia teitä, voiko kunta OIKEASTI toimia noin, että ei järjestä sitä taksikuljetusta. En ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta, onhan paljon perheitä, joissa ei kertakaikkiaan vaan onnistuisi oma autokuljetus. =O

Ja jos taksikuljetusta ei mitenkään saa niin harkitsisin, että lapsi kävisi eskaria vain 3-4 päivänä viikossa ja olisi tuolloin tosiaan täydet päivät siellä. Helpottaisi koko perheen arkirumbaa...

Yhteistyössä