Joskus sitä vaan on niin helvetin hyvä. Kuten minä tänään (kuvia ompeluksesta).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kyllä, omakehu haisee kenties kilometrin päähän, mutta niin se saa haistakin.

Mä innostuin taas eilen ompelemisesta ja ompelin lapsille muutaman pipon. Tänään ne olivat testissä ja pysyivät päässä, eli toimivia ovat.

Tänään sitten ajattelin tehdä jotakin pikkasen haastavampaa...ajattelin etsiä ohjeet sellaiseen lätsän ompelemiseen. Löysin, ompelin ja se on maailman ihanin!

Jos järki olisi leikannut vähän paremmin, en ehkä olisi laittanut saumaa keskelle lakin etuosaa...mutta kun se ei leikannut. Jospa ensi kerralla sitten?

Mutta kyllä mä silti kovasti tyytyväinen olen. Mä en olisi koskaan uskonut osaavani joku päivä ommella tuommoista, mutta niin vaan semmoisen sitten aikaan sain :)

[QUOTE="vieras";28337530]Hieno! Menikö kauan tehdessä? Onko tossa lipassa jotain koviketta?[/QUOTE]

Kiitos!

Ei kestä kauaa, sillä tuossa ei montaa osaa edes ole. Mä tein kahta lätsää osittain samaan aikaan ja kaikkea muuta siinä samalla, niin en osaa oikein aikaa määritellä. Alle tunti kuitenkin kaavoineen kaikkineen...seuraava menee varmaan sitten jo puoleen tuntiin, ehkä allekin, kun on jo "kokemusta".

Lipassa on kovikkeena joku semmoinen hassu kangas...en tiedä millä nimellä sitä myydään, mutta se koostuu 3 kerroksesta. Päälimmäinen tuo mieleen sukelluspuvun, keskellä on ohut vaahtomuovi ja alla taas sitä sukelluspukutyylistä kangasta.

Ohjeissa oli käytetty paksua tukikangasta tai huopaa, mutta kun mulla oli tuota, niin ajattelin sitä kokeilla. Ja hyvin toimii :)

[QUOTE="vieras";28337565]mites tollasen pesee? hieno kyllä on,söpönen.[/QUOTE]

Pesukoneessa ajattelin pestä siinä missä muutkin pipot ja lätsät. Se vaahtomuovi on niin ohut, että tuskin sen kestää sen pidempään kuivua, kuin tuon muun kankaan :)

Kiitos kaikille kehuista. Huomenna selviää onko se jommalle kummalle pikkutytöistä sopiva :) Meni senvertaa myöhäiseen tuo lätsän valmiiksi saaminen, etten saanut sitä kumpparia mitattu. Mutta sen on kyllä purkaa vielä, jos niikseen. Eli käyttöön tulee varmasti :)

Olen vähän kateellinen. Itse kuulun sellaiseen ryhmään ihmisiä, jotka osaavat ommella napin. Nepparikin menee, jos on pakko. Ja housut voi hätälyhentää teipillä.:ashamed:

Nykyään nuo koneet ompelee napinkin paikoilleen, joten helpommalla pääsee koneen kanssa, kuin käsin tuhtaamalla :D

Mutta kyllä tää taas kuuluu kategoriaan "jos minä pystyn, niin pystyy kuka tahansa muukin". Mä olin tosissani luullut tuon tekemistä vaikeaksi, mutta ei se sitä sitten ollut. Tai siis oli periaatteessa, koska en heti onnistunut...joskin uskon sen ennemmin johtuvan hajamielisyydestäni, kuin itse siitä vaikeudesta.

Yhteistyössä