joskus kyllä miettii että kaikenmaailman lahopäät ne lapsia maailmaan vääntääkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
11 vuotiaani oli kahden saman ikäisen kaverinsa kanssa ulkona, ja jonkin ajan kuluttua kaverit tuli kysymään tytärtäni, onko tämä kotona.
No minä siihen ihmettelemään ettekös olekaan yhdessä, niin kuulin että kolmen muun tytön porukka oli tullut tyttöäni ja kavereitani kiusaamaan, uhkailemaan turpaan vedolla, haukkumaan ulkonäköä "painu läski laihdutusleirille" ja haukkuivat myös tyttäreni uuden pyörän ettei se ole tarpeeksi hieno, ja loppujen lopuksi alkoivat potkia tytärtäni ja tämän kavereita, kaksi potkua osui tyttöni selkään, Tässä tilanteessa tyttö ja kaverinsa erkanivat kun jokainen lähti taholleen karkuun.
Kiusaajat ovat toisen tyttäreni kaverin kanssa samassa koulussa, joten nimet saatiin äkkiä selville, yksi kiusaajista on poikapuoleni kaverin pikkusisko, no poikapuoleni kertoi asiasta kaverilleen ja tämän äiti soitti minulle.
TIETENKÄÄN hänen tyttärensä ei ollut tehnyt mitään, vaan kuulemma tyttäreni ja kaverinsa ovat tunnettuja siitä että kiusaavat muita ja he kuulemma uhkasivat vetää turpaan ym.
Mä olen aina sanonut kaikille naapuruston äideille että jos joku minun lapsista tekee mitä tahansa mänttiä, niin minulle saa ja pitääkin tulla kertomaan, vaan enpä ole vielä yhtäkään valitusta saanut tytöstäni että kiusaisi tai uhkailisi muita, ei koulusta, ei naapurustosta, eikä leireiltä, pikemminkin on aina kehuttu miten sosiaalinen hän on ja osaa olla nätisti myös itseään nuorempien kanssa.
Ja nuo tyttäreni kaveritkin olen tuntenut ihan pienestä asti, toinen on niin hiljainen ja ujo ettei voisi koskaan kuvitellakaan kiusaavaan muita, ja toisella taas on hyvinkin jämpti kotikasvatus, ja kummankin kotona on varmasti painotettu että ketään ei kiusata. Enkä ole ikinä kuullutkaan että kukaan olisi tyttäreni kavereita syyttänyt kiusaamisesta.

Mutta tämä äiti oli sitä mieltä että oli ihan oman tyttäreni syytä että häntä potkittiin, "on kuulemma ollut kauan riitaa " hänen tyttärensä kanssa.
Mutta en ollut vielä koskaan kuullutkaan koko tytöstä aiemmin, tiesin kyllä poikapuoleni kaverilla olevan lukuisia sisaruksia, mutta tätä nimenomaista tyttöä en ole koskaan edes nähnyt, ja tyttäreni kertoo AINA jos on tullut jotain kinaa jonkun kanssa.

Tuossakin perheessä lapsia tehdään joka toinen vuosi, ja tiedän että perheen leikki-ikäiset ( huom. tiedän, mutta en voi sanoa kuinka sen tiedän) ovat erittäin villejä ja huonosti kasvatettuja, voisi ehkä miettiä kannattaako niitä lapsia tehdä pilvin pimein kun ei jaksa kuitenkaan näitä kasvattaa.

Huomenna soitan koululle, vaikka kaikki tapahtuikin kouluajan ulkopuolella, koska huolestuttaa kun kuopukseni aloittaa samassa koulussa erityisluokalla, ja nuo kiusaajat tietävät hänet myös, koska tuntevat vanhemman tyttäreni...ja kiusaajat ovat samassa koulussa vielä ensi syksynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Itse tekisin rikosilmoituksen.

sitäkin harkitsen ja lastensuojeluilmoituksen tekemistä tuosta perheestä myös

loppujen lopuksi alkoivat potkia tytärtäni ja tämän kavereita, kaksi potkua osui tyttöni selkään,

Tee ihmeessä rikosilmoitus sekä tuo lastensuojeluilmoitus. Ei tuo ole enää tervettä, että alkavat potkimaan. Onko tyttö käynyt lääkärissä jo?

Alkuperäinen kirjoittaja hm :

loppujen lopuksi alkoivat potkia tytärtäni ja tämän kavereita, kaksi potkua osui tyttöni selkään,

Tee ihmeessä rikosilmoitus sekä tuo lastensuojeluilmoitus. Ei tuo ole enää tervettä, että alkavat potkimaan. Onko tyttö käynyt lääkärissä jo?

ei menty lääkäriin, mitään jälkiä ei näy, tosin mustelmat voivat ilmaantua vasta myöhemmin, täytyy tarkastaa vielä uudelleen kun tyttö tulee suihkusta...kaikeksi onneksi potkut eivät ilmeisesti osuneet kovin kovaa, johtuen siitä että tyttö istui pyörän satulassa siis aika korkealla, ja potkijalla oli crocksit joista toinen lensi jalasta potkiessa.

Henkinen kipu on suurempi kuin ruumillinen, ilo uudesta pyörästäkin on tiessään :(

ei menty lääkäriin, mitään jälkiä ei näy, tosin mustelmat voivat ilmaantua vasta myöhemmin, täytyy tarkastaa vielä uudelleen kun tyttö tulee suihkusta...kaikeksi onneksi potkut eivät ilmeisesti osuneet kovin kovaa, johtuen siitä että tyttö istui pyörän satulassa siis aika korkealla, ja potkijalla oli crocksit joista toinen lensi jalasta potkiessa.

Henkinen kipu on suurempi kuin ruumillinen, ilo uudesta pyörästäkin on tiessään :(

Itse olisin käyttänyt lääkärissä mahdollisen rikosilmoituksen vuoksi. Onneksi tyttäresi kuitenkin istui pyörän selässä jo, että ei tullut mitään vakavaa fyysistä vahinkoa :/

Inhottava tilanne tyttärellesi ja hänen ystävälleen. Pitäisiköhän teidän kokoontua tuon toisen tytön perheen kanssa ja keskustella yhdessä asiasta? Voisi helpottaa molempia tyttöjä.

Itse olisin käyttänyt lääkärissä mahdollisen rikosilmoituksen vuoksi. Onneksi tyttäresi kuitenkin istui pyörän selässä jo, että ei tullut mitään vakavaa fyysistä vahinkoa :/

Inhottava tilanne tyttärellesi ja hänen ystävälleen. Pitäisiköhän teidän kokoontua tuon toisen tytön perheen kanssa ja keskustella yhdessä asiasta? Voisi helpottaa molempia tyttöjä.

tytölläni oli kaksi kaveria mukana, heistä toisen kanssa olen nyt illalla jutellut sekä hänen äitinsä kanssa, toista en tänään enää tavoittanut

Voi miten harmillinen tapaus!
Toivottavasti tyttösi saa asian puitua itsensä ja muiden kanssa niin ettei ala pelkäämään.
Mut hakattiin tuossa iässä neljän muun tytön toimesta. Onneksi vanhempani ottivat asian sen verran tosissaan että kyseiset tytöt eivät uskaltaneet enää sen jälkeen muhun koskea, vaikka heillä olikin osalla aika vajakit vanhemmat. (siis juuri sellaiset joiden mielestä heidän kullannuppunsa eivät ole tehneet yhtään mitään väärin)

Alkuperäinen kirjoittaja miten voi olla:
Missä ap oikein asuu kun tollasta kiusaja-porukkaa on noin paljon?

Eikös sun pojallakin ollu jotain kiusaaja-ongelmaa?

Onko se ihan täysi slummi??

no asun sellaisessa paikassa jossa ei tarvitse mennä kuin yhden ison tien yli niin olemme yhdessä Helsingin huonomaineisimmista lähiöistä, vaikka tämä meidän oma yhteisö( tämä on kuin oma pieni saareke tässä keskellä ) joka kuuluu toiseen alueeseen on todella rauhallinen niin tien toiselta puolelta tulee vieraampia lapsia kaikenlaiseen pahantekoon.

ja juu poika oli ala-asteella juuri tuossa samassa koulussa kuin mistä kiusaaja-tytöt ovat...

Mua suorastaan raivostuttaa tuollainen |O

Ja tuli paha mieli ap:n tytön puolesta :(

Mikä siinä on, että tuollaiset, jotka ei kykene kasvattamaan edes kilpikonnaa, tekee tusinan verran lapsia?! Lapsi kuin lapsi voi hölmöillä, joo, mutta tuon potkijan äidin kommentit kertoo karua totuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
voi että suoraan sanottuna vituttaa lukea tämmöistä. tuli paha mieli itsellekkin tyttösi puolesta ap. toivottavasti nuo kiusaajat saadaan vastuuseen teoistaan!!

sen puhelun jälkeen teki kyllä mieli hiukan mennä "kylään", kun tiedän missä perhe, jonka äiti soitti, asuu...

Yhteistyössä