Joskus ärsyttää lapsettomien ihmisten valitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä kai sitä kavereiden kanssa muulloinkin voi ulos lähteä kuin silloin kun lapsi on sairas? Ei kai tuollaisilla kavereilla mitään teekään, jotka ei sitä ymmärrä...

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Juuri tämän vuoksi ne kaverit ja ystävät yleensä kaikkoaa. Äidin kiinnostus riittää enää kakkavaippojen vaihtoon. Olisi ihan terveellistä käydä välillä tuulettumassa poissa kotoa. Ei pidä sitten ihmetellä kun ystäviä ei enää ole, kun on niin monet oharit tehty neidin sairastellessa.

Mulla ei oo kaverit kaikonneet - niihin, jotka haluan elämässäni pitää, pidän kyllä yhteyttä ja tapaankin heitä jos aikataulut menee yksiin. Viimeeksi eilen ja edellispäivänä olin ystävän kanssa shoppailemassa ja kahvilla, ilman lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton:
No säpäs sait hyvin pointista kiinni. Mä sanoin että LAPSETTOMUUS on vaikeampaa kun lasten flunssan hoito, ja koska tiedän kuinka paljon vaikeampaa se on, mielelläni menisin lapsenvahdiksi vaikka viidelletoista flunssaiselle jos sen teon seurauksena saadaan uus luovuttaja auttaan lapsettomia.

Vai mites, niiden sun kolmen luovutuskerran jälkeen säkin varmaan ensin piinailit pari viikkoa, kärsit tukilääkityksen oireista, tipuit korkeelta kun ei onnistunukaan, ja lopuksi maksoit siitä lystistä muutaman tonnin klinikalle?

Kiva että sun mielestä lapsettomuushoidot on ihan piis of nakki.

Sinähän tässä aloit, mukamas leikilläsi, vähättelemään lastenhoidon rankkuutta.
Joku toinen taas voi kokea ne lapsettomuushoidotkin eri lailla, etenkin sen fyysisen puolen (niitä lääkityksen oireitakaan ei kaikille tule)...mä tosin en usko niiden olevan henkisesti kevyttä hommaa, mutta en myöskään menisi väittämään että lapsettomuus on rankempaa kuin omien sairaiden lasten hoitaminen. Enhän mä voi tietää onko se - etkä sinäkään voi sitä tietää.

Kummallista kilpailua siitä, kenellä on kaikkein rankinta.

Ihan vakavissas väität että FLUNSSAISTEN lasten hoito on rankempaa kun lapsettomuus, tai että ei voida sanoa että lapsettomuus on rankempaa kun lapsen flunssa? Kyllä voidaan sanoa!

Tähän pitää jo äiti-ihmisenkin puuttua, että nyt vähän reality-checkiä. Jos ei muuta niin harvoin se lasten flunssa kestää vuosikausia, kyllä ne meillä ainakin tuppaa viikossa menemään ohi. Ja tämän tiedän kokemuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Joo niin muakin ärsyttää lapsellisten valitukset... "voi voi kun elämä on tylsää kun ei voi lähteä mihinkää." "Ai ai kun ei oo nyt miehen kanssa ollenkaan kahdenkeskistä aikaa..." "Oi oi kun lapset on nyt kipeenä ja itseltä on kaikki voimat loppu". Niin niin!!! Ei tarttee hankkia niitä lapsia jos se kerran teidän mielestä on niin kamalan "väsyttävää"!

Tismalleen samaa mieltä.
Ja se, että käytetään "hyvinä" tekosyinä perua menoja, kun meidän neiti on vähän kipeä. Haloo, eikö se kersa voi kipeenä jäädä isänsä kanssa kotiin, kun äidillä oli sovittu shoppailureissu tai illanistujaiset ystävän kanssa?

Loppuuko äitien organisointikyky lapsen syntymään?

Kaikilla ne ei ole pelkkiä tekosyitä . Itsellä esimerkiksi on silkka mahdottomuus jättää tyttöjä isälleen hoitoon koska isänsä ei suostu heidän kanssaan jäämään kun ei kuulemma osaa mitään tehdä ... Tiedän , oon päästäny äijäni liian helpolla kun oon hoitanu sekä lapset , kodin että työni aina yksin , aina siihen saakka kun sairastuin paniikkihäiriöön ... Siltikään vaikka olisin löytänyt amman en pääse yksin viettämään iltaa kavereiden kanssa mieheni järjettömän mustasukkaisuuden takia ..
Ja tuohon valittamiseen , kyllä muakin ottaa välillä päähän se että lapsettomat valittaa jotain asiaa mutta annan sen olla , koska joskus jos lapsia saavat , tulee se arjen kovuus vielä heillekin vastaan . Enkä tarkoita tätä pahalla :)

No itsepähän tosiaan olet osasi valinnut! Sääliksi ihan käy. Ei ihme että paniikkihäiriötkin iskee!! Mustasukkaisuuskin on sairaus. Sulla ei varmaankaan ole enää kavereita näiden syiden takia....?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Ei mua ainakaan ärsytä lapsettomien valitukset. Samalla laillahan se on oma valinta tehdä lapset ja näin ollen myös oma valinta olla väsynyt kuin se, että lapseton valitsee katsoa telkkaria myöhään ja valittaa väsymystä. Niin, että mitäs sitä ärsyyntymään.

Ja tuolle lapsettomalle sanoisin, etten minä ainakaan laittaisi sairasta lasta mihinkään hoitoon ja lähtisi itse illanviettoon....ja kysymys ei ole organisointitaitojen puutteesta vaan silkasta priorisoinnista. Sairas lapsi tarvitsee vanhempiaan.

Miksi niiden MOLEMPIEN vanhempien, sekä äidin että isän tulisi vahtia sairasta, kenties nukkuvaa lasta, jos äiti/isä on aiemmin sopinut menoja päivälle/illalle? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt!

Missäs kohtaa minä sanoin, että molempien pitäisi olla kotona? Tarkoitin, etten mihinkään vieraalle hoitoon sairasta lasta laittaisi....Meillä kun ei lapsi ole hoidossa, silloin kun on oman isänsä kanssa. En muista sitten tiedä... Jos jompikumpi vanhempi on kotona, ongelmaa ei liene. Mutta yhdessä emme mihinkään bilettämään lähtisi lapsen sairastaessa, sitähän tuolla eräs lapseton ihmetteli, että miksei sellainen onnistu...

Miksi niiden MOLEMPIEN vanhempien, sekä äidin että isän tulisi vahtia sairasta, kenties nukkuvaa lasta, jos äiti/isä on aiemmin sopinut menoja päivälle/illalle? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt!

En mäkään tuota ymmärrä.

Paitsi jos perheessä on enemmän kuin vain yksi lapsi, ja kaikki lapset esim. oksentavat. Silloin yksi ihminen on aika kovilla. Tai jos se kotonaoleva on itsekin kipeänä eikä voi tehdä muuta kuin istua vessanpöntöllä pesuvati käsissään...silloin se, että puoliso lähtee bilettämään tms, ei tunnu varmaankaan kovin kivalta :|

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä oon tänään menossa treffeille ja todennäköisesti tulee menemään myöhään. Samoten ku monesti tulee istuttua koneella/töllön edessä myöhään. Välillä unettomuuden takia, välillä ihan muuten vaan.

Ja aamulla herään tytön kanssa. Jos oon menny liian myöhään nukkumaan jonku töllöohjelman tai koneellaistumisen takia niin saatan todeta että väsyttää kun en menny ajoissa nukkuun mutta en valita jos se kerran johtuu omasta tyhmyydestä :D

Olikos kirjoituksessa puhetta valittamisesta. Tämähän oli vertaus siihen että kun muka vain lapsettomat tekevät niitä typeriä valintoja vaikka tietävät että väsymys on armoton aamuisin. Ehkä sinä et valita koskaan väsymystä, mutta kyllä niitä aloituksia onkin sitten muilta ihmisiltä aamuisin roppakaupalla ;)

Aina se sovittu meno kun ei ole bilettämistä ja ryyppäämistä. Se on useamminkin joku reissu, johon on varattu matkat ja hotelli, ihan vaikka yhden yön yli. Joku, johon on oikeasti satsattu aikaa ja rahaa ja kenties toisten ystävien lomapäiviä tai muuta tärkeää ja sitten tämä yksi jää pois kun neidillä on yskä tai kuumetta!!!

Ei se todellakaan aina tarkoita lärvien vetämistä örvellysreissulla, vaikka sekin ihan hauskaa on joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Joo niin muakin ärsyttää lapsellisten valitukset... "voi voi kun elämä on tylsää kun ei voi lähteä mihinkää." "Ai ai kun ei oo nyt miehen kanssa ollenkaan kahdenkeskistä aikaa..." "Oi oi kun lapset on nyt kipeenä ja itseltä on kaikki voimat loppu". Niin niin!!! Ei tarttee hankkia niitä lapsia jos se kerran teidän mielestä on niin kamalan "väsyttävää"!

Tismalleen samaa mieltä.
Ja se, että käytetään "hyvinä" tekosyinä perua menoja, kun meidän neiti on vähän kipeä. Haloo, eikö se kersa voi kipeenä jäädä isänsä kanssa kotiin, kun äidillä oli sovittu shoppailureissu tai illanistujaiset ystävän kanssa?

Loppuuko äitien organisointikyky lapsen syntymään?

Kaikilla ne ei ole pelkkiä tekosyitä . Itsellä esimerkiksi on silkka mahdottomuus jättää tyttöjä isälleen hoitoon koska isänsä ei suostu heidän kanssaan jäämään kun ei kuulemma osaa mitään tehdä ... Tiedän , oon päästäny äijäni liian helpolla kun oon hoitanu sekä lapset , kodin että työni aina yksin , aina siihen saakka kun sairastuin paniikkihäiriöön ... Siltikään vaikka olisin löytänyt amman en pääse yksin viettämään iltaa kavereiden kanssa mieheni järjettömän mustasukkaisuuden takia ..
Ja tuohon valittamiseen , kyllä muakin ottaa välillä päähän se että lapsettomat valittaa jotain asiaa mutta annan sen olla , koska joskus jos lapsia saavat , tulee se arjen kovuus vielä heillekin vastaan . Enkä tarkoita tätä pahalla :)

No itsepähän tosiaan olet osasi valinnut! Sääliksi ihan käy. Ei ihme että paniikkihäiriötkin iskee!! Mustasukkaisuuskin on sairaus. Sulla ei varmaankaan ole enää kavereita näiden syiden takia....?

En kaipaa mitään sääliä . JA itseasiassa saisit säkin mennä vähän itseesi ..
Ja ainakaan tietääkseni en ole sanonut ettei olisi kavereita , vai oonko ? Ja tiedän sen varsin hyvin että mustasukkaisuus on sairaus ..
Taas käsitettiiin väärin , mutta antaa olla , en ala riitelemään enkä väittämään että muiden elämä olis helpompaa koska niin ei kuitenkaan ole

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä oon tänään menossa treffeille ja todennäköisesti tulee menemään myöhään. Samoten ku monesti tulee istuttua koneella/töllön edessä myöhään. Välillä unettomuuden takia, välillä ihan muuten vaan.

Ja aamulla herään tytön kanssa. Jos oon menny liian myöhään nukkumaan jonku töllöohjelman tai koneellaistumisen takia niin saatan todeta että väsyttää kun en menny ajoissa nukkuun mutta en valita jos se kerran johtuu omasta tyhmyydestä :D

Olikos kirjoituksessa puhetta valittamisesta. Tämähän oli vertaus siihen että kun muka vain lapsettomat tekevät niitä typeriä valintoja vaikka tietävät että väsymys on armoton aamuisin. Ehkä sinä et valita koskaan väsymystä, mutta kyllä niitä aloituksia onkin sitten muilta ihmisiltä aamuisin roppakaupalla ;)

En mä sanonu etten mä KOSKAAN valita väsymystä, välillä kyllä syyllistyn siihen itsekkin. Ennen lapsensaantia unettomuuden takia ja sen jälkeenkin samasta syystä :D

Joo, ehkä meni hieman vierestä mut ei oo oikeen tuo ajatus iskukunnossa, väsyttää.. :D (unettomuuden takia). Mut en valita :D

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-ihminen:
Ihan vakavissas väität että FLUNSSAISTEN lasten hoito on rankempaa kun lapsettomuus, tai että ei voida sanoa että lapsettomuus on rankempaa kun lapsen flunssa? Kyllä voidaan sanoa!

Tähän pitää jo äiti-ihmisenkin puuttua, että nyt vähän reality-checkiä. Jos ei muuta niin harvoin se lasten flunssa kestää vuosikausia, kyllä ne meillä ainakin tuppaa viikossa menemään ohi. Ja tämän tiedän kokemuksesta.

Koska ihmiset kokee samankin asian ihan eri lailla, niin mun mielestä ei voi mennä itsestäänselvästi sanomaan, että tuo asia on rankempaa kuin tuo.

Juu, lapsettomuus on taatusti rankkaa. Mutta kyllä lasten jatkuva sairastelukin on hiton rankkaa...useampi lapsi, vuorotellen kipeänä, eivät saa nukuttua kun on niin kova yskä ja nuha, flunssa etenee korvatulehdukseksi ja sitten karjutaan yöt, flunssan kaveriksi tulee laryngiitti, ja tätä kestää ehkä kuukausia lähes tauotta...se ON rankkaa. Meillä esim. oltiin useampi kuukausi koko ajan kipeänä kun esikoinen oli 2 v ja kuopus vauva, ja toisen kerran silloin kun esikoinen oli lähes 4 v ja kuopus lähes 2 v. Ei mennyt viikossa ohi, ei, vaan oltiin koko ajan lääkekuurilla, päivystyksessä, infektio-osastolla nenämahaletkussa tai maskin kautta hengittämässä, kuumekouristuksia tuli, allergiareaktioita lääkkeille, yms. Vaikka oli "vain" flunssaa joidenkin mielestä. Silloin ei nukuttu tuntia kauempaa vuorokaudessa. Siitäkin selvittiin kyllä kunnialla. Mutta jos joku olisi tullut sanomaan että ei tuo ole rankkaa, aattelepas minua, olen lapseton ja se vasta rankkaa onkin, niin olisin saattanut vetää turpaan.

Mutta jos vertaa yhden lapsen nuhaa ja aivastelua vuosikausien lapsettomuuteen, niin tottakai se jälkimmäinen on rankempaa. Siltikään en menisi vähättelemään sitä, mitä kukin rankkana pitää.

[/quote]

[/quote]

"kyllä muakin ottaa välillä päähän se että lapsettomat valittaa jotain asiaa mutta annan sen olla , koska joskus jos lapsia saavat , tulee se arjen kovuus vielä heillekin vastaan"

- tähän vastaan omastapuolestani, aivan väärin luultu. Itse olen lapsettomuudesta kärsinyt. Sain lopulta kaksoset, jotka sairastavat paljon, silti sitä mieltä, ettei tämä elämän kovuus ole tullut mitenkään minun elämäni esteeksi tai mahdottomaksi. Väitän lapsettomuuden kokeneena, että minulla on ajatukset olleet jo valmiiksi oikealla radalla. Olen osannut asennoitua lapsien tuomaan haasteeseen jo valmiiksi, niita hartaasti toivoessani. Osaan olla edelleen niin kiitollinen heistä, ettei kaikesta työstä, sairastelusta, sairaalareissuista, unettomista öistä, huolista huolimatta arjen kovuus ole tullut vastaan. Päinvastoin ole kiitollinen, sillä lapset ovat tuoneen meidän perheesen juuri sen arjen, elämän jota varten on ihanaa elää ja tehdä töitä.

Ja mua ärsyttää ku perheelliset valittaa väsymystä ja ties mitä. Olisivat onnellisia siitä että ovat lapsia saaneet! :kieh:

(Oikeesti ei kyllä ärsytä, pitipä vaan kommentoida..)

Yhteistyössä