Joskus ärsyttää lapsettomien ihmisten valitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voin kertoa, että kun opiskelija-aikoina sairastuin kroonisesti. Kaksi ensimmäistä vuotta kärsin unettomuudesta ja öisistä kipukohtauksista, aamulla nousin kouluun ja illaksi menin töihin. Öisin pelkäsin, että saisin jonkun kohtauksena ja kuolisin. Eikä kukaan löytäis mua moneen viikkoon. En ymmärrä miksi kaikilla on aina sellainen käsitys, että lapsettomat ravaa baareissa ja katso telkkaa yömyöhälle ja sitten nukkuu pitkälle päivään... suurin osa todellakaan ei tee niin.

Kyllä lapsetonkin voi olla sairas, jopa kroonisesti sairas, esim. kärsiä kovista kivuista, joihin ei saa kunnolla helpotusta mistään lääkkeistä.
Miksi ei lapseton voi valittaa, jos on mentävä töihin ja jaksettava tehdä töitä huonosti nukutun yön jälkeen. Väsymykseen / unettomuuteen kun ei (lapsettomallakaan) aina ole syynä biletys, alkoholi tai se, ettei mene ajoissa nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Se nyt vaan ärsytti ja siksi tein alotuksen, kun työtön ystävä valitti väsymystään ja toinen ystävä valitti, flunssaansa.
Kyllähän se on ikävää, että on kipeenä ja muutenkin ja väsyttää bailuputken jälkeen.... mutta ei vaan jaksa kuunnella, kun itse on hoitanut neljää lasta korkeassa kuumeessa ja nukkumisesta ei tietoakaan=/

No, tasapainon vuoks:

Mua sitten ärsyttää kun lapselliset valittaa siitä että on hoitaneet neljää lasta flunssassa, ja se on nyt sit muka hirveekin ongelma.

Me ollaan kärsitty neljä vuotta lapsettomuudessa, juostu kivuliaissa ja kalliissa hoidoissa, otettu pankkilainaa maksaaksemme ne, siirrytty adoptiojonoon odottelemaan vuositolkulla - ja sitten joku neljä lasta saanut KEHTAA valittaa kun lapsilla on vähän flunssa! Niillä NELJÄLLÄ lapsella jotka on saanut!

Että voi kauheeta kun mahtaa olla kamalaa! Sovitaanko että minä tulen ensi kerralla vahtimaan ne neljä, ja sinä käyt vaikka munasolupunktiossa luovuttamassa jollekin lapsettomalle?

(Tämä siis näin tasapuolisuuden nimissä, ei mua oikeesti ärsytä)

Mua taas ärsyttää lapsellisten ihmisten valitus. Ei voikaan lähteä sinne, koska kakarat on kipeenä jne. Kummallisia tekosyitä, kyllähän ne kipeenä voi sairastaa ilman äitiäkin isän tai hoitotädin kanssa. Aina kaikki menee mönkään kun kullannupulta nenä valuu tai neitiä yskittää. Miksi niitä lapsia pitää hankkia, jos niiden kanssa ei pysyt asioita organisoimaan, tekosyitä varten vai?

Alkuperäinen kirjoittaja Niin niin:
Voi hel..... kun maailmassa on ihan liikaa tuollaisia ihmisiä jotka tuijottelee vaan omaan napaansa. Ehkä lapsettomat ei ymmärrä täysin meidän lapsellisten elämää... mutta mitä sitten? Ei sitä tarvitsekaan eikä se ole mahdollistakaan! Meillä kaikilla maailmassa on omat ongelmamme ja murheemme... eikä mitkään niistä ole yhtään sen vähäpätöisempiä kuin toisten.

Niin ku se vaan nyppii ja ottaa päähän.Varsinkin jos itse on ihan väsynyt ja loppu ja sit joku kitesee viel lisää.

Ei ne vähäpätöosempiä ole, mutta ku ei sitä aina vaan jaksa kuunnella. Just jos turhasta valittaa, kuten bailaamisen jälkeistä väsymystä töissä. Kuka käski mennä??? Että se nyppii. Kyllä muo oma mieskin ärsytttää ku valittaa / tiuskii kaikille ku on vähän käsi/pää kipeä. Niin mitä siitä, mua on sattunut jatkuvasti reilu 5 vuotta ja loppua ei näy. En mä jaksa aina sitä.

Joo niin muakin ärsyttää lapsellisten valitukset... "voi voi kun elämä on tylsää kun ei voi lähteä mihinkää." "Ai ai kun ei oo nyt miehen kanssa ollenkaan kahdenkeskistä aikaa..." "Oi oi kun lapset on nyt kipeenä ja itseltä on kaikki voimat loppu". Niin niin!!! Ei tarttee hankkia niitä lapsia jos se kerran teidän mielestä on niin kamalan "väsyttävää"!

Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton:
Sovitaanko että minä tulen ensi kerralla vahtimaan ne neljä, ja sinä käyt vaikka munasolupunktiossa luovuttamassa jollekin lapsettomalle?

Mä oon käynyt 3 kertaa luovuttamassa munasoluja, ja maaliskuussa on neljäs kerta.

Ja paljon kevyempää se on ollut kuin kahden sairaan lapsen hoitaminen kun itsekin olen sairaana :saint: . Ei ole ollut edes kivuliasta.

Kaikki on niin suhteellista, oikeasti :D

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Joo niin muakin ärsyttää lapsellisten valitukset... "voi voi kun elämä on tylsää kun ei voi lähteä mihinkää." "Ai ai kun ei oo nyt miehen kanssa ollenkaan kahdenkeskistä aikaa..." "Oi oi kun lapset on nyt kipeenä ja itseltä on kaikki voimat loppu". Niin niin!!! Ei tarttee hankkia niitä lapsia jos se kerran teidän mielestä on niin kamalan "väsyttävää"!

Tismalleen samaa mieltä.
Ja se, että käytetään "hyvinä" tekosyinä perua menoja, kun meidän neiti on vähän kipeä. Haloo, eikö se kersa voi kipeenä jäädä isänsä kanssa kotiin, kun äidillä oli sovittu shoppailureissu tai illanistujaiset ystävän kanssa?

Loppuuko äitien organisointikyky lapsen syntymään?

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Ja se, että käytetään "hyvinä" tekosyinä perua menoja, kun meidän neiti on vähän kipeä. Haloo, eikö se kersa voi kipeenä jäädä isänsä kanssa kotiin, kun äidillä oli sovittu shoppailureissu tai illanistujaiset ystävän kanssa?

Voi, mutta kun äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa istua iltaa sen tietyn kaverin kanssa, tai lähteä tuttavaparin tylsiin pippaloihin, niin lapsen nuha on hyvä tilaisuus välttyä siltä :snotty:

Lapset. Mikä ihana tekosyy :xmas:

Itse en tosin kuulu niihin äiteihin, joilla elämä ja arki on sairaan rankkaa, ja jotka vaan valittavat jatkuvasti. Itsehän mä olen lapseni halunnut, ja kun ne sairastaa niin se on aika kökköä koska jää väkisinkin esim. koulupäiviä väliin, mutta eipä sekään maailmaakaatavaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Iidukka:
No mua ärsyttää ainakin suunnattomasti väsymyksestä valittaminen! Kun tosiaan oma valinta jos ei nuku vaan kattoo esim. telkkaria yömyöhään. :kieh: Mutta Siperia opettaa, kyllä he sitten tajuavat kun on omia lapsia ja uni kallisarvoista onnea. =)
Oletko ajatellut että kyse voi olla unettomuudesta? Se ei ole oma valinta, oli niitä lapsia tai ei. :| Jos et saa unta, niin miten nukut?

Ei mua ainakaan ärsytä lapsettomien valitukset. Samalla laillahan se on oma valinta tehdä lapset ja näin ollen myös oma valinta olla väsynyt kuin se, että lapseton valitsee katsoa telkkaria myöhään ja valittaa väsymystä. Niin, että mitäs sitä ärsyyntymään.

Ja tuolle lapsettomalle sanoisin, etten minä ainakaan laittaisi sairasta lasta mihinkään hoitoon ja lähtisi itse illanviettoon....ja kysymys ei ole organisointitaitojen puutteesta vaan silkasta priorisoinnista. Sairas lapsi tarvitsee vanhempiaan.

Mua ei ärsytä. Kun muistelen aikaa ennen lapsia, niin ihan yhtä kipeä mun kurkkuni flunssassa oli kuin lasten saannin jälkeenkin. Ja väsynytkin olin usein, kun yöt olin töissä ja töistä suoraan menin aamulla kouluun. Koulun jälkeen koulutehtävät, muutaman tunnin iltauni ja taas yöksi töihin. Ihan oma valintahan se töissäkäynti opiskeluaikana oli, mutta ihan oma valinta mulle on ollut myös lasten hankkiminen.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Sovitaanko että minä tulen ensi kerralla vahtimaan ne neljä, ja sinä käyt vaikka munasolupunktiossa luovuttamassa jollekin lapsettomalle?

Mä oon käynyt 3 kertaa luovuttamassa munasoluja, ja maaliskuussa on neljäs kerta.

Ja paljon kevyempää se on ollut kuin kahden sairaan lapsen hoitaminen kun itsekin olen sairaana :saint: . Ei ole ollut edes kivuliasta.

Kaikki on niin suhteellista, oikeasti :D
No säpäs sait hyvin pointista kiinni. Mä sanoin että LAPSETTOMUUS on vaikeampaa kun lasten flunssan hoito, ja koska tiedän kuinka paljon vaikeampaa se on, mielelläni menisin lapsenvahdiksi vaikka viidelletoista flunssaiselle jos sen teon seurauksena saadaan uus luovuttaja auttaan lapsettomia.

Vai mites, niiden sun kolmen luovutuskerran jälkeen säkin varmaan ensin piinailit pari viikkoa, kärsit tukilääkityksen oireista, tipuit korkeelta kun ei onnistunukaan, ja lopuksi maksoit siitä lystistä muutaman tonnin klinikalle?

Kiva että sun mielestä lapsettomuushoidot on ihan piis of nakki.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Se nyt vaan ärsytti ja siksi tein alotuksen, kun työtön ystävä valitti väsymystään ja toinen ystävä valitti, flunssaansa.
Kyllähän se on ikävää, että on kipeenä ja muutenkin ja väsyttää bailuputken jälkeen.... mutta ei vaan jaksa kuunnella, kun itse on hoitanut neljää lasta korkeassa kuumeessa ja nukkumisesta ei tietoakaan=/

No, tasapainon vuoks:

Mua sitten ärsyttää kun lapselliset valittaa siitä että on hoitaneet neljää lasta flunssassa, ja se on nyt sit muka hirveekin ongelma.

Me ollaan kärsitty neljä vuotta lapsettomuudessa, juostu kivuliaissa ja kalliissa hoidoissa, otettu pankkilainaa maksaaksemme ne, siirrytty adoptiojonoon odottelemaan vuositolkulla - ja sitten joku neljä lasta saanut KEHTAA valittaa kun lapsilla on vähän flunssa! Niillä NELJÄLLÄ lapsella jotka on saanut!

Että voi kauheeta kun mahtaa olla kamalaa! Sovitaanko että minä tulen ensi kerralla vahtimaan ne neljä, ja sinä käyt vaikka munasolupunktiossa luovuttamassa jollekin lapsettomalle?

Jeps, hyvä pointti, tiedän tunteen :D

Eikä kyllä muakaan ärsytä.. :D

Ilmeisesti kaikki äiti ihmiset menevät aina aikaisin nukkumaan, eivätkä mene baariin viikonloppuisin, eivät vietä sosiaalista elämää. Eivät esimerkiksi istu koneella yömyöhään tai katso tv:tä, vaikka tietävät että pikkuväki heräilee jo kello kuuden, seitsemän aikaan. Niin ja isät vain nukkuvat tai harrastavat kun lapset ovat kipeinä tai heräävät kukonpieraisun aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmeisesti kaikki äiti ihmiset menevät aina aikaisin nukkumaan, eivätkä mene baariin viikonloppuisin, eivät vietä sosiaalista elämää. Eivät esimerkiksi istu koneella yömyöhään tai katso tv:tä, vaikka tietävät että pikkuväki heräilee jo kello kuuden, seitsemän aikaan. Niin ja isät vain nukkuvat tai harrastavat kun lapset ovat kipeinä tai heräävät kukonpieraisun aikaan.

Heh toi oli hyvin kirjoitettu!=)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Voi, mutta kun äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa istua iltaa sen tietyn kaverin kanssa, tai lähteä tuttavaparin tylsiin pippaloihin, niin lapsen nuha on hyvä tilaisuus välttyä siltä :snotty:

Lapset. Mikä ihana tekosyy :xmas:

Juuri tämän vuoksi ne kaverit ja ystävät yleensä kaikkoaa. Äidin kiinnostus riittää enää kakkavaippojen vaihtoon. Olisi ihan terveellistä käydä välillä tuulettumassa poissa kotoa. Ei pidä sitten ihmetellä kun ystäviä ei enää ole, kun on niin monet oharit tehty neidin sairastellessa.

Itse en tosin kuulu niihin äiteihin, joilla elämä ja arki on sairaan rankkaa, ja jotka vaan valittavat jatkuvasti. Itsehän mä olen lapseni halunnut, ja kun ne sairastaa niin se on aika kökköä koska jää väkisinkin esim. koulupäiviä väliin, mutta eipä sekään maailmaakaatavaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja =):

Tismalleen samaa mieltä.

Kaikilla ne ei ole pelkkiä tekosyitä . Itsellä esimerkiksi on silkka mahdottomuus jättää tyttöjä isälleen hoitoon koska isänsä ei suostu heidän kanssaan jäämään kun ei kuulemma osaa mitään tehdä ... Tiedän , oon päästäny äijäni liian helpolla kun oon hoitanu sekä lapset , kodin että työni aina yksin , aina siihen saakka kun sairastuin paniikkihäiriöön ... Siltikään vaikka olisin löytänyt amman en pääse yksin viettämään iltaa kavereiden kanssa mieheni järjettömän mustasukkaisuuden takia ..
Ja tuohon valittamiseen , kyllä muakin ottaa välillä päähän se että lapsettomat valittaa jotain asiaa mutta annan sen olla , koska joskus jos lapsia saavat , tulee se arjen kovuus vielä heillekin vastaan . Enkä tarkoita tätä pahalla :)

No säpäs sait hyvin pointista kiinni. Mä sanoin että LAPSETTOMUUS on vaikeampaa kun lasten flunssan hoito, ja koska tiedän kuinka paljon vaikeampaa se on, mielelläni menisin lapsenvahdiksi vaikka viidelletoista flunssaiselle jos sen teon seurauksena saadaan uus luovuttaja auttaan lapsettomia.

Vai mites, niiden sun kolmen luovutuskerran jälkeen säkin varmaan ensin piinailit pari viikkoa, kärsit tukilääkityksen oireista, tipuit korkeelta kun ei onnistunukaan, ja lopuksi maksoit siitä lystistä muutaman tonnin klinikalle?

Kiva että sun mielestä lapsettomuushoidot on ihan piis of nakki.

Sinähän tässä aloit, mukamas leikilläsi, vähättelemään lastenhoidon rankkuutta.
Joku toinen taas voi kokea ne lapsettomuushoidotkin eri lailla, etenkin sen fyysisen puolen (niitä lääkityksen oireitakaan ei kaikille tule)...mä tosin en usko niiden olevan henkisesti kevyttä hommaa, mutta en myöskään menisi väittämään että lapsettomuus on rankempaa kuin omien sairaiden lasten hoitaminen. Enhän mä voi tietää onko se - etkä sinäkään voi sitä tietää.

Kummallista kilpailua siitä, kenellä on kaikkein rankinta.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Ei mua ainakaan ärsytä lapsettomien valitukset. Samalla laillahan se on oma valinta tehdä lapset ja näin ollen myös oma valinta olla väsynyt kuin se, että lapseton valitsee katsoa telkkaria myöhään ja valittaa väsymystä. Niin, että mitäs sitä ärsyyntymään.

Ja tuolle lapsettomalle sanoisin, etten minä ainakaan laittaisi sairasta lasta mihinkään hoitoon ja lähtisi itse illanviettoon....ja kysymys ei ole organisointitaitojen puutteesta vaan silkasta priorisoinnista. Sairas lapsi tarvitsee vanhempiaan.

Miksi niiden MOLEMPIEN vanhempien, sekä äidin että isän tulisi vahtia sairasta, kenties nukkuvaa lasta, jos äiti/isä on aiemmin sopinut menoja päivälle/illalle? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä oon tänään menossa treffeille ja todennäköisesti tulee menemään myöhään. Samoten ku monesti tulee istuttua koneella/töllön edessä myöhään. Välillä unettomuuden takia, välillä ihan muuten vaan.

Ja aamulla herään tytön kanssa. Jos oon menny liian myöhään nukkumaan jonku töllöohjelman tai koneellaistumisen takia niin saatan todeta että väsyttää kun en menny ajoissa nukkuun mutta en valita jos se kerran johtuu omasta tyhmyydestä :D

Yhteistyössä