Joskus ärsyttää lapsettomien ihmisten valitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin eihän lapsia ole mikään pakko hankkia, mutta joskus vaan ottaa pattiin lapsettomien ihmisten suusta tulevat lausahdukset esim. Väsyttää, no miksi ei nuku, kun voi nukkua melkein koska vaan.
Kamala flunssa, no mitä sitten, ilman lapsia flunssan poteminen ei ole homma eikä mikään. Toista se on hoitaa neljää lasta 40 asteen kuumeessa.
Olenkohan ainoa lajiani, jota moiset sutkautukset ärsyttävät?

Kaikki on niin suhteelista. Kaikilla meillä on omat vaivamme ja ongelmamme, se ei nuppilukua katso. Eikä saa koskaan vähätellä toisen valitusta, sillä se on hänen kokemuksensa ja tunteensa. Oli hirveätä lapsettomalta odottaa aina sitä positiivista vastausta ja onnellista hymyä ja kertomuksia nautinnollisesta elämästä, vain sen takia, kun hänen ei saisi valittaa!

No mua ärsyttää ainakin suunnattomasti väsymyksestä valittaminen! Kun tosiaan oma valinta jos ei nuku vaan kattoo esim. telkkaria yömyöhään. :kieh: Mutta Siperia opettaa, kyllä he sitten tajuavat kun on omia lapsia ja uni kallisarvoista onnea. =)

No joo, kyllä se elämänmuutos opettaa. Oman senhetkisen todellisuuden mukaan elin mäkin silloin kun ei ollut lapsia. Silloin oli vain toisenlaiset murheet. Kyllä se 40-asteen kuume ottaa koville yksinäiselläkin, ja miksi ylipäätään vähätellä toisten ongelmia. Jatkuva valittaminen on toki ärsyttävää ja usein turhaakin.

Kyl lapsetonkin voi olla väsynyt. Tuon perusteella vain hetkellisesti sairaat ei voi valittaa sairauksistaan kun eihän sitä voi verrata kroonisesti sairaan ihmisen ongelmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Minä vain sanoin, että ärsyttää, en sanonut ettei saa valittaa.

Mutta sinä viestissäsi vertaat omaa tilannetta toisen tilnateeseen. Ja sinun tilanne on paljon pahempi, ettei toisen tilanne ole yhtään mitään siihen verrattuna. Eli vertailet, etkä soisi toiselle sitä valittamisen"oikeutta", minkä itselläsi on oikeutettua, kun on vielä niitä lapsia ja vielä kuumettakin jne.. Eli tilanne, on se, että joku kertoo sinulle jotain omasta tilanteestaan jonka sinä kuusi-nolla "voitat" vielä pahemmalla jutulla. Puuttuu sellainen kyky asettua toisen asemaan, kun lohdutetaan tällä tavalla, eikä anneta toiselle mahdollisuutta purkaa omaa tilannettaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta sinä viestissäsi vertaat omaa tilannetta toisen tilnateeseen. Ja sinun tilanne on paljon pahempi, ettei toisen tilanne ole yhtään mitään siihen verrattuna. Eli vertailet, etkä soisi toiselle sitä valittamisen"oikeutta", minkä itselläsi on oikeutettua, kun on vielä niitä lapsia ja vielä kuumettakin jne.. Eli tilanne, on se, että joku kertoo sinulle jotain omasta tilanteestaan jonka sinä kuusi-nolla "voitat" vielä pahemmalla jutulla. Puuttuu sellainen kyky asettua toisen asemaan, kun lohdutetaan tällä tavalla, eikä anneta toiselle mahdollisuutta purkaa omaa tilannettaan.

Minä en muuten jaksa tuollaista yhtään. On pari kaveria, joille ei voi ikinä kertoa huolistaan, ja vielä ihan oikeista ja suurista huolista. Heillä on muka aina jokin pahempi ongelma, jolla yrittävät "voittaa" minut, eikä alkuperäistä murhettani noteerata sitten lainkaan.

Kyllä sitä lapsettomana useasti oli väsynyt, sillä töiden vuoksi nukkuminen oli pätkittäistä ja monesti joutui selviämään useamman päivän 5-6 tunnin unilla vuorokaudessa, että kyllä lapsettomiakin voi väsyttää.
Niin joillain lapsettomilla on esim. eläimiä, jotka on hoidettava sairasti sitä tai ei.

Minä en muuten jaksa tuollaista yhtään. On pari kaveria, joille ei voi ikinä kertoa huolistaan, ja vielä ihan oikeista ja suurista huolista. Heillä on muka aina jokin pahempi ongelma, jolla yrittävät "voittaa" minut, eikä alkuperäistä murhettani noteerata sitten lainkaan.

mielestäni myös tämä tapa erottaa ystävän tosiystävästä. Niin rauvostuttava tapa/tyyli

Mä kyllä ilomielin hoidan vaikka viittä flunssapotilasta ennemmin kun ite sairastan todella pahan kuumetaudin. Mikäs siinä, kun itsellä on olo ihan ok, niin kyllähän siinä hoivailee.

Joskus opiskeluaikoina sairastin todella pahan keuhkiksen, kuumetta oli yli 41, ja luulin että kuolen siihen paikkaan. Tosi hienoa yksinään olla viikko kotona, vieraalla paikkakunnalla, ei ketään joka kävisi kaupassa tai toisi lääkkeitä tai ruokaa. Kun sain raahattua itteni taksilla terkkaan, niin lääkäri kysy kauhuissaan että miten sä pärjäät yksin, ja voi voi kun ei meillä oikein oo vuodepaikkoja.

Eli joo, koska tahansa 4 kuumepotilasta hoidettavaksi ennemmin kun toi tauti uudelleen sairastettavaksi yksin.

Muakin kyllä ärsyttää lapsettomien valitus. :headwall: Eikä mulla oo kuin kaks lasta hoidettavana silloin kun ite oon kipee/väsynyt yms.

Joo saahan sitä valittaa, mutta saa muakin ärsyttää. :D

Kun lapseton tuttu valitti että on ihan väsynyt ja päivä pilalla, kun joutui heräämään vapaapäivänään ruohonleikkurin ääneen JO kello 10:30, niin teki mieli hymähtää, mutta tyydyin vaan toteamaan että aijaa, tosi kurjaa :xmas:

(eikä ole vuorotyöläinen kyseessä )

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Eli joo, koska tahansa 4 kuumepotilasta hoidettavaksi ennemmin kun toi tauti uudelleen sairastettavaksi yksin.

Pointti kai olikin siinä, että itse kipeenä täytyy myös hoitaa sairaat lapset. Meillä kun yleensä tauti käy kaikki (niin aikuiset kuin lapsetkin) läpi.

Mutta rakastanhan mä lapsiani, enkä niistä luopuis. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:

Pointti kai olikin siinä, että itse kipeenä täytyy myös hoitaa sairaat lapset. Meillä kun yleensä tauti käy kaikki (niin aikuiset kuin lapsetkin) läpi.

Mutta rakastanhan mä lapsiani, enkä niistä luopuis. :heart:

Harvoinpa se tauti on kaikissa samaan aikaan niin pahana ettei kukaan pääse esim. apteekkiin.

Onko teillä mennyt kyky ymmärtää muita kokonaan siinä vaiheessa kun lapsia saitte? Ihan yhtäläisesti voisi sanoa että mitäs sitten niitä muksuja väännätte jos niitten kanssa niin kamalaa on, että lapsettomien murheet eivät ole mitään siihen verrattuna! Tässä taas huomataan se, kuinka monilla on minäminä asenne, minä vain ja minun lapseni, muut eivät ole mitään!

Kyllä mua ainakin ärsyttää ihmiset jotka ruikuttaa turhaan.
- Voi että ku oon ihan väsy ku eilen tuli biletettyy ja valvottuu.
- En mä jaksa siivota
- Ei tästä tuu mitää ku ei päästä miehen töiden takii minnekään yhdessä
- Niin voithan sä lähtee baariin?
- Tuu tänne viiniiä ottaa

Ja siis lapsettomat valittaa ja ihmettelee ku en voi lähtee niin vaan aina joka paikkaan. Heidän maailman on viel niin erilainen. Toisaalta onhan ne ongelmat heille ihan yhtä todellisia, mutta silti se nyppii välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Iidukka:
No mua ärsyttää ainakin suunnattomasti väsymyksestä valittaminen! Kun tosiaan oma valinta jos ei nuku vaan kattoo esim. telkkaria yömyöhään. :kieh: Mutta Siperia opettaa, kyllä he sitten tajuavat kun on omia lapsia ja uni kallisarvoista onnea. =)

Ja unettomuutta ei ole olemassa? Minä ainakin siitä kärsineenä voin sanoa, että kyllä silloin väsyttää. Ja karseinta on potea unettomuutta perheellisenä työssäkäyvänä ihmisenä.

Se nyt vaan ärsytti ja siksi tein alotuksen, kun työtön ystävä valitti väsymystään ja toinen ystävä valitti, flunssaansa.
Kyllähän se on ikävää, että on kipeenä ja muutenkin ja väsyttää bailuputken jälkeen.... mutta ei vaan jaksa kuunnella, kun itse on hoitanut neljää lasta korkeassa kuumeessa ja nukkumisesta ei tietoakaan=/

Voi hel..... kun maailmassa on ihan liikaa tuollaisia ihmisiä jotka tuijottelee vaan omaan napaansa. Ehkä lapsettomat ei ymmärrä täysin meidän lapsellisten elämää... mutta mitä sitten? Ei sitä tarvitsekaan eikä se ole mahdollistakaan! Meillä kaikilla maailmassa on omat ongelmamme ja murheemme... eikä mitkään niistä ole yhtään sen vähäpätöisempiä kuin toisten.

Se nyt vaan ärsytti ja siksi tein alotuksen, kun työtön ystävä valitti väsymystään ja toinen ystävä valitti, flunssaansa.
Kyllähän se on ikävää, että on kipeenä ja muutenkin ja väsyttää bailuputken jälkeen.... mutta ei vaan jaksa kuunnella, kun itse on hoitanut neljää lasta korkeassa kuumeessa ja nukkumisesta ei tietoakaan=/

Edelleen ootko sä yh vai miks ukkos ei voi hoitaa?

Yhteistyössä