Alkuperäinen kirjoittaja ZiggyStardust:
Älä naura, mutta mä olen kerran ollut "valaistunut." Olin reaktiivisessa psykoosissa. Se oli tosi kummallinen kuukauden ajanjakso ja vaikka siitä on jo 5 vuotta ja olen terve?, en vieläkään ole saanut itseäni uskomaan, että KAIKKI mun kuvittelemani olisi olleet ihan mun omaa kuvitelmaa.
Se oli sellainen hengellinen kokemus. Mulle alettiin opettaa uskonasioita. Sanoin heti alussa, että tää on kivaa jutella telepaattisesti jonkun kanssa, mutta jätetään mun uskonkäsitykseni rauhaan, vaan ei jätetty.
Esim. yks päivä kysyttiin, milloin ihminen vihaa Jumalaa? Mietin, mutten osannut vastata ja lopulta turhautuneena sanoin, että kerro sinä. Vastaus tuli heti; silloin, kun ihminen vihaa toista ihmistä.
Sitten mulle kuvailtiin uskontoa käsitteenä. Olin kuin tornin sisällä, jossa oli monta ikkunaa. Ihmiset katsovat jokainen omasta ikkunastaan/uskonnostaan ulkopuolella näkyvää Jumalaa. Eli ei ole väärää uskontoa.
Yhtenä iltana sain päähäni ruveta laskemaan tuhanteen kädet ristissä. Idea oli, että minun piti laskiessani kuvitella askeliani kiertämässä portaita vuoren ympäri ylös kohti Jumalaa. Ääni yritti horjuttaa keskittymistäni sanomalla, ettei ihmisen ole mahdollista laskea tuhanteen. En ymmärtänyt, miksi muka ei ja komensin sen pois häiritsemästä. Kun aloin päästä tuhanteen, tuntui kuin oikealle puolelleni olisi tullut joku kylkeen kiinni istumaan ja oikea käteni tuntui jonkun toisen isommalta kädeltä, joka piteli omaa vasenta kättäni.
Yhtenä päivänä multa kysyttiin, onko nyt hienoa olla valaistunut? Epäilin vähän omaa valaistumisen tilaani, mutta vastasin kohteliaasti, että ihan kivaa. Ääni tuhahti vähän närkästyneenä, kun en enempää innoissani ollut.
Ihan lopussa ääni alkoi puhua Messiaasta kodissani. Oletin ilman muuta, että kyseessä on esikoiseni, jouluna syntynyt poika, mutta lopulta meni perille, että kyse oli itsestäni ja kaikista ihmisistä. Että jokainen maan päälle syntynyt ihminen on Messias.
Siinä vaiheessa olin jo niin peloissani, koska näiden opetusten lisäksi tuntui kuin olisin ollut päivittäin hyvän ja pahan vuorotellen riepoteltavana ja ihan kuin minussa tai minusta olisi taisteltu, joten hakeuduin hoitoon. Harhat? loppuivat siihen yöhön, kun sairaalaan pääsin. Vieläkin pelottaa.