Jos voisit perustaa oman valtion, kenelle antaisit kansalaisuuden ja kenelle et?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minun valtiooni pääsisivät kansalaisiksi henkilöt, jotka:

- ottavat luonnonsuojenlun huomioon arkisissa valinnoissaan (ei kertiksiä, yksityisautoilua, kerskakulutusta, turhia neliöitä, lentomatkailua)
- ovat kiinnostuneita ruokansa eettisyydestä (ei tehotuotettua lihaa)
- ovat korkeasti koulutettuja (akateemisia)
- ovat suvaitsevaisia
- ovat kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista ja haluavat olla mukana vaikuttamassa
- näkevät muutkin ihmiset kuin oman perheensä ja lähipiirinsä

Kansalaisuus evättäisiin seuraavilta henkilöiltä, jotka:

- kannattavat "koti, uskonto ja isänmaa" -aattetta
- ovat ahdasmielisiä, eivätkä suvaitse valtavirrasta poikkeamista
- tekevät kaiken samalla tavalla kuin muutkin, koska niin on tapana eivätkä kyseenalaista perinteitä
- ajattelevat tunteella
- katsovat vain omaan napaansa ja nostavat jälkikasvunsa korkeimmalle jalustalle
- ovat supistaneet elämänpiirinsä oman perheen ympärille

Millainen olisi sinun valtiosi?

Mun omaan valtioon pääsis kaikki joista on "jotain hyötyä".
Erilaiset kädentaitajat, viljelijät, karjatilalliset, sairaanhoitajia jne jne...
Haluaisin myös mahdollisimman paljon erilaisia ihmisiä, vaikka eivät välttämättä olisikaan hyödyllisiä.
Elettäisiin omasta maasta ja kaikki maksettaisiin työllä.

Semmoset -Mene vittuun mun nurmikolta! tyypit vois jäädä ulkopuolelle

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
- ovat ahdasmielisiä, eivätkä suvaitse valtavirrasta poikkeamista
quote]

:D Et pääsisi itse omaan valtioosi.

Päinvastoin. Olen erittäin avoin valtavirrasta poikkeavalle toiminnalle. Olen ahdasmieleinen tätä perinteistä "näin se on aina ollut ja näin sen kuuluu ollakin" ja "kaikki massasta poikkeava on epäilyttävää" -astenteelle, joka on nähtävissä suurimman osan toiminnassa.

Me parhaan ystävän kanssa aina välillä suunnitellaan "täydellistä maailmaa", jossa olisi moni asia toisin. En kyllä yhtään tiedä, ketä sinne voisi asumaan pyytää ;)

Samanlaisia kriteereitä kuin ap:lla, mutta jättäisin tuon koulutusjutun pois. Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan, kunhan lähtökohtaisesti ovat tosiaan eettisiä, ajattelevia, suvaitsevaisia ja rauhaa rakastavia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Suurin osa palstailaijoista ei sais kansalaisuutta.

Ap polttaisi ne kaasu-uunissa.

Tuollaisia kannattaa varoa, 1930-luvulla eleli samanlainen ja aiheutti valtavasti kärsimyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Historiantutkija:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Suurin osa palstailaijoista ei sais kansalaisuutta.

Ap polttaisi ne kaasu-uunissa.

Tuollaisia kannattaa varoa, 1930-luvulla eleli samanlainen ja aiheutti valtavasti kärsimyksiä.

Kylläpä viestini nyt ymmärretään (tahallaan) väärin!

Pikemminkin kaasu-uunia käyttävät nämä "koti, uskonto ja isänmaa" -aatteen kannattajat, jotka koristautuvat leijona-koruilla ja ajavat päänsä kaljuksi. Ja kirjoittavat nettien palstoille, kuinka mamut vievät naiset ja työpaikat.

Itse olen hyvinkin kaukana tuosta aatteesta, enkä tällaisia päästäisi kansalaisiksi. Gandhi saisi kyllä kansalaisuuden, kunniakansalaisuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Samanlaisia kriteereitä kuin ap:lla, mutta jättäisin tuon koulutusjutun pois. Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan, kunhan lähtökohtaisesti ovat tosiaan eettisiä, ajattelevia, suvaitsevaisia ja rauhaa rakastavia.

Jee! Ensimmäinen, joka ymmärsi mistä on kysymys! Pääsisit kansalaiseksi :)

- ottavat luonnonsuojenlun huomioon arkisissa valinnoissaan (ei kertiksiä, yksityisautoilua, kerskakulutusta, turhia neliöitä, lentomatkailua)
- ovat suvaitsevaisia
Olenko ainoa joka näkee näissä kahdessa asiassa pienoisen ristiriidan?

Ituhipit ja ekoideologiaansa muille kannabispäissään kailottavat villamyssyhiipparit ovat siis muka suvaitsevaisia autoilevia lihansyöjiä kohtaan vai?

Paskan marjat sanon minä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:

Jee! Ensimmäinen, joka ymmärsi mistä on kysymys! Pääsisit kansalaiseksi :)

Heh, toivottavasti tämä valtio perustetaan jonnekin lämpimään ja valoisaan :-)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
- ovat suvaitsevaisia

Ituhipit ja ekoideologiaansa muille kannabispäissään kailottavat villamyssyhiipparit ovat siis muka suvaitsevaisia autoilevia lihansyöjiä kohtaan vai?

Suvaitsevaisuudellakin on rajansa. En suvaitse toimintaa, joka vahingoittaa muita ihmisiä, eläimiä tai ympäristöä. Yllä luetellut seikat ovat tällaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
- ovat suvaitsevaisia

Suvaitsevaisuudellakin on rajansa. En suvaitse toimintaa, joka vahingoittaa muita ihmisiä, eläimiä tai ympäristöä. Yllä luetellut seikat ovat tällaisia.

Klassinen kysymys, pitääkö suvaitsemattomuutta suvaita :-)

Yhteistyössä