jos vauvasi olisi perätilassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toista odotellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toista odotellessa

Vieras
ja lääkäri suosittelisi kuitenkin alatiesynnytystä niin kumman valitsisit : sektion vai alatiesynnytksen ?

mulla tämä päätös edessä enkä todellakaan tiedä mitä tekisin. kumpikin vaihtoehto pelottaa.

Alatiesynnytys. Sektio kauhistuttaa jo pelkkänä ajatuksenakin.

Mulla oli kuopus perä- ja poikkitilassa, ja pelkäsin sektioon joutumista ihan hulluna (poikittain olevaa vauvaa kun ei voi alakautta synnyttää ). Lapsi onneksi kääntyi viistoon ja siitä pää alaspäin joskus viikon 35 tienoilla kaiketi. Syntyi kasvot edellä lopulta.

Jos lääkäri suosittelisi sektiota, niin valitsisin sen. Muuten perätilasynnytyksen alakautta.

Perätilan synnytin 7 v sitten, en edes ajatellut sektioo. Nopea synnytys vajaa 2 tuntia käynnistettynä (nopein meidän synnytyksistä ), ainut huono puoli oli eppari, joka oli pakko leikata, Muuten ei ollut sen kumempi synnytys kuin pää edellä tulleetkaan.

Sektio. Itsellä oli tämä päätös vuonna 2000 ja silloin oli juuri tehty tutkimus aiheesta. Tutkimus jouduttiin keskeyttämään, koska alatiesynnytyksissä tapahtui niin paljon ikäviä asioita, vammautumisia ym, enemmän kuin sektioissa. itse synnytin siis sektiolla ja nyt 2007 oikeinpäin olevan alateitse.

Alatiesynnytyksen valitsisin. Ne on aika tiukat kriteerit siihen kuitenkin, mutta mieluummin alakautta kuin leikkauksella. Siis tämä tosiaan vain omalla kohdalla, ei mitenkään arvosteluna tms.

Alkuperäinen kirjoittaja toista odotellessa:
ja lääkäri suosittelisi kuitenkin alatiesynnytystä niin kumman valitsisit : sektion vai alatiesynnytksen ?

mulla tämä päätös edessä enkä todellakaan tiedä mitä tekisin. kumpikin vaihtoehto pelottaa.

Jos röntgenkuvien ja lääkärin tutkimuksen perusteella mahtuu tulemaan, niin alakautta synnytystä yrittäisin.

Kolmosen synnytin sektiolla perätilan vuoksi. Toivuin aivan samaa tahtia kuin alatiesynnytyksistä. Lääkäri antoi mun itse päättää ja tyytyväinen olen ratkaisuuni.

no kauan sitten sektiosta ollaan yleensä sairaalassa ? ekasta ns.normaalisynnytyksestä olin ite 4 päivää osastolla ja toivuin hyvin ja nopeesti.
jos on suunniteltu sektio, niin kauanko menee ennenku saa vauvan vierihoitoon sairaalas ?

Yhteistyössä